Anket

Toyota Alırmısınız ?

Alırım
138 (72.3%)
Almam
53 (27.7%)

Toplam Oy Verenler: 189

Gönderen Konu: Yine Toyota Alır mısınız ?  (Okunma sayısı 47695 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #260 : Mart 07, 2013, 23:24:03 »
eski telefonlarımı saklarım yakın çevremdeki birilerine veriririm genelde.satmaya kıyamam.
eşim "yenisini almadan şu ikisini 3-5 ne ediyorsa sat" dediği için yeni dizüstü bilgisayar alamıyorum :)
önceki arabayıda satmayalım dedim eşime, dursun sen binersin dedim ama sattık mecburen.

yeni araç almadan önce de büyük bahçeli bir eve geçer aurisi bir köşeye koyarım muhtemelen :)

NOT: Ali Bey daha önceden belirten oldu mu bilmiyorum ama bu profil fotonuz bana biraz şarkıcı Nihat Doğan' ı anımsatıyor sanki :)

Bu cümle yukardakilerle çok uyumlu olmuş :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #261 : Mart 07, 2013, 23:34:48 »

 Mahmut bey alıntıdan bahsederek yazdım bağımlılık diye bir iddiam yok memnunum sadece, arkadaş sıfır araba almış ve bu problemler tabiki mide bulandıracak cinsten karşıt görüşlü değilim kim olsa aynı şeyi düşünür.üretimi yapan toyota fabrikası tamamıyla japonlara ait,satış ve servis ise arabistanlı alj firması bizim muhatap olduğumuz da bu firma.dediği problem her araçta yüzde yüz olsa ve toyota karşı önlem almasa dediği haklı benim nacizane değindiğim konu da burasıydı.Allah aracımız ne olursa olsun kazasız belasız ve problemsiz sürmeyi hepimize nasip etsin.


Kemal bey bu problem 3-5 araçta olan bir problem değil . Belli bir serinin hepsi problemli ve toyota alj bu sorunla ilgili ilgilenmiyor . Dolayısıyla Aylin bey dediklerinde noktası virgülüne kadar haklı .

Bu arada bizim midemizin bulandığı nokta bu arıza değil . Servisin ve toyota alj nin bu arızaya yaklaşımı . Daha doğrusu yaklaşmaması .


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '21
  • 23 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #262 : Mart 07, 2013, 23:38:17 »
Kemal bey demez olaydim :) , uzatmasak bu arada :) yoneteci arkadaslar kiziyorlar
2012 Auris    1.4   D-4D MT
2021 Corolla 1.5   MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #263 : Mart 08, 2013, 00:30:23 »
Duttan düşenin hâlinden duttan düşen anlar.
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #264 : Mart 08, 2013, 16:54:12 »
  Şimdi ben yine farklı bir açıdan konuya değinmeye çalışayım izninizle.
 Bildiğiniz gibi Kalite Yönetim Sistemleri çalışmaları Japonya başlangıçlıdır. Kaizen(http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=47936.0) bu işin önemli bir başlangıç yapısıdır, kültürüdür. Peki nedir bu kalite? Kaliteyi; müşterinin beklentilerini karşılama oranı şeklinde bir dar tanımlama ile ortaya koyabiliriz sanırım. Bu beklentileri karşılama oranı açısından Toyota Co. dünyada, otomobil üreticileri arasında nam salmış bir üreticidir ve çalışmaları başka markalara örnek olmuştur.  Ne tarz olursa olsun üretim faaliyetlerinde bulunan firmaların ihtiyaç duydukları girdiler mevcuttur ve bu girdilerin de belli kalite standarlarını yakalaması, çıktı kalite standardını etkileyen önemli bir faktördür. Girdilerdeki varyansın derecesi(Varyans= Standar sapma σ 'nın karesidir) bize hata oranını belli eder. Buradaki  σ, adından da anlaşılacağı gibi standarttan sapmaların derecesidir. Bu σ sapmadan sapmalarda da belli tölerasyon sınırları mevcuttur. Bunun dışında kalan ürünler ise(+ ve - bölgede) hatalı ürün olarak değer kazanır. Bu hatalı ürün oranını düşürmek için günümüzde kullanılan ve üretimden girdilere, teçhizattan montaja kadar her kademeye etki eden, geniş kapsamlı kalite çalışması olarak dile getirebileceğimiz Altı Sigma(6σ) yaklaşımı mevcuttur. 6σ üst düzey bir kalite kontrol ve hata önleme sistemidir diyebiliriz(http://tr.wikipedia.org/wiki/Alt%C4%B1_sigma). 6σ 'ya gelmeden daha alt seviyelerde de Sigma dereceleri(5σ, 4σ) mevcuttur ve 3σ üzeri sistemler gerçekten yüksek kaliteyi ifade eder. 7σ gibi bir sistem ise hata oranının çok düşük olması gereken(uzay teknolojileri gibi), maliyetine çeşitli sebeplerden katlanılabilinecek sistemleri ifade eder.
 Peki fazla kafa karıştırmayıp, bunun ne anlama geldiğini açıklamaya çalışayım; örneğin 4σ derecesindeki hata oranı yüzde olaerak %99,9937 dir. Genel müşteri açısından bu oran gerçekten de güzeldir. Nerede ise %100 gibi durmaktadır ve ticari ve kalite açısından da gerçekten güzel bir değerdir. Ancak bu matematiksel ifadeyi açacak olursak; DPMO(Defect Per Million Opportunities/Bir Milyon Fırsattaki/Uygun durumdaki Hata Sayısı) 6.210 adete denk gelmektedir Yani 1.000.000 üretim adedinde 6.210 hata adedi. 5σ düzeyinde ise oran; %99,999943 iken DPMO: 233 dür. Yani fabrikasyon üretimde bu hata oranları içinde kalan üretim kaliteleri gerçekten yukarı doğru kaliteli, iyiyi temsil eden rakamlardır.
 Elbet kide problem olduğunda bu müşteriyi, kullanıcıları sıkıntıya sokar ancak sıfır problem olan bir üretim şekli yoktur. Sorun; problemlerin güzel bir şekilde tespiti ve bertaraf edilmesidir ki 6σ felsefesi bununla da ilgilenmektedir. Bu yüzden hangi kesimden olursa olsun(üretici ya da tüketici) iyi niyet gösterimi sorunun çözümünden en başta gelen unsurdur.
 Sorunların mümkün olduğunca çözülmesi ve yanlışlıkla sorunun parçası olunmaması dileğiyle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.aylinyilmaz.net
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • 24 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #265 : Mart 08, 2013, 19:29:35 »
  Şimdi ben yine farklı bir açıdan konuya değinmeye çalışayım izninizle.
 Bildiğiniz gibi Kalite Yönetim Sistemleri çalışmaları Japonya başlangıçlıdır. Kaizen(http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=47936.0) bu işin önemli bir başlangıç yapısıdır, kültürüdür. Peki nedir bu kalite? Kaliteyi; müşterinin beklentilerini karşılama oranı şeklinde bir dar tanımlama ile ortaya koyabiliriz sanırım. Bu beklentileri karşılama oranı açısından Toyota Co. dünyada, otomobil üreticileri arasında nam salmış bir üreticidir ve çalışmaları başka markalara örnek olmuştur.  Ne tarz olursa olsun üretim faaliyetlerinde bulunan firmaların ihtiyaç duydukları girdiler mevcuttur ve bu girdilerin de belli kalite standarlarını yakalaması, çıktı kalite standardını etkileyen önemli bir faktördür. Girdilerdeki varyansın derecesi(Varyans= Standar sapma σ 'nın karesidir) bize hata oranını belli eder. Buradaki  σ, adından da anlaşılacağı gibi standarttan sapmaların derecesidir. Bu σ sapmadan sapmalarda da belli tölerasyon sınırları mevcuttur. Bunun dışında kalan ürünler ise(+ ve - bölgede) hatalı ürün olarak değer kazanır. Bu hatalı ürün oranını düşürmek için günümüzde kullanılan ve üretimden girdilere, teçhizattan montaja kadar her kademeye etki eden, geniş kapsamlı kalite çalışması olarak dile getirebileceğimiz Altı Sigma(6σ) yaklaşımı mevcuttur. 6σ üst düzey bir kalite kontrol ve hata önleme sistemidir diyebiliriz(http://tr.wikipedia.org/wiki/Alt%C4%B1_sigma). 6σ 'ya gelmeden daha alt seviyelerde de Sigma dereceleri(5σ, 4σ) mevcuttur ve 3σ üzeri sistemler gerçekten yüksek kaliteyi ifade eder. 7σ gibi bir sistem ise hata oranının çok düşük olması gereken(uzay teknolojileri gibi), maliyetine çeşitli sebeplerden katlanılabilinecek sistemleri ifade eder.
 Peki fazla kafa karıştırmayıp, bunun ne anlama geldiğini açıklamaya çalışayım; örneğin 4σ derecesindeki hata oranı yüzde olaerak %99,9937 dir. Genel müşteri açısından bu oran gerçekten de güzeldir. Nerede ise %100 gibi durmaktadır ve ticari ve kalite açısından da gerçekten güzel bir değerdir. Ancak bu matematiksel ifadeyi açacak olursak; DPMO(Defect Per Million Opportunities/Bir Milyon Fırsattaki/Uygun durumdaki Hata Sayısı) 6.210 adete denk gelmektedir Yani 1.000.000 üretim adedinde 6.210 hata adedi. 5σ düzeyinde ise oran; %99,999943 iken DPMO: 233 dür. Yani fabrikasyon üretimde bu hata oranları içinde kalan üretim kaliteleri gerçekten yukarı doğru kaliteli, iyiyi temsil eden rakamlardır.
 Elbet kide problem olduğunda bu müşteriyi, kullanıcıları sıkıntıya sokar ancak sıfır problem olan bir üretim şekli yoktur. Sorun; problemlerin güzel bir şekilde tespiti ve bertaraf edilmesidir ki 6σ felsefesi bununla da ilgilenmektedir. Bu yüzden hangi kesimden olursa olsun(üretici ya da tüketici) iyi niyet gösterimi sorunun çözümünden en başta gelen unsurdur.
 Sorunların mümkün olduğunca çözülmesi ve yanlışlıkla sorunun parçası olunmaması dileğiyle.

İsmini vermek istemediğim büyük bir firmada 7 yıl boyunca tedarikçi kalite yönetiminde görev yaptım.
sizinde diğiniz gibi hatasız üretim yoktur ancak 6 sigmanın çalışma prensibinde müşteri şikayetleri takibi ve iyileştirmeleride mevcuttur.
zaten benimde anlam veremediğim asıl konu da budur, kalite çözümleri abidesi olan japonya neden kalite hatalarının arkasında durmamaktadır ?

Düzenleme:adres silme.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '21
  • 23 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #266 : Mart 08, 2013, 21:04:34 »

İsmini vermek istemediğim büyük bir firmada 7 yıl boyunca tedarikçi kalite yönetiminde görev yaptım.
sizinde diğiniz gibi hatasız üretim yoktur ancak 6 sigmanın çalışma prensibinde müşteri şikayetleri takibi ve iyileştirmeleride mevcuttur.
zaten benimde anlam veremediğim asıl konu da budur, kalite çözümleri abidesi olan japonya neden kalite hatalarının arkasında durmamaktadır ?

Baska bir konuda bir arkadas yazmisti Japon olarak uretilen Toyotanin Ulkemizde Araplar eliyle dagitilmasindan  kaynakli bir sıkıntı var sanirim.. Yanlis anlasilmasin araplari kucumsemiyorum ama japonlari anlayamiyorlar :)

Düzenleme:alıntı düzenleme.
2012 Auris    1.4   D-4D MT
2021 Corolla 1.5   MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #267 : Mart 08, 2013, 21:22:57 »
Japon olarak uretilen Toyotanin Ulkemizde Araplar eliyle dagitilmasindan  kaynakli bir sıkıntı var sanirim.

Kesinlikle katılıyorum. Önceden böyle şeyler yoktu. Servislerin dahi keyifleri yerinde değil.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #268 : Mart 08, 2013, 22:11:30 »
 Ben şuna inanıyorum; güzel ülkemiz Türkiye'de herkes büyük, küçük iş demeden, işini doğru ve profesyonelce yaparsa, yapılan işlerden sıkıntı yaşayanların oranı azalır. Yani; düzeltmeye çalışmadan önce düzelmek ile başlanmalı ve hepimiz bundan pay çıkarmalıyız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #269 : Mart 12, 2013, 10:58:37 »
Bildiğpim kadarı ile bu araplar 50 yıldır bu işi yapıyor.Suriye birleşik arap emirlikleri,suudi arapistan vs herkes toyota bitiyor.SAtış öncesi ve satış sonrası harika.Keza Amerikada da öyle.Ancak Türkiye de birşeyler oluyor ve biz bunu çözemiyoruz.Toyota Türkiye yi gözdne çıkarsa buraya fabrika kurmaz.Hoş bizi sevdiğinden kurmadı orası malum.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #270 : Mart 12, 2013, 11:53:18 »
Esasında Toyotanın pazarı USA bir arkadaşım  orada yaşıyor ve diyor ki burada araçlar hep yalan dolan, Camarolar bile alt seviye geliyormuş. Örneğin VW Almanyada ki Golf ile buradaki Golfler arasında büyük farklar var, adamlar standart özelliklerini yazmıyorlar bile bu durumların başında Vergi sistemimiz geliyor benzin vs. diyerekte gider.

Bu konuyla ilgili bir keresinde rezil olmuştum diyebilirim; bir arkadaşım (bayan) spor araç bakıyordu fikrimi almak istedi, bende T-Sport var ama bilmezsin dedim, Şu Corolla T-Sport mu 225bg'liklerden mi diyince ben şoka bağladım meğerse Amerikada çok varmış ama TR'dekileri beğenmiyormuş :D
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #271 : Mart 12, 2013, 12:47:40 »
Belki biraz alakasız gibi duracak ama şuanda devam ediyor mu bilmiyorum ancak bir dönem Toshibanın laptoplarında üzerine Türkiye için üretilmiştir gibi bir ibare konulmuştu.O dönem çevremde ne kadar alan varsa %80 civarında tam anlamıyla elinde kaldı diyebilirim.İlk başta çok kaliteli olarak üretildi gibi bir hava vermişti ama zamanla gördükki eski kalitesinin yanından geçmedi.Toyotada buna benzer bir davranış içerisinde sanırım.Türkiyede bu kadar zengin gruplar varken ve hatta bunlardan birisi zamanında bu işe el atmışken(Sabancı grup) sonrasında gerekli yıldırma politikalarıyla,bıraktıkları kâr marjıyla en sonunda pes ettirdiler.Sabancı gruptayken çok daha azdı sorunlar ve en basit olan sadece yağ değişimi için bile gittiğinizde sanki yeni araç almaya gelmişsiniz gibi bir ilgilenmeden tutunda sonrasındada müşteri memnuniyeti adına garantiye girmeyecek(ancak normalde garantiye girmesi gereken) parçaları bile hiç sorun yapmadan değişimini yapıyorlardı.Sonra el değiştirdi ne oldu ne kadar güzel şey varsa tam tersine döndü neden mi? Sebebi ortada gibi aslında çünkü bu işi para kazanmaktan çok bir prestij,reklam meselesi olarak gördüler.O yüzden atalarımızın ekimle ilgili olan atasözlerini söyleyerek bildikleri gibi davranmaya başladılar.Ama sabancı döneminde bırakın böyle umursamaz davranışları,bir müşteriden dahi şikayet gitse giden servise ceza keselerlerdi ve sonrasındada müşteriyi arayıp şunu şunu yaptık diye bilgi verirlerdi.Çünkü Sabancı grup yaptığı bir işte ya hep ya hiç kuralını sever.Asla prestij olsun diye zarar edeceği,para kazanmayacağı işe girmez.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #272 : Mart 12, 2013, 13:48:17 »
Belki biraz alakasız gibi duracak ama şuanda devam ediyor mu bilmiyorum ancak bir dönem Toshibanın laptoplarında üzerine Türkiye için üretilmiştir gibi bir ibare konulmuştu.O dönem çevremde ne kadar alan varsa %80 civarında tam anlamıyla elinde kaldı diyebilirim.İlk başta çok kaliteli olarak üretildi gibi bir hava vermişti ama zamanla gördükki eski kalitesinin yanından geçmedi.Toyotada buna benzer bir davranış içerisinde sanırım.Türkiyede bu kadar zengin gruplar varken ve hatta bunlardan birisi zamanında bu işe el atmışken(Sabancı grup) sonrasında gerekli yıldırma politikalarıyla,bıraktıkları kâr marjıyla en sonunda pes ettirdiler.Sabancı gruptayken çok daha azdı sorunlar ve en basit olan sadece yağ değişimi için bile gittiğinizde sanki yeni araç almaya gelmişsiniz gibi bir ilgilenmeden tutunda sonrasındada müşteri memnuniyeti adına garantiye girmeyecek(ancak normalde garantiye girmesi gereken) parçaları bile hiç sorun yapmadan değişimini yapıyorlardı.Sonra el değiştirdi ne oldu ne kadar güzel şey varsa tam tersine döndü neden mi? Sebebi ortada gibi aslında çünkü bu işi para kazanmaktan çok bir prestij,reklam meselesi olarak gördüler.O yüzden atalarımızın ekimle ilgili olan atasözlerini söyleyerek bildikleri gibi davranmaya başladılar.Ama sabancı döneminde bırakın böyle umursamaz davranışları,bir müşteriden dahi şikayet gitse giden servise ceza keselerlerdi ve sonrasındada müşteriyi arayıp şunu şunu yaptık diye bilgi verirlerdi.Çünkü Sabancı grup yaptığı bir işte ya hep ya hiç kuralını sever.Asla prestij olsun diye zarar edeceği,para kazanmayacağı işe girmez.

Ertan bey ben onu bunu anlamam şu an kullandığım araç toyota marka son araç . Dediklerinizin hepsine katılıyorum . 2000 li yılların başında da 1.6 vvti motorlarda yağ eksiltme sorunu çıktı ve o zaman sabancılar bütün bu sorun yaşayan müşterilerini geri çağırıp sorunlarını giderdi . ALJ grup ise bırakın geri çağırmayı siz aradığınızda geri döneceğiz diyorlar fakat dönmüyorlar .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #273 : Mart 12, 2013, 14:48:57 »
Bilindiği gibi Toyota'nın tüm dünyadaki en büyük distribütörü ALJ Group, Sabancı Holding'ten 85 milyon dolar ödeyerek 2009 yılında Toyota dağıtımını almıştı. O günden bu yana yaklaşık 2.5 yıl geçti. Ve CEO Ali Haydar Bozkurt'un deyimiyle sadece reklam için 60 milyon dolar harcandı. Bu harcanan rakamlar yine Bozkurt'un deyimiyle markayı akla ilk gelen üç marka sıralamasına soktu.

Peki ne için?

Yaklaşık yedi yıldır Toyota'nın pazar payı yüzde 4 ile 5 arasında salınıyor. 2005 ile 2008 yılları arasındaki krizin de etkileriyle sürekli azalan pazarda marka yerini korumayı başarmış.

Hatta pazarın daraldığı dönemlerde bile pazar payını artırabilmiş. Fakat, 2009'dan itibaren dengenin bozulduğu görülüyor. Daha doğrusu markanın pazar payı, toplam satışların dramatik bir şekilde artmasına rağmen deyim yerindeyse çakılı kalmış.

Bu dönemde iki force majeur durumu geri çağırma ve depremin yarattığı girdiyi bir kenara yazalım. Her iki durumda da Ali Haydar Bozkurt, marka imajı açısından bir sorun yaşamadıklarını fakat araç bulunurluğunda önemli sıkıntıları olduğunu ileri sürmüştü.

Lakin araç bulunabilirliği tüm diğer markaların aynı anda yaşadığı sıkıntılardan olduğundan Toyota'nın pazar payını çok etkileyecek bir durum yaratmıyor. Yani başka bir deyişle "Tüm takımlar aynı hakemle ligi oynuyor."

Ali Haydar Bozkurt'un açıkladığı 60 milyon dolarlık imaj/marka yatırımı, şartlar değiştiği için eskisi kadar hızlı bir şekilde geri dönüşe yansımamış gibi görünüyor. Eskiden olsa bu alana yatırılan para çok hızlı bir şekilde satışa yansıyabilirdi. Yani başka bir deyişle eskiden, pazar payı çok daha ucuza satın alınabiliyordu. Ama şartlar değişti...

Bununla birlikte marka bilinirliğinin artması ilk etapta bir markayı almayı düşünenlerin sayısını artırabilir bu da belki bayi trafiğine yansıyabilir. Fakat, tüketicinin bugünlerde ürünü beğense bile kesesine en uygun fırsatı sunanı seçme gibi de bir huyu var. Paranın maliyetinin ucuz olduğu dönemki, "Biraz pahalı ama beğendim aldım" söylemleri, kredilerdeki virgülün sonrasındaki üçüncü rakamın incelenmesine dönüştü.

Dolayısıyla Toyota'nın satışlarının maliyetleri de oldukça artmış durumda. Faizlerin önemli oranda arttığı, kurun zam baskısı yaptığı bir dönemde satış amaçlı müşteriye uygulanan her türlü kolaylık, bilançoya eksi yazar. Siz kolaylığın dozunu artırdıkça, zararınızın dozu da artar. Bu işin satış tarafı...

ALJ'nin agresifliği artırdığı bir diğer nokta ise yatırım boyutunda yaşanıyor. Önceden Akbank ile kurulan Toyota Finans Sistemi, bugün ALJ'nin kendisi tarafından işletiliyor. Bunun yanında ALJ'nin Anadolu'da satış/temsil potansiyeli yüksek bayileri de satın aldığı söyleniyor. İkinci el satışlarına da önemli yatırımlar yapılıyor. Hedef perakende/filo satışını ele geçirmek ya da en azından aslan payını almak.

Bir tarafta sürekli zarar yazan bir ortam diğer tarafta da sürekli yapılan yatırımlar...

 Bunu ticaret dersinde kompozisyon olarak sunsanız herhalde geçer not alamazsanız. O vakit, ALJ'nin ve Toyota'nın yaptığı nedir?

Bence cevap basit. ALJ, Türkiye'ye otomotiv değil mevcut parasından para kazanmak için geldi.

Bugün yüzde 1 ile bir kredi aldığınız taktirde yıllık yaklaşık yüzde 17 faiz ödersiniz. Bu durum dünyanın hiçbir yerinde yok.

Yani, eğer siz ALJ'den ya da Toyota Finans'tan bir araç alırsanız, ALJ belki araç satışından para kazanmayacak ama size verdiği krediden oldukça yüksek bir faiz alıyor olacak.

Dolayısıyla başka hiçbir firmanın yapmadığı kadar yüksek marka yatırımı yapıyor. Toyota satışlarının yukarı çıkması kadar, yapılan Toyota satışlarının ALJ üzerinden geçmesi çok daha önemli.

Ben Toyota'nın bu yıl frene basmaya başlayacağını düşünüyorum.  Zira önümüzdeki bir iki yıl sadece Toyota için değil, tüm firmalar için pazar payının fiyatı çok daha artacak gibi gözüküyor.
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Today Tomorrow Toyota
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #274 : Mart 12, 2013, 14:53:41 »
Yedek parça ve bakım maliyetlerinin ağırlığından dolayı bir daha toyota asla !
R1 3 5 
╚╬╬╬      2012 Auris 1.33 Comfort.
  2 4 6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • JDM AE 101
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #275 : Mart 19, 2013, 13:26:01 »
Sıfıra binmek nasip olmadı ama 96 model corollamın yol tutuşundan ön takımından amartisör sistemlerine kadar herşeyinden çok memnunum satarsam alacağım araba yine corolla olur ama 2004 2005 kasalar.. Toyota bana göre bi bağımlılık...
Aşkı anlatan en iyi kelime '' toyota''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #276 : Nisan 18, 2013, 20:30:24 »
asla ve katta toyota almam bir daha resmen kusurlu araç sattılar bizlere ve hatalarını kabul etmiyorlar aylin yılmaz beyin söylediği herşeye katılıyorum bu aracı aldığımdan beri başına gelmeyen kalmadı
1benzinlikte araca su tuttular ön tamponun boyası el kadar kalktı servise gittim norml dediler
2direksiyon soyuldu servise gittim normal dediler
3 direksiyonda tuşlar yerinden çıktı normal dediler
4 ön göğüsten gıcır gıcır sesler geliyor dedim normal dediler
5 4 kere yağ eksiltiyor bu araç dedim normal dediler
ve son olarak bu gün motor revize edilmeli dediler sıfır dünyanın parasını vererek aldığımız aracın 30 binde motor indiriyorlar bunada normal diyorlar bende bundan sonra toyotanın önünden dahi geçmem normal diyorum. araba 2 sene dolmadan clio ya dönüştü evrim geçirdi bilsem clio alırdım daha iyiydi hiç olmazsa verdiğim paraya acımazdım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: -
  • 6 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #277 : Nisan 18, 2013, 21:11:03 »
benim şahsi düşüncem Toyota şuan bir wv ile aynı fiyat olmuşken neden Toyota alayım eski Toyotalar yok suanda ha bizde hastalıktır Toyota illa alacaksam paraya kıyıp avensisten aşağı alınma diye düşünüyorum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #278 : Nisan 19, 2013, 01:10:59 »
Valla harıl harıl Hacki Rouki arıyorum demek ki alırmışım.
Bir de 1.33 Auris arıyoruz.
Bir de tam otomatik 15 20.000TL arası bir Toyota arıyoruz
Bi hayli kalabalık liste ;)
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Yine Toyota Alır mısınız ?
« Yanıtla #279 : Nisan 19, 2013, 12:48:27 »
Valla harıl harıl Hacki Rouki arıyorum demek ki alırmışım.
Bir de 1.33 Auris arıyoruz.
Bir de tam otomatik 15 20.000TL arası bir Toyota arıyoruz
bir hayli kalabalık liste ;)
Dizel  Auris aramıyormusunuz abi? :D
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D