Gönderen Konu: Multimode Vites Yolda Kaldım  (Okunma sayısı 29659 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #20 : Mayıs 10, 2013, 22:02:19 »
5000 tl den 1550 tl ye düşmüşler sizce uygun değilmi yoksa? siz arabayı kullanıp kullanıp servise götürünce herşeyi bedavadan yapsınlar diyemi bekliyorsunuz mesut bey eğer aldığınız araç bir wv grubu dsg şanjuman olsaydı 16 17 bin lira gibi bir masraf çıksaydı ne yapardınız acaba?kısaca bu araçlar güzel mmt bütün parçalar değişse bile ekonomik motor ömrü uzun 1550 tl masrafla en az 50 bin kim götürür sizi sizde akrabalarınıza aracı kötülemekten vede kümes yapmayı düşünmekten vazgeçin artık:))

nuri bey, haklısınız. Biraz fevri davrandım sanki ama inanın bazen oluyor. dediklerinize katılıyorum başka bir araç olsa altından kalkamazdım belki, ama inanın sorunun %70 i bende değil ilk başlarda bana olumlu ve çözüm odaklı davranmış olsaydı bazı arkadaşlar bu kadar sinirlenmeyecektim. ve söylememem gereken şeyleri söylemezdim. inanın aracımı çok seviyorum ama dediğim gibi bazı tavır ve tutumlar insanı bu hale getirebiliyor. iyi akşamlar
Demir tava geldi ateş bitti, akıl başa geldi ömür bitti.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #20 : Mayıs 10, 2013, 22:02:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Seyhan D.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #21 : Haziran 12, 2013, 22:24:39 »
tekin abi iyi akşamlar,
aranıza yeni katılmış bir Toyotacı olarak bir sorum olacak sana işin üstadı olarak   :)

1200-1300 km yapacağım acaba mm da uzun yolda bir sıkıntı yaşayabilir miyim. forumda mm la ilgili konulara baktığımda pek içi açıcı şeyler paylaşılmamış,gözüm korkmadı değil,

tecrübelerini paylaşırsanız sevinirim.

saygılarımla.
 
2012 Corolla 1.4 mm

Seyhan D.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #22 : Haziran 13, 2013, 10:11:57 »
1200-1300 km yapacağım acaba mm da uzun yolda bir sıkıntı yaşayabilir miyim. forumda mm la ilgili konulara baktığımda pek içi açıcı şeyler paylaşılmamış,gözüm korkmadı değil,

Seyhan bey, Robotik Düz Şanzımanları kullanmasını bilmeyen kişiler, tork konvertörlü araçlardan dahi şikayet ederken, M/M şanzımanlardan daha fazla şikayet etmeleri normaldir.

M/M şanzımanla ilgili teknik bir sorun oluşacağını düşünmüyorum, tabii düz vites araçla bile yolda kalınabileceği ihtimali olduğundan, %100 garanti veremem.

Normal şartlarda, periyodik yağ değişimlerini atlamadan, bu şanzımanınızla 1.000.000km rahatça tamamlarsınız, o km sonunda herhangi bir sorun oluşmamışsa yine devam edersiniz. Baskı ve balata ise kullanım stilinize, yol ve trafik şartlarına göre değişken olarak eskiyecektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Seyhan D.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #23 : Haziran 13, 2013, 22:28:40 »
değerli bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim tekin abi. çok sağolun ,şimdi kafam daha rahat.:alkis:

saygılarımla.
2012 Corolla 1.4 mm

Seyhan D.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 2000
  • Model Yılı: '19
  • 6 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #24 : Eylül 02, 2013, 20:29:25 »
 Yağ yakma problemi ile gittiğim servisten aracımı teslim aldıktan iki gün sonra şanzıman sorunu ile hem de çekici ile tekrar servise gittim ve aracımı teslim ettim. Yolda giderken araç E modundan N modune geçti ve yanıp sönmeye başladı. Kısa mesafe kullanmıştım ve trafik normaldi. Aracı hareket ettiremedim ve caddenin ortasında kaldım. Çok sağlam arabaymış hakikaten.
SAkarya Sandıkçı Toyota çalışanlarına özel olarak Murat Beye teşekkür ederim ama aynı şeyleri TOYOTA için söyliyemiyeceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 2000
  • Model Yılı: '19
  • 6 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #25 : Eylül 02, 2013, 20:36:50 »
Aracım Corolla 2012 model 2011 kasım çıkışlı 39000 km de. 2 gün önce yağ yakma sorunu ile ilgili piston ve sekman takımı değişti. Şimdi ise yolda kaldım. Çekici yardımı ile servise gittim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 2000
  • Model Yılı: '19
  • 6 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #26 : Eylül 05, 2013, 20:03:50 »
Aracım Corolla 2012 model 2011 kasım çıkışlı 39000 km de. 2 gün önce yağ yakma sorunu ile ilgili piston ve sekman takımı değişti. Şimdi ise yolda kaldım. Çekici yardımı ile servise gittim.
Bugün aracımı teslim aldım. sorunum düzeldi. Değişen parça aşağıdadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #27 : Aralık 15, 2014, 21:00:47 »
selam  arkadaşlar bende 2006 d4-d mmt terra var, birbuçuk ay kadar önce yolda giderken vitesi boşa aldı, sonrasında kenara çektim istop ettim ve çalıştırdım bir daha sıkıntı olmadı ancak geçen cuma akşamı aynı sorunu tekrarladı park halindeyken çalıştırdım vitese girmedi o bölgede 10 dakika kadar bi işim vardı hallettim geldim sorunsuzca yine devam ettim yaklaşık bi 50 km. kadar yol yaptıktan sonra yine N pozisyonuna geçerek sürekli arıza verdi geç saatti çekici ile bi tamirciye götürdüm fakat bi şey yapamadı sabah kendi bilgisayarıyla baktık bi arıza yoktu servise götür bağlat bizde bi şey yok dedi. Bursa akkoyunlu otoya götürdüm giderken sorun olmadı, orda baktılar ve debriyajla beraber aktivatörün değişmesi gerektiği yaklaşık 3.500 tl masrafı olduğunu (2.700 e kadar bitebileceği) söylendi, başka bir özel serviste 1.200 tl ye komple debriyaj değiştireceğini ve otomatik beyni temizleyeceğini bu sorununda ortadan kalkacağını belirtiyor, ne yapsam daha mantıklı olur,  bu konuda acil fikirlerinize ihtiyacım var, şimdiden yardımcı olucak arkadaşlara teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #28 : Aralık 22, 2014, 20:05:54 »
özel serviste temizlik yap.debriyajın kaçırmıyorsa değişmene bile gerek yok....aktüatörün içi temizlenebiliyor.temizlenince düzeliyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '08
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #29 : Şubat 27, 2015, 00:40:49 »
tekin bey
 şanzımanın bu ısınma konusundan çok korkmaya başladım açıkcası kısmet olursa bizim aracımız yarın gelicek 2008 model corolla benim trafikte vb. sıkışıklıkta şanzımanın beyninin ısınmaması için ne yapmam gerekir es modu haricinde şimdiden vericeğiniz biilgiler için çok teşekkür ederim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #30 : Şubat 27, 2015, 10:24:47 »
Sıkışık trafikte durunca boşa alın, es modunu kullanın yada manuelde kullanın
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #31 : Şubat 27, 2015, 11:06:27 »
Sıkışık trafikte durunca boşa alın, es modunu kullanın yada manuelde kullanın
bu konuyu ben de merak ediyorum. ES modu nasıl bir fark yaratıyor. açıklayabilir misiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #32 : Şubat 27, 2015, 12:08:11 »
Sıkışık trafikte manuel kullanmak çok daha faydalıdır şöyle ki araç sürekli vites değiştirmeyecek buda  şanzımanın ısınması geciktirilebilir. Geçen gün dur kalk trafikte tam 3 saat ilerledim aracım DSG ve D sürüş modunda idi ısınma olmadı vs uyarı ışığı yanmadı durdukça N moduna almıştım ama dün yine sıkışık trafikte 2 saat kaldım ve sürekli manuel modda kullandım ve daha rahat oldu çok daha iyi olduğunu düşünüyorum. DSG MMT ile aynı karakterlerde bir şanzıman tek farkı çift kavrama olması sıkışık trafikte kesinlikle manuel mod ile kullanınız. Park ederken frene bastığınızda ve durduğunuzda önce el frenini çekiniz sonra vitesi N konumuna alıp ayağınızı frenden kaldırıp aracın ağırlığını el frenine yükleyip sonra frene basarak  P alıp stop ediniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #33 : Şubat 27, 2015, 13:10:42 »
Sıkışık trafikte manuel kullanmak çok daha faydalıdır şöyle ki araç sürekli vites değiştirmeyecek buda  şanzımanın ısınması geciktirilebilir. Geçen gün dur kalk trafikte tam 3 saat ilerledim aracım DSG ve D sürüş modunda idi ısınma olmadı vs uyarı ışığı yanmadı durdukça N moduna almıştım ama dün yine sıkışık trafikte 2 saat kaldım ve sürekli manuel modda kullandım ve daha rahat oldu çok daha iyi olduğunu düşünüyorum. DSG MMT ile aynı karakterlerde bir şanzıman tek farkı çift kavrama olması sıkışık trafikte kesinlikle manuel mod ile kullanınız. Park ederken frene bastığınızda ve durduğunuzda önce el frenini çekiniz sonra vitesi N konumuna alıp ayağınızı frenden kaldırıp aracın ağırlığını el frenine yükleyip sonra frene basarak  P alıp stop ediniz.

P mi ? MMT lerde P yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #34 : Şubat 27, 2015, 13:14:46 »
P yoksa demek istediğim park konumu MMT nasıldır bilmiyorum DSG de  P konumu olduğu için o şekilde belirttim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #35 : Şubat 27, 2015, 13:23:47 »
MMT de neden P yok? Anlayamadığım nokta o. Citroende otomatikleştirilmiş manuel şanzıman var onlardada yok Toyotada yok diğer bazı markalardada yok , neden?
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #36 : Şubat 27, 2015, 13:32:37 »
MMT de neden P yok? Anlayamadığım nokta o. Citroende otomatikleştirilmiş manuel şanzıman var onlardada yok Toyotada yok diğer bazı markalardada yok , neden?

E de iken vites zate 1 de bekliyor.
Tork konvertörlü araçlarda yağ basıncı olmadıgında (motor stop ettiginde) viteste araba durmaz.
Bu nedenle şanzıman çıkışında mekanik kilitdi kilitlemek için P ye alınır.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #37 : Şubat 27, 2015, 14:22:20 »
P ye gerek yok. arabayı stop edince E moduna alınca vitese takmış oluyorsun ve araç el freninin çekmesende sabit kalıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '08
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #38 : Şubat 27, 2015, 16:22:43 »
Merhaba,

2008 Corolla dizel MMT sahibiyim ( 140000 ) Aracı sıfır aldım. Vites bir kaç kere problem çıkardı ( yığılma, titreme gibi ) Her seferinde ayar yaptılar ve düzeldi.

Ancak geçen ay bu şikayetler çoğalınca akkoyunlu artık debriyaj seti değişmeli dedi ve 1500 TL fiyat verdi.

Hafta sonu ST Cağdaş Bosch servisle görüştüm ve orjinal parça takacaklarını söyledikleri için 1100 TL ye anlaştık.

Aracı teslim aldıktan sonra şehirler arası yolda sıkıntı olmadı ancak trafikte vites N'ye düştü ve yolda kaldım. Kontağı kapatıp tekrar açınca düzeldi. Tabi aracı tekrar servise gönderdim. Aktivasyon sıkıntısı olmuş dediler ve tekrar aktivasyon yapıp aracı teslim ettiler.
Ancak gene yolda kaldım ve aracı E konumdayken kontak kapattığımda sesli arıza sinyali aldım. N konumuna alıp kontak kapattığımda ses ve arıza sinyali kesildi.

Servis AISIN marka orjinal debriyaj seti taktığını söylüyor. Ne yapmalıyım ?



Mesaj Birleştirildi: Şubat 27, 2015, 17:30:29
E de iken vites zate 1 de bekliyor.
Tork konvertörlü araçlarda yağ basıncı olmadıgında (motor stop ettiginde) viteste araba durmaz.
Bu nedenle şanzıman çıkışında mekanik kilitdi kilitlemek için P ye alınır.

Ahmet bey merhaba,

 Uyarınız için teşekkürler Ancak konular birbirine yakın olduğundan mesajı değiştirme gereği duymadım. Benim mesajım hakkında bir yorumunuz varmıdır acaba.

Problem servis kaynaklımıdır yoksa AISIN  marka debriyaj setinden mi kaynaklanıyor olabilir.

İyi Günler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Multimode Vites Yolda Kaldım
« Yanıtla #39 : Şubat 27, 2015, 17:43:47 »
Sizin sorununuz actuator problemine benziyor.
incelemeden yorum yapmak yanlış olur.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new