0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
ilk defa toyotada sensör arızası duyuyorum abartmıyorum ilk defa
arkadaslar aracı bilgisayarda bakıttım arıza lambası yanmıstı eksantrik mil sensör arıza çıktı usta toyota da böyle arızanın imkansız oldugunu söyledi araçta da herhangi bir problem yok tüpte benzinde gayet iyi gidiyor böyle sorunla karsılasan oldu mu ? şimdilik lambayı söndürdü tekrar yanarsa gidecegim edit : baslıgı atarken krank mili yazmısım sampiyonlugun verdigi heyecanla eksantrik mil sensörü düzelttim
Egzantrik Kayışı periyodlarında değişim yapıldı mı?
Tekin bey konuyu biraz açabilir misiniz egzantrik kayısı nedir ne işe yarar ben en son alternatör kayısını değiştirdim
Arkadaşım benim de aracom 2006 d4d corolla. Benimde aracım arıza lambası yakmıştı. Kendiliğinden geçti. Aklıma takılmasın diye sanayide bir tamirciye bağlattım. Benimkinde de Eksantrik Mil SenSörü Arızası dedi. Usta da birşey olmaz devam dedi. bir anormallikte yok...
geçici bir arızadır bağlantı gevşeklği gibi bir durum yüzünden beyine bir an bilgi gitmemişse arıza lambası yanmıştırtekrar yanmıyorsa önemli bir konu değildirbu modellerde triger kayışı yok zincir var
Egzantrik mili için Benzinli motorlarda kayış, Diesel motorlarda zincir kullanılmaktadır.Umut bey'in aracı benzin motorludur.
Krank mili sensörü var mı araçta VW lerde bu tip arızalara krank mili sensörü neden oluyor du. Pistonların Alt ölü nokta ve üst ölü nokta pozisyonlarını belirliyor ve ateşlemeyi ayarlıyor du.Ama cam saft yani egzantirik mili pozisyon sensörü ile haberleşiyordu.Sizin triger kayışı veya zinciri doğru pozisyonda dır umarım buna bakmışsınızdır başka aklıma gelen bir şey yok şimdilik tek şüphem trigerin diş atlaması ve zamansız ateşlemenin meydana gelmesi.Alakası olmayan bir çok durum olabilir ama aküyü alternatörü kontrol edin araç çalışırken kaç volt veriyor stop halinde kaç volt veriyor motorun dışı ile aracın şasesine bir kablo bağlayıp deneyin belki motor takozlarından dolayı şase iletimi yetersiz olabilir bunlar tahmin yürüttüğüm kısmlar.