Gönderen Konu: RÜZGAR VE SAVRULMA....  (Okunma sayısı 12599 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
RÜZGAR VE SAVRULMA....
« : Ağustos 16, 2012, 23:52:18 »
Arkadaşlar 2002 model bu yeni kasalardan 1.4 VTİ motor Terra bir aracım var....Herşeyinden çook memnunum....Ama;

Aacımmla tırın yanından gerken ya da ters bir rüzgara özellikle yandan gelen rüzgara maruz kaldığımda inananılmaz savruluyor...Hakimiyeti neredeyse kaybediyor direksiyona yapışıyorum....İlginç bir durum çözemedim bu olayı bazen 90-100 km hızla giderken yaşıyorum bazen de çok daha süratli gittiğimsde araçta savrulma falan olmuyor....

Jantları değiştirdim lastikleri yeniledim Good Year Effıcent aldım ama yok arkadaş yok yok...Sadece bu nedenler aracımdan soğudum:( :( :(

Toyota Club Türkiye

RÜZGAR VE SAVRULMA....
« : Ağustos 16, 2012, 23:52:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #1 : Ağustos 16, 2012, 23:56:36 »
Sorun yapmayın panik yapıp ani bir hareket yapmayın hiçbir sorun olmaz...Dreksiyon yeterki sallanmasın...Bu sorundan kurtulmak için lastik basınçlarınızı olması gerektiği basınçta tutun...Ama jant ve lastik değişimi yapmışsınız öncesinde danışsaydınız lastik ve jant ebatları hakkında ufak oynama yapıp çözüm olabilirdik...Yayda dahil..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #2 : Ağustos 17, 2012, 00:01:30 »
:(Artık geç mi kaldım bazı düzenlemeler için...İnanın daha önceleri brodway ım vardı yavaş giderdim ama bu kadar yorulmazdım...Şimdi lerde bu aracımla gidiyorum belki daha rahat ama hep bir tedirginlik yaşıyorum sürekli savrulur mu işte savruldu direksiyornu sımsıkı tutmaktan artık yoruluyorum....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 33 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #3 : Ağustos 17, 2012, 00:23:14 »
Dikkatli sürerseniz çok sorun olmaz her araç belli hızlar arasında savrulabilir Cem bey ancak bir sorun varsa umarım sorununuz çabuk çözülür. Hem arabanız sorunsuzda olsa her zaman direksiyonu iki elinizle tutmakta fayda var size güzel bir alışkanlık kazandırıyor arabanız.
Aracınızın önemli bir kazası yoktur umarım ilk önce o aklıma geldi. Bence  bir lastik havalarına baktırın. Rot balanstan olacağını sanmıyorum Ancak salincak burclarinda problem olabilir. Viraj denge cubuk lastiklerinde sorun olunca da araç savrulabiliyor diye duydum .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #4 : Ağustos 17, 2012, 01:33:00 »
japon araçlarında böyle bir huy var ne yazık ki. tabi sizin bahsettiğiniz kadar çok savrulduğunu sanmıyorum belki size öyle geliyor olabilir. yine de rüzgardan ciddi şekilde etkilendiği kesin. çok rüzgarlı havada fazla hız yapmayın, cebinizi de düşünün. aracın orjinalliğini de yay falan takıp bozmayın kitapçığında yazan lastik ölçülerini ve hava basınçlarını kullanın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #5 : Ağustos 17, 2012, 13:50:55 »
Salıncakları kontrol ettirin...Okadar tedirdgin olmayın paniğe sebep olur...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #6 : Ağustos 17, 2012, 14:29:59 »

Aacımmla tırın yanından gerken ya da ters bir rüzgara özellikle yandan gelen rüzgara maruz kaldığımda inananılmaz savruluyor...Hakimiyeti neredeyse kaybediyor direksiyona yapışıyorum....İlginç bir durum çözemedim bu olayı bazen 90-100 km hızla giderken yaşıyorum bazen de çok daha süratli gittiğimsde araçta savrulma falan olmuyor....


Aslında sorununuzun cevabını siz kendiniz yazmışsınız zaten. Bu tamamen gittiğiniz yoldaki rüzgar durumuna bağlı. Bzı bölgeler vardır ki bırakın bizimkiler gibi bine arabaları koca kamyonlar ve otobüsler bile rüzgar nedeniyle sallanır. Biraz dikkatle bu sorun çözülür.

Ayrıca sizin de yazdığınız gibi bu savrulma sürekli değil, zaman zaman olduğuna göre aracınızın herhangi bri aksamında arıza olduğunu düşünmüyorum. Arabanızın savrulduğu yerleri kontrol edin (ki göreceksiniz ki hep aynı yerler çıkacak) ve o bölgelerde dikkat edin yeterli.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #7 : Ağustos 17, 2012, 15:11:21 »
Aslında sorununuzun cevabını siz kendiniz yazmışsınız zaten. Bu tamamen gittiğiniz yoldaki rüzgar durumuna bağlı. Bzı bölgeler vardır ki bırakın bizimkiler gibi bine arabaları koca kamyonlar ve otobüsler bile rüzgar nedeniyle sallanır. Biraz dikkatle bu sorun çözülür.

Ayrıca sizin de yazdığınız gibi bu savrulma sürekli değil, zaman zaman olduğuna göre aracınızın herhangi bri aksamında arıza olduğunu düşünmüyorum. Arabanızın savrulduğu yerleri kontrol edin (ki göreceksiniz ki hep aynı yerler çıkacak) ve o bölgelerde dikkat edin yeterli.

aracın hava akımı ile temas eden yüzeyi ne kadar büyükse savrulması da o kadar fazladır. yani koca koca dediğiniz araçlar, şiddetli rüzgardan en çok etkilenen araçlardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #8 : Ağustos 18, 2012, 01:01:49 »
evet tamamen rüzgar ve hava akımıyla alakalı...
aynı araçtan bende de var. rüzgarlı havalar da bir tırın yanından geçerken genellikle tıra doğur bir çekme yapıyor. arkadaşşımızın savrulma dediği o olsa gerek. bu çok normal çünkü araca gelen rüzgar akımı aniden yön değiştiriyor. direksiyon biraz sıkı kavrayıp panik yapmazsanız hiçbir sıkıntı olmaz. rahat olun yavaş sürün. Tedbir bizden takdir Allah tan...
uzeyirdogdu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #9 : Ağustos 18, 2012, 01:11:13 »
evet tamamen rüzgar ve hava akımıyla alakalı...
aynı araçtan bende de var. rüzgarlı havalar da bir tırın yanından geçerken genellikle tıra doğur bir çekme yapıyor. arkadaşşımızın savrulma dediği o olsa gerek. bu çok normal çünkü araca gelen rüzgar akımı aniden yön değiştiriyor. direksiyon biraz sıkı kavrayıp panik yapmazsanız hiçbir sıkıntı olmaz. rahat olun yavaş sürün. Tedbir bizden takdir Allah tan...
Hocam aynen öyle önce tıra doğru çekim yapıyor sonra da aracımın burnu ırı geçtiği an bu kez tam tersi  rüzgar itiyor ve dışa doğru savruluyorum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #10 : Ağustos 18, 2012, 01:21:43 »
aynen öyle oluyor cem bey..siz rahat olun araba normal.sadece rahat olun ve bir tırla karşılaşacağınızda direksiyonu sıkı kavrayın .Allah ın izniyle sıkıntı yaşamazsınız..
uzeyirdogdu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #11 : Ağustos 18, 2012, 01:25:10 »
Arabaya binin birinin arabayı hafif yandan sallamasını isteyin bakın nasıl sallanıyor :) Birde koca tırın otobüsün oluşturdugu türbülansı düşünün azcık olsun okadar sallanma dreksiyonu bırakmayın yeter :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #12 : Ağustos 18, 2012, 01:30:51 »
Hocam aynen öyle önce tıra doğru çekim yapıyor sonra da aracımın burnu ırı geçtiği an bu kez tam tersi  rüzgar itiyor ve dışa doğru savruluyorum...

benim bildiğim bu normal bir durum zaten  :) bunu kullandığım her araçta gördüm, 5 yıl Renault Kangoo,  3 yıl Volkswagen Caddy.
sanırım benim kullandığım araçların yüksek olmasından da kaynaklanıyordu.
Toyota da eskisi gibi çekip itmiyor tırın yanından geçerken. yere daha yakın olması ve yüksek olmaması, rüzgar direncini azaltıyor ve rüzgara daha az kapılıyor.
bence aracın küçük olduğuna dua edin, büyük araçlarda daha büyük bu sorun çünkü :)
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #13 : Ağustos 18, 2012, 01:37:55 »
aklıma gelmişken, kuş sürülerine bakın.  " /\  " şeklinde uçarlar. doğru açıyı yakalarlar, rüzgardan istifade ederler. en öndeki rüzgarı yarar ve arkasındakiler o yarılmış yerden geçerek, daha az enerjiyle uçabilirler. en öndeki yorulunca bir başkasıyla yer değişir ve arkalarda uçarak o dinlenir. 1.000 km yerine bu şekilde 1.300 - 1.400 km uçarlar.

tırların yanından geçerken hep bunu düşünmüşümdür. tırın yardığı rüzgarı tam hesaplayabilsem, yakıttan iyi tasarruf edicem  :lol:  :lol: düşünsenize rüzgar direnci yok, sanki aracı silindir üstüne koymuşlar ve sadece tekerlek döndürüyorsun. son 2-3 yıldır bu düşünce hep aklımın bir köşesinde  :-[
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #14 : Ağustos 18, 2012, 02:18:16 »
aklıma gelmişken, kuş sürülerine bakın.  " /\  " şeklinde uçarlar. doğru açıyı yakalarlar, rüzgardan istifade ederler. en öndeki rüzgarı yarar ve arkasındakiler o yarılmış yerden geçerek, daha az enerjiyle uçabilirler. en öndeki yorulunca bir başkasıyla yer değişir ve arkalarda uçarak o dinlenir. 1.000 km yerine bu şekilde 1.300 - 1.400 km uçarlar.

tırların yanından geçerken hep bunu düşünmüşümdür. tırın yardığı rüzgarı tam hesaplayabilsem, yakıttan iyi tasarruf edicem  :lol:  :lol: düşünsenize rüzgar direnci yok, sanki aracı silindir üstüne koymuşlar ve sadece tekerlek döndürüyorsun. son 2-3 yıldır bu düşünce hep aklımın bir köşesinde  :-[

güzel fikir. çalışması şu durumda gerçekleşebilir: yanınızda size gelen sert doğal rüzgarı kesecek şekilde bir tır olması gerek. bir de sizin hızınızdan dolayı gidiş yönünüze zıt yönde oluşacak hava sürtünmesini en aza indirgemek için önünüzde de bir tır olması gerek. seyahat sırasında böyle bir durum gerçekleşirse mutlaka yakıta etkisi olacaktır. bahsettiğim durum rüzgarlı hava durumu için geçerlidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #15 : Ağustos 18, 2012, 03:15:41 »
aklıma gelmişken, kuş sürülerine bakın.  " /\  " şeklinde uçarlar. doğru açıyı yakalarlar, rüzgardan istifade ederler. en öndeki rüzgarı yarar ve arkasındakiler o yarılmış yerden geçerek, daha az enerjiyle uçabilirler. en öndeki yorulunca bir başkasıyla yer değişir ve arkalarda uçarak o dinlenir. 1.000 km yerine bu şekilde 1.300 - 1.400 km uçarlar.

tırların yanından geçerken hep bunu düşünmüşümdür. tırın yardığı rüzgarı tam hesaplayabilsem, yakıttan iyi tasarruf edicem  :lol:  :lol: düşünsenize rüzgar direnci yok, sanki aracı silindir üstüne koymuşlar ve sadece tekerlek döndürüyorsun. son 2-3 yıldır bu düşünce hep aklımın bir köşesinde  :-[

Ben kamyonu tırı daha çok gölgeleri için kullanıyorum. Normalden 5 kat daha dikkatli olmak gerekiyor ama malum pek göremiyorlar onlar için mini minnacık olan otomobilleri :D Araba kullanmayı Kumcular-Ambarlı Liman yolunda öğrenmemden kaynaklı sanırım hatta şimdi Gebze'de de hiç eksikliklerini çekmiyorum gece gündüz en iyi yol arkadaşlarım onlar benim :) varsın savursunlar canları sağolsun..

Uyku vaktim gelmiş kanımca :lol:
''Çocukları, yasaların ulaşamayacağı yerlerde saklayınız."

 dissapointment=expectations/reality

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Roy Roy...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #16 : Ağustos 18, 2012, 07:38:38 »
corollanın altı yüksek olduğundan kaynaklanıyor. daha alçak bir otomobille geçseniz bu olayı hissetmezsiniz ya da daha az hissedersiniz.
...Wir Leben Autos...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #17 : Ağustos 18, 2012, 21:14:35 »
aracın hava akımı ile temas eden yüzeyi ne kadar büyükse savrulması da o kadar fazladır. yani koca koca dediğiniz araçlar, şiddetli rüzgardan en çok etkilenen araçlardır.

Hakan
Benim de demek istediğim buydu. Aslında cevabı sen yazmışsın. Şiddetli rüzgarda bütün araçlar savrulur. Bu da çok normal bir olaydır ve çözümü de yoktur. Yapılması gereken şiddetli rüzgar olan yerlerde ve zamanlarda dikkat etmektir.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #18 : Ağustos 19, 2012, 16:23:26 »
 Corolla'mı sırf bu yüzden sattım. 97 corollam 2011 corolla'dan daha az etkileniyordu rüzgardan hem yere yakındı hemde aerodinamik yapısı yeni kasalara göre daha iyiydi.. Bu sorun japonların hepsinde var istisnalar hariç (Mazda 3) bundan kurtuluş yok aracınızı çok seviyorsanız mecbur komfordan ödün verip yay taktıracaksın bi nebze iş görür ya da bi alman aracı alacaksınız tank gibi kullanacaksınz ne tır ne otobüs hiç biri etkilemez...

  Bu arada Hakan'ın tüm mesajlarına katılıyorum tüm düşüncelerimi kendisi aktarmış...
   
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #19 : Ağustos 19, 2012, 17:41:36 »
O halde satacağız çünkü araba kullanmaktan iğrenmeye başladım bundan önce clio HB aracım vardı böyle birşeyi hiç ama hiç yaşamadım ....Araba kullanmkatan korkar oldum 1 - 2 saat yolculuk yapıyoruz ama ben yorgunluktan bitkin düşünüyorum çünkü araba rüzgarda değiştirmediği yön kalmıyor ....Sadece tır ya da otobüs geçerkende değil sanki dışarıdaki rüzgar ebenim arabayı alıp kaldırıp atacakmışcasına savuruyor neredeyse yolumu değiştiriyor ÇOK YORULDUM ARTIK....