2013 aurisi denemedim açıkçası ancak, daha önce kullandığım 206+ a göre tanımlayacak olursam, BA (brake asist - fren yardımcısı) çok da başarılı bence. Gerçi 206+ ile .... km/h ile giderken dip fren ile 150 metrede durmuşluğum var savrulmadan. Ancak auriste özellikle BA bence çok başarılı. Hafif hafif basmaya başlarsanız frene yavaşca duruyorsunuz. Ancak frene basma hızının biraz fazla ise ki adamlar ani durumlar için bunu yapmışlar, araba zınk diye kasıp duruyor. Bence fren konusunda 2012 auris gayet başarılı. 2013 ü en kısa zamanda test ederim

Düzenleme:hız kuralları.
bende auris benzinli otomatik test ettim fren yukarıda ve çok sert kavrıyor. az basıyorsunuz hiç frenlemiyor birazcık daha basıyorsunuz çok sert fren yapıyor araçtaki insanların kafasın öne gidiyor. kısacası ortası yok. kullandığım araç avensis daha öncedende arkadaşımın dizel otomatik aurisini kullandım kesinlikle onlarda böyle değil. karda buzda kaymamanın imkanı yok.
bende auris benzinli otomatik test ettim fren yukarıda ve çok sert kavrıyor. az basıyorsunuz hiç frenlemiyor birazcık daha basıyorsunuz çok sert fren yapıyor araçtaki insanların kafasın öne gidiyor. kısacası ortası yok. kullandığım araç avensis daha öncedende arkadaşımın dizel otomatik aurisini kullandım kesinlikle onlarda böyle değil. karda buzda kaymamanın imkanı yok.
Yeni auris ve hiç fren yapmayan frenleri ile +1300km yaptım ve frenler çok güzel fakat ayağının hassas olması ve normal bir söför gibi trafiği takip etmeniz gerekli. Eğer ani fren yaprak araç kullanıyorsanız mide bulantası yada göz fırlaması garanti.
Yeni frenlere ışmak kolay oldu 1300 km istanbulun dur kalk trafiğinde yapınca aslında frenlerin hassasiyetine şükrediyorsunuz. Ben sol ve sağ ayağımı aynı anda kullanıyorum ve fren ve gaz geçişim çok kısaydı ama şimdi eski günlerdeki gibi çok daha kısa

Tabii tüm bu memnuniyetim "bence" .
2012 nin fren pedalının yolunun uzun olması beni rahatsız etmişti, alışmıştım elbette ama benim gibi araç kullananlara yolu kısa tepkisi çabuk frenler makbul.
0.km Aurisin frenlerinin ilk dakikalarda, saatlerde, günlerde ve haftalarda bu kadar hassas ve ani tepki verebilmesini;
Kısa, orta ve uzun vadede hala mükemmel bir şekilde durma işlemini gerçekleştiriyor olacağına bir gösterge teşkil ediyor diye yorumlayıp,
10 üzerinden 10 veriyorum.
Benim 2012 Auris'e binip kullananlar ilk başta bu arabanın frenleri tutmuyor diyerek panik yapıyorlar genelde

uyguladığın güce göre frenlerin tepki vermesi bana göre daha güzel bir özellik, araçtaki yolcular için hem kendim için daha konforlu yolculuk sunuyor. Yeni Auris'in fren sistemi benimde hoşuma gitmedi

Ama kasası çok güzel be kardeşim :p
Benim 2012 Auris'e binip kullananlar ilk başta bu arabanın frenleri tutmuyor diyerek panik yapıyorlar genelde
uyguladığın güce göre frenlerin tepki vermesi bana göre daha güzel bir özellik, araçtaki yolcular için hem kendim için daha konforlu yolculuk sunuyor. Yeni Auris'in fren sistemi benimde hoşuma gitmedi 
Ama kasası çok güzel be kardeşim :p
2013 de de aynı durum söz konusu araç şuursuzca fren yapmıyor sadece daha "hassas" diyelim. Bence çok daha iyi olmuş ama bu kullanıcıya bağlı. Yanlız viteste yapılan değişiklikler nedeni ile daha yumuşak durabiliyorsunuz, kısa bir test yaptıysanız belki fark etmemiş olabilirsiniz.
Hiç bir otomobilde, bir kaç haftadan itibaren başlayarak zaman ilerledikçe frenlerinde aynı güç ve hassasiyet kaldığı söylenemez. Bu sistem eskiyen ve aşınan bir düzenek olduğundan, F1 yarış otomobillerinde bile aşınmayı geciktirmek için türlü yollara başvurulurken bu konunun bu kadar irdelenmesine şaşırıyorum. Markasına bakmaksızın hangi sıfır km otomobile binsem, beni ilk zorlayan şeyin frenleri olduğunu söyleyebilirim. Merak etmeyin, kısa sürede frenler eskir ve o kısacık sürede de yeni araca adapte olunur.
Markasına bakmaksızın bir otomobilin her şeyini eleştirin, beğenmeyin ama, eğer mükemmel hassasiyetle çok sıkı frenlere sahipse bundan şikayet etmeyin, tam aksine en azından çok iyi bir tarafı olduğunu anlayabilirsiniz.
Not: Her şeyin sadece bir alışkanlık meselesi olduğunu anlamanız için kendi başınıza yapabileceğiniz bir test.
Dikkat: Trafiğe kapalı alanda yapınız.
Mevcut olan ve yıllarca kullanmakta olduğunuz, ve frenlerinin tatlı-sert ayara sahip olan aracınızla 1. vitesle 20km sürate çıkıp, vitesi boşa aldıktan sonra, Sol ayağınızla frene basıp aracınızı tam durma haline getirene kadar yavaşça basınız.
Gözlem: Sağ ayağınızla bastığınız gibi yumuşak durabildiniz mi? Frenlerinizde daha yüksek performans gözlemlediniz mi?
Yine bazı arazi araçlarında, konsülde, fren pedal doz ayar tuşu da var.
Yine bazı arazi araçlarında, konsülde, fren pedal doz ayar tuşu da var. 
Evet, F1 araçların direksiyonlarında da değişik yol şartlarına göre ayar butonu mevcut. Hatta ABS on/off dahi seçeneği var.
Bence ne sert ne yumuşak olmalı.Bazen ani durumlarda reflexle frene istemedende olsa abanırızz ve zonk diye durur arkadaki araçta yakınsa sıkıntı olur.Hele agır duran bir araçsa çarpabilir arkadan.
Bence ne sert ne yumuşak olmalı.Bazen ani durumlarda reflexle frene istemedende olsa abanırızz ve zonk diye durur arkadaki araçta yakınsa sıkıntı olur.Hele agır duran bir araçsa çarpabilir arkadan.
Ani durumlarda refleks ile frene fazla basmak, gereğinden az basmaktan daha iyi bir refleks hareketidir. Refleksler bilinçli kontrol mekanizmasına göre davranış sergilerler, yani biz istersek reflekslerimizi hızlı ama frene basma gücümüz az şeklinde alışkanlığa çevirebiliriz. Sizin sergilediğiniz refleks hareketi doğru olandır.
İşte paradoxta burada meydana gelmektedir. Günümüzde şehir içinde veya dışında ağır kazaların bir çoğu frene zamanında basıldığı halde yeterince güç uygulamamaktan kaynaklanmaktadır. Şimdilerde uygulanmaya başlayan kısa ve uzun menzil radarlara sahip araçların otomatik fren mekanizmaları bu yüzden geliştirilmektedir, bizim yerimize daha fazla fren gücü uygulamak için.
Gelelim arkadaki araca, arkadaki araç gözünü dört açacak ve trafik kurallarının gereğini yerine getirip sürat/mesafe sistemini çok iyi ayarlayacak, arka tamponu düşüneyim derken ön tamponunuz daha fazla riskli duruma gelebilir hatta yanlış refleks alışkanlığı yüzünden yayalarda tehlikeli durumlara düşebilir.
Sol ayakli frenlerim var ve sagla fren yapmak tam bir dert

) kesinlikle sinir sisteminizin yeni hareket ve kosullara alismasiyla alakali.
sert frenin nesi iyi arkadaşlar etmeyin eylemeyin. e12 corollada frene basınca neredeyse arka lastikler havaya kalkacak. arabanı burnu dire aşağıya eğiliyor. toyota fren konusunda hala bir ilerleme kaydedememiştir bana kalırsa arkadaşın anlattığı gibiyse. wv ford opel ne bileyim gidin başka araçlara binin böyle bir fren sistemi yok. opeli övüyor demeyin yine ama fren dediğin arabayı kontrollü durdurur panik halinde bile ama corollada sanki sol ayakla basılmış gibi camdan dışarı çıkartacak neredeyse...
Sol ayakli frenlerim var ve sagla fren yapmak tam bir dert
)

Soldan direksiyonlu ve sol ayaklı fren sistemi.
Neden otomatik araçlarda fren pedalı daha geniştir?
Eksik pedalin maliyet fiyatini toptan fiyattan dusurup musteriyi urkutmemek ve agirlik farki olusmasini engellemek icin ! Abi senin sorulari dogru cevaplayinca cennete gidiyormuyuz ? Yani ona gore calisip online olayim

Atmak nekadar zor ismis !
sert frenin nesi iyi arkadaşlar etmeyin eylemeyin. e12 corollada frene basınca neredeyse arka lastikler havaya kalkacak. arabanı burnu dire aşağıya eğiliyor. toyota fren konusunda hala bir ilerleme kaydedememiştir bana kalırsa arkadaşın anlattığı gibiyse. wv ford opel ne bileyim gidin başka araçlara binin böyle bir fren sistemi yok. opeli övüyor demeyin yine ama fren dediğin arabayı kontrollü durdurur panik halinde bile ama corollada sanki sol ayakla basılmış gibi camdan dışarı çıkartacak neredeyse...
sık arızalarından dolayı opeli sevmiyorum ama fren dozajı mükemmeldi
sık arızalarından dolayı opeli sevmiyorum ama fren dozajı mükemmeldi
yeni focusa bindiniz mi bilmiyorum ama oda aynı mükemmel bir duruş sergiliyor araba. zank diye durupta arkadaki sürücüyüde ecel terleri döktürmüyor. emniyet kemeri takmayan ve ilk defa corolla kullanan adam ilk frende direksiyona yapışabilir...
Eksik pedalin maliyet fiyatini toptan fiyattan dusurup musteriyi urkutmemek ve agirlik farki olusmasini engellemek icin ! Abi senin sorulari dogru cevaplayinca cennete gidiyormuyuz ? Yani ona gore calisip online olayim 
Atmak nekadar zor ismis !

Senin hangi zamanları cennette hissettiğini biliyorum

Güzel bir havada o iki uzun kolu tam ileri konuma getirdiğin an.
Otomatik araçlar istemeden de olsa daha seri kullanıldığından panik frenlerde ayağın boşa kaçmasını engellemek için daha geniş pedal kullanılmaktadır, nasıl olsa yer sorunu yok.
Diğer taraftan Aurisin frenlerinden şikayet edenlerin kesinlikle Mercedes de kullanmamalarını tavsiye ederim.