Gönderen Konu: mm vites  (Okunma sayısı 26784 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #40 : Ekim 29, 2008, 14:15:58 »
sorunlarımızı büyütmemiz lazım demişsiniz de ben ve eşim mmt arızası yüzünden tamı tamına 8 kere yolda kaldık. sizce büyütülmemesi gereken bir sorun mu bu? otomobil üreticilerinin hatalı üretim yapma hakları var mı yani?

eniştemin m/m corollasının mmt si tam 4 kez değişti. izmirde kuzenim var -buraya da üye- onun mmt corollası da 2-1 düşüşlerde silkeleme yapıyor ve bu silkelemeler inanın sürüş konforu diye birşey bırakmıyor malesef. 10 u geçkin m/m araç kullandınız ve hiçbirinde problem yokmuydu yani.

Toyota Club Türkiye

Ynt: mm vites
« Yanıtla #40 : Ekim 29, 2008, 14:15:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #41 : Ekim 29, 2008, 14:48:11 »
sorunlarımızı büyütmemiz lazım demişsiniz de ben ve eşim mmt arızası yüzünden tamı tamına 8 kere yolda kaldık. sizce büyütülmemesi gereken bir sorun mu bu? otomobil üreticilerinin hatalı üretim yapma hakları var mı yani?

eniştemin m/m corollasının mmt si tam 4 kez değişti. izmirde kuzenim var -buraya da üye- onun mmt corollası da 2-1 düşüşlerde silkeleme yapıyor ve bu silkelemeler inanın sürüş konforu diye birşey bırakmıyor malesef. 10 u geçkin m/m araç kullandınız ve hiçbirinde problem yokmuydu yani.

sorunlar yaşamanıza gerçekten üzüldüm.
Bizim yaris dizel mm 'miz var, 74000 km yi geçti sorunsuz, yine servis müdürü ile sık sık konuşuruz mm şanzımanlar hakkında ve sorunların az yaşandığı konusunda hem fikiriz.

Tekrar yinelemek gerekirse, satışlarımızın yarısını multimode'lar oluşturuyor ve çoğunluk arızasız bir şekilde kullanıyor. Yalnız şunu da belirmek gerekir, bu çoğunluğun yarısıda bu şanzımanın kullanım şeklinden dolayı mutsuz.
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #42 : Ekim 29, 2008, 17:02:31 »
peki bişey sorucam. en basitinden, yavaşlayınca araç durmak üzereyken vites 2 den 1 e düşüyor ya işte o anda tekrar gaz verdiğinizde şanzıman ne yapacağını şaşırıp :) şöyle bir silkelemiyor mu aracı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #43 : Ekim 29, 2008, 17:07:12 »
yok  yokus yukarı yavaslarken hızlanınca biraz sapıtıyor .)
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #44 : Ekim 29, 2008, 20:18:35 »
peki bişey sorucam. en basitinden, yavaşlayınca araç durmak üzereyken vites 2 den 1 e düşüyor ya işte o anda tekrar gaz verdiğinizde şanzıman ne yapacağını şaşırıp :) şöyle bir silkelemiyor mu aracı.

vallahi ben böyle bir sıkıntı yaşamadım
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #45 : Ekim 30, 2008, 14:08:43 »
Orhan bey sizi çok iyi anlıyorum.çok şükür toyotamda henüz bir sorunla karşılaşmadım ama diğer aracımda neler çektiğimi anlatsam bitiremem.
şu varki dert çekenin derdinden anlayan yok.insan enazından kendi markamı kullananlar beni anlasın diyor ama onlarda kabullenmiyor.diğer aracımda bunları yaşamış birisi olarak sizi çok iyi anlıyorum.
ancak şu varki benim ve diper arkadaşlarında bahsettiği durum şu sanırım; örneğin x markası toyotanın en yakın rakibi.x in otomatik şanzııman arıza oranı %10 iken toyotanın %3 ise bu durumda toyota masum kalıyor.gönül isterki arızalar hiç olmasın.servis hatasını kabullendiği sürece problemin büyüyeceğini sanmıyorum.
sıfır km araç alıyorsunuz ve aileniz bu oto ile yolda kalıyor.açıkcası orhan beye en fazla hak verdiğim konu bu.bence ne olursa olsun bu durumun yaşanması hiç ama hiç hoş değil.artık 2000 model arabalar bile yolda kalmadan ilerliyor.daha dikkatli arge çalışmlaraı yapmaları gerekiyor bence.bu dediklerim sadece toyota için değil.allahtan sorunsuza çok yakın bir markanın otomobillerini kullanıyoruz. ya diğerleri ne yapsın? saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #46 : Kasım 06, 2008, 13:35:48 »
Merhaba aynı arabadan bende de mevcut, 1. vites ve geri vites performansı çok düşük malesef. Rampada 1. vitesde biraz yük varsa ve klima açıksa hareket etmek zor oluyor. Bu gibi durumlarda arabanızın güçlenmesi için sol ayağınız ile frene basın, arabayı boşa alın ve gaza yüklenin 2000 devir civarında vitesi E konumuna getirip ayağınızı gazdan çekerseniz arabanızın kalkış performansının inanılmaz ötesi olduğunu göreceksiniz. Denenmiş ve onaylanmış bir yöntemdir.
               bu şekilde birinde olmazsa birinde şanzumana zarar verirsiniz..ve telafisi ağır olabilir.. kaçınmakta fayda var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
Ynt: mm vites
« Yanıtla #47 : Kasım 06, 2008, 15:10:47 »
şayet ben cvt şanzumanlı ilk arabamda d s l arasında bam güm oynuordum tık hata olmadı 50000 yaptım arada bi pertten toplama geçirdim (400 kmrede) sora 3 5 kaza daha sonra dedim yerim arabasını kafama göre kullandım şanzumandan hiç hata almadım belki tam otomatikte sorun çıkarabilir takozlarda problem açmıştı çünkü tam otomatik opelimde fakat cvt dediğim gibi sorun çıkarmadı şuna dikkat edelim yavaşlarken sert motor freni yaptırmayalım bi kardeşim yağ keçesinde sızıntıya sebep oldu bu yüzden.. mmt cvt ye yakınsa bi sorun çıkmaz ..neticede tam otomatik değil.. diye düşünüyorum ( sadece düşüncem ) :D
Nerde Nerde YERLERDE :D YaRiSs D4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 9500
  • Model Yılı: '17
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #48 : Kasım 07, 2008, 16:37:54 »
arkadaşlar mmt (multi manual transmition) otomatik vitesle karıştırılmaması gereken bir sistemdir. çok basitçe açıklamak gerekirse debriyaj pedalı olmayan bir düz vites sistemi gibi düşünün şöyle ki; otomatik vitesli araçlarda gazı köklersin fakat vites geçişlerini çok az hissedersin, ayağını gaz pedalından çekmene gerek yoktur yol müsade ettiği kadar gidersin fakat mmt'de aynı şeyi yapamazsın aynı düz vitesli arabalarda nasıl vites atarken ayağını gazdan çekip debriyaja basıp vites atıyorsan mmt'ye de vites geçişlerinde hafif bir müsade edeceksin ki ayırma yapsın ve vites atsın ! vites geçişlerindeki aşırı silkeleme olayının sebebi de buna dayanıyor yine düz vites mantığıyla gidelim, düz vitesli araçta vites atarken debriyaja bastık fakat gaz pedalını bırakmadık 3000 devirlerde sabit tuttuk vitesi değiştirip aniden debriyajı bıraktık işte buna araba nasıl bir tepki veriyorsa mmt'de vites geçişlerinda gazı bırakmazsanız aynı tepkiyi alırsınız !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 9500
  • Model Yılı: '17
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #49 : Kasım 07, 2008, 16:44:18 »
Merhaba aynı arabadan bende de mevcut, 1. vites ve geri vites performansı çok düşük malesef. Rampada 1. vitesde biraz yük varsa ve klima açıksa hareket etmek zor oluyor. Bu gibi durumlarda arabanızın güçlenmesi için sol ayağınız ile frene basın, arabayı boşa alın ve gaza yüklenin 2000 devir civarında vitesi E konumuna getirip ayağınızı gazdan çekerseniz arabanızın kalkış performansının inanılmaz ötesi olduğunu göreceksiniz. Denenmiş ve onaylanmış bir yöntemdir.

dostum bu yöntemi kesinlikle önermiyorum ! frene basarken aynı anda gaza yüklenmek debriyaj balatasını mahvetmek demektir çünkü frene bastığınız anda sistem ayırma yapmakta ve siz gaz vererek balatanın sıyrılmasına neden olmaktasınız ! en sağlıklısı yokuşlarda araç n konumundayken ve durur pozisyondayken el frenini çekip sonra aracı e'ye almak frene basmaksızın hafif gaz verip el frenini indirerek hareket etmek araca minimum zarar verecek yöntemdir. Tecrübeyle sabittir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: mm vites
« Yanıtla #50 : Kasım 07, 2008, 23:36:19 »
mmt viteste tam gaz hızlanma yapmazsanız yani sakin hızlanırsanız vites geişleri tam otomatik anzıman gibi. Ama ani hızlanma istenince vites değişirken ayağı gazdan çekmek hem yığılmayı önlüyor hemde daha çabuk hızlanıyorsunuz.
 Arabanın 1- 2 ve 2-1 geçişlerinde sarsıntı benim aracımda da var (yaris mmt)bunu 10.000 bakımda servise sorucam ve bahsedilen kalibrasyon konusunu danışıcam. Bu olay sürekli olmuyor ama onuda belirteyim ve bana arıza gibi gelmedi.
Yokuşlarda arabanın bayıldığı gerçek ve 2000 deviri bulmanız gerekiyor bunun için el freni ile kalkmanzı öneririm debriyajı korumuş olursunuz.Bu sorun sayılmaz bence ve mmt vitesten ben çok memnunum ,sıkışık trafikte ses yapıyor gibi birsürü eleştiri okudum hep sıkışık trafikteyim yaz kış hiç sorun yaşamadım.
Kazasız sürüşler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 9500
  • Model Yılı: '17
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #51 : Kasım 11, 2008, 10:31:37 »
araç durduğu zaman alt taraftan gelen tıkırtılardan bahsediyorsak eğer ! bu sesin aynısını manuel vitesli bir arabada durduğu yerde vites değiştirirseniz de alırsınız ! araç durduğu zaman vitesi 1'e almaya çalışırken çıkan bir sestir o ve normaldir !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #52 : Kasım 11, 2008, 10:37:43 »
Arkadaşlar MMT'ler bu kadar sorunlu da neden hala satılıyor.Yetkililer satış temsilcilerinin bu konuları satın alma esnasında anlattıklarını söylüyor.Biz deneme yaptık , alıcı gibi gittik ama kesinlikle bu konulardan bahsetmiyorlar.Utku bey, bu sorunun % 1-2 olduğunu söylüyorsunuz.Etrafımda 4 araç var 4'ü de yolda kaldı.Anladığım kadarıyla siz de Toyota Satış Temsilcisisiniz, siz anlatıyor musunuz bunları alıcılara!!!Nitekim Orhan Şahin de aynı konudan muzdarip.Bu araçlar sorunlu demekki.Bunun cezasını biz mi çekeceğiz.Bence birlik olup Toyotasa ile görüşmek lazım.Tüketici haklarımız var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #53 : Kasım 11, 2008, 15:04:51 »
Zeynep Hanım haklısınız. satış danışmanlarının hiçbiri bu konuda bilgi vermez tabi ki ama malesef ki cezasını biz çekeceğiz :) elimizden gelen tek şey ise eşe dosta mmt şanzımanlı araç almamaları konusunda uyarıda bulunmak. Düz vitesli Toyota'ya herzaman varım ama mmt benden uzak dursun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 9500
  • Model Yılı: '17
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #54 : Kasım 11, 2008, 15:36:58 »
arkadaşlar daha önceki yazımda da demiştim mmt şanzumanı savunmuyorum ben kalsik düz vitesi daha çok seviyorum. Yanluız şöyle bir durum var ki şirkette 30 adet araç var , hizmet aracı olarak verso,corolla ve auris kullanırız ! bu arabaların da 5 tanesi mmt !!!
aurisin de versonun da corollanın da mmt'leri mevcut aralarında "0" olanı da var "130.000'de" olanı da ! hatırladığım 1 tanesinde problem yaşadık komple şanzumanı değişti ! onun haricindekiler problemsiz ! (dikkatinizi çekerim bu araçlar hizmet aracıdır ! çalışanlara görev için verilir ! yani çok fazla ve farklı sürücü tarafından kullanılırlar).
mmt hakkındaki şahsi fikrime gelince ! bence toyota eski otomatik sisteme geri dönmeli :)
ya da 5 ileri tiptronik şanzıman olabilir :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
Ynt: mm vites
« Yanıtla #55 : Kasım 11, 2008, 16:38:58 »
mmt bitsinde neye dönerse dönsün :D
Nerde Nerde YERLERDE :D YaRiSs D4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: mm vites
« Yanıtla #56 : Kasım 11, 2008, 23:39:41 »
Arkadaşlar mmt ye niye bukadar kızgınız anlamadım. Ayrıca steptronic ,mmt ,tiptronic,speedgear,dualogic vb. diye markaların farklı isimler verdiği şanzumanların hepsi otomatikleştirilmiş manueldir. Ve bu markaların arasında toyotanın yerinin ilk sıralarda olduğunu düşünüyorum. Bir manuel şanzumanın bile olanaksız bir sürede canına okuyan sürücülerimiz olduğuna göre (zahmet edip debriyaj pedalına tam basmadan vites değiştirme sonucu mesela) bu tip şanzumanlarda garip uygulamalar yapıp arızalara sebep olan sürücülerde var. Ben 1 senedir kullanıyorum ve gerçekten çok memnunum ,sadece beni dik yokuşlarda ilk kalkış zorluyor ki onuda el freni çekerek çözüyorsunuz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #57 : Kasım 12, 2008, 11:49:47 »
ben mmt den cok memnunum.hiç sıkıntı yaşatmadı bana.1- den 2 ye veya tersi durumda silkelenme oluyorsa servis kalibrasyonla olayı hemen çözüyor.ayrıca kalkış destek sistemi daha güzel çalışıyor.
satısa danışmanları mmt li araç teslimatında mmt nin nasıl kullanılacağı konusunda bilgi vermiyorlar özellikle bayan satışçılar.kendi adıma söyleyim en ince teknik detayına kadar bilgi veriyordum.
yokuş çıkarkende M ye alınabilir.veya E de cıkarkende dip gaz yapıp cıkarsanız vites daha yüksek devirde vites büyütür.yokuş çıkarken gaz pedalına sabit basarsanız vites büyütmez.mesela trafikj ışıklarında durdugunuz zaman fren pedalına tam basmak gerekiyor.
2010 toyota avensis 1.6 elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
Ynt: mm vites
« Yanıtla #58 : Kasım 12, 2008, 17:01:25 »
:) Caner şükretmelisin aracın istisnadır hiç sorun yoksa.. sülalemdekilere almayın dediğim halde 2 adet  sora kunter haklıymışın diyip takasla zarar edip 2 si birden değiştirdi (auris) ve hepsine astra sedan aldırdım easytronclerden şuan dua ediyorlar.. bence o yarı otomatik sıralamasını kim yapıyorsa :) yerlerini şaşırmış eğer mmt 1.sırada falansa ozaman bizim ülkemizi çok iyi kazıklamaya devam ediyorlar.ki üstad sen el freni çekmek diyorsun :) bugün bak palio 1.2 speedgearlar bile yokuşta kaydırmıyor :) açıklayıcıdır umarım..
Nerde Nerde YERLERDE :D YaRiSs D4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: mm vites
« Yanıtla #59 : Kasım 12, 2008, 20:22:19 »
palioda speedgear da hillholder var da ondan kaydırmıyor.