Gönderen Konu: Yol Tutuş Problemi ...  (Okunma sayısı 12322 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #40 : Ekim 08, 2012, 10:02:46 »
Konuyu biraz saptıracağım ama merak ediyorum bizim memlekette kış biraz uzun sürer özellikle buzlanma baya sıkıntıdır ben kışlık lastik alacağım ve 205 yerine 215 yapmayı düşünüyorum bizim araçlarda ne gibi sıkıntı yaratır veya tutunma açısından ciddi fark olurmu geçen sene virajlarda bir kaç kez ciddi sıkıntı yaşadım da. Tek derdim güvenlik

Kar üzerinde geniş taban lastik tutunmayı azaltır, ancak soğuk asfalt üzerinde tutunmaya katıkısı olacaktır seçiminizi buna göre yapmanız daha doğru olur.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #40 : Ekim 08, 2012, 10:02:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #41 : Ekim 08, 2012, 22:18:21 »
 Arkadaşlar 2008-2011 arası modellerde ki Mondeo'ları kullanan var mı ! Ben hiç Ford kullanmadım. Ben Passat'ın da yol tutuşundan memnun değilim maalesef altı yüksek olduğu için rüzgardan etkileniyor istiyorum ki aracım hiç kıpırdamasın bilirsiniz ki Ford'lar da bu konuda çok başarılı Opel gibi... Mondeo kullanan varsa bilgi almak istiyorum yol tutuş hakkında rüzgarda sallanma gezme yapıyor mu ! Ona göre Passat'ı dizel bi mondeo ile takas etmeyi düşünüyorum...
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #42 : Ekim 08, 2012, 22:26:23 »
Arkadaşlar 2008-2011 arası modellerde ki Mondeo'ları kullanan var mı ! Ben hiç Ford kullanmadım. Ben Passat'ın da yol tutuşundan memnun değilim maalesef altı yüksek olduğu için rüzgardan etkileniyor istiyorum ki aracım hiç kıpırdamasın bilirsiniz ki Ford'lar da bu konuda çok başarılı Opel gibi... Mondeo kullanan varsa bilgi almak istiyorum yol tutuş hakkında rüzgarda sallanma gezme yapıyor mu ! Ona göre Passat'ı dizel bir mondeo ile takas etmeyi düşünüyorum...
moendeo var bir arkadaşımda 1.6 benzinli versiyonu yer yer kullanıyorum yüksek hızlarda sallanma gezme falan yok arabada arabanın sınırlarını pek zorlamadım lakin yüksek hızdan kastınız nedir bilemedim otoyol hız sınırlarını yüzde 50 aştım ve tık yok arabada  ama gereğiinden fazla antal bir araba ve nedense bana çok kaba geliyor hiç beğenmiyorum bir passatla kesinlikle değişmem tabi burası zevk meselesi
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #43 : Ekim 08, 2012, 22:49:29 »
moendeo var bir arkadaşımda 1.6 benzinli versiyonu yer yer kullanıyorum yüksek hızlarda sallanma gezme falan yok arabada arabanın sınırlarını pek zorlamadım lakin yüksek hızdan kastınız nedir bilemedim otoyol hız sınırlarını yüzde 50 aştım ve tık yok arabada  ama gereğiinden fazla antal bir araba ve nedense bana çok kaba geliyor hiç beğenmiyorum bir passatla kesinlikle değişmem tabi burası zevk meselesi
Beleş verseler binmem zaten 1.6 benzinliye ben alacak olursam 2.0 dizel alacam... Evet otoyol hızları çerçevesin de söylüyorum benim kullandığım hızlar 110-120 genellikle bu hızlarda kullanırım. Tabi yeri geldiği zaman 140-150 oluyor ama çok çok nadir asıl önemli olan 110-120 km. hızlar da aracın yola çivi gibi yapışması tek isteğim bu Passat yolda sallanıyor bu hızlar da o yüzden memnun değilim (150 km'den sonra yapışıyor yola onunda bana gereği yok) Yol tutuş konusunda önerir misin yani ! Ben zamanında Vectra kullandım tadı damağım da kaldı ben o aracın hiç sallandığını hatırlamıyorum...
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #44 : Ekim 08, 2012, 22:54:14 »
Beleş verseler binmem zaten 1.6 benzinliye ben alacak olursam 2.0 dizel alacam... Evet otoyol hızları çerçevesin de söylüyorum benim kullandığım hızlar 110-120 genellikle bu hızlarda kullanırım. Tabi yeri geldiği zaman 140-150 oluyor ama çok çok nadir asıl önemli olan 110-120 km. hızlar da aracın yola çivi gibi yapışması tek isteğim bu Passat yolda sallanıyor bu hızlar da o yüzden memnun değilim (150 km'den sonra yapışıyor yola onunda bana gereği yok) Yol tutuş konusunda önerir misin yani ! Ben zamanında Vectra kullandım tadı damağım da kaldı ben o aracın hiç sallandığını hatırlamıyorum...
110-120 km de yerinden kıpırdamaz o araba yolda için rahat olsun. yola yapışıyor sıkıntı yok hele 110 120 hiç sıkıntı değil , sallama muhakkak ki tüm d sınıfı araçlarda oluyor yumuşak süsponsiyonlara sahip oldukları için bu sallamanın nedeni araba değil türkiye yollarının sadece yapılmış olunmak için yapılması. sıkıntı araçlarda değil aslında yollarımızda.
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #45 : Ekim 08, 2012, 23:03:28 »
110-120 km de yerinden kıpırdamaz o araba yolda için rahat olsun. yola yapışıyor sıkıntı yok hele 110 120 hiç sıkıntı değil , sallama muhakkak ki tüm d sınıfı araçlarda oluyor yumuşak süsponsiyonlara sahip oldukları için bu sallamanın nedeni araba değil türkiye yollarının sadece yapılmış olunmak için yapılması. sıkıntı araçlarda değil aslında yollarımızda.
Evet kardeş anlıyorum seni. Yollar konusunda da haklısın ama o dediğin durum Mondeo'da da olacaksa ben vazgeçerim bu işten. Çünkü dediğim gibi ben daha hayatımda vectra kadar yola oturan bi araç görmedim araç 190'dan sonra sallamaya başlıyordu ki varsın sallasın ama diğer hızlarda çivi gibiydi hangi rüzgar sallayacakmış şaşarım o kadar yaniii :D İnşallah Mondeo'da Vectra gibidir ki gerçi Vectra'da ki sert süspansiyon da hiç bi araçta yok... Test etmem lazım benim bu aracı...
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #46 : Ekim 08, 2012, 23:06:14 »
Evet kardeş anlıyorum seni. Yollar konusunda da haklısın ama o dediğin durum Mondeo'da da olacaksa ben vazgeçerim bu işten. Çünkü dediğim gibi ben daha hayatımda vectra kadar yola oturan bir araç görmedim araç 190'dan sonra sallamaya başlıyordu ki varsın sallasın ama diğer hızlarda çivi gibiydi hangi rüzgar sallayacakmış şaşarım o kadar yaniii :D İnşallah Mondeo'da Vectra gibidir ki gerçi Vectra'da ki sert süspansiyon da hiç bir araçta yok... Test etmem lazım benim bu aracı...
kesinlikle kendin görmen lazım ne beklediğin önemli olan bana göre iyidir sana göre kötü en mantıklısı test yada günlük kiralamak
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #47 : Ekim 08, 2012, 23:09:41 »
kesinlikle kendin görmen lazım ne beklediğin önemli olan bana göre iyidir sana göre kötü en mantıklısı test yada günlük kiralamak
Haklısın kardeşim. Bak bişe dicem ama kesinlikle beni yanlış anlama hani kendinde söyledin herkesin beklentisi farklıdır ben istiyorum ki araç ufacık bile sallanmicak bu Passat işinde de arkadaşlardan bilgi aldım da bu işe girdim ben ama maalesef beni hiç tatmin etmedi bu benim 3. passat'ım ama Ford'un bu yol tutuş konusunda her zaman üstün olduğunu duymuştm o yüzden dediğin gibi mutlaka bi denemek lazım...  KArdeşim bilgilerin için çok teşekkür ediyorum en kısa zamanda da bi deneyeyim bu aracı :)
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #48 : Ekim 08, 2012, 23:15:39 »
Haklısın kardeşim. Bak bişe dicem ama kesinlikle beni yanlış anlama hani kendinde söyledin herkesin beklentisi farklıdır ben istiyorum ki araç ufacık bile sallanmicak bu Passat işinde de arkadaşlardan bilgi aldım da bu işe girdim ben ama maalesef beni hiç tatmin etmedi bu benim 3. passat'ım ama Ford'un bu yol tutuş konusunda her zaman üstün olduğunu duymuştm o yüzden dediğin gibi mutlaka bir denemek lazım...  KArdeşim bilgilerin için çok teşekkür ediyorum en kısa zamanda da bir deneyeyim bu aracı :)
rica ederim yanlış anlaşılacak bir durum yok tabiki önemli olan ne beklediğin :D
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #49 : Ekim 08, 2012, 23:49:50 »
rica ederim yanlış anlaşılacak bir durum yok tabiki önemli olan ne beklediğin :D
Tank istiyorum Tank :D
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 72000
  • Model Yılı: '13
  • 45 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #50 : Ekim 09, 2012, 00:39:01 »
Kar üzerinde geniş taban lastik tutunmayı azaltır, ancak soğuk asfalt üzerinde tutunmaya katıkısı olacaktır seçiminizi buna göre yapmanız daha doğru olur.
yav az daha kaş yapalım derken gözüde çıkaracakmışız. Ama merak ettim lise fizik derslerinde yüzey artarsa sürtünme artar sürtünme artıncada tutuş artar derlerdi şimdi 215 olunca yüzey artmıyormu? neden yol tutuşu azalacak
Azrail son noktayı koyana kadar, virgülle yaşamaya devam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #51 : Ekim 09, 2012, 02:36:12 »
yav az daha kaş yapalım derken gözüde çıkaracakmışız. Ama merak ettim lise fizik derslerinde yüzey artarsa sürtünme artar sürtünme artıncada tutuş artar derlerdi şimdi 215 olunca yüzey artmıyormu? neden yol tutuşu azalacak
Yere uygulanan basınç azalacak ondan..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #52 : Ekim 12, 2012, 18:08:35 »
Arkadaşlar 2008-2011 arası modellerde ki Mondeo'ları kullanan var mı ! Ben hiç Ford kullanmadım. Ben Passat'ın da yol tutuşundan memnun değilim maalesef altı yüksek olduğu için rüzgardan etkileniyor istiyorum ki aracım hiç kıpırdamasın bilirsiniz ki Ford'lar da bu konuda çok başarılı Opel gibi... Mondeo kullanan varsa bilgi almak istiyorum yol tutuş hakkında rüzgarda sallanma gezme yapıyor mu ! Ona göre Passat'ı dizel bir mondeo ile takas etmeyi düşünüyorum...

Oğuzum Türkay sarıkaya arkadaşımızı bul o yeni 2.0 tdi mondeo aldı ondan gerekli bilgileri alabilirsin :)
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ZZE-112 den sonra makyajlı dizel...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #53 : Ekim 12, 2012, 18:38:39 »
İlginç bir başlık, sıkıntı nerede bilemedim. Ama ben yol tutuşundan gayet memnunum, stok Yokohama lastiklerimle. Ankara'da İncek bulvarı üzerinden Turan Güneş bulvarı yönüne gelirken Anayasa mahkemesinden sonra Ahlatlıbel kavşağına gelmeden önce yokuş aşağı sonrasında çok keskin bir viraj var, bilenler bilir. Oradan yol boşken 90 ile döndüğümü bilirim ESP devreye girmeden, hiç tık demedi şu ana kadar o nedenle araç tasarımından dolayı bir sıkıntı olduğunu sanmıyorum açıkçası.

Benim de aklıma ilk olarak amortisörler geldi, yol tutuşu etkileyen lastiklerden sonra en önemli sistem olarak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #54 : Ekim 14, 2012, 13:38:36 »
Oğuzum Türkay sarıkaya arkadaşımızı bul o yeni 2.0 tdi mondeo aldı ondan gerekli bilgileri alabilirsin :)
Hadi ya bak ilk senden duydum Osman abi bunu. Ama Türkay'da ne zamandır ortalıklarda yok. Nerelerde bu adam !
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #55 : Ocak 15, 2014, 00:11:30 »
arkamdan konuşuyormuşsunuz geleyim dedim :D
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Emniyet Kemeri Hayat Kurtarır
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #56 : Ocak 15, 2014, 08:49:56 »
corollanın viraj performansı iyi değildir. arkadan salmaları ve kafadan kaymaları çok fazla. süspansiyonunun yumuşaklığından kaynaklı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #57 : Ocak 15, 2014, 08:57:08 »
corollanın viraj performansı iyi değildir. arkadan salmaları ve kafadan kaymaları çok fazla. süspansiyonunun yumuşaklığından kaynaklı.
Uygun hızlarla viraja girmezseniz aracın arkası merkezcil kuvvetin etkisi ile savrulacaktır. Bu durum bazı araçlarda az olurken bazı araçlarda fazla olabilir. Bunun nedeni aracın ağırlık dağılımı, lastik taban genişliği, aracın yerden yüksekliği gibi bir çok parametereye bağlıdır. Bahsettiğiniz gibi sadece yumuşak süspansiyondan kaynaklandığını söylemek çok zor. Araçlarımızın limitlerini deneyerek öğrenmek yerine zamanla tecrube ederek öğrenmek ve bu limitler sınırında kullanmak en güzel çözüm olacaktır.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #58 : Ocak 15, 2014, 09:20:48 »
55 km hızla birçok araç savurmaz zannımca hani virajın durumunu bilmiyorum ama otobana çıkarken keskin bir viraj olacağını da sanmıyorum .Birincisi bristone zaten sert hamurlu bir lastik birde rafta beklemiş bir lastik falan ise yol tutuşu kötüleşir bristone tam uzun yol lastiği aslında biraz yıl yaptı mı ısınıyor ve tam bir yol canavarı oluyor ama genelde şehir içi kullanıyorsanız mıchelin - goodyear gibi markaları tavsiye ederim servis yetkilisi sırf prim almak için size lastiği övmüş oda ayrı bir mevzu. Gelelim soruna benim aklıma gelen şey aracın arka fren merkezlerinde sorun olabileceği siz farkında olmadan  bir tarafı sıkarsa düz yolda dahi spen atarsınız veya arka viraj kollarında bir sorun olabilir yoksa sizin sorun pek lastik kaynaklı görünmüyor hani şahsen dünyanın en dandik lastiği petlas bile bu hareketi yapmaz sert plastikten yapılmasına rağmen .Naçizhane tavsiyem bu yönde olur
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Emniyet Kemeri Hayat Kurtarır
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Yol Tutuş Problemi ...
« Yanıtla #59 : Ocak 15, 2014, 11:21:44 »
55 km hızla birçok araç savurmaz zannımca hani virajın durumunu bilmiyorum ama otobana çıkarken keskin bir viraj olacağını da sanmıyorum .Birincisi bristone zaten sert hamurlu bir lastik birde rafta beklemiş bir lastik falan ise yol tutuşu kötüleşir bristone tam uzun yol lastiği aslında biraz yıl yaptı mı ısınıyor ve tam bir yol canavarı oluyor ama genelde şehir içi kullanıyorsanız mıchelin - goodyear gibi markaları tavsiye ederim servis yetkilisi sırf prim almak için size lastiği övmüş oda ayrı bir mevzu. Gelelim soruna benim aklıma gelen şey aracın arka fren merkezlerinde sorun olabileceği siz farkında olmadan  bir tarafı sıkarsa düz yolda dahi spen atarsınız veya arka viraj kollarında bir sorun olabilir yoksa sizin sorun pek lastik kaynaklı görünmüyor hani şahsen dünyanın en dandik lastiği petlas bile bu hareketi yapmaz sert plastikten yapılmasına rağmen .Naçizhane tavsiyem bu yönde olur
petlası hafife alıyorsunuz pt515 michelin energy kadar kaliteli bir lastiktir ;) 6 ay kadar kullandım sert araba kullanırım sıfır problem. michelin ise 4 defa balon yaptı

Mesaj Birleştirildi: Ocak 15, 2014, 11:23:28
Uygun hızlarla viraja girmezseniz aracın arkası merkezcil kuvvetin etkisi ile savrulacaktır. Bu durum bazı araçlarda az olurken bazı araçlarda fazla olabilir. Bunun nedeni aracın ağırlık dağılımı, lastik taban genişliği, aracın yerden yüksekliği gibi bir çok parametereye bağlıdır. Bahsettiğiniz gibi sadece yumuşak süspansiyondan kaynaklandığını söylemek çok zor. Araçlarımızın limitlerini deneyerek öğrenmek yerine zamanla tecrube ederek öğrenmek ve bu limitler sınırında kullanmak en güzel çözüm olacaktır.
corolla zaten yüksek ona lafımız yok ama lastik taban genişliği corollaya göre yeterli sanırım 205 kullanıyor. yerden yüksekliği ve süspansiyon sisteminin yumuşaklığı ve bağımsız süspansiyon yok diye biliyorum corollada aracın savurmasında en büyük etken. özellikle ağırlık merkezinde ciddi şüphelerim var. b5.5 kasa passat gibi