Gönderen Konu: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?  (Okunma sayısı 27653 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« : Mayıs 12, 2012, 23:35:44 »
arkadaslar aracı bilgisayarda bakıttım arıza lambası yanmıstı eksantrik mil sensör arıza çıktı usta toyota da böyle arızanın imkansız oldugunu söyledi araçta da herhangi bir problem yok tüpte benzinde gayet iyi gidiyor böyle sorunla karsılasan oldu mu ? şimdilik lambayı söndürdü tekrar yanarsa gidecegim
edit : baslıgı atarken krank mili yazmısım sampiyonlugun verdigi heyecanla eksantrik mil sensörü düzelttim
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ

Toyota Club Türkiye

Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« : Mayıs 12, 2012, 23:35:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Krank Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #1 : Mayıs 12, 2012, 23:43:07 »
ilk defa toyotada sensör arızası duyuyorum abartmıyorum ilk defa

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Krank Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #2 : Mayıs 12, 2012, 23:46:58 »
valla bende anlamadım bir daha yanarsa tekrar aynı arıza çıkarsa inanırım şimdi inanmıyorum hala o bilgisayar bozuktur belki :D
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir memleket gibidir gemi...
    • 9GAG - Just For Fun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Krank Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #3 : Mayıs 12, 2012, 23:49:32 »
ilk defa toyotada sensör arızası duyuyorum abartmıyorum ilk defa

Babamda 2006 Model D-4D Corolla var, 6 yildir bir kez ariza lambasi yakti, oksijen sensoru hatasi, temizlendi geri takildi, degisim olmadi.
Beşiktaş JK Kongre Üyesi - TMMOB JMO Üyesi - Beşiktaş'ın Şövalye Ruhlu Semt Çocuğu - Bahriyeli

'06 Corolla HB 1.6 16V VVT-I Sol Spec. (SR + CC)  A/T - /////ALPINE PMX-F640 SBE-1243BR SPG-17CS SXE-1325S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #4 : Mayıs 13, 2012, 09:51:24 »
arkadaslar aracı bilgisayarda bakıttım arıza lambası yanmıstı eksantrik mil sensör arıza çıktı usta toyota da böyle arızanın imkansız oldugunu söyledi araçta da herhangi bir problem yok tüpte benzinde gayet iyi gidiyor böyle sorunla karsılasan oldu mu ? şimdilik lambayı söndürdü tekrar yanarsa gidecegim
edit : baslıgı atarken krank mili yazmısım sampiyonlugun verdigi heyecanla eksantrik mil sensörü düzelttim

Egzantrik Kayışı periyodlarında değişim yapıldı mı?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #5 : Mayıs 13, 2012, 21:30:51 »
yok tekin bey yapılmadı ondan kaynaklı sorun olabilir mi ?
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #6 : Mayıs 13, 2012, 21:34:41 »
Egzantrik Kayışı periyodlarında değişim yapıldı mı?

Tekin bey konuyu biraz açabilir misiniz egzantrik kayısı nedir ne işe yarar ben en son alternatör kayısını değiştirdim
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #7 : Mayıs 14, 2012, 08:13:20 »
Tekin bey konuyu biraz açabilir misiniz egzantrik kayısı nedir ne işe yarar ben en son alternatör kayısını değiştirdim

Egzantrik kayışı, sübapların açılıp kapanmasını sağlayan egzantrik milini çeviren kayıştır, yetkili servisinizden hangi km periyodunda değiştiğini öğreniniz, egzantrik kayışınızın değişim periyodu geldiyse muhakkak değiştirmelisiniz, bu kayışta oluşabilecek gevşeklik yüzünden Egzantrik mil sensörü arızası almış olabilirsiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #8 : Mayıs 18, 2012, 22:00:34 »
Arkadaşım benim de aracom 2006 d4d corolla. Benimde aracım arıza lambası yakmıştı. Kendiliğinden geçti. Aklıma takılmasın diye sanayide bir tamirciye bağlattım. Benimkinde de Eksantrik Mil SenSörü Arızası dedi. Usta da bişey olmaz devam dedi. Bi anormallikte yok...
2006 Corolla HB D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #9 : Mayıs 20, 2012, 22:29:56 »
Arkadaşım benim de aracom 2006 d4d corolla. Benimde aracım arıza lambası yakmıştı. Kendiliğinden geçti. Aklıma takılmasın diye sanayide bir tamirciye bağlattım. Benimkinde de Eksantrik Mil SenSörü Arızası dedi. Usta da birşey olmaz devam dedi. bir anormallikte yok...

benim araçta da bir anormallik yok hatta kendisi söndü lamba anlamadım ama neden böyle bir arıza gösterdi
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #10 : Haziran 10, 2012, 01:30:55 »
geçici bir arızadır bağlantı gevşeklği gibi bir durum yüzünden beyine bir an  bilgi gitmemişse  arıza lambası yanmıştır
tekrar yanmıyorsa önemli bir konu  değildir
bu modellerde triger kayışı yok zincir var

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #11 : Haziran 10, 2012, 08:55:07 »
geçici bir arızadır bağlantı gevşeklği gibi bir durum yüzünden beyine bir an  bilgi gitmemişse  arıza lambası yanmıştır
tekrar yanmıyorsa önemli bir konu  değildir
bu modellerde triger kayışı yok zincir var

Egzantrik mili için Benzinli motorlarda kayış, Diesel motorlarda zincir kullanılmaktadır.

Umut bey'in aracı benzin motorludur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #12 : Haziran 11, 2012, 13:06:11 »
sensörün bağlantı kablolarından biri tahrip olmuş yada şase yapıyor olabilir. benim aracımda aynı hatayı verdi. parça 185 tl gibi bir fiyattı. öyle bir durumda elektrikçiler bu sorunu çözebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #13 : Haziran 11, 2012, 22:04:09 »

toyota 2002 yılından sonraki corolla  araçlarında kayış yerine zincir kullanmaya başladı benim araçta 2004 1.6 terra benzinli  model ve triger zinciri var



































Egzantrik mili için Benzinli motorlarda kayış, Diesel motorlarda zincir kullanılmaktadır.

Umut bey'in aracı benzin motorludur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #14 : Haziran 13, 2012, 13:43:39 »
benim aracım 2001 model corolla benzinli ve zincirli. vvti teknolojili motorlarda kayış yerine zincir var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #15 : Ağustos 09, 2013, 15:00:15 »
konu eski ama 3 gündür uğraşıyo ustalar ve ben arabayla ( ben artık ne nereye gidiyor nasıl  oluyor uzman oldum desem yeri var ) bobinler çalışan bir araçtan söküldü denendi  , bu sensör bozulsa ne olur lamba falan yakmıyor sadece fişini çıkarınca lamba yanıyor , arıza da 1ile 4 . buji dengesiz ateşleme yapıyor rolantide ateşleme yok gaz verince ateşleme zayıf ve tekleme var araçta bilgisi olan varsa acil yardımlarınızı beklliyorum ...
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #16 : Ağustos 09, 2013, 21:16:10 »
1 ve 4 üncü silindirin İndiksiyon boboinlerine takılan sokete kaç volt geliyor ve 2 ile 3 üncü silindirin bobinlerine kaç volt geliyor karşlaştırın.Aynı işlemi enjektörler içinde yapın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #17 : Ağustos 10, 2013, 15:25:15 »
2 adet bobin var 1 bobin 2 bujiyi çalıştırıyor , 1 bobinin  4 kablo bağlantısı var yanda kalanlar +14 v ve şase , orta iki kablo bobine beyinden tetikleme için gelen voltajlar ,1ile 4 . bujinin bobinine rolantide 9 volt geliyor 2. bujininkide 9 volt .3 bujininkine 13 volt geliyor ( bobinler kesin sağlam çalışan araçtan söküldü denedi ) benim kanaatim olay beyin yada beyine kumanda eden bir sensörün dengesizliğinden dolayı beyin o şekilde uyumusuz bir voltaj gönderiyor , beyine bu voltajları kumanda eden sensör nedir tam olarak birde ona bakayım , inanın bayramdan bir gün önceki günden beri bununla uğraşıyorum heryerde kapalı bütün bu bayram süresince biryere kıpırdayamadım bu arabanın yüzünden ...
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #18 : Ağustos 11, 2013, 00:48:40 »
Krank mili  sensörü var mı araçta VW lerde bu tip arızalara krank mili sensörü neden oluyor du. Pistonların Alt ölü nokta ve üst ölü nokta pozisyonlarını belirliyor ve ateşlemeyi ayarlıyor du.Ama cam saft yani egzantirik mili pozisyon sensörü ile haberleşiyordu.Sizin triger kayışı veya zinciri doğru pozisyonda dır umarım buna bakmışsınızdır başka aklıma gelen bir şey yok şimdilik tek şüphem trigerin diş atlaması ve zamansız ateşlemenin meydana gelmesi.Alakası olmayan bir çok durum olabilir ama aküyü  alternatörü kontrol edin araç çalışırken kaç volt veriyor stop halinde kaç volt veriyor motorun dışı ile aracın şasesine bir kablo bağlayıp deneyin belki motor takozlarından dolayı şase iletimi yetersiz olabilir bunlar tahmin yürüttüğüm kısmlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #19 : Ağustos 11, 2013, 12:15:15 »
Krank mili  sensörü var mı araçta VW lerde bu tip arızalara krank mili sensörü neden oluyor du. Pistonların Alt ölü nokta ve üst ölü nokta pozisyonlarını belirliyor ve ateşlemeyi ayarlıyor du.Ama cam saft yani egzantirik mili pozisyon sensörü ile haberleşiyordu.Sizin triger kayışı veya zinciri doğru pozisyonda dır umarım buna bakmışsınızdır başka aklıma gelen bir şey yok şimdilik tek şüphem trigerin diş atlaması ve zamansız ateşlemenin meydana gelmesi.Alakası olmayan bir çok durum olabilir ama aküyü  alternatörü kontrol edin araç çalışırken kaç volt veriyor stop halinde kaç volt veriyor motorun dışı ile aracın şasesine bir kablo bağlayıp deneyin belki motor takozlarından dolayı şase iletimi yetersiz olabilir bunlar tahmin yürüttüğüm kısmlar.
triger kesinlikle tam yerinde şu anda, bir diş ileri bir diş geride taktım denedim ama şu anda olması gereken yerde tam alternatörün kayışını da söküp denedim forumlarda benzer arızayı yaptığını okudum ,stop halinde 12.6 volt gibi çalıştığında ise motor 14 -14.5 volt civarında şase olayını denememiştim birde ona bakayım ama ya sensör  yada beyin gibi görünüyor durum , he birde unutmadan akünün +  sı gevşekti acaba ondan mı bir arıza meydana geldi oda ayrı bir konu :/
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım