Gönderen Konu: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.  (Okunma sayısı 24355 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Wolverine
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '07
  • 13 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« : Mayıs 06, 2013, 14:48:02 »
Arkadaşlar aracım 2007 e12 kasa 1.6 terra. Bu kasa araçlarınızla karşılaştığınız sorunları belirtirseniz bu aracı olanlar ile almayı düşünen arkadaşlar için ön bilgi olur diye düşünüyorum. araç genelde nerelerden arıza veriyor ve bu arılara nasıl çözüldü. En azından belki aracın kronik sorunlarını öğrenmiş oluruz.

benim aracımda birçoğumuzda olduğu gibi rölanti sorunu var ve henüz çözebilmiş değilim.
herkese hayırlı kazasız belasız yolculuklar dilerim. ama kul yapısı muhakkak bir şekilde arıza verecektir.

Toyota Club Türkiye

e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« : Mayıs 06, 2013, 14:48:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #1 : Mayıs 06, 2013, 14:58:37 »
Arkadaşlar aracım 2007 e12 kasa 1.6 terra. Bu kasa araçlarınızla karşılaştığınız sorunları belirtirseniz bu aracı olanlar ile almayı düşünen arkadaşlar için ön bilgi olur diye düşünüyorum. araç genelde nerelerden arıza veriyor ve bu arılara nasıl çözüldü. En azından belki aracın kronik sorunlarını öğrenmiş oluruz.

benim aracımda birçoğumuzda olduğu gibi rölanti sorunu var ve henüz çözebilmiş değilim.
herkese hayırlı kazasız belasız yolculuklar dilerim. ama kul yapısı muhakkak bir şekilde arıza verecektir.

Benim araçta rölanti sorunu debriyaj setini değiştirmekle başladı. Aisin marka debriyaj seti kullandık ama değişimden önce
öyle bir sorun yoktu. Fakat rölanti dengesizliğinin sorun değil bu araçların karakteristik özelliği olduğunu söyleyenler çoğunluğu
oluşturuyorlar.
Rölanti 600-650 rpm arası geziyor araçta, stop etme falan yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #2 : Mayıs 06, 2013, 18:14:14 »
Rolanti bu araçlar sorun degil motorun karakteristik durumu çünki bu araçlar rolantide çalışırken 2 piston çalışıyor bunun sebebi ise dur kalk trafiklerde yakıtı düşürmek .Ben ce araç kesinlikle on numara bir araç.Ama şöylede olsa daha iyi olurmuş diyecegim şeyleri var

1 : Arka tekerler bir önceki kasa gibi veya auris gibi bagımsız "muhterem aks kafasi" olsaymış yola tututnma ve viraj kabiliyeti daha iyi olurmuş
2 : Rolanti her ne kadar tasarruf amaçlı böyle yapılsada 25-30 bin bandında satılan bir araç için hoş bir durum degil
3 : Direkler hayli kalın oldugundan kör nokta olayı biraz fazla
4 : Far camları belli süre sonra solmalar oluyor kötü bir durum ( ama çözümü var )

ARTILARI NI SAYACAK OLURSA

BİR OTOMOBİLDEN NE İSTENİYORSA O HERŞEYİ FAZLASIYLA SUNUYOR KESİNLİKLE KUSURSUZ     
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #3 : Mayıs 06, 2013, 19:10:01 »
rolenti sorunu yaşamıyorum tek yaşadığım sorun direksiyon kutusu ve ön konsol tarafından ara sıra gelen gıcırtılar onun harici bas git yani yolda bırakmaz
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Wolverine
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '07
  • 13 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #4 : Mayıs 06, 2013, 19:17:12 »
şimdilik rölanti ve direksiyon kutusu sorunu yazıldı. direksiyon kutusundan nasıl ses geliyor. çözümü için uğraştınız mı? kaça mal olur halledilmesi bu sorununun?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #5 : Mayıs 06, 2013, 19:51:37 »
2003 kasa hb vardı onda böyle bir sorun yoktu şimdiki makyajlı kasa ve bozuk yollarda bir ses yapıyor ve direksiyonda bir boşluk söz konusu tamiri için tonacıda bir burç vs yapılıyor diyorlar ama henüz ben vakit bulupta gidemedim şimdilik o şekilde takılıyorum çok bozuk yol olmadığı için buralar fazlada önemsemiyorum
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #6 : Mayıs 06, 2013, 19:57:46 »
bugüne kadar karşılaştığımız iki sorun oldu:

1) klima yönetim bölümünün altındaki saklama gözünün kapağını tutan plastik kısmın sıcaktan erimesi.
2) sürücü koltuğu emniyet kemeri tokasından gelen ses.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #7 : Mayıs 06, 2013, 21:40:59 »
emniyet kemer tokasından ses geliyordu bende de wd40 tarzı spreyden sıktım bişey kalmadı. Direksiyon kutusu bendede sorunlu bozuk yolda tıkırtı yapıyor normal yolda hiçbir belirtisi yok. Bide gögüsten arasıra gıcırtı geliyor. Ama mekanik aksam ve konfor olarak normalin üzerinde bir kaliteye sahip.  Bukadar tutulmasının tek nedeni bu bence
1996 Corolla gli-2001 Peugeot 206-2005 Corolla terra- 2004  Chevrolet Lacetti

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #8 : Mayıs 06, 2013, 23:16:30 »
4 : Far camları belli süre sonra solmalar oluyor kötü bir durum ( ama çözümü var )

Yücel Bey, acaba far sorununu değiştirerek mi yoksa kimyasal bir madde ile mi çözdünüz. Bu konuyu biraz açabilir misiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #9 : Mayıs 06, 2013, 23:27:39 »
Yücel Bey, acaba far sorununu değiştirerek mi yoksa kimyasal bir madde ile mi çözdünüz. Bu konuyu biraz açabilir misiniz?
bencede ben sol farı değiştirdim diğer far içi sararmış bir vaziyette içi için bir şey yapmak mümkünmü acaba
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #10 : Mayıs 06, 2013, 23:42:42 »
bizim e12 de direksiyon kutusunda bir problem yok. ses yapan bir yeri de yok çok şükür. dizel olduğunda mıdır bilmem rolantide de sıkıntı yok. sadece klima çalışırken 50 devir falan aşağı yukarı yapıyor ama o da normal heralde. ancak;
- farlarda solma
- frene basılı halde dururken araca bir yük konduğunda yada birisi bindiğinde muhtemelen balatalardan gelen yüksek gıcırtı sesi
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #11 : Mayıs 07, 2013, 00:00:22 »
Bizim e12 de tek sikinti bagaj halati.. donmus kisin.. abimde bilmeden sertce cekince koptu oyle duruyor.. gerci arabanin sucu degil de yinede donmaya karsi bi sistem olsa guzel olurmus..onun haricinde mukkemmel kelimesi az kalir denecek bi araba.. 2. Efsane  :D
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #12 : Mayıs 07, 2013, 00:21:08 »
Rolanti bu araçlar sorun degil motorun karakteristik durumu çünki bu araçlar rolantide çalışırken 2 piston çalışıyor bunun sebebi ise dur kalk trafiklerde yakıtı düşürmek   

Bu ozellik kesin var mi ?
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #13 : Mayıs 07, 2013, 00:21:23 »
1 : Arka tekerler bir önceki kasa gibi veya auris gibi bagımsız "muhterem aks kafasi" olsaymış yola tututnma ve viraj kabiliyeti daha iyi olurmuş
4 : Far camları belli süre sonra solmalar oluyor kötü bir durum ( ama çözümü var ) 

1: e12 den önceki hangi kasa corollada bağımsız süspansiyon vardı + önceki kasa auris ve güncel corollada da bağımsız süspansiyon yok. Yeni aurisde benzinlilerde mevcut dizellerde yok saçma bir şekilde.

4: 2004 model corollamizda far camlarinda en ufak buhar oluşması ve solmalar yok ama solan ve buhar olmuş far camlı e12 gördüm kötü görüntüsü vardı. :o

ve motor karakteristigindenmidir bilmiyorum 110-130 arasi motor sesi 135 dan sonra yok oluyor bu konu formda daha öncede dile getirilmişti fark eden varmı aramızda bilmiyorum.

Devir dakikada takildigim yerler var birde. 100km hızla giderken 3000devir bandında çeviriyor araçlarımizda 6. vites olsaydi eğer daha az yakacaktı gecenlerde 2001 focusda dikkat ettim 112 km hizla giderken arac 3000devir çeviriyordu şaştım kaldim. :(
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • 44 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #14 : Mayıs 07, 2013, 00:27:58 »
1: e12 den önceki hangi kasa corollada bağımsız süspansiyon vardı + önceki kasa auris ve güncel corollada da bağımsız süspansiyon yok. Yeni aurisde benzinlilerde mevcut dizellerde yok saçma bir şekilde.

Devir dakikada takildigim yerler var birde. 100km hızla giderken 3000devir bandında çeviriyor araçlarımizda 6. vites olsaydi eğer daha az yakacaktı gecenlerde 2001 focusda dikkat ettim 112 km hizla giderken arac 3000devir çeviriyordu şaştım kaldim. :(

Efsane kasada var diye biliyorum bagimsiz..

12 km dusuk olsa nolcak yuksek olsa nolcak uzun yolda tum arabalar koklar zaten
94' reno broadway :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #15 : Mayıs 07, 2013, 00:32:37 »
Efsane kasada var diye biliyorum bagimsiz..

12 km dusuk olsa nolcak yuksek olsa nolcak uzun yolda tum arabalar koklar zaten

Çok alakası var nekadar az devir cevirirse okadar ekonomik olur cvt de 120 giderken 2500 devir çeviriyor yeni auris 5.7 ortalama nasıl yaksin başka türlü
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #16 : Mayıs 07, 2013, 01:00:18 »
Bu konuda katılıyorum vvt-i motor teknolojisi kesinlikle 6. vitesi isteyen bir motor malesef bu konuda mahrum bırakılmış bir motor. Ayrıca şu anda kullandığımız e11 kasanın yurtdışında G6 versiyonu var o da vvt-i motor ve 6 ileri şanzıman var tabi Türkiyeye sokmak imkansız yada çok yüksek vergilerle sokuluyor.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #17 : Mayıs 07, 2013, 01:09:45 »
120 gibi hızları 2000 devirde yakalayan şanzımanlı araçları da gördükçe insanın şanzımanı açıp bi dişli daha koyuveresi geliyor ama japon çok görüyor bunu bize
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir memleket gibidir gemi...
    • 9GAG - Just For Fun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #18 : Mayıs 07, 2013, 05:47:03 »
2006 Corolla Sedan D-4D - Şarj dinamosu

2006 Corolla HB VVT-I - Şarj dinamosu

Araçlar farklı kişiler tarafından kullanılıyor, bu sene yaklaşık 2 ay arayla aynı sorunu yaşadık.
Beşiktaş JK Kongre Üyesi - TMMOB JMO Üyesi - Beşiktaş'ın Şövalye Ruhlu Semt Çocuğu - Bahriyeli

'06 Corolla HB 1.6 16V VVT-I Sol Spec. (SR + CC)  A/T - /////ALPINE PMX-F640 SBE-1243BR SPG-17CS SXE-1325S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: e12 kasalarda karşılaşılan sorunlar.
« Yanıtla #19 : Mayıs 07, 2013, 09:54:30 »
2006 Corolla Sedan D-4D - Şarj dinamosu

2006 Corolla HB VVT-I - Şarj dinamosu

Araçlar farklı kişiler tarafından kullanılıyor, bu sene yaklaşık 2 ay arayla aynı sorunu yaşadık.

Gökhan, bu sorunlar direksiyon sisteminde bir arızaya yol açtımı? direksiyon elektrik destekli olduğu için bunu
merak ettim.