Gönderen Konu: yakıt oktan farkı?  (Okunma sayısı 9414 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #40 : Ağustos 03, 2013, 10:21:59 »
Herkes otomobili için en performanslı ve aynı zamanda motorunu temiz tutucu yakıtı aramaktadır. Asli görevi avans vurmayı düzenlemek olan Oktan, daha yüksek sayıda bulunduğu yakıt geliştirilmediyse, bugünki otomobil motor işletim sistemleri için bir faydası olmayacak demektir. Sistemin tamamını rahatlatmanın yanında performans artırıcı özelliği yok ise (yükseltilmiş oktan tek başına yeni nesil motorlarda performans artıramaz) 97 oktana ihtiyaç yok demektir. Motor işletim teknolojisi daha fakir olsaydı belki 97 veya 98 daha çok işe yarardı (Elektronik Ateşlemeli, Karbüratörlü veya Tek Nokta Enjektörlü gibi)
 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #40 : Ağustos 03, 2013, 10:21:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #41 : Ağustos 04, 2013, 09:10:19 »
Herkesin izni ile bir ekleme yapayım...
Motorda kullanılması gereken oktan değerinde, silindir sıkıştırma oranı önemli belirleyicidir. Zira avans; sıkıştırma esnasında yakıtın olması gerekenden önce ya da geç(basınç altında maddelerin ısısı artar...)(bujili araçlarda buji kıvılcım vermeden alevlenmee olabilir ya da kıvılcım olsa da alevlenme yeterli düzeyde ve şekilde olmayabilir)alevlenmesi durumudur. Silindir içi alevlenme, vakum, piston yüzey şekilleri, strok, supap açık kalma zamanları, yakıt püskürtme şekli ve basıncı vs. üzerinde çalışılan önemli detaylardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: yakıt oktan farkı?
« Yanıtla #42 : Ağustos 04, 2013, 09:29:33 »
Herkesin izni ile bir ekleme yapayım...
Motorda kullanılması gereken oktan değerini, silindir sıkıştırma oranı belirler. Zira avans; sıkıştırma esnasında yakıtın olması gerekenden önce(basınç altında maddelerin atomlarının hareket hızı ve dolayısı ile ısısı artar...)(bujili araçlarda buji ateşlemeden)alevlenmesi durumudur.

Kesinlikle doğru,
Oktan: Benzin'in istenen zamanda, istenen oranda patlamasını sağlayan katkıdır.   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)