0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Uzun yolda 7-8litre ortalaması var... 1.4t motorlardan daha ekonomik...
Hayır 230 hp... Araca uygun olanda ama siz coşup hayvani birşey takarsanız 500 hp bile olur..
civic hulk gibi diyosun yani?? (bilmeyenler yutuba civic hulk yazsın)
t-sport???
Civic hulk tahminimce 700+ hp. Cunku bizim bir abi var vtec var onda da tek beni gecen hulk diyor. Onun arabasi 600+ hp
3000 rpmi geçmeyen çoğu motor az yakar açıkçası 1.8 1.6ya göre belki 1litre fazla yakar ama öyle 15-16 litre yakmaz sonuçta v6 motor değil Ki şöyle bir durum var 1.3 motorla bile 4000den sonrası korkunç bir benzin sarfiyatı demektir
Jetta 1.4TSI DSG' de düz yolda 7. viteste 1750d/d' deki anlık tüketim 4-4,5lt/100km arasında geziniyor. Şartlar değişmeden 2500d/d' yi bulduğumda 8,5-9lt/100km yazmaya başlıyor.
Çok uzak olduğunu düşünmüyorum bu konuya toyotanın, değişen ve değişecek emüsyon normları çerçevesinde, bir yerden sonra toyota da aşırı besleme kullanmaya mecbur kalacaktır. Japon ların motordan aldıkları verim, tarihin her bölümünde diğer araçlara göre çok daha fazla olduğu için, şu an nerdeyse kendine eş hacimdeki turbo motorlarla yakın performans sergilemektedir. Farzı misal 1.4lt 122ps lik bir golfün, 132ps lik bir auris ten hızlı olabilmesi mümkün değildir. Bunun yanında, aşırı besleme araçların temel taşları olan, ve otomobilde arıza riskini arttıracak bir çok mekanik malzeme bulunmaktadır. turbo; wastegate, emiş, egzost, intercooler vs., superharge da, krank mili üzerinden kullanılan kasnak, bunlarda diğer parçalar gibi yerine göre bakım isteyebilmektedir. Birçok kişinin de bahsettiği gibi turbo araç kullanımında uyulacak unsurlar vs.lerde ömrünü ciddi şekilde etkiler. Supercharge sisteminde, krank miline bağlı bir kasnak vasıtasıyla, motor hava-yakıt karışımına giren hava miktarı, krank milinin dönmesinden alınan güçle arttırılıyor. Krank milinden direkt alındığı için güç, ciddi kayıplar mevcut. Turboda ise egzost gazının basıncı kullanılarak, yine aynı şekilde motora giren havanın basıncı ve miktarı artıyor. Yani atık gaz kullanıldığı için, güçte ciddi artışlar mevcut Alabileceğimiz verimde tamamen, motor içinin kaldırabileceği hava basıncı, ve buna müteakip enjektör ve yakıt pompasının bu hava miktarına uygun yetiştirebileceği yakıtla orantılıdır.Bugün modifiye adı altında, supra motorlarından (kodunu hatırlamıyorum) 1000+ hp alabilmekteler bu aşırı besleme sistemlerle.Tabi turbo sistemide standart bir sistem değil, değişik çeşit ve boyutlarıda mevcut. turbonun boyutuna göre, farzı misal, turboyu 1.5bar basınç altında kullanmanız sonucunda +20hp alırken, aynı basıncı ciddi büyük bir turbo da uyguladığımız zaman, bu güç +500-600ps leri bulmaktadır. Turbo boyutları büyüdükçe turbonun verimli olduğu periyot kısalır, yani daha üst devirlerde max. basıncını sağlar, Bunun bir diğer adıda turboyu doldurmak tır. Büyük turbolar yavaş dolar, malum içerideki basıncı arttırmak, daha büyük bir mili döndürmek, daha fazla egzost gazı ve basıncı istemektedir. Ama dolduktan sonrada, alınan güç, ivmelenme olağanüstüdür. Hem alınan güçten kayıp yaşamamak, hemde daha erken gelen turbo araçlar üretmek adına çeşitli firmalar, ikiz ve üçüz turbolar kullanmaktadırlar.1.4TSI vs. gibi araçlara binen kişilerin , turbolu araca bindiğini ve bunun zevkini aldığını düşünmesi bence bir yanılsamadır. Hem supercharge il beslenmiş, hem de ufak bir turbo kullanılmış, araba her devirde dolu olacak ama az güç verecektir. Stabil güç kullanım estetiği olarak ta bence zevkli değil, yoksa bütün araçlar multitronic şanzımanla donatılırdı zaten. Vay efendim, aracın her devirde güçlü olmasının ne kusuru varmış deniyor, alt devirlerde sürekli kullanırsan, yükü sürekli kasnağa bindireceksin, sonrasında vay anam bir kasnak değiştik 2500 lira, sonrasında turbo sistemi düşük devirlerden dolayı aktif. Her ne kadar kapalı kutunun içi bu donanımları kaldırabilecek altyapıda olsada, oluşabilecek ufak hataları sezememek ciddi maaliyetler çıkarır. Avrupada yapılan gibi, bizim araçlarımız o kadar kaliteli yollarda kullanılmıyor. Bugün otoyol dediğiniz yerde, ciddi bir kar yağışından sonra, çökmeler oluşuyor. Mevsim olarak, ülkenin sahil kıyıları ciddi nemli ve sıcak. Trafik kuralları konusunda denetim diğer ülkelere göre çok daha zayıf olduğu için akrobasi peşinde olan çok fazla. Ve daha bir çok unsur mevcut, yani biz denedik bu makine sağlam konusu her yerde geçerli değil, gidin suudi arabistana satın vw leri, bakalım ne kadar dayacaklar. Bir dönemler yanılmıyorsam ilk turbo denemesi vw nin , 97-00 arası , passat la başlamıştı. Autoshowda, onno usta , turbo arızası sorularını yanıtlamaktan bıkmıştı, ama o kadar fazla yazan vardıki, haftalık sayfasının yarısını, passat turbosuna ayırıyordu. Konuşmalarımdan da anlaşılacağı gibi vw i pek sevmemekteyim. Ama her zamanda objektif bakmak için çabalarım konulara, TSI vs DSG gibi sistemler bencede başarılı sistemlerdir. Fakat daha sadece turbo dan, alnının akıyla çıkamayan vw nin, bide supercharge sistemini ülkemize getirmesi bence yanlıştır. Çünkü türk toplumu öyle bir haldeki, domuz etine vw amblemi yapıştırsan alacaklar.(Yiyecekler demiyorum, kimse yalnış anlamasın). Bunuda en yakınınızdaki vw bayiine gidip, bir araç sipariş ettiğinizde, olayın bütün gelişim süreçlerinde görebilirsiniz. Ben hayatımda ilk kez orda gördüm, ordakiler satmaya değil, insanlar araba almaya çalışır. Demekki para/huzur düşünceleri çok farklı.
normal 140-150 hp 2.0 cc motor kadar yakıyor yani fabrika verileri 11,1 lt / 6,7 ltbu değerler normal ne kadar basarsan o kadar yakar dizel motor bile 4000 d/d içer mazotu
dizel motor için 4000 d/d ölüm demek.hiç dizel kullanmadım ama 4000d/d yi sorunsuz çevireceğini zannetmiyorum.
drag yarışları falan varsa bir atabilirseniz atın da izleyelim
Turbo olup da uzun ömürlü olan bir cok arac da mevcut. Örnek verilen eski Passat 1.8T aracin turbo bitirmesinin sebebi mühendislik hatasi idi. Turbo’nun yaglama hortumu egsoz cikisina cok yakin gectigi icin yagin özelligini kaybetmesi veya hortumun delinmesi döz konusu idi diye hatirliyorum. O yüzden cok ön yargili davranmayalim. Ayrica turbo denilen parcanin yenisi 1000-2000 liradan ucuzdur. Arti yatak veya mil problem icin tamir kitleri mevcut. 500 liralara turbo mili yenilenebiliyor. O yüzden getirilerini ve götürülerini iyi hesaplamak lazim. Sunu da unutmamak lazim. Turbo araclar kullanim önemlidir. Illa kaliteli ve tam sentetik yag kullanacaksin. Motoru stop ettirmeden önce cok yüksek devir cevirmeyeceksin ve 15-20 saniye bekleyeceksin. Kaliteli yakit kullanacaksin ki detonasyon olusmasin. Türkiye’de arabaya bakmayi bilmeyen bir cok sürücü ve tamirci mevcut. Bu durumda turbo hakkinda sehir efsaneleri cikmasini da dogal karsilamak gerekiyor
Passat taki hata konusunda sizinle hem fikirim. Turbo için bahsettiğiniz fiyatlarda türkiyede aşağı yukarı aynı, benim aracımın sıfır turbosu 1580tl, revize masrafı 300-400tl gibi türkiyedeki turbocularda. Fakat şöylede bir konu mevzubahis, Turbo her zaman sadece kendisine zarar vermiyor, basınç kaçağı , yağ salma vs. durumlarında kendini bitirir ki bu zaten en hafif durum, fakat diğer problemleri yaşadığınızda, farzı misal, ateşlemedeki ufak bir sorunda, turbonun gaz komutu dahilinde defalarca peak atması, motorun içinde bazen düzeltilemeyecek hasarlarda meydana getirebiliyor. Bir diğer yanda, malum küçük hacimli dizel ve benzinli araçlarda kullanılan turbolar, uzun devir bantlarında stabil olabilmeleri için boyutları oldukça küçük, bu nedenlede yüksek basınçlarda çalışıyorlar, bu sebeple genelde motor ömrü sırasında 2 veya 3 defa revize kesinlikle istiyorlar.Yüksek hacimli turbo araçlar(2.0lt ve üstü baz alınırsa) bahsettiğiniz kullanım anektodları uygulandıkça , turbonun kendisine de aracada zarar vermesinin çok zor olduğunu düşünüyorum. Şu an aracımın üzerindeki turbo 260bin kmde, ve son 70bin kmdir 0.9barda çalışıyor(stock basıncı 0.6bardı). Henüz en ufak bir sıkıntı yaratmadı ve işlem görmedi.