Gönderen Konu: mm vites  (Okunma sayısı 26785 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
mm vites
« : Temmuz 17, 2008, 20:45:04 »
arkadaşlar ben 1 ay önce toyota korolla 4d4 elegant aldım otomatik  ama araç rampada manuele almama ragmençok nazlı kalkıyor nerdeyse kalkmayacak otomatik vites böylemi olur yoksa benmi süremiyorum teşekkürler beni aydınlatırsanız memnun olurum

Toyota Club Türkiye

mm vites
« : Temmuz 17, 2008, 20:45:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #1 : Temmuz 18, 2008, 00:26:36 »
Merhaba aynı arabadan bende de mevcut, 1. vites ve geri vites performansı çok düşük malesef. Rampada 1. vitesde biraz yük varsa ve klima açıksa hareket etmek zor oluyor. Bu gibi durumlarda arabanızın güçlenmesi için sol ayağınız ile frene basın, arabayı boşa alın ve gaza yüklenin 2000 devir civarında vitesi E konumuna getirip ayağınızı gazdan çekerseniz arabanızın kalkış performansının inanılmaz ötesi olduğunu göreceksiniz. Denenmiş ve onaylanmış bir yöntemdir.
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 Toyota Corolla D4-D Siyah MMT
    • www.merdiaahsap.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #2 : Ekim 11, 2008, 12:00:09 »
peki bu yöntemde bir zarar yokmu
bendede 2006 corolla hb D4-D mmt var ve vites 1 den 2 ye geçerken sanki manuel arabada debriyajı sert bir şekilde çekmiş gibi geçiyor ve aynı vurma sesi 3 den 2 ye veya 2 den 1 e geçince de oluyo sebebi nedir acaba
sapphire

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #3 : Ekim 11, 2008, 12:05:53 »
yokuşlarda el freni yardımıyla kalkmanız daha iyi olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #4 : Ekim 11, 2008, 12:06:49 »
peki bu yöntemde bir zarar yokmu
bendede 2006 corolla hb D4-D mmt var ve vites 1 den 2 ye geçerken sanki manuel arabada debriyajı sert bir şekilde çekmiş gibi geçiyor ve aynı vurma sesi 3 den 2 ye veya 2 den 1 e geçince de oluyo sebebi nedir acaba

benim yaris'te de oluyor aynı şey. son bakımda sorunumu dile getrdim. KALİBRASYON yaptılar sisteme ve düzeldi şu an.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #5 : Ekim 11, 2008, 12:40:18 »
Merhaba aynı arabadan bende de mevcut, 1. vites ve geri vites performansı çok düşük malesef. Rampada 1. vitesde biraz yük varsa ve klima açıksa hareket etmek zor oluyor. Bu gibi durumlarda arabanızın güçlenmesi için sol ayağınız ile frene basın, arabayı boşa alın ve gaza yüklenin 2000 devir civarında vitesi E konumuna getirip ayağınızı gazdan çekerseniz arabanızın kalkış performansının inanılmaz ötesi olduğunu göreceksiniz. Denenmiş ve onaylanmış bir yöntemdir.

bu uygulamanıza mutlaka son verin. şanzımana zarar verirsiniz.

tek yapacağınız aracınız; e konumunda beklerken, el frenini çekin ve gaza basın ve el frenini bırakın.
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #6 : Ekim 11, 2008, 12:40:38 »
peki bu yöntemde bir zarar yokmu
bendede 2006 corolla hb D4-D mmt var ve vites 1 den 2 ye geçerken sanki manuel arabada debriyajı sert bir şekilde çekmiş gibi geçiyor ve aynı vurma sesi 3 den 2 ye veya 2 den 1 e geçince de oluyo sebebi nedir acaba

orhan beyin dediği işlemi mutlaka yaptırın
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 Toyota Corolla D4-D Siyah MMT
    • www.merdiaahsap.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #7 : Ekim 22, 2008, 14:28:55 »
teşekkürler
ben aracı servise götürdüm ve aracın şanzımanından birkaç parça ve mmt şanzımanın beynini değiştirdiler ve hepside garanti kapsamı içinde ancak aracı servis görevlisi şehir içinde manuel modda kullanırsam daha iyi olur dedi ve es modundanda kaçınmamı söyledi bu ne kadar doğru
yardımlarınız için sağolun
sapphire

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #8 : Ekim 23, 2008, 00:02:31 »
teşekkürler
ben aracı servise götürdüm ve aracın şanzımanından birkaç parça ve mmt şanzımanın beynini değiştirdiler ve hepside garanti kapsamı içinde ancak aracı servis görevlisi şehir içinde manuel modda kullanırsam daha iyi olur dedi ve es modundanda kaçınmamı söyledi bu ne kadar doğru
yardımlarınız için sağolun

otomatikte kullanın. sadece 10-20km hızla çıktığınız yokuşlarda manuel'e alın. es modundan kaçınmaya da gerek yok.
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #9 : Ekim 23, 2008, 10:29:46 »
Arkadaşlar bu KALİBRASYON sadece MM vitestemi oluyor acaba bilgin varmı.Düz vites dizelede yaptırsak fark edermi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #10 : Ekim 23, 2008, 10:34:45 »
arkadaşlar selamlar;
*orhan bey bende performanslı kullanımı tercih ediyorum.vites geçişlerinin sertleştiğini bende hissettim.bu durum balataya zarar verirken hızlanmayada yardımcı oluyor diye düşünüyorum.ama bakıma gidildiğinde kalibrasyonu bende söyleyeyim zarar vermeyelim.forumda bir arkadaş daha bahsediyordu bu durumdan.vites geçişlerinde tam gaz verildiğinde vurundurma yapıpta baskı balata zarar görmesin diye yavaş kavrama yaptığından bahsetmişti.(hatta vites geçişlerinde gazı bırakıp tekrar basın diyordu)demek kullanım sırasında koruma zamanla ortadan kalkıyor.serviste eski durumuna tekrar getiriyor.
*yokuşlarda elfreni kullanmak bilinen bir yol.sol ayak frenide dikkatli kullanarak yardımcı olabilir.yokuş yukarı kalkıştaki isteksizlik kavramanın yavaş yapılmasından kaynaklanıyor diye düşünüyorum.
*es tuşunu kullanmak neden sakıncalıdır?eğer performanslı kullanım istiyorsak zaten manueli tercih ediyoruzda zararı olan bir işleyişi kullanıma açık koyup sonrada bunu kullanmasan daha iyi olur demek mantıklı değil.birkaç firmada şahit oldum.sıralı şanzımanı manuelde kullanmayın zarar verirsiniz deniyordu.ne anladım bu işten ohalde?

kalibrasyonun düz vites şanzımanda olmadığını düşünüyorum.mekanik sistem çünkü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #11 : Ekim 23, 2008, 15:57:55 »
düz viteste kalibrasyon olayı olmaz,  ES tuşunu kullanmayın diyen servis görevlisini hemen genel müdürlüğe şikayet edin bence. öyle saçma şey olur mu yahu. arabanızda dikiz aynası var ama bakmayın gibi bişey bu :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 Toyota Corolla D4-D Siyah MMT
    • www.merdiaahsap.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #12 : Ekim 24, 2008, 14:35:32 »
servis görevliside zaten şehir içinde kullanma dedi yani başka nerde kullanacazki biz es tuşunu
ayrıca serviste kalibrasyon gibi bir söz geçmedi arabanın ECU 'su MMT kontrol Ünitesi baskı balata ve bir kaç parça daha değişti allahtan garantinin dolmasına 2 ay kalmışken götürdük yoksa 2500 ytl kadar bir miktar çıkıyordu
sapphire

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #13 : Ekim 24, 2008, 16:01:31 »
servis görevliside zaten şehir içinde kullanma dedi yani başka nerde kullanacazki biz es tuşunu
ayrıca serviste kalibrasyon gibi bir söz geçmedi arabanın ECU 'su MMT kontrol Ünitesi baskı balata ve bir kaç parça daha değişti allahtan garantinin dolmasına 2 ay kalmışken götürdük yoksa 2500 ytl kadar bir miktar çıkıyordu

aynı parçalar değişmişti bende de ama sonra yine yaptı. baskı balatam biraz daha eskisin yine götürüp değiştiricem garantiden komple.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #14 : Ekim 24, 2008, 17:22:54 »
selam arkadaşlar,
mmt şanzıman otomotik bir şanzıman değildir. aksine düz bir şanzumandır. tek farkı size otomotik keyi vermesidir bunuda bir beyin ve iki adet motor sayesinde (bu motorlar şanzıman üzerindeddir.birisi debriyaj pedalı görevini yapar diğeri de vites kol mekanizması görevini yapıp vites geçişlerini sağlar.)yapmaktadır. yani bu şanzıman içinde dişliler senkromeçsarıları miller gibi debriyaj balatası baskısı bilyası gibi düz şanzıman parçaları vardır.onun için düz şanzıman karakterini göstermesi normaldir.buna bir de dizel olmasını elklerseniz işte rampada zor kalkma bunu 2000 devir üzerinde aracı kaldırarak çözebilirsiniz çünkü dizel araçlarda yani bizim dizellerde d4d lerde turbo 2000devirde devreye giriyor . o servis görevlisine gelince anladığım kadarıyla es modunu tavsiye etmemesinin sebebi şu olabilir;es modununda vites geçişleri daha uzun olmaktadır dolayısıyla enjektörlerden daha fazla yakıt demektedir yani daha fazla yakıt yakmanız demektir onun için tavsiye etmemeiştir. yoksa tabiki bir sistem varsa kullanabiliriz değilmi saygılarımla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #15 : Ekim 24, 2008, 18:48:04 »
garanti uzatma imkanınız varsa uzatın mutlaka
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #16 : Ekim 24, 2008, 20:59:49 »
garanti uzatma imkanınız varsa uzatın mutlaka

kesinlikle.  ben aracı alırken +3 yıl almıştım ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #17 : Ekim 24, 2008, 21:26:15 »
toyota kasko şuan hediye olarak veriliyor olması gerekiyor.geçenlerde mesaj yolladılar ama detaylı hatırlamıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ©®UzMaN®©
    • yok
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #18 : Ekim 24, 2008, 21:33:01 »
bence dikkat edin ilerde şanzıman lazım olur :D
eSeR KaŞıK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #19 : Ekim 24, 2008, 21:36:09 »
toyota kasko şuan hediye olarak veriliyor olması gerekiyor.geçenlerde mesaj yolladılar ama detaylı hatırlamıyorum.

auris ve yaris için hediye veriliyor
Bodrum