Gönderen Konu: RÜZGAR VE SAVRULMA....  (Okunma sayısı 12598 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #20 : Ağustos 20, 2012, 00:08:42 »
O halde satacağız çünkü araba kullanmaktan iğrenmeye başladım bundan önce clio HB aracım vardı böyle birşeyi hiç ama hiç yaşamadım ....Araba kullanmkatan korkar oldum 1 - 2 saat yolculuk yapıyoruz ama ben yorgunluktan bitkin düşünüyorum çünkü araba rüzgarda değiştirmediği yön kalmıyor ....Sadece tır ya da otobüs geçerkende değil sanki dışarıdaki rüzgar ebenim arabayı alıp kaldırıp atacakmışcasına savuruyor neredeyse yolumu değiştiriyor ÇOK YORULDUM ARTIK....
Okadar tehlikeli bir durum değil üstadım...Kendinizi bukadar kasmanyın...E12 corolla ile 160km civarlarında bile tırla dip dibe geçince sadece sallanıyordu(Ürkmüyor değilim)...Sorunuma çözüm şart diyorsanız 205/50 R16 jant kullanabilirsiniz lastikleri değişip daha ileri gitmek isterseniz yay değiştirirsiniz, son olarak kule gergisi döşersiniz ve alın size F-1 Aracı :) spoyler ile destekleyebilirsiniz yada difizörle :D

Toyota Club Türkiye

Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #20 : Ağustos 20, 2012, 00:08:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #21 : Ağustos 20, 2012, 11:41:57 »
Okadar tehlikeli bir durum değil üstadım...Kendinizi bukadar kasmanyın...E12 corolla ile 160km civarlarında bile tırla dip dibe geçince sadece sallanıyordu(Ürkmüyor değilim)...Sorunuma çözüm şart diyorsanız 205/50 R16 jant kullanabilirsiniz lastikleri değişip daha ileri gitmek isterseniz yay değiştirirsiniz, son olarak kule gergisi döşersiniz ve alın size F-1 Aracı :) spoyler ile destekleyebilirsiniz yada difizörle :D
Lastik ve jantları değiştiridm ama kule gergisi olayı nedir merak ettim şimdi..O nasıl oluyor ve rüzgardan ne kadar etkilenmemesini sağlıypr?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 421000
  • Model Yılı: '05
  • 180 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #22 : Ağustos 20, 2012, 11:56:16 »
 siz her araçta tedirgin oluyorsanız  benim aklıma gelen sizin aracın evveliyatında büyük bi kazası olabilecegi geldi
2005 corolla 1.6 hb a/t
2002 corolla 2.0 d4d (Dsport)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #23 : Ağustos 20, 2012, 13:16:42 »
Lastik ve jantları değiştiridm ama kule gergisi olayı nedir merak ettim şimdi..O nasıl oluyor ve rüzgardan ne kadar etkilenmemesini sağlıypr?
lastik ve jant değiştirmek çözüm değil ebatı değiştirmek çözüm ince yanak geniş taban...Kule gergisinin faydası olacağını sanmıyorum ama esneme payını çok azda olsa düşürecektir amortisörlerin...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Calm down. The king is back
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 132000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #24 : Ağustos 20, 2012, 14:29:11 »
lastik ve jant değiştirmek çözüm değil ebatı değiştirmek çözüm ince yanak geniş taban...Kule gergisinin faydası olacağını sanmıyorum ama esneme payını çok azda olsa düşürecektir amortisörlerin...

+ 1040 1071 1453 1923. siz lastikleri değiştirdiğinizi söylüyorsunuz ancak hangi lastiklerle değiştirdiniz? ebat olarak belirtebilir misiniz?
175 65 R14 mü? (salladım) nedir ebatınız? markası tam detayıyla nedir?
birde aracı lifte kaldırıp salıncakları ve burçları kontrol ettirin, mümkünse yağlatın, yada yağlayın. lastikleri geniş taban ve büyük jantlı taktırın. spor amörtisör alın, yada kule gergisi kullanın. araç yere iyice yakınlaşsın. tabi geniş tabanlı ve büyük jantlı lastiklerle yakıtınızın artacağını da unutmayın. yalnız bunları yapınca artık aracınızın yola yapışacağına da emin olabilirsiniz.
Toyota Avensis 2011 Elegant Extra Multidrive-S

Turbonun kesildiği 4.000 devirden sonra bizim atmosferik hayatımız başlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #25 : Ağustos 20, 2012, 14:45:59 »
Ben kamyonu tırı daha çok gölgeleri için kullanıyorum. Normalden 5 kat daha dikkatli olmak gerekiyor ama malum pek göremiyorlar onlar için mini minnacık olan otomobilleri :D Araba kullanmayı Kumcular-Ambarlı Liman yolunda öğrenmemden kaynaklı sanırım hatta şimdi Gebze'de de hiç eksikliklerini çekmiyorum gece gündüz en iyi yol arkadaşlarım onlar benim :) varsın savursunlar canları sağolsun..

Uyku vaktim gelmiş kanımca :lol:

Ahh bi de uyanma vaktin gelse :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #26 : Ağustos 20, 2012, 14:49:57 »
+ 1040 1071 1453 1923. siz lastikleri değiştirdiğinizi söylüyorsunuz ancak hangi lastiklerle değiştirdiniz? ebat olarak belirtebilir misiniz?
175 65 R14 mü? (salladım) nedir ebatınız? markası tam detayıyla nedir?
birde aracı lifte kaldırıp salıncakları ve burçları kontrol ettirin, mümkünse yağlatın, yada yağlayın. lastikleri geniş taban ve büyük jantlı taktırın. spor amörtisör alın, yada kule gergisi kullanın. araç yere iyice yakınlaşsın. tabi geniş tabanlı ve büyük jantlı lastiklerle yakıtınızın artacağını da unutmayın. yalnız bunları yapınca artık aracınızın yola yapışacağına da emin olabilirsiniz.
185/60/15 jant aldım ve lşastikleri de good year effıncentgrip  yaptım....Başka ne yapmam gerekirse jant ve lastik değiştirmek hariç yapacağım ama yrıva  birbirinden farklı iki ront balans cıya da gittim sorun yok dediler ama gelde bana sor resmen yolda geziyorum...Hatta azıcık rüzgar olsun değil 120 falan 100 yapamıyorum....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #27 : Ağustos 20, 2012, 19:18:40 »
 Hocam aracında sorun yok senin zaten bu araçların genel sorunu bu. Ya arkadaşların dediği masrafları yapacaksın bi nebze faydası olacak ya da aracını değiştireceksin piyasana göre alman tarzı bi araç alacaksın artık...
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #28 : Ağustos 20, 2012, 20:32:48 »
185/60/15 jant aldım ve lşastikleri de good year effıncentgrip  yaptım....Başka ne yapmam gerekirse jant ve lastik değiştirmek hariç yapacağım ama yrıva  birbirinden farklı iki ront balans cıya da gittim sorun yok dediler ama gelde bana sor resmen yolda geziyorum...Hatta azıcık rüzgar olsun değil 120 falan 100 yapamıyorum....

siz en iyisi rüzgarlı havada bir usta ile beraber yola çıkın. sorun ne ise en kısa sürede çözülür. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #29 : Ağustos 20, 2012, 22:33:26 »
185/60/15 jant aldım ve lşastikleri de good year effıncentgrip  yaptım....Başka ne yapmam gerekirse jant ve lastik değiştirmek hariç yapacağım ama yrıva  birbirinden farklı iki ront balans cıya da gittim sorun yok dediler ama gelde bana sor resmen yolda geziyorum...Hatta azıcık rüzgar olsun değil 120 falan 100 yapamıyorum....

Öncelikle orjianal lastik ebatınız 195/60 r15 dir... Siz tabanı daraltmışsınız hata biiir :) Yanak 0.6mm daralmış avantajdır ama taban bu avantajı yok etmiş...
Hocam aracında sorun yok senin zaten bu araçların genel sorunu bu. Ya arkadaşların dediği masrafları yapacaksın bir nebze faydası olacak ya da aracını değiştireceksin piyasana göre alman tarzı bir araç alacaksın artık...
Ve Oğuz abim az ve öz bir cümle ile açıklık getirmiş konuya :) En güzeli bunu yapmam hazır e12 kasanın piyasası yüksekken satıp bir alman aracına geçin...Fransız malıda olabilir ama genelde kalitesiz araçlar tavsiye etmiyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #30 : Ağustos 20, 2012, 23:49:07 »
Hocam aracında sorun yok senin zaten bu araçların genel sorunu bu. Ya arkadaşların dediği masrafları yapacaksın bir nebze faydası olacak ya da aracını değiştireceksin piyasana göre alman tarzı bir araç alacaksın artık...

oğuz ortağımda W220 S600L var auris kadar olmasada oda rüzgarda geziyor yanından tır geçtiğinde sallanıyor. yani mercedesten daha almanı varmı o bile yer geldimi sallanıyor yaniiii...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #31 : Ağustos 21, 2012, 13:52:20 »
oğuz ortağımda W220 S600L var auris kadar olmasada oda rüzgarda geziyor yanından tır geçtiğinde sallanıyor. yani mercedesten daha almanı varmı o bile yer geldimi sallanıyor yaniiii...

Yok artık o panzerde sallanıyorsa :) En güzeli F1 :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #32 : Ağustos 21, 2012, 19:01:19 »
Yok artık o panzerde sallanıyorsa :) En güzeli F1 :)

arda dükkanı biliyorsun çık gel birgün test sürüşü yapalım... gerçekten rüzgarda sallanıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #33 : Ağustos 22, 2012, 00:29:48 »
arda dükkanı biliyorsun çık gel birgün test sürüşü yapalım... gerçekten rüzgarda sallanıyor

Bah gelirim :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Roy Roy...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #34 : Ağustos 22, 2012, 17:27:03 »
bayramda amasraya gittim. otobanda resmen tır otobüs sollamak sıkıntılı. ama artık işi zevke dönüştürdüm tam dibinden çıkıyordum sollamaya yanlarına yakın gidince daha az sallanıyor ve ze etkileniyor.
...Wir Leben Autos...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #35 : Ağustos 22, 2012, 21:29:55 »
Arkadaşlar 2002 model bu yeni kasalardan 1.4 VTİ motor Terra bir aracım var....Herşeyinden çook memnunum....Ama;

Aacımmla tırın yanından gerken ya da ters bir rüzgara özellikle yandan gelen rüzgara maruz kaldığımda inananılmaz savruluyor...Hakimiyeti neredeyse kaybediyor direksiyona yapışıyorum....İlginç bir durum çözemedim bu olayı bazen 90-100 km hızla giderken yaşıyorum bazen de çok daha süratli gittiğimsde araçta savrulma falan olmuyor....

Jantları değiştirdim lastikleri yeniledim Good Year Effıcent aldım ama yok arkadaş yok yok...Sadece bu nedenler aracımdan soğudum:( :( :(

2007 model yeni kasa corolla'da da aynı durum var.
Araç çok yüksek olmamasına rağmen yan rüzgârlardan çok etkileniyor.
Bence bu aracın bir eksisi bu. Japonya'da yandan fazla rüzgâr esmiyor galiba.
Önceki aracımda bu kadar hissetmiyordum bunu.
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #36 : Ağustos 23, 2012, 12:16:27 »
oğuz ortağımda W220 S600L var auris kadar olmasada oda rüzgarda geziyor yanından tır geçtiğinde sallanıyor. yani mercedesten daha almanı varmı o bile yer geldimi sallanıyor yaniiii...
Uğur abi ben sallanmıyor demedim ki bende s500 kullandım hem de yenilerden buralarda (Belen-Antakya arasında Topboğazı diye bi yer var rüzgarı hiç eksik olmaz) kullandım ben bu aracı koca tank gibi araç bi sağa bi sola gidiyor doğru rüzgardan sallanmayan araç yoktur... Ancak bi kaç kaideyi es geçiyoruz, bir sallanma vardır bir sallanma vardır. Mercedes audi vw rüzgardan etkilense bile sürücüyü hiç bi şekilde ürkütmüyor ancak Toyota ise direksiyona sıkı sıkı yapıştırıyor ve çok tedirgin ediyor. Bir diğer unsur ki en büyük unsur bu bizim dediğimiz araçlar çok şiddetli havalarda sallanırken Toyota rüzgarsız havalarda bile sağa sola gidiyor buda benim gibi bazı insanları Toyota'dan veyahut japon araçlardan soğutuyor ;) Umarım anlatabilmişimdir...

2007 model yeni kasa corolla'da da aynı durum var.
Araç çok yüksek olmamasına rağmen yan rüzgârlardan çok etkileniyor.
Bence bu aracın bir eksisi bu. Japonya'da yandan fazla rüzgâr esmiyor galiba.
Önceki aracımda bu kadar hissetmiyordum bunu.

Tekrar söylüyorum benim eski 97 corollam bu yeni kasalardan bin kat güzel yol tutuyordu ve rüzgardan hiç bi şekilde etkilenmiyordu...
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Roy Roy...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #37 : Ağustos 23, 2012, 20:45:05 »
Uğur abi ben sallanmıyor demedim ki bende s500 kullandım hem de yenilerden buralarda (Belen-Antakya arasında Topboğazı diye bir yer var rüzgarı hiç eksik olmaz) kullandım ben bu aracı koca tank gibi araç bir sağa bir sola gidiyor doğru rüzgardan sallanmayan araç yoktur... Ancak bir kaç kaideyi es geçiyoruz, bir sallanma vardır bir sallanma vardır. Mercedes audi vw rüzgardan etkilense bile sürücüyü hiç bir şekilde ürkütmüyor ancak Toyota ise direksiyona sıkı sıkı yapıştırıyor ve çok tedirgin ediyor. Bir diğer unsur ki en büyük unsur bu bizim dediğimiz araçlar çok şiddetli havalarda sallanırken Toyota rüzgarsız havalarda bile sağa sola gidiyor buda benim gibi bazı insanları Toyota'dan veyahut japon araçlardan soğutuyor ;) Umarım anlatabilmişimdir...
 Tekrar söylüyorum benim eski 97 corollam bu yeni kasalardan bin kat güzel yol tutuyordu ve rüzgardan hiç bir şekilde etkilenmiyordu...
tam kafamdakileri yazmışsınız. mercedes sprinter kullanan varmıdır bilmiyorum. daha once ıveco daily kullandım otobanda yanımdan tır geçti resmen şerit değiştirdim. ama sprinter ile sadece ufak bir sallantı ama korkutacak boyutta değildi. alman arabalarının karakteri sanrım bu.
...Wir Leben Autos...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #38 : Ağustos 23, 2012, 21:05:49 »
tam kafamdakileri yazmışsınız. mercedes sprinter kullanan varmıdır bilmiyorum. daha once ıveco daily kullandım otobanda yanımdan tır geçti resmen şerit değiştirdim. ama sprinter ile sadece ufak bir sallantı ama korkutacak boyutta değildi. alman arabalarının karakteri sanrım bu.

Almanları japonlardan ayıran en büyük özellik bu yol tutuşu...Ama japonlarınkide kötü diyemezsiniz asla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: RÜZGAR VE SAVRULMA....
« Yanıtla #39 : Ağustos 23, 2012, 23:54:23 »
Almanları japonlardan ayıran en büyük özellik bu yol tutuşu...Ama japonlarınkide kötü diyemezsiniz asla...

ahhh arda dün benim  avensise binince bu kanıya vardın değilmi :)