Gönderen Konu: mm vites  (Okunma sayısı 26791 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #100 : Kasım 17, 2008, 12:46:41 »
ingilizler de haklı :=)
Toyota Corolla 2007 1.6 comfort

Toyota Club Türkiye

Ynt: mm vites
« Yanıtla #100 : Kasım 17, 2008, 12:46:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #101 : Kasım 17, 2008, 23:24:42 »
bir de siz biliyorsunuzdur bu yarislerdeki 6 hoparlörlü sistemde ön kapı hoparlörleri component mi acaba. ben arabanın  ses kalitesinden inalılmaz memnumum.
Abi arka kapılardakilerden bende dogru düzgün ses bile gelmiyor. Ben pek begenmedim ses sistemini ne yalan söyleyim. yada benimkinde olan bir problemden ötürü sadece önlerden ses gelir gibi. neyse bakımda baktırıyım onlarada
Yaris D-4D Sol Special
Yada kısaca TONTON

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #102 : Kasım 17, 2008, 23:26:07 »
Abi arka kapılardakilerden bende dogru düzgün ses bile gelmiyor. Ben pek begenmedim ses sistemini ne yalan söyleyim. yada benimkinde olan bir problemden ötürü sadece önlerden ses gelir gibi. neyse bakımda baktırıyım onlarada

Nebi seninki terra mı sol mü. benimki sol. ikisi arasında fark var çünkü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #103 : Kasım 17, 2008, 23:26:46 »
ha şimdi görüdm sol specialmiş seninki :)  ya problem var seninkinde ya da beklentin yüksek biraz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #104 : Kasım 17, 2008, 23:35:23 »
ha şimdi görüdm sol specialmiş seninki :)  ya problem var seninkinde ya da beklentin yüksek biraz :)
Beklentimin yüksek olma ihtimali düsündüm, bir önceki aracımda nacizane bir ses sistemi vardı. Ama bunda bir dengesizlik var arkalardan gelen ses önlerden gelen sesin ücte biri kadar var yok. Esit olsalar problem yok.
Buna ses sistemi kurmayı istemiyorum o yüzden mevcut ses kalitesinin iyi olması acıkcası beni ekstra mutlu edecek.
Yaris D-4D Sol Special
Yada kısaca TONTON

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #105 : Kasım 18, 2008, 00:43:30 »
en güzel yolu naşka bir yarise binip dinlemen. ona göre baktırırsın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #106 : Kasım 23, 2008, 00:21:42 »
Bir senedir MMT Corolla kullaniyorum. Arabayi sifir aldim, ve aldigim aksam "ben ne kadar buyuk bir hata yaptim" diye dusunmeye basladim :) Bir hafta boyunca en az zararla nasil kurtulurum diye arastirdim, ama sonra yavas yavas nasil kullanmam gerektigini ogrendikce alistim.
- Benim arabam otomatik ama yokusta kaydiriyor dedigim zaman bircok kisi o nasil otamatik diye tepki gosterdi, haklilarda, ama sonradan analdim ki aslinda otomatik degil, MMT. :) Bu konuda Toyota arabayi satarkeen fazla bilgi vermiyor, bircok satis elemani hatta otomatik diyerek sunuyor arabayi. Bence bu cok yanlis, acik acik anlatmalari lazim, artilarini eksilerini.
- MMT sanziman tam otomatikler gibi D'ye takayim gideyim diyebileceginiz bir sanziman degil. Yokuslarda kesinlike manuel modda cikmaniz gerekiyor. Ornegin Istanbul'da Besiktas tarafini bilenler icin soyleyeyim, Ihlamur Kasri'nin oununden kopruye cikan yokusu otomatik modda cok zor cikarsiniz.
- Bunun disinda geri vitese taktiginizda 2-3 saniyelik bir duraklama yasiyor, sonra geciyor. Otoyolda ise sorunsuz.
- Otomatik modda direksiyondaki kulakciklardan da bir kucuk vitese gecebilirsiniz. Eger yokusa geldiginizde bu sekilde vites dusururseniz arac 7 saniye boyunca dusuk viteste kalacaktir. Bu sure icersinde gosterge panelinde "E" yerine o anda oldugunuz vites yazar, otomatik modda olmaniza ragmen. Ayni sekilde mudahaleyi vites buyutmek isterseniz de yapabilirsiniz. 7 saniye dolunca sanziman tekrar otomatik moda gecer ve karar verir, hala rampanin devam ettigine karar verirse vites yukseltmez.
- Otomatik modda giderken, sanzimanin vites degistirecegi noktalari bir sure sonra anlamaya basliyorsunuz. Bu noktalarda duz viteste oldugu gibi ayaginizi gazdan cekip vites atinca tekrar gaz verirsniz, sarsintilari en aza indirisiniz.
- Dedigim gibi, bu MMT olayi biraz karisik, ders gibi calismak gerekiyor biraz :)
- Ariza cikarma olasiligi duz vitese gore daha yuksek olacaktir, cunku duz vites + vites degistirme islemini otomatik yapan servo sistem var. Fazladan bir sistem, daha fazla ariza olasiligi demektir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #107 : Aralık 03, 2008, 15:45:40 »
Benim derdim de bu işte.Aracın parasını ödemeden kullanma kılavuzu elinize verilmez.E kimse de böyle anlatmaz.O halde kandırılmış oluyoruz.Başka da açıklaması yok.Bir daha asla Toyota almam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #108 : Aralık 03, 2008, 17:02:38 »
İyi de MMT yeni kasa Corollayı geçen yıl ilk çıktığı anda gittik test ettik. Sonra da ben, kendim, şahsen, bizzat bu bölüme test izlenimlerimi yazdım.

Özetleyeyim bu test izlenimlerimi isterseniz, detayları arayıp kendiniz okuyabilirsiniz: MMT vitesi beğenmedim. Mart veya Nisan 2007 olması lazım tarih.

Bilmediğiniz bir şeyi aldıktan sonra beğenmeyince karalıyorsunuz, tamam buna birşey demiyoruz, 6 sayfadır devam ediyor konu gördüğünüz gibi, çünkü haklısınız, almadan önce anlatılması lazımdı. Müşterinin tam olarak ne istediğini anlamak ve ona göre çözüm sunmak Toyota'nın işi, ve görünüşe göre bunu iyi yapamıyorlar.

Ancak "Bir daha asla Toyota almam." demek de haksızlık olur, çünkü sizin de hatanız var, almadan önce tam olarak araştırmamışsınız, ve işin bu yanını tamamen Toyota'ya yıkmak istiyorsunuz.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #109 : Aralık 03, 2008, 17:20:30 »
Benim derdim de bu işte.Aracın parasını ödemeden kullanma kılavuzu elinize verilmez.E kimse de böyle anlatmaz.O halde kandırılmış oluyoruz.Başka da açıklaması yok.Bir daha asla Toyota almam.

kullanma kılavuzunu önceden alıp okuyabilirsiniz bayii den. ben yapmıştım bir sıkıntı olmadı ?
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #110 : Aralık 03, 2008, 21:53:07 »
Benim derdim de bu işte.Aracın parasını ödemeden kullanma kılavuzu elinize verilmez.E kimse de böyle anlatmaz.O halde kandırılmış oluyoruz.Başka da açıklaması yok.Bir daha asla Toyota almam.

artık internet var, bilgi var,
şunu da unutmamak gerekir, müşterinin görevi araştırmaktır, kendine uygun olanı seçmektir....

bir de kullanım kılavuzu tüm bilgiyi vermez ki, mesela vites geçişlerinin sarsıntılı olduğu yazmaz.... dolasıyla araştırmak gerekir !
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #111 : Aralık 04, 2008, 14:29:04 »
Alper beyin yazısını bende destekliyorum. "bir daha asla toyota almam", "attan indim eşşeğe bindim" gibi cümleler kurmak cok dogru gelmiyor bana. Günümüz piyasasında yüzlerce cesit var. aynı fiyata alabileceginiz arac cesidi cok fazla ve farklı sınıflardan araclarda alabilirsiniz. Ama bunu araştırmanız gerekir. neredeyse her markanın kullanıcılarının bir forumu var ve orada her model hakkında bilgi ve yorum bulunuyor. Açık okumak gerek. Araştırmak gerek.
Birde merak ediyorum bu arkadaşlar aracı almaya karar vermeden önce hic test surusu yapmıyorlarmı? ben 2. el alacakken bile gidip Yaris'in hem otomatik hem düzünü kullandım. otomatigin sarsıntısını kabul edilebilir buldum ama 2. el alacagım icin güvenemedim gidip düz vites aldım. Her bayi test sürüşüne imkan saglıyor ve MMT sansıman test otomobilinde de sallıyor. Zaten sizin aracınız size test ettirilen araçtan farklı ise buyrun Tüketici Mahkemelerine.
Yaris D-4D Sol Special
Yada kısaca TONTON

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #112 : Mart 19, 2009, 18:16:44 »
artık internet var, bilgi var,
şunu da unutmamak gerekir, müşterinin görevi araştırmaktır, kendine uygun olanı seçmektir....

bir de kullanım kılavuzu tüm bilgiyi vermez ki, mesela vites geçişlerinin sarsıntılı olduğu yazmaz.... dolasıyla araştırmak gerekir !

Eski bir konuyu canladırdığım için öncelikle herkesten özür diliyorum.

Utku Bey ne yazık ki yazmış olduğunuz mesaj da biraz da sizi "Her şeyi müşteriye yıkar" buldum.
Evet müşteri bir ürünü almadan önce araştırmalı ve kendine uygun olanı seçmelidir.
Ancak sanırım sizin görevinizde sayacaklarım arasında (değilse bağışlayın) Satış Temsilcisi-Danışmanı, Müşteri Temsilcisi sıfatları ile çalışan personelin görevinin "Müşteriye ürün ile ilgili bilgi vermek ve doğru seçimi yapmasında yardımcı olmak" olduğunu sanıyorum. Her müşterinin araştırma, araştırdığını anlayabilme kabiliyeti farklıdır. Özellikle müşteri ile temasa geçen bu kişilerin müşterileri anlayacağı biçimde bilgilendirmesi gerekir.
Tamam her satıcı ürününü satmak için pembe cümleler kurabilir. Ancak bilgilendirmek şarttır.

Onun dışında kullanım kitapçığı; bugün bana araba almadan da verseler, aldıktan sonrada verseler okumam ki :) Türk milletinin böyle bir alışkanlığı yok. İşte Satış Danışmanlarının rolü bu nedenle önemli oluyor :)

Sevgiler, saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #113 : Mart 19, 2009, 21:03:38 »
Utku Bey ne yazık ki yazmış olduğunuz mesaj da biraz da sizi "Her şeyi müşteriye yıkar" buldum.
Evet müşteri bir ürünü almadan önce araştırmalı ve kendine uygun olanı seçmelidir.

sizde benim dediğimi demişsiniz ?  (müşteri bir ürünü almadan önce araştırmalı)
bende müşterinin görevi araştırmak demişim...

ayrıca ben "müşteri araştırsın, ben anlatmam" dememişim. elbette bilgileri aktarıyoruz

sanırım siz beni yanlış anlamışsınız, düşüncelerimizde fark yok
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • aza ÇOK az kaldı :))
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #114 : Mart 27, 2009, 16:58:10 »
Arkadaşlar MMT'ler bu kadar sorunlu da neden hala satılıyor.Yetkililer satış temsilcilerinin bu konuları satın alma esnasında anlattıklarını söylüyor.Biz deneme yaptık , alıcı gibi gittik ama kesinlikle bu konulardan bahsetmiyorlar.Utku bey, bu sorunun % 1-2 olduğunu söylüyorsunuz.Etrafımda 4 araç var 4'ü de yolda kaldı.Anladığım kadarıyla siz de Toyota Satış Temsilcisisiniz, siz anlatıyor musunuz bunları alıcılara!!!Nitekim Orhan Şahin de aynı konudan muzdarip.Bu araçlar sorunlu demekki.Bunun cezasını biz mi çekeceğiz.Bence birlik olup Toyotasa ile görüşmek lazım.Tüketici haklarımız var.

MMT şanzımanlı Auris aldığıma pin pişman oldum...yani okadar kararsız ki...ve ben artık şehiriçinde manuel vites kullanmaktan usandığım için bu vitese geçiş yaptım ...çoğumuz da bu sebepten tercih ettik diye düşünüyorum...ama şimdi servistekiler şehir içinde manuel modu kullanın , yol açılınca E  moduna geçin diyor :))) eeeee... ne anladım ben şimdi bu işten...geçenlerde yarım saat Gayrettepe trafiğinde kaldım E modunda dur kalkta...içerden ses ile uyarı gelmeye başladı....yol açılınca zaten 4-5 beşinci  viteste  gidiyorsunuz...E  moduna  ne gerek  kalıyorki ozaman...bir de yokuşta el frenini çekmek ne demek onu anlamıyorum,yakışıyormu bunca para verip aldığımız bir araca????...geçen haftasonu 308 HDI'ı aynı vites sistemi test ettim...özellikle beni alıp dik bir yokuşun tam ortasında durdurdular...ayağınızı frenden çekince araç 3 sn. kadar arkaya kaymadan bekliyor...308 in otomatik mod ile kullanımında böyle  kararsızlıklar görmedim...ben açıkçası bu MMT  şanzımana bir türlü güvenemiyorum...sanki heran bir arıza çıkaracakmış hissi veriyor...ben 9 ay oldu hala alışamadım....kalibrasyon ile ilgili bana Sonkar Yenibosna servisinde şöyle söylediler " baskı balata değişiminde sadece bunu yapıyoruz" ????
Ben anlayamadım şimdi burada bir sürü insan yaptırdığını söylüyor hangisi doğru anlamadım ben ??? Umarım bu şanzıman başıma dert açmaz diye düşünüyorum....tekrar olacak ama tekrar yazmak istedim...şehir içinde manuel modu kulanın demelerini ve çözüm olarak bunu göstermelerini bir türlü kabullenemiyorum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #115 : Nisan 01, 2009, 16:32:08 »
Arkadaslar bence MM vites konusunda bayilerde kesinlikle tam bilgi verilmiyor
Adini vermeyeyim sadece bir bayideki arkadas bana Abi ben tavsiye etmem cunku vs vs vs sorunlari var demisti
Cogu ise tamamen otomotik vites abi iste bu devirde duz vites araba nmi kaldi vs vs diyor
Bizim halkimizda malum cok arastirmadigi icin sonradan pisman oluyor ver yansin ediyor
Acikcasi pek cok kisi de arastirma yapip oyle karar veriyor
Ama her halukarda araba garantili sorun ciksa bile halediliyor
Ama burada yazilanlar MM vitesi kullanmanin ne kadar zor oldugunu gostermeye yeterde artar bile
Ozellikle bayanlar bu konuda daha cok zorlanir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • aza ÇOK az kaldı :))
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #116 : Nisan 01, 2009, 17:40:02 »
Benim Aurisi alışım aynen şöyle oldu...(Tüm hata ben de diyerek başlayayım yazacaklarıma)
Aklımda iki farklı marka vardı alacağım ve araştırmaya başlar başlamaz iki ustam da ve bunlardan biri de almak istediğim markalardan birinde ustadır ; "abi eğer otomatik dizel alacaksan muhakkak japon marka olsun, çünkü japon otomatiklerinde sorun yaşamazsın" deyince ben birden döndüm ve Aurisi aldığım yetkili bayinin sahibini tanıyordum,o da "gel gözünü kapa ve al" deyince gözümü kapadım gittim kampanyanın son günü son saatlerinde Aurisin içine dahi oturmadan gittim aldım(hata tümüyle bende)...test sürüşü bile yapmadan.
Bu 6. sıfır aracım ve hayatımda ilk defa böyle birşey yaptım ve son derece pişmanım ve ciddi anlamda da endişeliyim.
Alperin söylediklerine benzer şeyi bana da bir yetkili servis sonradan söyledi şikayetlerimi sayınca; "abi işin aslı biz de bu vitesi istemedik Türkiyeye" dedi :)))))))))))  :))))))).......aslında bunun üzerine daha ne yazsak boş...ama işte canımız yanmış içimiz dökecek yer arıyoruz :))))
1) 1300 kg. ağılığındaki bu araca 1,4 dizel motor çok yetersiz kalmış...son hız olarak değil...aracı ilerletmek için sürekli yüklenmeniz gerekiyor..bu şanzıman da bunu ne kadar taşır göreceğiz.ben çok yumuşak kullanıyorum ama 1. ve 2. viteste araç ciddi kasılıyor.
2) En azından 6 ileri vites yapılması can sıkıntısını ve tüketimi oldukça azaltabilirdi.
3) Aynı serviste konunun uzmanı iki usta da şehir içi kullanımı için farklı şeyler söylüyorlar :))).... biri derki "....olurmu efendim şehir içinde manuel kullanmak, neden yapmışlar bunu , tabiki gönül rahatlığıyla dur kalk trafikte E modunda kullanabilirsiniz,20 mt. git sonra dur 20 mt git dur trafiğinde E modunda kullanın ama S düğmesine basılı dursun , sadece dik rampa kalkışlarında manuel kullanın ( ben de böyle olması gerektiğini düşünmüyorum) , diğer usta derki "dur kalk trafiğinde manuel modda kullanın".....:))))) ???????????....
4) Araç öyle ağırki ve 1.4 motor okadar yetersizki 1. viteste dik rampalarda bazen kalkmak imkansız..el freni çekili kalkılacakmış...40.000 TL ver ...otomatik araç aldım de...rampada el freni ile kalmaya çalış :)))) ????....
5) Bu araç tam otomatik vites değil denmesini ve bunun arkasına saklanılmasını da anlayabilmiş değilim...teknik olarak olabilir de E modunda kullanış açısından tam otomatikle ne fark var onu ben anlayamadım ??? E modunda aracı tam otomatik olarak kullanıyoruz...
6) Uzun zamandır şu MMT kalibrasyonu okuyorum...bana serviste aylar önce yok öyle bir şey sadece baskı balata değişiminde yapılabilen bir işlem demişlerdi..geçen gittim "tabi dediler" ve yaptılar sağolsunlar :)))
Kalibrasyondan sonra 2. vitesten 1. vitese düşüşlerdeki o korkunç can sıkıcı kasıntı çok büyük oranda giderilmişti...aslında kalibrasyondan önceki ve sonraki izlenimlerimi yazmak isterim ama çok uzun sürer..merak eden arkadaşlara yazabilirim..ama şu kadarını söyleyeyim...aylardır "şu aracın vites değişimleri şu şu şu viteslerde şu şu şu devirlerde olsa ne rahat olurdu" diye düşündüklerimin hemen hepsi kalibrasyon sonunda kendiliğinden gerçekleşti..emeği geçen müşteri temsilci Umut Beye ve Vahap ustaya sonsuz teşekkürler...
7) Garanti bitene kadar sorun yok ama ben bu MMt şanzımandan ciddi derecede endişeliyim; hem de çok ama çok yumuşak kullanmama rağmen bir türlü ben de bir güven yaratamadı...garanti bittikten sonra başıma ne işler açacak diye korkuyorum...
Umarım endişelerimiz boşa çıkar.





Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #117 : Nisan 02, 2009, 00:33:27 »
Mazda 3 triptonik kullanıyordum. Toyota mm de aynı olur diye düşündüm. Kullandıktan sonra neden toyotada mm vites farkı bu kadar ucuz anladım. Burda yazılan olumsuz şencer doğru. Vites geçişleri sürüş keyfini mahvediyor. Gördğüm kadarıyla  bazı arkadaşlar burdaki eleştirileri acımasız veya abartılı buluyor. Eğer daha iyisini kullanmadılarsa insanlar arabadan memnun kalabiliyor. Şikayet edenler ise sonuna kadar haklı; bu kadar para sayıp ta eski arabalarında yaşadıklarını bulamayınca insan "tam keyfi" bir sonraki arabaya erteliyor neyazıkki. Burda daha öncede yazmıştım. Ses kalitesi için para sayıp 6 hopörlörlü aldığınız arabanın radyosunun parazit yüzünden kafa şişirdiğini deneyimlemekte aynı derecede sinir bozucuydu. Ben biraz alıştım ama vites geçişlerindeki sertlik yüzünden arabama konuk olanların midesi kalkıyor. iyi para kazanmaya başladığımda gerçek bir japon alıcağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: mm vites
« Yanıtla #118 : Nisan 02, 2009, 00:47:47 »
Emin sana katılıyorum, iyi para kazanmaya başladığımda (o da öğretmen maaşlarına %500 zam gelirse:) :) ) direkt prius alacağım... 0-1200 dd' de 400 Nm torku varmış...
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2009 Corolla Comfort 1.6 A/T - Benzinli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: mm vites
« Yanıtla #119 : Haziran 20, 2009, 20:41:18 »
Alıntı
Bir senedir MMT Corolla kullaniyorum. Arabayi sifir aldim, ve aldigim aksam "ben ne kadar buyuk bir hata yaptim" diye dusunmeye basladim  Bir hafta boyunca en az zararla nasil kurtulurum diye arastirdim, ama sonra yavas yavas nasil kullanmam gerektigini ogrendikce alistim.
- Benim arabam otomatik ama yokusta kaydiriyor dedigim zaman bircok kisi o nasil otamatik diye tepki gosterdi, haklilarda, ama sonradan analdim ki aslinda otomatik degil, MMT.  Bu konuda Toyota arabayi satarkeen fazla bilgi vermiyor, bircok satis elemani hatta otomatik diyerek sunuyor arabayi. Bence bu cok yanlis, acik acik anlatmalari lazim, artilarini eksilerini.
- MMT sanziman tam otomatikler gibi D'ye takayim gideyim diyebileceginiz bir sanziman degil. Yokuslarda kesinlike manuel modda cikmaniz gerekiyor. Ornegin Istanbul'da Besiktas tarafini bilenler icin soyleyeyim, Ihlamur Kasri'nin oununden kopruye cikan yokusu otomatik modda cok zor cikarsiniz.
- Bunun disinda geri vitese taktiginizda 2-3 saniyelik bir duraklama yasiyor, sonra geciyor. Otoyolda ise sorunsuz.
- Otomatik modda direksiyondaki kulakciklardan da bir kucuk vitese gecebilirsiniz. Eger yokusa geldiginizde bu sekilde vites dusururseniz arac 7 saniye boyunca dusuk viteste kalacaktir. Bu sure icersinde gosterge panelinde "E" yerine o anda oldugunuz vites yazar, otomatik modda olmaniza ragmen. Ayni sekilde mudahaleyi vites buyutmek isterseniz de yapabilirsiniz. 7 saniye dolunca sanziman tekrar otomatik moda gecer ve karar verir, hala rampanin devam ettigine karar verirse vites yukseltmez.
- Otomatik modda giderken, sanzimanin vites degistirecegi noktalari bir sure sonra anlamaya basliyorsunuz. Bu noktalarda duz viteste oldugu gibi ayaginizi gazdan cekip vites atinca tekrar gaz verirsniz, sarsintilari en aza indirisiniz.
- Dedigim gibi, bu MMT olayi biraz karisik, ders gibi calismak gerekiyor biraz
- Ariza cikarma olasiligi duz vitese gore daha yuksek olacaktir, cunku duz vites + vites degistirme islemini otomatik yapan servo sistem var. Fazladan bir sistem, daha fazla ariza olasiligi demektir.

Ali arkadaşım benim arabayı aldığım ilk gün ve ilk hafta yaşadıklarımı anlatmış. Ben buna ek olarak bir de ABS problemi yaşıyorum tabi, 50. km'de ABS ikaz lambası yandı, ABS ECU'su arızalı çıktı. Diğer konulara alışabilecekmiyiz göreceğiz...