Gönderen Konu: Multimode Vites Yolda Kaldım  (Okunma sayısı 29657 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Multimode Vites Yolda Kaldım
« : Mayıs 23, 2012, 08:21:24 »
Arkadaşlar Selam,

2010 Model Toyota Corolla D4-D Multimode aracım var. 2008 modelini de kullanmıştım bu aracın bir süre, vites geçişleri sert olduğu için satmıştım. Şimdiki aracı ise sıfır olarak almıştım ve 6 vitese çıkartıp, bazı iyileştirmeler yapıldığı için de gayet memnundum.örneğin hiç balata ısınması veya yokuşta kalma problemi yaşamadım.gerçi yokuşta kalkma olayının nasıl olacağını servis bildirmişti bana.yoksa E konumunda asla dik yokuşta yerinden kalkmıyor.
Pazartesi gecesi ışıklarda durdum ve vitesi N ye aldım. yeşil yandı E ye geçirdim ancak ekranda N yanıp sönmeye sol köşede de kırmızı balata ışığı sabit olarak yanmaya başladı. Vites kolu tüm viteslere geçebilmesine rağmen beyin geçmiyor ve araç yerinden kımıldamıyordu.
Debriyajın ısındığını düşündüm ama dur-kalka hiç girmemiştim. Kataloğu açıp baktığımda ise sabit yanan kırmızı ışık ve sesli bir uyarı olmaması hatasının karşısında Yetkili Servise götürün yazıyordu.
Aracı çektirdim, dün sabah da servis işlemlere başladı. Problem ise inanılmaz derecede komedi...
Debriyajın robotunun bir motoru var, balata tozları bu motorun içinde biriktiğinde kısa devreye sebep oluyor. Sisteme zarar vermemesi için de şanzıman kendini kilitliyor.
Çözüm: bahsi geçen parçayı söküp içini özel bir sıvı ile iyice temizleyip kurutuyorlar. Sonra bu arızlar çıktıkça geliştirilmiş bir önlem olarak plastik bir kılıf işlevi görecek (4 tl değerindeymiş) kapağı geçiriyorlar, sonra topluyorlar parçayı ve bundan sonra problem yaşanmayacağını, çünkü artık debriyaj tozlarının buraya giremeyeceğini bildiriyorlar. Benim aracım garantili olduğu için ücret falan da ödemedim.
Ancak toyotaya olan güvenim tamamen sarsıldı artık. Servis yetkilisine 2012 modellerde bu kapak varmı dediğimde; evet artık yeni araçların hepsine fabrikada takılıyor ve öyle geliyor cevabını aldım.
Yahu arkadaş bu problem çıkmış, tespit edilmiş ki böyle bir kapak yapmış olayı çözmüşsünüz, neden çağırmıyorsunuz tüm araçları da şu kapağı takalım gidin demiyorsunuz.
Yolda kalıyor insan, çekici ile gidiyor vs bir sürü rezillik çektiriyorlar insana. 

Toyota Club Türkiye

Multimode Vites Yolda Kaldım
« : Mayıs 23, 2012, 08:21:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #1 : Nisan 14, 2013, 23:28:17 »
Toyota'nın servis direktörlüğü düşüncesiz/bilgisiz demekki.
Acaba Türkiyedekiler mi sadece yoksa dünya genelinde de mi öyle merak ettim.
Araçları çağırmak maliyet getirebilir ama zaten 10 bin km de araçlar servise geliyor en azından rutin servislerde bu değişim yapılabilirdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #2 : Nisan 14, 2013, 23:41:48 »
Toyota'nın servis direktörlüğü düşüncesiz/bilgisiz demekki.
Acaba Türkiyedekiler mi sadece yoksa dünya genelinde de mi öyle merak ettim.
Araçları çağırmak maliyet getirebilir ama zaten 10 bin km de araçlar servise geliyor en azından rutin servislerde bu değişim yapılabilirdi.
Zaten araçların çoğu servise geliyor garantili olduğu için ve bir çoğunda bu işlem yapılıyor.Öncesindede bilgilendiriliyorsunuz genellikle eğer aracı 2.el almadıysanız.Şu şu sebeplerden dolayı bu parça değişecek yada onarılacak artık ne ise bilgisi verilir size uygun olduğunuz bir günü önceden randevu alarak gelmeniz gerektiğini bildirirler.Sisteme iş emri açıldığında yapılması gereken bir şey var ise uyarı şeklinde çıkıyor,belki bazı kullanıcıların haberi olmuyor bu değişikliklerden eğer bülten yeni ise sizde o sırada gittiyseniz bakımda yapılıyor.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '13
  • 33 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #3 : Nisan 15, 2013, 18:33:05 »
emre bey geçmiş olsun öncelikle aracınız makyajlı kasamı yoksa bir önceki kasamı? kaç bin kmde oldu bu sorun? ben de 2010 makyajlı kasa mmt kullanıyorum 52 binde aracım bazen bende n den e ye atınca bip sesi ile birlikte dişli işareti görüyorum ekranda ama 2 saniye sonra vites geçiyor ve devam ediyorum yola. sizin duyduğunuz sesten sonra bir daha hiç bir şekilde araca mudahele edilmiyormu servise çekici ile gitmek mi gerekiyor araç kendini tamam devre dışımı bırakıyor bu ne saçma bir iş olduda dağın başında kaldık çekicimi bekliyecez anlıyamadım doğrusu...
2013 corolla advance cvt. 30 binde 7 binden sonra lpg li...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #4 : Nisan 15, 2013, 19:09:28 »
Örneğin dağın başında kaldınız ve yanınızda gerekli anahtarlar ve uzun olmayan geniş ağızlı düz tornavidanız var.

Önce Vites kolunu boşa alıyorsunuz,
Aküyü söküyorsunuz, sonra şu alttaki tapayı söküyorsunuz,
İçerde bulunan mekanizmayı düz tornavida ile dik (I) konuma getiriyorsunuz.

Vitesiniz artık mekanik ve elektronik olarak da boşta.

Tapayı kapatın, sıkın, akünüzü yerine takın, camlarınızın otomatiklerini ve saatinizi ayarlayın.

İyi yolculuklar.



Daha yakından,



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #5 : Nisan 25, 2013, 17:30:54 »
Tekin Bey,

Mekanik ve elektronik olarak bosta derken neyi kastediyorsunuz? Yani yola devam edebilecek hale gelmis mi oluyor sanziman?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #6 : Nisan 26, 2013, 13:32:08 »
Tekin Bey,

Mekanik ve elektronik olarak bosta derken neyi kastediyorsunuz? Yani yola devam edebilecek hale gelmis mi oluyor sanziman?

Evet el ile mekanik olarak vitesi boşa almış oluyoruz, bunu gören elektronik sistem de marşa basılmasına izin veriyor.

Sonrasında aracınızı kullanabilirsiniz.

Bu durumu Toyota yetkili servisinize bildirmeyi de unutmayınız. Ya hemen yada arızanın tekrarında ücretsiz değişime çağrılırsınız.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #7 : Mayıs 09, 2013, 14:55:43 »
Arkadaşlar Selam,

2010 Model Toyota Corolla D4-D Multimode aracım var. 2008 modelini de kullanmıştım bu aracın bir süre, vites geçişleri sert olduğu için satmıştım. Şimdiki aracı ise sıfır olarak almıştım ve 6 vitese çıkartıp, bazı iyileştirmeler yapıldığı için de gayet memnundum.örneğin hiç balata ısınması veya yokuşta kalma problemi yaşamadım.gerçi yokuşta kalkma olayının nasıl olacağını servis bildirmişti bana.yoksa E konumunda asla dik yokuşta yerinden kalkmıyor.
Pazartesi gecesi ışıklarda durdum ve vitesi N ye aldım. yeşil yandı E ye geçirdim ancak ekranda N yanıp sönmeye sol köşede de kırmızı balata ışığı sabit olarak yanmaya başladı. Vites kolu tüm viteslere geçebilmesine rağmen beyin geçmiyor ve araç yerinden kımıldamıyordu.
Debriyajın ısındığını düşündüm ama dur-kalka hiç girmemiştim. Kataloğu açıp baktığımda ise sabit yanan kırmızı ışık ve sesli bir uyarı olmaması hatasının karşısında Yetkili Servise götürün yazıyordu.
Aracı çektirdim, dün sabah da servis işlemlere başladı. Problem ise inanılmaz derecede komedi...
Debriyajın robotunun bir motoru var, balata tozları bu motorun içinde biriktiğinde kısa devreye sebep oluyor. Sisteme zarar vermemesi için de şanzıman kendini kilitliyor.
Çözüm: bahsi geçen parçayı söküp içini özel bir sıvı ile iyice temizleyip kurutuyorlar. Sonra bu arızlar çıktıkça geliştirilmiş bir önlem olarak plastik bir kılıf işlevi görecek (4 tl değerindeymiş) kapağı geçiriyorlar, sonra topluyorlar parçayı ve bundan sonra problem yaşanmayacağını, çünkü artık debriyaj tozlarının buraya giremeyeceğini bildiriyorlar. Benim aracım garantili olduğu için ücret falan da ödemedim.
Ancak toyotaya olan güvenim tamamen sarsıldı artık. Servis yetkilisine 2012 modellerde bu kapak varmı dediğimde; evet artık yeni araçların hepsine fabrikada takılıyor ve öyle geliyor cevabını aldım.
Yahu arkadaş bu problem çıkmış, tespit edilmiş ki böyle bir kapak yapmış olayı çözmüşsünüz, neden çağırmıyorsunuz tüm araçları da şu kapağı takalım gidin demiyorsunuz.
Yolda kalıyor insan, çekici ile gidiyor vs bir sürü rezillik çektiriyorlar insana.

ya inanmayacaksınız ama 2009 corolla d4d mmt aracım var dediklerinizin aynısı başıma geldi, sonuçta servis debriyaj setinin debriyaj motorunun ve mmt ecu sunun değişeceğini söyledi bide 5000 tl para istedi. aracım garantili değil ve 170000 de ben bu parayı ödeyemeyeceğimi ve çoğu arabaların bu sorununu kampanyadan değiştiklerini biliyorum bize gelince yok. yani toyota bir aracın ömrünü 170000 km ile sınırlı tutuyor ve o kadar parayı biz arabayı 170000 km kullanalım diye alıyor.
Demir tava geldi ateş bitti, akıl başa geldi ömür bitti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #8 : Mayıs 09, 2013, 16:32:28 »
ya inanmayacaksınız ama 2009 corolla d4d mmt aracım var dediklerinizin aynısı başıma geldi, sonuçta servis debriyaj setinin debriyaj motorunun ve mmt ecu sunun değişeceğini söyledi bide 5000 tl para istedi. aracım garantili değil ve 170000 de ben bu parayı ödeyemeyeceğimi ve çoğu arabaların bu sorununu kampanyadan değiştiklerini biliyorum bize gelince yok. yani toyota bir aracın ömrünü 170000 km ile sınırlı tutuyor ve o kadar parayı biz arabayı 170000 km kullanalım diye alıyor.

eee arkadaşın yazdıklarının aynısını yaptıysanız zaten debriyajı baskı balatayı zorlamışsınız buda doğal olarak baskı balata ve yan yardımcı elemanlarına zarar vermiş , servisinde bunları değiştirmesi gerekiyor,  bu şekilde kullanmadan aracı servise gösterse idiniz servis baskı balata bitmiş değişecek derdi size ;)  ama siz araçta debriyaj olduğunu bile öğrenememişsiniz daha.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #9 : Mayıs 09, 2013, 16:47:27 »
...... servis debriyaj setinin debriyaj motorunun ve mmt ecu sunun değişeceğini söyledi bide 5000 tl para istedi.

Bunları söyleyen yetkili servis mi?
Daha önce hiç değişim yapılmış mı?
Baskı-balata bitti ise, vites değiştirmede zorluk çekilme sebebi olacağından neye göre MMT motor ve ECU'sunda arızaya karar verildi?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #10 : Mayıs 10, 2013, 14:24:19 »
Bunları söyleyen yetkili servis mi?
Daha önce hiç değişim yapılmış mı?
Baskı-balata bitti ise, vites değiştirmede zorluk çekilme sebebi olacağından neye göre MMT motor ve ECU'sunda arızaya karar verildi?

evet bunları söyleyen yetkili servis hatta, hata kodu olarak p0810 dediler. aracın tüm bakımları serviste yapılmış ve istinasız her bakımda fren balataları değişmiş bunu öğrenebildim aracı ikinci el aldığım için araçta ne değişmiş ne yapılmış bilmiyorum serviste devlet sırrı gibi saklıyor, adamların ağzından lafı cımbızla alıyorsun. benim anlayamadığım aracı kesinlikle zorlamadım zaten aracı ilk çalıştırdığımda olay oldu, araç kendini N ye aldı vitez hareketli r ye ve e ye giriyor ama araç hareket etmiyor. bazende trafikte giderken kendini n ye alıyor tabbi ikaz ışıkları ve o meşhur çark içinde ünlem işareti, şu an için bi sıkıntı yok ama her an tekrar edebilir diye düşünüyorum. ayrıca yoğun trafik ve yokuşlardan bahsetmek istemiyorum.
Demir tava geldi ateş bitti, akıl başa geldi ömür bitti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #11 : Mayıs 10, 2013, 14:32:57 »
eee arkadaşın yazdıklarının aynısını yaptıysanız zaten debriyajı baskı balatayı zorlamışsınız buda doğal olarak baskı balata ve yan yardımcı elemanlarına zarar vermiş , servisinde bunları değiştirmesi gerekiyor,  bu şekilde kullanmadan aracı servise gösterse idiniz servis baskı balata bitmiş değişecek derdi size ;)  ama siz araçta debriyaj olduğunu bile öğrenememişsiniz daha.

öncelikle selam, arabayı hiç bir şekilde zorlamadım sadece arabayı park ettiğim yerden almaya gittiğimde araç çalıştı ve n de kaldı vitez R ye ve E ye girmesine rağmen hareket etmedi. ikinci bi olay yoğun trafik ve yokuş yukarı yerlere girmeyelim mi? servisin dediği yoğun yerlere ve yokuşlara manuel vitezde girin (manuel kullanabilsem gider manuel alırdım) ayrıca gerçekten bu arabada debriyaj pedalı yok bunuda siz öğrenememşsiniz herhalde:) yani yokuş yukarı yarım debriyajla veya trafikte yarım debriyajla ilerleyip baskı balataya zarar veremiyoruz manuel vitezdeki gibi.
Demir tava geldi ateş bitti, akıl başa geldi ömür bitti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #12 : Mayıs 10, 2013, 14:37:39 »
Teşekkürler. Aracım 26.000 ya da 29.000 km deydi bu olay başıma geldiğinde. Makyajsız kasa olanlardan.

emre bey geçmiş olsun öncelikle aracınız makyajlı kasamı yoksa bir önceki kasamı? kaç bin kmde oldu bu sorun? ben de 2010 makyajlı kasa mmt kullanıyorum 52 binde aracım bazen bende n den e ye atınca bip sesi ile birlikte dişli işareti görüyorum ekranda ama 2 saniye sonra vites geçiyor ve devam ediyorum yola. sizin duyduğunuz sesten sonra bir daha hiç bir şekilde araca mudahele edilmiyormu servise çekici ile gitmek mi gerekiyor araç kendini tamam devre dışımı bırakıyor bu ne saçma bir iş olduda dağın başında kaldık çekicimi bekliyecez anlıyamadım doğrusu...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #13 : Mayıs 10, 2013, 15:19:55 »
Önceki kullanımında her bakımda fren balatalarının değiştiği, bu aracın ya çok yoğun trafikte taksi gibi çalıştığı yada kullanıcı hatası olduğunun ibaresi anlamına gelir.

Evet, bu araçlarda debriyaj pedalı yok ama debriyaj balatası var ve yoğun trafikte, yokuş yukarı kalkışlarda, yavaş hareketlerde MMT yarım debriyaj yaparak kalkışı, tutunmayı otomatik ayarlar. Yani aynı düz vites araçlar gibi çalışmaktadır, o nedenle trafik ışıklarında durduğumuzda, ayağımızı frenden çekip tekrar bastığımızda, ilk 2 -3 saniye kavramaya devam edip durduğumuza karar verdikten sonra kavramayı ayırır. Bu gibi durumlarda aynı düz vites gibi vitesi hemen boşa almalıyız. Yoğun trafikte Es modunda kullanmalıdır.

Baskı balata bitmiş olabilir, zaten şanzıman indirildiğinde vites değiştirme motorunun değişimi kolaydır ve bülteni vardır. MMT Ecusunun değişmesi gerektiğini düşünmüyorum. Başka bir yetkiliye gidip durumu doğru biçimde anlatıp şikayetinizi dillendirin. Bilinmeyen neler varmış öğrenmeye çalışın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #14 : Mayıs 10, 2013, 15:46:58 »
Tekin Bey,

Ben bu resimlerde tarif ettiğiniz olayı anlamadım. Vites kolunun kilitlenip E konumuna geçmemesi halinde mi çözüm üretmek için sunuluyor?
yoksa vites kolu kilitlenmemiş ve E ye geçiyor ama ekranda halen N ibaresi kaliyorsa da bu söylediğiniz işe yarayacak mıdır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #15 : Mayıs 10, 2013, 15:57:43 »
Önceki kullanımında her bakımda fren balatalarının değiştiği, bu aracın ya çok yoğun trafikte taksi gibi çalıştığı yada kullanıcı hatası olduğunun ibaresi anlamına gelir.

Evet, bu araçlarda debriyaj pedalı yok ama debriyaj balatası var ve yoğun trafikte, yokuş yukarı kalkışlarda, yavaş hareketlerde MMT yarım debriyaj yaparak kalkışı, tutunmayı otomatik ayarlar. Yani aynı düz vites araçlar gibi çalışmaktadır, o nedenle trafik ışıklarında durduğumuzda, ayağımızı frenden çekip tekrar bastığımızda, ilk 2 -3 saniye kavramaya devam edip durduğumuza karar verdikten sonra kavramayı ayırır. Bu gibi durumlarda aynı düz vites gibi vitesi hemen boşa almalıyız. Yoğun trafikte Es modunda kullanmalıdır.

Baskı balata bitmiş olabilir, zaten şanzıman indirildiğinde vites değiştirme motorunun değişimi kolaydır ve bülteni vardır. MMT Ecusunun değişmesi gerektiğini düşünmüyorum. Başka bir yetkiliye gidip durumu doğru biçimde anlatıp şikayetinizi dillendirin. Bilinmeyen neler varmış öğrenmeye çalışın.

Tekin bey öncelikle nazik yaklaşımınızdan dolayı teşekkür ederim. tespitleriniz çok doğru, toyota merkeze mail atmıştım biraz önce yetkili servisten aradılar, onlarda mmt ecu sunun değişmeyeceğini söylediler (ama iki servise girdi iki servis tutanağındada ecunun değişeceği yazıyordu) neden olarak ta araba şoklanmamış yani şok olmamış gibi bişi dediler ama anlayamadım neyse, fiyat olarakta baya bi aşağı çektiler pazartesi hayırlısıyla götürecem.fiyat olarakta debriyaj seti debriyaj aktüvatörü, yağ ve rulman için 1550 tl dediler, sizce uygun mu?
Demir tava geldi ateş bitti, akıl başa geldi ömür bitti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #16 : Mayıs 10, 2013, 16:02:19 »
Tekin bey öncelikle nazik yaklaşımınızdan dolayı teşekkür ederim. tespitleriniz çok doğru, toyota merkeze mail atmıştım biraz önce yetkili servisten aradılar, onlarda mmt ecu sunun değişmeyeceğini söylediler (ama iki servise girdi iki servis tutanağındada ecunun değişeceği yazıyordu) neden olarak ta araba şoklanmamış yani şok olmamış gibi bişi dediler ama anlayamadım neyse, fiyat olarakta baya bir aşağı çektiler pazartesi hayırlısıyla götürecem.fiyat olarakta debriyaj seti debriyaj aktüvatörü, yağ ve rulman için 1550 tl dediler, sizce uygun mu?

baskı balata zaten 990tl civarında idi uygundur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '13
  • 33 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #17 : Mayıs 10, 2013, 17:40:07 »
Tekin bey öncelikle nazik yaklaşımınızdan dolayı teşekkür ederim. tespitleriniz çok doğru, toyota merkeze mail atmıştım biraz önce yetkili servisten aradılar, onlarda mmt ecu sunun değişmeyeceğini söylediler (ama iki servise girdi iki servis tutanağındada ecunun değişeceği yazıyordu) neden olarak ta araba şoklanmamış yani şok olmamış gibi bişi dediler ama anlayamadım neyse, fiyat olarakta baya bir aşağı çektiler pazartesi hayırlısıyla götürecem.fiyat olarakta debriyaj seti debriyaj aktüvatörü, yağ ve rulman için 1550 tl dediler, sizce uygun mu?
5000 tl den 1550 tl ye düşmüşler sizce uygun değilmi yoksa? siz arabayı kullanıp kullanıp servise götürünce herşeyi bedavadan yapsınlar diyemi bekliyorsunuz mesut bey eğer aldığınız araç bir wv grubu dsg şanjuman olsaydı 16 17 bin lira gibi bir masraf çıksaydı ne yapardınız acaba?kısaca bu araçlar güzel mmt bütün parçalar değişse bile ekonomik motor ömrü uzun 1550 tl masrafla en az 50 bin kim götürür sizi sizde akrabalarınıza aracı kötülemekten vede kümes yapmayı düşünmekten vazgeçin artık:))
2013 corolla advance cvt. 30 binde 7 binden sonra lpg li...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #18 : Mayıs 10, 2013, 17:48:26 »
Tekin Bey,

Ben bu resimlerde tarif ettiğiniz olayı anlamadım. Vites kolunun kilitlenip E konumuna geçmemesi halinde mi çözüm üretmek için sunuluyor?
yoksa vites kolu kilitlenmemiş ve E ye geçiyor ama ekranda halen N ibaresi kaliyorsa da bu söylediğiniz işe yarayacak mıdır?

Vites N ise motor çalışır ve sonrasında E geçmemesi için sorun olmaz, genelde. (bir problem yoksa)

Benim bu tarifim, ekranda E takılı kalır, vites kolu N alınsa bile mekanik olarak şanzıman N alamaz ve motor çalışmaz, anlattığım detaylar devreye girer.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #19 : Mayıs 10, 2013, 17:51:55 »
Tekin bey öncelikle nazik yaklaşımınızdan dolayı teşekkür ederim. tespitleriniz çok doğru, toyota merkeze mail atmıştım biraz önce yetkili servisten aradılar, onlarda mmt ecu sunun değişmeyeceğini söylediler (ama iki servise girdi iki servis tutanağındada ecunun değişeceği yazıyordu) neden olarak ta araba şoklanmamış yani şok olmamış gibi bişi dediler ama anlayamadım neyse, fiyat olarakta baya bir aşağı çektiler pazartesi hayırlısıyla götürecem.fiyat olarakta debriyaj seti debriyaj aktüvatörü, yağ ve rulman için 1550 tl dediler, sizce uygun mu?

baskı balata zaten 990tl civarında idi uygundur

Şok değilde başka bir şey söylemiş olabilirler, yanlış anlama olabilir.

Ben de Mesut bey ile aynı düşünüyorum, KDV dahil fiyatıdır ve uygundur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)