0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
bakım maliyetleri konusunda toyota önde donanım, imaj, yakıt, performans vs. vs. vs. vs. vs. vs. vs. bakımından bmw 5 boy öndeşöyle bir ayrıntı da var 1600 cc motorda toyota turbosuz 132 hp elde etmişken bmw turboyla 136 hp elde edebilmiş düşündürücü ve ilginç.dhforumda testini okumuştum 1.16i 130 km/s hızla giderken motor devrinin 2200 d/d da olduğundan bahsediyordu bunda 8 kademeli otomatik şanzumanın etkisi büyük tabiki
116i atmosferik bir arac.118i'de 1.6 Turbo motor var ve 170HP.
eminmisin ben turbo diye biliyorum. 1.6cc atmosferik motordan 220 nm tork almak imkansız gibi birşey heleki bunu 1350 d/d dan 4300 d/d ya kadar elde etmek imkansız. siz eski 115 hplik motorla karıştırıyorsunuz.MotorSilindir hacmi (cm3)1598Güç (bg)/Güç devir (devir/dak)136 / 4400Tork (Nm)/Tork devir (devir/dak)220 / 1350-4300http://www.bmw.com.tr/tr/en/newvehicles/1series/5door/2011/showroom/technical_data/
Dusuk bir ihtimalle Supercharge olabilir, ama sanmiyorum. Turbo aracin yakit tuketimi de bu degerlerde olamaz.
sonuçta armosferik değil ama 8 kademeli vites var arabada ve 220 torku 1350 d/d da üretiynce bu değerler çok rahat yakalanabilir
Konu biraz geri tarihli kalmış ama görünce ben de bir kaç şey yazmak istedim;bence BMW ile Auris'in kıyaslanması bile bir hata olur, 116i her yönden aurise bir kaç beden büyük gelir. Ayrıca 116i atmosferik bir motordur, 320d'nin 184hp üreten bir versiyonu olduğunu ve böyle bir motorun da şehir içinde 5.4lt yaktığını da düşününce hiç şaşırtmıyor artık bmw beni, 116inin yakıt tüketimi ve performansını da hesaba katınca işte bmw farkı diyor insan.
2012 1.16i atmosferik değil turbodur iyi araştırın.