Gönderen Konu: Multimode Vites Yolda Kaldım  (Okunma sayısı 29660 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #40 : Şubat 28, 2015, 22:17:07 »
aısın marka olup dışarda satılan debriyajlarda 5 ileri olanlarda bu sıkıntılar oluyor.tem toyota tavsiye etmiyor.5 ileri 2008-2010 arası mmt lerin hepsinde bizzat servis malı set kullanılmalıdır diyorlar.haklılar sanırım.kendileri servis malı bulup takıyolar aksi halde olmuyor...

sanırım sebebi de bu...

https://www.youtube.com/watch?v=BhTSZjPJvhU

Toyota Club Türkiye

Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #40 : Şubat 28, 2015, 22:17:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #41 : Mart 01, 2015, 00:11:05 »
aısın marka olup dışarda satılan debriyajlarda 5 ileri olanlarda bu sıkıntılar oluyor.tem toyota tavsiye etmiyor.5 ileri 2008-2010 arası mmt lerin hepsinde bizzat servis malı set kullanılmalıdır diyorlar.haklılar sanırım.kendileri servis malı bulup takıyolar aksi halde olmuyor...

sanırım sebebi de bu...

https://www.youtube.com/watch?v=BhTSZjPJvhU

Bunu izleyip zaten orjinal takmamak cesaret ister. Video için teşekkür ederim.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 152000
  • Model Yılı: '10
  • 5 kere teşekkür etti
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #42 : Mart 30, 2015, 22:21:57 »
mmt nin bende sıkıntısını yaşadım 2 kez yaptı aracı stop edip çalıştırınca düzelmişti ve 3. kez yaptı düzelmedi hep n yanıyor ve alt köşede dişili arızası içinde ünlem işareti mevcut toyata gibi bir firmanın boyle bir fabrikasyon hatayı neden yapar ve düzeltmezki çekici ile servise gönderdim yarın ne olduğunu servis dönecek kayserde bildiğiniz özel servis varmıdır. bazı arkadaşlar debriyaj robotunun motoru var balata tozları içinde biriktiğinden yapmaktadır diye yazmış ve temizlendikten sonra yeni çıkan kapakla değişiyorlarmış bunun aslı varmıdır. bunu emre bey paylaşmış emre bey bilgilerinizi paylaşırsanız tekrar aynı sorunla karşılaştınızmı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #43 : Mart 30, 2015, 23:17:19 »
mmt nin bende sıkıntısını yaşadım 2 kez yaptı aracı stop edip çalıştırınca düzelmişti ve 3. kez yaptı düzelmedi hep n yanıyor ve alt köşede dişili arızası içinde ünlem işareti mevcut toyata gibi bir firmanın boyle bir fabrikasyon hatayı neden yapar ve düzeltmezki çekici ile servise gönderdim yarın ne olduğunu servis dönecek kayserde bildiğiniz özel servis varmıdır. bazı arkadaşlar debriyaj robotunun motoru var balata tozları içinde biriktiğinden yapmaktadır diye yazmış ve temizlendikten sonra yeni çıkan kapakla değişiyorlarmış bunun aslı varmıdır. bunu emre bey paylaşmış emre bey bilgilerinizi paylaşırsanız tekrar aynı sorunla karşılaştınızmı
Geçmiş olsun, sonucunu paylaşabilirsiniz?
Bilgi paylaşıldıkça çoğalır...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #44 : Mart 31, 2015, 22:54:38 »
aynen toz ve dbiryaj motor sorunu....temizlikle düzelir.kömürleri bitikse motorusadece değiştirilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #45 : Mart 31, 2015, 23:30:47 »
MMT şanzımanın Gidiş gelişli bölünmemiş yolda sollama yaparken de bu arızayı verme ihtimali var mı. Varsa durum çok vahim.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 136000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #46 : Mart 31, 2015, 23:36:08 »
MMT şanzımanın Gidiş gelişli bölünmemiş yolda sollama yaparken de bu arızayı verme ihtimali var mı. Varsa durum çok vahim.
ben not aldım aracım 2010 model benden önce her 20,000 km bu problemi yapmıs temizlenmiş düzelmiş benden önceki sahibi 100,000 yapmıs ben 120.000 binde aynısı yaptı simdi bende temizlettim 140.000 binde bir daha yapacak mı diye bekliyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #47 : Mart 31, 2015, 23:44:52 »
ben not aldım aracım 2010 model benden önce her 20,000 km bu problemi yapmıs temizlenmiş düzelmiş benden önceki sahibi 100,000 yapmıs ben 120.000 binde aynısı yaptı simdi bende temizlettim 140.000 binde bir daha yapacak mı diye bekliyorum

Otomatik vites raham vs ama korkmaya başladım. Bendede cvt şanzıman yaris var sabah çalışmadı kara kara nasıl yaparım diye düşündüm 5 denemem de çalıştı. Manuel olsa vurdur çalışsın. :)
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 136000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #48 : Mart 31, 2015, 23:53:18 »
:) vallahi ben bundan önce manuel bir araç kullanıyordum gene araç alıyor olsam gene otomatikten vaz gecmem ben yanılmıyorsam arkadasın rav4 ünü kullanmıstım cvt sanzıman mmt çok daha iyi bir sanzıman oda 10 sene kadar kullandı sadece bakımlara gitti hiç sanzımandan yana sıkıntısını duymadım mmt sanzımanda aslında cok güzel bir şanzıman toyota biras daha geliştirmesi gereken bir şanzımanda simdi onuda yaptı multidrive sanzımanı getirdi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 152000
  • Model Yılı: '10
  • 5 kere teşekkür etti
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #49 : Nisan 03, 2015, 22:00:53 »
öncelikle arkadaşlar sizlerden allah razı olsun ana servisler arızayı söylüyorlar tamir yerine direk parça değişimi yapıyorlar bence yanlış servis 4500 lira istedi debriyaj motoru değişimi ve baskı balata için ben baskı balata değişti dememe rağmen değiştirmek istedi bende dışarda yaptırdım debriyaj motorunun kömürleri bitmiş işcilik ve konfigurasyon için 950 tl çıkartılar bende 800 tl ödedim kayserde başka yer bilmediğimden bulut otoda yaptırdım sıkıntı gitti inşallah birdaha yolda bırakmaz mmt sanjuman  yolda kalma hareket halinde olmuyor aracı  durdurup boşa alınca bu sıkıntı çıkıyor sanjuman kendini korumaya alıyormuş arıza sı olunca

Mesaj Birleştirildi: Nisan 03, 2015, 22:03:01
mmt lerde kronik olmasına rağmen neden toyota bunada sahip çıkmıyor yeni sistemle değiştirmiyor 20 gün önce benim aracın turbo ve soğutucu sistemini değiştirdi toyota ve 1 kuruş almadı yapılan işlemin fiyatı 6 binliraya yakındı bunu yapan toyata mmt lerdeki sıkıntılarıda karşılaması gerekli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #50 : Nisan 28, 2015, 22:36:54 »
Arkadaslar actuatorun temizliği nasıl yapılıyor ve yapması kolay mi bilen varsa anlatirsa sevinirim. Teşekkürler
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #51 : Mayıs 01, 2015, 21:20:15 »
sinan kardeş anlatırım ama.o söküldü mü bilgisayarda kalibrasyon yapman lazım.yani sök temizle tak.bu kolay.taktıktan sonra kalibre için bilgisayara bağlaması gerek.istanbu kartal oto sanayi çelik oto yapıyor.hatta kömürler bitikse onlarıda değiştiriyor bilgine...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #52 : Mayıs 02, 2015, 00:20:50 »
Saffet abi teşekkür ederim perşembe günü memlekete yola çıkacaktım ufak bi problem olmuştu aracı babam kullaniyordu. Çarşamba hallettik Tem serviste temizliği ve kalibrasyonu yapıldı. Ilgin için teşekkür ederim.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #53 : Ocak 16, 2016, 17:10:06 »
Arkadaşlar merhaba benimde bugün vites arızası başıma geldi. Yolda kalıp çekici ile servise gittik. Vites kutusu sizlerin söylediği gibi temizlenip tekrar monte edilmiş. Şimdilik bir sıkıntı yok ama tekrar olacak diye korkuyorum açıkcası. Tekrar arıza verirse Seçici vites arızası kodu vermiş olup bunun değişmesi gerektiğini söylediler. İnş tekrar arıza vermez bakalım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 109350
  • Model Yılı: '10
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #54 : Eylül 25, 2016, 21:40:11 »
Örneğin dağın başında kaldınız ve yanınızda gerekli anahtarlar ve uzun olmayan geniş ağızlı düz tornavidanız var.

Önce Vites kolunu boşa alıyorsunuz,
Aküyü söküyorsunuz, sonra şu alttaki tapayı söküyorsunuz,
İçerde bulunan mekanizmayı düz tornavida ile dik (I) konuma getiriyorsunuz.

Vitesiniz artık mekanik ve elektronik olarak da boşta.

Tapayı kapatın, sıkın, akünüzü yerine takın, camlarınızın otomatiklerini ve saatinizi ayarlayın.

İyi yolculuklar.



Daha yakından,





Bu arada Tekin bey araçta ki sorun bahsettiğiniz durum ise bana kaça patlar.
Aklıma gelmişken sanırım sizin yukarıda bahsettiğiniz olayı yapmışlar ki aracın radyo hafızası duruyor ama gösterge panelindeki diğer tarih saat ayarları sıfırlanmış. Bana serviste resetlediklerini söylemişlerdi
SAKIN UNUTMAYIN ! SEÇMİŞ OLDUKLARINIZIN BEDELİNİ SADECE SİZ ÖDERSİNİZ SİZE AKIL VERENLER DEĞİL !...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 234500
  • Model Yılı: '06
  • 5 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #55 : Eylül 07, 2020, 21:40:49 »
nu hortlayacak sanırım ama, bu sorunun çözümünü bulan var mi, aktuator motorunu değiştirmeme rağmen hâlâ devsm ediyor, aracı kapatıp açıyorum devam edebiliyorum, ısınma sorunu olsa izin vermemesi gerekirdi sanırım ilerlemeye, çünkü 30 sn de soğuma ihtimali yok

model Corolla dizel mmt aracımı 5 yıl sorunsuz bir şekilde kullanmıştım. Yakın zamanda 2006 model dizel otomatik Yaris aldım 233 bin km de, geçen gün 150 km kadar uzun yol gittikten sonra yakıt almak için benzinlige girdiğimde pompada sıra olmasından dolayı bekleyip N ye aldım, öndeki arac yakıtını aldıktan sonra ilerlemek istediğimde araç E ye geçmeyip arıza verdi ( kol hareket ediyor) 10-15 dk bekledikten sonra sorun kendiliğinden çözüldü ve yola devam ettim, sonrasında 3-5 gün geçti ve şehir içinde yoğun olmayan trafikte kırmızı ışıkta durmadan N ye aldıktan sonra kalkmak istediğimde E ye geçmeyip arıza verdi, yolun ortasında kalakaldım, ertesi gün ozel bir serviste bilgisayara bağlattığımda P0810 arıza kodunu verdi, arızayı sildim şimdi kullanıyorum bir sorun yok fakat bu sorunla ilgili birçok forum yazısı ve ustayla görüştüm farklı farklı sebepler saydılar;
1) aktuator motorunun kömürlerinin bitmesi ve kömür değişimi yada aktuator motorunun değişmesi gerektiği.
2) aktuator motorunun hava kanallarından normal toz ve debriyaj balatas tozunun girmesiyle, iletişim hatası vermesi neticesinde sistemin kendini korumaya alması, bununla ilgili çözüm olarak 2007 öncesi araçlarda zamanında servis geri çağırma yaparak braket (koruyucu) takarak oraya toz girmesini önlemiş ve sonraki yıllarda üretimde bu parçayı fabrika çıkış olarak mevcut gelmiş
Bununla ilgili bir sorum var, servisler hâlâ bu parçayı takıyor mu eğer takmıyorsa dışardan temin edebilir miyiz?
3) Debriyaj setinin değişmesi gerektiği, bunu söyleyen ustaya aracımda hiç bir şekilde kaçırma olmadığını vites geçişlerinde herhangi bir kaçırma vs sorun olmadığını söyledim, cevap olarak debriyaj setinin yıpranmasa bile içinde ki cırcır denen bi parçanın deforme olabileceğini söyledi.
Toparlamak gerekirse 5 yıl aktif olarak mmt kullandım ve az çok nasıl kullanılması gerektiğini biliyorum ama böyle bir sorunla daha önce karşılaşmadim ve çözümü için farklı şeylersöylenince ne yapmam gerektiğine karar veremedim.
Bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.
Aktuator motorunu değiştirmeme rağmen hâlâ devam ediyor sorun
06 1. 4 D-4D MMT,  Yaris

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #56 : Eylül 07, 2020, 22:09:25 »
Akıla en yatkın olanı baskı balata yıpranması olabilir çünkü Usta'nın dediği gibi balata kaçırma yapmasa bile yıllar içerisinde bozulabilir bazı seri balatalar son raddeye kadar sorunsuz çalışır ama farklı türden arızalara yol açar,ikinci olasılık servşsin taktığı ek parça araçta yoksa balata tozu ve kömür tozu içeriye girince iletişimi engeller,sökünce şanzıman kovanı içindeki tozun ne denli çok olduğunu görürsünüz hatta hayrete düşerek bu araba nasıl çalışmış dersiniz,burada önemli olan tadilat esnasında orjinal parça kullanılması en önemli etkendir ucuza kaçarak piyasada orjinal,uyumlu, Taiwan malı vs adı altında satılan ürünleri kesinlikle aracınıza takmayın çünkü sonuç hüsran olur,ya aynı anda yada kısa süre sonra hata vermeye gebedir,
O yüzden parça alırken ya yetkili servisten yada form üyemiz tem otodan şaşmayın.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 234500
  • Model Yılı: '06
  • 5 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #57 : Eylül 07, 2020, 22:17:54 »
Teşekkürler, sanzuman yağıyla ilgili olabilir mi, debriyajin değişmesi gerektiğini anlayabileceğimz bir yöntem var mi ( el freni çekip vitese takıp gaza bastigimizda ki tepkisine baktığımız klasik yöntem mmt debriyaji içinde geçerli midir)?
06 1. 4 D-4D MMT,  Yaris

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #58 : Eylül 07, 2020, 22:25:13 »
Teşekkürler, sanzuman yağıyla ilgili olabilir mi, debriyajin değişmesi gerektiğini anlayabileceğimz bir yöntem var mi ( el freni çekip vitese takıp gaza bastigimizda ki tepkisine baktığımız klasik yöntem mmt debriyaji içinde geçerli midir)?
Merhabalar,
Sizin araçta o test yapılmaz yapılsada sağlıklı sonuç vermez zaten manuel araçlar içinde bağlayıcı bir test değildir,o test sadece balatanın kavrama düzeyini gösterir baskının sağlıklı olduğunu sökmeden anlamak zordur sizden önce baskı balata değişimi vs olmadıysa 233 bin km MMT araç için debriyaj balatası çok iyi gitmiş diyebiliriz,80 , 100 bin km'lerde genelde değişim sağlanıyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 234500
  • Model Yılı: '06
  • 5 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #59 : Eylül 07, 2020, 22:29:38 »
Aracı aldığım kişi debriyaj balatasini değiştirdiğini söyledi fakat ona da güvenim yok, akünun voltu mars basarken 10.6 gösteriyor, bu sistem gücü akü den aldığından dolayı , bu değerin düşük olmasından kaynaklanabilir mi
06 1. 4 D-4D MMT,  Yaris