Gönderen Konu: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!  (Okunma sayısı 14297 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #40 : Şubat 15, 2013, 13:20:49 »
Toyotanın arabayı alırken söylediğini dün gibi hatırıyorum; Emniyet kemeri takılı olmadığı taktirde hava yastıkları açılmaz.


Abimin yaptığı kazada emniyet kemeri takılı olmadığı taktirde hava yastıkları patladı. Onu söyleyen eski araçlarda kalmış.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Toyota Club Türkiye

Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #40 : Şubat 15, 2013, 13:20:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #41 : Şubat 15, 2013, 14:14:11 »
Emniyet kemeri takılmadığı için hava yastıklarının da açılmama gibi durumu bana da cok mantıksız geliyo. Emniyet kemerinin takılı olmaması halinde sonuc olarak zaten sakat bi durum ortaya cıkıyo büyük bi kazada.. Hava yastıklarının da patlamıcagını düşünürsek.. Nasıl bi düşünceyle hava yastıklarını emniyet kemerine bağlı olarak yaparlarki. Yeni araçlar da Mühendislerin böyle bi sacmalığın altına imza atıcagnı düşünmüyorum.
34GZN34

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #42 : Şubat 15, 2013, 14:47:46 »
Emniyet kemeri takılmadığı için hava yastıklarının da açılmama gibi durumu bana da cok mantıksız geliyo. Emniyet kemerinin takılı olmaması halinde sonuc olarak zaten sakat bir durum ortaya cıkıyo büyük bir kazada.. Hava yastıklarının da patlamıcagını düşünürsek.. Nasıl bir düşünceyle hava yastıklarını emniyet kemerine bağlı olarak yaparlarki. Yeni araçlar da Mühendislerin böyle bir sacmalığın altına imza atıcagnı düşünmüyorum.

o saçmalığı destekleyen mühendislerden biri olarak söylemeliyim ki; 50-60 km/h ile giderken kırmızı ışıkta önünüzdeki duran aracı farketmeden arkadan bindirdiğinizde kemeriniz takılı olmadığında patlayacak bir hava yastığı boynunuzu kırmak suretiyle ölümünüze sebep olacaktır.. çarpışma testlerinin sonucundaki istatistikler yüzünden hava yastığı emniyet kemeri ile birlikte çalışır.. yani siz siz olun sakın kemeri sırtınızın arkasından geçirerek bağlamayın..  kemeri hiç bağlamamak en azından kaza anında camdan fırlasanız ya da direksiyona sert bir kafa atsanız bile kurtulma ihtimalinizi artırır..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '21
  • 23 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #43 : Şubat 15, 2013, 14:58:47 »
Her hava yastığı konusunda istisnasız aynı gerilim yaşanıyor :) Arkadaşlar, hava yastığı hayat kurtarmaz, sadece ilk darbenin anlık şokunu hafifletir. Bizi hayata bağlayan tek unsur emniyet kemeridir. Bir de artık şunu anlayın lütfen, teknoloji ne kadar gelişmiş olsa da, hava yastıklarının açılmasını sağlayacak güvenlik parametrelerinin tanımlanması konusunda otomobil üreticileri hala muhafazakar davranmak zorundalar. Bir araca her türlü sensörü koyabilirsiniz. Yatay ve düşey ivmelenmesini sürekli kontrol edebilirsiniz. Hatta aracın  ESP sistemine entegre edeceğiniz modüllerle tekerlerin yolla temasının kesilmesi durumunda taklaya, savrulma durumunda ise yandan darbelere karşı ilgili hava yastıklarının açılmasını sağlayacak mekanizmayı alarm durumuna getirebilirsiniz. Fakat burada kritik soru şu. Hava yastıklarının açılmasını sağlayan mekanizmanın karar eşiğini nasıl oluşturacaksınız? Bu o kadar kolay bir şey değil ki. Koyacağınız yanlış bir parametre, hava yastığının alakasız bir durumda açılmasına ve ölümcül kazaya neden olabilir. O zaman otomobil üreticisi bunun hesabını nasıl verecek. Hava yastığı açılmadı diye bir üreticiyi tazminata mahkum ettirmeniz çok zor olabilir fakat durduk yerde açılan bir hava yastığı için kolaylıkla dünya kadar tazminat kazanabilirsiniz. Her markada yaşanan bu sorunu lütfen polemik malzemesi yapmayın ve biraz insaflı olun. Hele ki fizik, mekanik ve elektronik gibi disiplinlerle az da olsa haşır neşir olmuşluğunuz yoksa bu konunun yanından bile geçmeyin bana göre :) Yarın bir gün, yapay zeka gelişirse, otomobilin içine yerleştirilecek bir elektronik göz sayesinde bu sorun tamamen ortadan kaldırılacaktır inşallah :)


Hocam çok güzel bir noktaya temas etmiş, ya gereksiz bir durumda açılırsa??

Kazada görüldüğü kadarı ile hava yastığı açılmamış ama yaşam alanı gayet sağlam kalmış. Aynı kazayı aynı koşullar altında başka bir marka ile yapsaydınız çok farklı sonuçlar çıkmazdı ortaya emin olun.. Hava yastığı açılması için sensörlerin darbe alması gerekmektedir, bunu hala anlamamazlıktan gelenler var..


Haberde okuduğum kadarı ile burnunuz kanamadan çıkmıssınız, demek ki araç görevini yerine fazlasıyla getirmiş. Ayrıca hava yastığı açılsaydı muhtemelen burnunuz kanamayacaktı yine ama yüzünüz gözünüz kızarmış şekilde çıkacaktınız araçtan, hafif morarmalar falan..


Bu arada diğer arkadaşları bilmem ama ben  Aurisi almadan önce Astrayada bindim bu arada. Tercihim Auris oldu ve öyle hiç uçan teneke hissi vermiyor, gayet memnunum. Pardon, Uçuyor bu arada :) astra 1.3 e göre uçmuyor da sayılmaz hani
2012 Auris    1.4   D-4D MT
2021 Corolla 1.5   MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #44 : Şubat 15, 2013, 15:42:05 »
Hava yastiklarinin kemerle bulusma noktasi aslinda burada kesişiyor. Emniyet kemersiz airbag acilmasinda risk artar yaralanma acisindan tabi bu isin bir de diger boyutu var kazada alacagikiz darbeyide onler ama kemerimiz takiliyken airbag acildiginda yaralanmayacagimizin da garantisi yok ama en guvenli sekli son bahsettigim seklidir. Yanlisim varsa duzeltin ya da aksini iddia eden.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #45 : Şubat 15, 2013, 18:10:08 »
diraklerin eğilmemesi bize birşey olmamasında büyük etken. ben toyotanın güvenliği konusunda emin oldum fakat araç bize tanıtılırken aracın hava yastıklarından üzerine basa basa belirtmeleri ve böyle bir kaza neticesinden birinin bile açılmaması beni şaşırttı.
Bu kaza da abartılacak kadar büyük bişey değil hava yastıklarının açılmaması,ama yandan veya önden darbe aldığında açılmasaydı her türlü eleştiriyi yapardık.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #46 : Şubat 15, 2013, 22:12:32 »
Hava yastığının çalışma prensibi
Written by İLKNUROTO.Posted on December 17, 2010.
 
Hava Yastığı (AİR BAG), otomobillerde çarpışma esnasında içerisine, hava yahut gaz dolarak şişen, sürücü ve yolcuları korumayı amaç edinen bir sistemdir.
 
Hava Yastığının Tarihçesi
 




Hava yastıkları 80′li yılların başında ortaya çıktıklarından beri binlerce hayatı kurtarmışlardır. Aslında hava yastıkları İkinci Dünya Savaşı sırasında uçakların yere çakılmalarında bir önlem olarak tasarlanmış ve ilk patent o zamanlarda alınmıştı.
 
Hava yastıklarının arabalara uygulanmasında birçok problemle karşılaşıldı. Basınçlı havanın araba içinde muhafazası, süratle şişmenin sağlanması, ani şişme sırasında yastığın patlamasının veya kişiye zarar vermesinin önlenmesi vs…
 
Hava yastığında üç ana parça vardır. Birincisi yastığın kendisi ki, ince naylon iplikten yapılmış ve konsolda bir silindir üzerine sarılmıştır. Aslında sürücü tarafındaki hava yastığı diğerlerinden farklıdır. Diğerleri tipik bir silindir şeklinde iken sürücü tarafındaki direksiyonun ortasına uyacak şekildedir.
 
İkinci olarak yastığa ne zaman şişeceğini bildiren, arabanın ön tarafında bir sensör vardır. Bir tuğla duvara yaklaşık saatte 15 – 25 kilometre süratle çarpıldığında oluşacak kuvvet karşısında sinyal verecek şekilde ayarlanmıştır.
 
Son olarak da şişirme sistemi vardır. Hava yastıkları sıkıştırılmış veya basınç altındaki havanın veya bir gazın salıverilmesiyle şişmezler. Bir kimyasal reaksiyonun sonucunda şişerler. Bu kimyasal reaksiyonun ana maddesi ’sodyum azide’dir, yani NaN3. Normal şartlarda durağan olan bu molekül ısıtılınca anında ayrışır ve ortaya nitrojen gazı çıkar. Çok az miktarından, yani 130 gramından 67 litre nitrojen çıkabilir.
 
Ancak bu ayrışmadan ortaya bir de sodyum (Na) çıkar ki, çok reaktiftir. Su ile birleşince vücuda bilhassa gözlere, buruna ve ağza ağır tahribat verebilir. Bu tehlikeyi önlemek için hava yastığı üreticileri kimyasal reaksiyonda sodyum ile birleşebilecek bir gaz daha kullanıyorlar ki, bu da potasyum nitrattır (KNO3). Bu reaksiyondan da yine ortaya nitrojen çıkar.
 
Arabanın önündeki sensör belli bir seviyenin üstündeki çarpmada, NaNS’ün bulunduğu tüpe bir elektrik sinyali gönderir. Burada çok küçük bir spark oluşur ve bunun yarattığı ısıdan da NaN3 çözülür, açığa çıkan nitrojen hava yastığına dolarak şişirir. Burada ilginç olan sensörün çarpmayı algılaması ile yastığın şişmesi arasında geçen zamandır. Sadece 30 milisaniye yani 0.030 saniye.
 
Bir saniye sonra yastık üzerindeki özel delikler vasıtası ile kendi kendine söner ve kazazedeye devamlı baskı yapılmasına mani olur.
ALINTI :http://yedekparcaticaret.blog.com/2010/12/17/hava-yastiginin-calisma-prensibi/
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #47 : Şubat 15, 2013, 23:35:29 »
Mehmet Bey öncelikle büyk geçmiş olsun. Umarım kaza sonrası hasar sadece arabayla sınırlı kalmıştır (yazışmaların tamamını okumadığım için böyle yazıyorum kusurum olursa affola). Kasım ayında  2011 model yarisimizle 40-45 km ile iki arabanın arkasında kaldık. öndeki araç önümüzde aniden durdu bizde durduk fakat arkamızda takip mesafesini korumayan ve muhtemelen bizden daha hızlı olan Mitshibusi Canter kamyonet bize arkadan çarparak öndeki araçla arada sıkıştırdı. Bu olay sırasında bizimde hava yastığımız açılmadı. yetkili arkadaşlara bunu sorduğumda 50 km altında hava yastığının açılmadığı açıklamasında bulundular. Detayları bilmiyorum ama sonradan kendi yaptığım araştırma neticesinde hızın yeterli olmasında dahi eğer araçtaki sensöre uygun şartlarda bir darbe olmadığı durumlarda hava yastığının açılmadığını öğrendim.
Honda Jazz / 2012

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #48 : Şubat 15, 2013, 23:58:41 »
o saçmalığı destekleyen mühendislerden biri olarak söylemeliyim ki; 50-60 km/h ile giderken kırmızı ışıkta önünüzdeki duran aracı farketmeden arkadan bindirdiğinizde kemeriniz takılı olmadığında patlayacak bir hava yastığı boynunuzu kırmak suretiyle ölümünüze sebep olacaktır.. çarpışma testlerinin sonucundaki istatistikler yüzünden hava yastığı emniyet kemeri ile birlikte çalışır.. yani siz siz olun sakın kemeri sırtınızın arkasından geçirerek bağlamayın..  kemeri hiç bağlamamak en azından kaza anında camdan fırlasanız ya da direksiyona sert bir kafa atsanız bile kurtulma ihtimalinizi artırır..


hava yastığı sadece  tamamlayıcı bir güvenlik donanımıdır bunu biliyorz. ayrıca rally arabalarında da hava yastığı diye bir şey yoktr.. Emniyet kemeri aracın direksiyon, fren, lastik gibi donanımlarından hemen sonra gelen en önemli sylerden biridir zaten. Söylemek istedigimi siz anlamadınız.. Sadece Srs nin emniyet kemerine baglı olması bana yanlıs geliyo. Emniyt kemeri Takılı olmadıgında da patlaması lazım.

EMNİYET KEMERİ.mp4
34GZN34

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #49 : Şubat 16, 2013, 00:17:53 »
Yazık Günah Yani Araç Ne Hale Gelmiş Ne Açısı Ne Şiddeti Arkadaşlar. Araba Takla Atıyor Hava Yastığı Açılmıyor Benim Başıma Böyle Birşey Gelse Direkt Olarak Mahkemeye Veririm Firmayı... Geçmiş Olsun




Lutfen Türkçe dil kurallarına biraz daha dikkat ediniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '16
  • 62 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #50 : Şubat 16, 2013, 00:29:16 »
öncelikle geçmiş olsun...allah başka kaza bela vermesin...
emniyet kemeri takılı olmadan airbag açılacak ama siz araç içinde savrulma riski var o zamanda darbe alacak vücudunuz yaralanmlara sebep olacak..emniyet kemeri takılı olmalıki kaza esnasında sizi sabit tutarak airbagle beraber sizi darbelere korumak...
ama takla atan bir araçda emniyet kemeri nasıl açılmıyor bunuda bir türlü anlayamıyorum...hangi mantıkla açılmaz..açılması gerekiyorda bir arızadan ötürümü açılmaz yoksa gerçekden açılması için gereken yerler darbe almıyor mu??

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #51 : Şubat 16, 2013, 01:08:06 »

hava yastığı sadece  tamamlayıcı bir güvenlik donanımıdır bunu biliyorz. ayrıca rally arabalarında da hava yastığı diye bir şey yoktr.. Emniyet kemeri aracın direksiyon, fren, lastik gibi donanımlarından hemen sonra gelen en önemli sylerden biridir zaten. Söylemek istedigimi siz anlamadınız.. Sadece Srs nin emniyet kemerine baglı olması bana yanlıs geliyo. Emniyt kemeri Takılı olmadıgında da patlaması lazım.

EMNİYET KEMERİ.mp4

işte bende o farkı anlatmaya çalıştım.. emniyet kemeri takılı değilken kaza yaptığınızda eğer hava yastığı patlarsa büyük ihtimalle boynunuzu kıracaktır..  çünkü emniyet kemeri takılı olmadan kaza yaptığınızla göğüs kısmı hızla direksiyona doğru fırlar ve aynı esnada boyunda kamçı etkisi yaparak (kafanızı kamçının ucundaki bir taş ve omuriliğinizi de kamçı olarak düşünürseniz)  omuriliğinizi feci şekilde zorlayarak kafanızı öne savurmaya çalışır (kemeriniz bağlı olmadığından sizi koltuğa doğru çekip yapıştıracak bir kuvvet oluşmaz ve koltuğunuzun kafa desteği siz koltuktan ayrılıp gittiğiniz için boynunuza hiçbir destek sağlamaz yani o kamçı etkisini önlemez) bu da yetmezmiş gibi hava yastığı zaten siz öne doğru fırladığınız esnada patlar ve zaten kamçı etkisi altındaki geriden ileriye doğru gelmeye çalışan kafayı daha da geriye iterek zaten aşırı yük altındaki omuriliğinize bir tokat daha atarak boynun kırılmasını garantiler..

kamçı etkisini görmeniz için aşağıdaki video yeterli olacaktır sanırım.. sizin bahsettiğiniz "kemersiz durumda hava yastığı açılması" olayı yok ama "kemersiz- hava yastıksız  ve kemerli-hava yastıklı" olmak üzere iki durumda incelenmiş.. siz artık zihninizde kemersiz durumdaki yolcunun durumunu bir de hava yastığı patlamış şekilde düşünün ve boynun kırılıp kırılmayacağına siz karar verin.

gerçi o videonun ikinci kısmında kemer bağlı iken kafa desteği gene işlevini yapmıyor çünkü o araç oldukça eski bir model..kafa desteğini volvo sonraları geliştirdi.

bu arada emniyet kemeri ile ilgili paylaştığınız video hakikaten etkileyici, reklamlarda  kamu spotu olarak devamlı çıkması lazım bence

Crash test with and without safety belt
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #52 : Şubat 16, 2013, 10:50:10 »
Video'da da görüldüğü gibi kemer takılı olmasına rağmen mankenin yüzü yastığa değiyor.Kemer takılı olmayınca olacakları varın siz düşünün
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #53 : Şubat 16, 2013, 15:02:34 »
Emniyet kemeri reklamı çeken kişinin karşısında saygıyla eğilirim.Konu ancak bu kadar etkili anlatılabilir.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #54 : Şubat 16, 2013, 23:05:39 »
Emniyet kemeri reklamı çeken kişinin karşısında saygıyla eğilirim.Konu ancak bu kadar etkili anlatılabilir.
   Anlatılır anlatılmasına da gerçek olaylardan alınmış videolara rağmen,en yakınında ki insanın kemer takmadığı için yaralanması-özürlü kalması-ölmesine rağmen kemer takmayan insanlar var oldukça bu tarz videoların fazla yararlı olacağını sanmıyorum Mali abi :(
Babam nasıl kemer takmaya başladı?
Bir gün ben direksiyona geçtim babam da sağ ön koltukta oturuyordu.Eğilmiş torpido'dan zevkine göre kaset seçiyordu.Kemerini bağlamasını rica ettim ama beni dinlemedi ve üstüne birde azar işittim.Ani bir kalkış ve aynı şekilde ani bir fren yaptım.Haliyle babam kafasını ön göğüse çarptı."kemerini taksaydın kafanı çarpmazdın" dedim ve o gün bu gündür babam kemer takar.Ben ne zamandandır takıyorum?1988'den bu yana ;)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #55 : Şubat 17, 2013, 00:20:54 »
çok geçmiş olsun, benim görüşüm, hava yastıklarının açılmaması enteresan olmuş, ama açılmaya dabilir, sonuçta kaza anında hiçbirimiz dışarıdan gözlem yapmıyorduk ki, kesinlikle açılması lazımdı diyelim...
öte yandan, sistem nasıldır bilmiyorum ama, bence yanlardaki hava yastıklarının kemerin takılı olup olmama durumuna bakılmaksızın açılması lazım, eğer kemer ile aralarında bir ilişki varsa, bu da, sadece ön yolcu ve sürücü hava yastıklarında olması lazım...
çünkü kemer takılmadığı durumda özellikle yanal darbelerde araç içerisindeki savrulmaların etkisini açılan hava yastıklarıyla en aza indirmek mümkün...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #56 : Şubat 17, 2013, 00:26:39 »
Oğuz zaten kemer takılı olmasada Hava yastıkları açılıyor.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #57 : Şubat 17, 2013, 00:31:52 »
Mayıs 2012 de aracı pert edecek şekilde direğe bodoslama daldım.Emniyet kemerim takılı idi.Sürücü hava yastığı açıldı.yolcu hava yastığı açılmadı çünkü yolcu koltuğund akimse yoktu.Gerekli tedbirleri alıp araçtan indim ve burnum bile kanamadı.Bu tecrübe ile sabittir ki asıl yaşam kurtaran emniyet kemeridir.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #58 : Şubat 17, 2013, 00:38:49 »
Ayneen öyle kesinlikle Emniyet kemerinde bitiyor iş.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaza Yaptım, Hava Yastıkları Açılmadı!
« Yanıtla #59 : Şubat 17, 2013, 00:41:47 »
Oğuz zaten kemer takılı olmasada Hava yastıkları açılıyor.

abi dediğim gibi, sistemi bilmiyorum ama, direksiyon ve ön göğüs içindekiler hariç diğerlerinin kemerden bağımsız olması bana mantıklı geliyor, demek ki onlar da benim gibi düşünüyorlar :D
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...