Turbo sorunlu olmasa Mercedes inatla kompresörden devam etmezdi diye de aklıma gelmiyor değil hani.
Turbo sorunlu olmasa Mercedes inatla kompresörden devam etmezdi diye de aklıma gelmiyor değil hani.

Turbo'nun sorunlu olduguna katilmiyorum. Her sistemin belirli avantajlari ve dezavantajlari vardir.
Mercedes'in düsük motorlu araclarinda kompresör kullanmasinin belirli sebepleri oldugunu düsünüyorum. Ama bu turbo kötü anlamina gelmez.
Ve Mercedes AMG en üst motorlarinda artik kompresör yerine turbo kullanmaya basladi. Bunu da hatirlatayim.
Bazı C serilerinde E serisinin çift turbolu motoru kullanılmakta, Turbo sadece başlı başına olacak bir şey değil motor hacmi valfler vs. her şey etkilemektedir.
Turbo sorunlu olmasa Mercedes inatla kompresörden devam etmezdi diye de aklıma gelmiyor değil hani.

mercedes'in yeni A ve B serisinin motorlarını incelemenizi tavsiye ederim.
Toyota sorunsuz araba üretmek istiyor ondan olabilir

Kompresör turbo arasında farklar:
-kompresör düşük devirlerde daha çok güç verir.
-kompresör daha uzun ömürlüdür.
-Kompresör yakıt ekonomisi konusunda daha başarılıdır.
-Kompresör daha verimlidir.(Küçük hacim ve güçlerde)
-Kompresör yağlama sorunu yaşamaz.
-Turboda olduğu gibi dikkat edilmesi gereken şeyler kompressör için geçerli değildir.
saygılar...
Toyota sorunsuz araba üretmek istiyor ondan olabilir 
Kompresör turbo arasında farklar:
-kompresör düşük devirlerde daha çok güç verir.
-kompresör daha uzun ömürlüdür.
-Kompresör yakıt ekonomisi konusunda daha başarılıdır.
-Kompresör daha verimlidir.(Küçük hacim ve güçlerde)
-Kompresör yağlama sorunu yaşamaz.
-Turboda olduğu gibi dikkat edilmesi gereken şeyler kompressör için geçerli değildir.
saygılar...
otomotiv mühendisi konuştu

üstüne yorum yapılmaz
Toyota sorunsuz araba üretmek istiyor ondan olabilir 
Kompresör turbo arasında farklar:
-kompresör düşük devirlerde daha çok güç verir.
-kompresör daha uzun ömürlüdür.
-Kompresör yakıt ekonomisi konusunda daha başarılıdır.
-Kompresör daha verimlidir.(Küçük hacim ve güçlerde)
-Kompresör yağlama sorunu yaşamaz.
-Turboda olduğu gibi dikkat edilmesi gereken şeyler kompressör için geçerli değildir.
saygılar...
turbo kompressöre göre düşük devirde daha çok tork ve güç üretmiyor mu ? mesela 1.4 tsi motor 1750-4000 devir aralığında kesintisiz 200 nm tork üretiyor ve 5000 devirde 122 hp güç üretiyor.toyota nın valvematic motoru ise 4400 devirde daha yeni 160 nm torka ulaşıyor vede 6400 devirde 132 hp güç üretiyor
1.4 tsi da kompresör yok.. işin ilginç tarafı valvematic te hiç bişey yok

yani karşılaştırma biraz havada kalmış

saygılar...
turbo kompressöre göre düşük devirde daha çok tork ve güç üretmiyor mu ? mesela 1.4 tsi motor 1750-4000 devir aralığında kesintisiz 200 nm tork üretiyor ve 5000 devirde 122 hp güç üretiyor.toyota nın valvematic motoru ise 4400 devirde daha yeni 160 nm torka ulaşıyor vede 6400 devirde 132 hp güç üretiyor 
yazdıklarınızdan hiçbirşey anlamadım
yazdıklarınızdan hiçbirşey anlamadım
uğur abi ben kompresörü başka bir şey ile karıştırdım.ondan böyle yanlış bir yazı çıktı ortaya
kompresör ün diğer adı supercharger değil mi ?
öyle ama 1.4 e koymamış mühendis arkadaşlar
Turbo Supercharger Injection), küçük hacimli motora (1.4 lt gibi) Turbo ve kompresörün eklenmesiyle oluşmuş bir teknoloji. İlk kalkıştan itibaren emrinize hazır bekleyen motorda turbo devreye girene kadar kompresör size eşlik ediyor. Bu sayede turbo motorlu araçların büyük bir kısmında yaşanan “Turbo Boşluğu” kompresörün varlığıyla ortadan kalkmış oluyor.
Küçük Hacim ve Büyük Güç = Ekonomik ve Hızlı
Bugüne kadar özel amaçlı üretimler (Ralli araçları gibi) dışında 1.4 lt hacmindeki bir motordan alınmamış güç elde edilmiş olması bazı otoritelerce tedirginlikle karşılansa da; VW yılların verdiği uzmanlığını burada da sürdürerek, TSI motorlu Golf ve Jetta ile yapılmış 300.000 km test sonuçlarını araçların piyasaya çıktığı dönemde kamuoyuna sunarak yeni teknolojilerine olan güveni teknik sonuçlarla kanıtlamış oldu.
Tüm dünyadaki satışları bir yana ülkemizde de VW Türkiye Distribütörü Doğuş Oto’nun tahminlerinin oldukça üstünde gerçekleşen satışların elbette belli birkaç sebebi var: Bunların en başında ve bence en önemlisi motor hacminin düşüklüğü; 1.4 lt bir motordan neredeyse bir V6 motor gücü almak ve düşük vergi dilimine tabi olup, 1.6 lt sınıfındaki birçok araçtan bile az yakıta ihtiyaç duymak. Bana göre cebe seslenen en önemli iki unsuru daha yolun başında alt etmiş VW. Bunun dışında ülkemizde yeni yeni bilinç kazandığımız bir diğer konuda da TSI motorun başarısı alkışı hakediyor: TSI motorlu VW’lerin kilometre başına doğaya bıraktığı zehirli gaz oranı bu güçteki diğer markaların araçlarına oranla neredeyse yarı yarıya daha az. Kendi markası içinde örnek vermek gerekirse; VW Golf 1.6 (102 hp) kilometrede 166 gram zehirli gaz yayarken, aynı aracın 1.4 TSI (122 hp) versiyonu daha güçlü olmasına karşın 144 gram zehirli gaz yayıyor. Hatta VW bu sene TSI motoruyla birçok Hibrid (Melez, elektrik motoru+benzinli motor) ve dizel motoru geride bırakarak “Yılın Yeşil Motoru” seçildi.
İlk olarak 2006 yılında markanın kompakt sınıftaki temsilcileri Golf ve Jetta’nın kaputları altında iki farklı güç seçeneği (1.4 lt 140 bg, 1.4 lt 170 bg) ile sunulan TSI motor seçeneği zaman geçtikçe markanın değişik sınıftaki birçok üyesinde kendine yer buldu ( Passat, Touran, Scirocco vs.). Aradan geçen 3 yılda TSI motora yeni kardeşler eklendi. İlk başlarda iki güç seçeneği bulunan TSI motorun bugüne kadar 4 farklı güçte( hepsi 1.4 lt 122 bg,140 bg,160 bg,170 bg) versiyonları üretildi. Şu anda gelen müşteri taleplerine göre 122bg, 140bg ve 160 bg olarak üretimine devam edilen 1.4lt TSI motorun 1.8 TSI (160 beygir) ve 2.0 TSI (200 beygir) olmak üzere iki tanede ağabeyi bulunmakta. Bunun dışında çok yakında bu yeni efsaneye bir küçük kardeş daha geliyor: 1.2 lt TSI (105 beygir). Yeni motoru ilk olarak 2009’un son çeyreğinde ülkemizde satışa sunulan olan tamamen yenilenmiş ve abisi Golf’ü andıran yeni Polo’da göreceğiz. Passat ailesinde 1.4 litre TSI 122 bg, 1.8 TSI 160 bg, 2.0 litre TFSI 200 bg benzinli TSI motor seçeneği bulunuyor.
- TSI motorlarının ekonomik ömrü ne kadar?
Volkwagen, hem kompresör hem de turbo teknolojisini sentezlendiği TSI motorunu ilk kez 2005 yılında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıttı. 1.4 lt’lik TSI motorlar, iki aşırı besleme sisteminin beraberliğinde 170 HP üretiyordu. Günümüzde bu motordan vazgeçilirken, sadece turbo beslemeye sahip 1.4 TSI modellerinde, 122 ve 125 HP olmak üzere iki ayrı güç seyiyesi mevcut. Turbo ve kompressörün beraberliği 160 HP’lik motorda devam ediyor. Başta Golf, Passat ve Jetta olmak üzere çok sayıda VW modelinde kullanılan TSI motorlar, Audi, Seat ve Skoda’da da görev yapıyor. 122 HP’lik versiyon 1500-4000 d/d aralığında 200 Nm’lik tork üretiyor. Downsizing üretim felsefesiyle geliştirilen ve hem kompresör hem de turbo beslemeli olarak, 140 HP, 160 HP ve 170 HP’lik diğer TSI motorlardan farklı olarak, bu kategorinin baz versiyonu 122 HP’lik TSI’da sadece turbo kullanılmaktadır. Volkswagen, bu motoru pazara sunmadan önce yüzbinlerce kilometre süren testler gerçekleştirdi. Bu testlerde motor, dayanıklılığı ve servis ömrü konularında yeterliliğini ispatlayınca seri üretime geçti. Bu motorlar, üstün kaliteli ve uzun ömürlü olacak şekilde üretilmişlerdir. Ancak takdir edersiniz ki kullanılan koşulu ve şekli ile periyodik bakımlarının aksamadan yapılması ortaya oldukça farklı sonuçlar çıkarabilir. Ancak motorun kullanım ömründe; üreticinin kullandığı malzemeden, geliştirdiği teknolojiden çok araç kullanıcısı ön plana çıkıyor. Turbo beslemeli motorların ömrünün uzun kalması için, ilk çalıştırma anında veya motoru kapatmadan önce bir süre rolantide bekletilmesi tavsiye edilmektedir. Bunun haricinde, alınan yakıtın kalitesi, motorun devirli kullanılması ve periyodik bakımlar gibi birçok nokta, motorun ömrünü direkt olarak etkilemektedir.
- TSI ve TFSI araçlara LPG uygulanırsa performans kaybı olur mu?
LPG dönüşümü; karbüratörlü, tek noktadan enjeksiyonlu ve çok noktadan enjeksiyonlu motorlarda sorunsuzca uygulanabiliyor. Ancak Audi ile Volkswagen (TSI ile TFSI) ve Mitsubishi (GDI) gibi markaların geliştirdiği direkt enjeksiyonlu motorlarda LPG uygulanmasında sınırlı performans ve ekonomi sağlanıyordu. Alternatif yakıt sistemleri üreticisi olan Vialle markası FSI motorlara sıvı propan enjeksiyonu (LGi - Liquid Propane Injection) üzerinde çalışmalar yaparken direkt enjeksiyonlu ve kademeli dolgulu motorlar için BRC, Zavoli ve Tartarini gibi bazı firmalarda uygulamalarına devam ediyor. Bu uygulamaların veriminin beklentileri karşılama oranı şu an için düşük seviyelerde. Çünkü bu tip motorlarda homojen dolgulu yanmanın gerçekleştiği fazlarda yani genellikle 1200 d/d ile 5000 d/d aralığındaki motor devirlerinde otogazlı yanma uygulanırken diğer devir bantlarında benzin enjeksiyonu sürdürülmektedir. Bir diğer ifadeyle heterojen dolgulu yanma fazlarında benzin enjeksiyonu devam ettirilir. Öte yandan dönüşümde konvansiyonel enjeksiyonlu motorlardaki çevrime ek olarak sistem basıncının da ölçüldüğünü vurgulamak gerekir. Genel olarak GDI, FSI, TSI ve TFSI gibi motorlara uygulanacak LPG dönüşümü şu an için hem performansta hem de ekonomiklikte beklentileri karşılamayabilir. Çünkü LPG’li kullanımda motorun sunacağı performans standart otomobillere göre düşecektir.
öyle ama 1.4 e koymamış mühendis arkadaşlar 
koysalardı çok daha iyi olurdu ama 1.4 tsi motorun 1750-4000 devire kadar 200 nm tork üretmesi çok iyi.turbolu motorlar atmosferik motorlardan çok daha güçlü ancak çok sorun çıkartıyorlar.gülü seven dikenine katlanacak
yanlış anlaşılma olmasın Uğur abini yazısının üstüne; 122 likte sadece turbo var diye biliyorum

edit: zaten yazıyormuş
TOYOTA NIN 1.8 TURBO 180 HP MOTORU ZATEN VAR ARKADAŞLAR.( LAKABI DA GT VE GTC DÜŞMANIDIR.) YANLIŞ HATIRLAMIYORSAM...2004 MODEL OLARAK SATILDI AZ SAYIDA OLSADA PİYASA DA VAR. DİZEL DE ZATEN TURBO KULLANIYORLAR.
KENDİ ÜLKELERİNDE 1.5 L TEN YÜKSEK HACİMLİ BENZİNLİ VE VE DİZEL MOTOR YOK DENECEK KADAR AZ ARKADAŞLAR. 10 SNDE 100 KM YE CIKAN VALVEMATİC LER VARKEN TURBOYA NE GEREK VAR ANLAMIYORUM.
japon araçları orta halli aile araçlarıdır. önemli olan cebinizden az para çıkararak hem güçlü hem ekonomik motor yaratmaktır. bunuda vvtl i ile gayet güzel yapıyorlar.
turbo ise japonlarda kolay konmayacak bir parçadır. motor ne kadar rahat olursa okadar uzun ömürlü olur. turbo ise herkese göre değil. vw turbolu birsürü araba yaptı ama bu arabalar ne zaman sorun çıkartacak bekliyoruz...
diğer arkadaşlara katılıyorum, turbo şart değil. turbolu benzinli araba yapmak yerine daha ekonomik ve performanslı ucuza araba yapılabilir