Gönderen Konu: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?  (Okunma sayısı 27656 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #40 : Ağustos 13, 2013, 22:01:46 »
olay tamamen bu ...!


Abi disler normalde boylemi yoksa bu bozuk halimi bana bozuk hali gibi geldide
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #40 : Ağustos 13, 2013, 22:01:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #41 : Ağustos 13, 2013, 22:50:17 »
Abi bu dişli üzerinden krank mili pozisyon sensörü pistonların A.Ölü nokta Ü.Ölü nokta da olup olmadığını okuyor ve ona göre deviri sayıyor karank mili sensörü bu dişlinin üzerinde düz olan kısımdan okuması lazım o düz olan kısımdan sonra arka taraftaki dişlide 2. sırada bir dişli kırık sanırım.Doğru mu ?
 Bu dişli üzerine 2 adet zincir bağlanmalı biri yağ pompası diğeri ise egzantirik miline harekeet vermek için olmması lazım.
Böylece bir diş kırılması egzantirik milini sekteye uğratıyor ve egzantirik mili arızası veriyor araç buna bağlı olarak ateşleme yetersiz geliyor o zaman ateşlemeyi egzantirik mili sensörü mü kumanda ediyor ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #42 : Ağustos 14, 2013, 02:16:23 »
Abi disler normalde boylemi yoksa bu bozuk halimi bana bozuk hali gibi geldide
İlke dişlerde bir aşınma yok bir tanesi kırık oraya geldimi bir anlık kesilme oluyor bunu okuyanda krank sensörü ve beyine sinyal göndriyor o anda ki kesiklikten dolayı motor soğukken 1.ve 4 ateşlmiyor , sıcak olsa da motor bobinin fişini çıkarsan da fark olmuyor arıza buydu son olarak sabah rektefiyeciye gittik ona danıştık o buldu bunuda ama çok kafası çalışan ve tecrübeli biri gerçekten baktı arabanın çaışmasına ve direk sök dişiliyi dedi aldı baktı bak tek dişi kırık dedi al bunu çalışacak dedi ayrıca japoncularda yok her zaman bozulan birşey olmadığından derindere den temin ettik neyseki kurtuldum bu arızadan ayrıca ilgin için seni tebrik ederim bu tip arızalara meraklı olduğundan :)
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #43 : Ağustos 14, 2013, 02:28:21 »
Abi bu dişli üzerinden krank mili pozisyon sensörü pistonların A.Ölü nokta Ü.Ölü nokta da olup olmadığını okuyor ve ona göre deviri sayıyor karank mili sensörü bu dişlinin üzerinde düz olan kısımdan okuması lazım o düz olan kısımdan sonra arka taraftaki dişlide 2. sırada bir dişli kırık sanırım.Doğru mu ?
 Bu dişli üzerine 2 adet zincir bağlanmalı biri yağ pompası diğeri ise egzantirik miline harekeet vermek için olmması lazım.
Böylece bir diş kırılması egzantirik milini sekteye uğratıyor ve egzantirik mili arızası veriyor araç buna bağlı olarak ateşleme yetersiz geliyor o zaman ateşlemeyi egzantirik mili sensörü mü kumanda ediyor ?
evet Tolga düz kısımdan sonraki 2. sıradaki diş kırık ,bu dişli kranka giriyor ve sacede trigerle ekantriiği çeviriyor yağ pompasını yine triger çeviriyor o dişlerin görevi sensörden manyetik alan vasıtası ile beyine sinyal göndermek sadece bir anlık kesilme oldugunda beyin aptallaşıyor ve bir düzensizlik meydana geliyor 

 yağ pomasını falan nasıl döndüğüde resimdeki gibi inan artık gözüm kapalı trigeri takıp çıkardığım gibi sistemide tam anlamıyla çözdüm :))  bu arabada (4EFE de )

bilgi amaçlı olarak krankla eksatrikte 180 derece fark var olurda bir gün sökersen sakın unutmayın yani krank 2 turda dönüğünde ekantrik bir kere dönüyor amann dikkat ..!



2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #44 : Ağustos 14, 2013, 07:14:28 »
Geçmiş olsun Deniz abi valla çok uğraştırıcı oldu senin için  ama sonunda çözdün meseleyi trigeri ama bu hata senin trigeri değiştirien ustaya ait doğru mu :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #45 : Ağustos 14, 2013, 08:27:57 »
İlke dişlerde bir aşınma yok bir tanesi kırık oraya geldimi bir anlık kesilme oluyor bunu okuyanda krank sensörü ve beyine sinyal göndriyor o anda ki kesiklikten dolayı motor soğukken 1.ve 4 ateşlmiyor , sıcak olsa da motor bobinin fişini çıkarsan da fark olmuyor arıza buydu son olarak sabah rektefiyeciye gittik ona danıştık o buldu bunuda ama çok kafası çalışan ve tecrübeli biri gerçekten baktı arabanın çaışmasına ve direk sök dişiliyi dedi aldı baktı bak tek dişi kırık dedi al bunu çalışacak dedi ayrıca japoncularda yok her zaman bozulan birşey olmadığından derindere den temin ettik neyseki kurtuldum bu arızadan ayrıca ilgin için seni tebrik ederim bu tip arızalara meraklı olduğundan :)
Cok sukur kurtuldun abi gecmis olsun :) Abi elektronige ve mekanige meragim fazladir :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #46 : Ağustos 14, 2013, 09:09:36 »
Denizciğim geçmiş olsun hakikaten o dişin kırık olduğunu bulan ustanın alnından öpmek lazım. bu işte tecrübe ve bilgi konuşur gerisi fasa fiso.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2900
  • Model Yılı: '13
  • 7 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #47 : Ağustos 14, 2013, 12:42:22 »
Denizciğim geçmiş olsun hakikaten o dişin kırık olduğunu bulan ustanın alnından öpmek lazım. bu işte tecrübe ve bilgi konuşur gerisi fasa fiso.
abi en son biz kapağı sökücektik sabah ama kapağı sökecek usta bana ateşleme normal değil ya kapağı söktürüp arıza devam ederse e olacak dedi bende dedim napalım başkayapacak birşey varsa söyle , usta da dur dedi sankoda rektefiyeci hacı var (lider  rektefiye ) orda musa var dedi ona bir gidip danışalım o böyle durumlarla karşılaşmıştır dedi ,daha öncede benzer bir arızalarda  olmuş  onlarıda o çözmüş , neyse gittik anlattık durumu çalıştırdık motoru baktı ne yaptınız dedi siz buna bende anlattım işte triger değişti kısa bir zaman sonra böyle oldu falan diye , direk sök trigeri dedi , yattım yere söktüm hemen çıkar krank dişlisini dedi eline aldı ve al bak bunu değiştir düzelecek dedi baktım neyse dişliye daha bakarken bak dedi tek dişi kırık tak ha bunun yenisini  uğraşma uşagım dedi :)) dişiliyi aldık taktım servisten( parçacılarda yok her zaman giden bir parça olmadığından) he birde şu var abi böyle ateşleme sistemi arızalarında ; eski anormal durmunu beyin en iyi ateşleme yapacak şekilde ayarladığından benzinde farklı bir titreme oldu motorda onu kendisi düzeltmesini beklemek için akünün kutubunu söktüm ve kontağı açıp frene yarım dakika kadar bastım taktım kutubu ve marşa bastım inan abi çay bardağını koy motorun üstüne kıpırdamaz öyle bir çalışma var şu anda 

dediğin gibi böyle ustaların alnından öpmek gerek ..
2000 toyo 1.3 efi 86 h.p BRC sıralı sistem satıldı

2013 seat ıbıza style yeni aracım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #48 : Ağustos 14, 2013, 13:19:05 »
Ateşleme sisteminde önce platin iptal edildi, bunun yerine volanı okuyan manyetik bir göz takılarak ateşleme zamanlaması elektronik hale getirildi fakat aynı zamanda distribütör gönderilen bu kıvılcımı tevzi makarası sayesinde yine bujilere dağıtılmasını sağlayan parça olarak kullanılmaya devam etti. Bu arada sistemde hala tek bir bobin bulunuyordu.

Daha sonraları, yarı elektronik yarı mekanik olarak çalışan bu sistem tamamen elektronik hale getirilerek bakım maliyetleri ve arıza olasılıkları en aza indirgenmiş ve daha mükemmel zamanlamayla çalışan ve daha yüksek enerji verebilen sisteme dönüştürülmüştür. Bunu yapmak için de distribütör ve tek bobin tamamen iptal edildi. Her bir Buji üzerine münferit bobin konarak, üretilen gerilim en kısa yolu katederek bujiye ulaşırken güç kaybıda yaşanmadı.   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #49 : Eylül 08, 2015, 21:40:43 »
konuyu hortlatmış oluyorum biraz ama aynı arıza 1.4 d4d motor corollada şuan yaşıyorum. Özel servise götürdüm sensörü temizledi. Lamba söndü ancak dneme sürüşü esnasında tekrar yaktı. Normal kullanımda da bazen sönüyor zaten. Usta sensörden olduğunu sanmıyorum şase vardır. Tek tek kontrol etmek için aracı 1 gün bırakman lazım dedi ama o ilde değilim artık başka bir usta bulmam lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #50 : Şubat 17, 2019, 12:01:05 »
Merhaba arkadaşlar yeni konu açıp kirlilik yapmamak adına ve bir birinle alakalı konuların toplu durup insanların faydalanması namına uzun süredir hareket görmeyen bir konu başlığını canlandırıyorum.Sorum şu bildiği üzere 3zz-fe 1.6 vvt-i motor 4zz-fe  1.4 vvt-i motor 1zz-fe 1.8 vvt-i motor yanlışım varsa düzeltin genel olarak motorın hepsi aynı bazısında gaz kelebeği elektronik bazısında mekanik bazısının piston büyüklükleri farklı vs vs.Bu motorların hepsinde rölentide dalgalanma titreme mevcut düşük devirde çalışması vvt-i motora has deniliyor tamam ama rölentide gezme hemen hemen hepsinde mevcut bazısı subaplardan dolayı hava yakıt karışımını ayarlıyamadığı için stop etme kompresyonda düşüklükten dolayı revizyona girse dahi rölentide stabilite sağlanamamakta yabancı bir videoda toyota 4zz-fe için yapılan bir osilaskop deneyi ile egzantirik sensörü osilaskopa bağlanıp kare dalga üzerinde titreşimler görülmekte videoyu aşşağıda paylaşıcam bu aracı sıfır km alındığında böyle bir sorunu yoktu sürekli benzinde kullanıldı lpg mevcut değil belki lpgli modellerde motor sıcaklığı arttığı için sensör daha çok titreşimli bir kare dalga yaratabiliyordur bu da lpg kullananlarda daha fazla devir dalgalanmasına neden olabilir diye düşünüyorum.Kısacası aşağıdaki videoda egzantirik sensörü test edilmiş yabancı dil bakımından konuşmam ve anlamam yok egzantirik sensörü değişimi bizi mutlu sona götürebilir mi bu konu hakkında özellikle Ufuk beyin ve Ahmet beyin yorumlarını bekliyorum  teşşekürler.
Mesaj Birleştirildi: Şubat 17, 2019, 12:08:55
Bir sorum daha var krank sensörü çalışmazsa onu baypass edip cam sensörü ecu ya bilgi verip ateşleme enjeksiyon ilşevlerine devam edebilir mi ?veya egzantirik sensör bozulursa krank sensörü onun işlevini bağzı kısıtlamalar olsada gidebileceğimiz yere kadar yapabilri mi?
Birde krank ve egzantirik sensörleri hakkınd biraz araştırm yaptım bazıları elektronik içerisinde hall efct denen manyetik alanla çalışan mıknatıssız bc547 transistöre benzer yapıya sahip modeller mevcut bunlar 3 pinli oluyor.Bir de mıknatıslı yapıya sahip içerisinde bobin olan önünden bir demir alaşım geçtiğinde tetik veren 2 pinli modeller bunlar eski araçlarda daha çok yaygın ön tarafına demir tozu vs vs toplandığında hata verebilmekteymiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #51 : Şubat 17, 2019, 16:25:15 »
Krank senserunde bilgi gelmez ise, motor icin enjeksiyon ve atesleme zamanlamasi karisir.
Egzantrik konum sensorunden bikgi gelmez ise, ihtiyac duyilan vvt acisi bilinmez, daha onemlisi, krankin 2 turunda egzantrik 1 tur atar, bu nedenlede ateslene zamanlamasi icin elzemdir.

Sozun ozü, birinden birisi olmaz ise arac calismaz
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #52 : Şubat 17, 2019, 17:43:45 »
Krank senserunde bilgi gelmez ise, motor icin enjeksiyon ve atesleme zamanlamasi karisir.
Egzantrik konum sensorunden bikgi gelmez ise, ihtiyac duyilan vvt acisi bilinmez, daha onemlisi, krankin 2 turunda egzantrik 1 tur atar, bu nedenlede ateslene zamanlamasi icin elzemdir.

Sozun ozü, birinden birisi olmaz ise arac calismaz
Cevabın için teşekkür ederim Ahmet abi  sanırım telefondan giriyorsun  foruma yukarıda 2 video paylaştım bu egzantirik sensörü ile ilgili onları izleyip şu düşüncelerini paylaşırmısın ? Merhaba arkadaşlar yeni konu açıp kirlilik yapmamak adına ve bir birinle alakalı konuların toplu durup insanların faydalanması namına uzun süredir hareket görmeyen bir konu başlığını canlandırıyorum.Sorum şu bildiği üzere 3zz-fe 1.6 vvt-i motor 4zz-fe  1.4 vvt-i motor 1zz-fe 1.8 vvt-i motor yanlışım varsa düzeltin genel olarak motorın hepsi aynı bazısında gaz kelebeği elektronik bazısında mekanik bazısının piston büyüklükleri farklı vs vs.Bu motorların hepsinde rölentide dalgalanma titreme mevcut düşük devirde çalışması vvt-i motora has deniliyor tamam ama rölentide gezme hemen hemen hepsinde mevcut bazısı subaplardan dolayı hava yakıt karışımını ayarlıyamadığı için stop etme kompresyonda düşüklükten dolayı revizyona girse dahi rölentide stabilite sağlanamamakta yabancı bir videoda toyota 4zz-fe için yapılan bir osilaskop deneyi ile egzantirik sensörü osilaskopa bağlanıp kare dalga üzerinde titreşimler görülmekte videoyu aşşağıda paylaşıcam bu aracı sıfır km alındığında böyle bir sorunu yoktu sürekli benzinde kullanıldı lpg mevcut değil belki lpgli modellerde motor sıcaklığı arttığı için sensör daha çok titreşimli bir kare dalga yaratabiliyordur bu da lpg kullananlarda daha fazla devir dalgalanmasına neden olabilir diye düşünüyorum.Kısacası aşağıdaki videoda egzantirik sensörü test edilmiş yabancı dil bakımından konuşmam ve anlamam yok egzantirik sensörü değişimi bizi mutlu sona götürebilir mi bu konu hakkında özellikle Ufuk beyin ve Ahmet beyin yorumlarını bekliyorum  teşşekürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #53 : Şubat 18, 2019, 01:11:02 »
Bu sensorler 1 ve 0 mantiginda calisirlar.
Bu nedenlede bu kadar kucuk parazitler hicbirsey etkilemezler
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #54 : Şubat 18, 2019, 10:20:23 »
Ahmet abinin de dediği gibi farklı data access sağlayan ve switch mantığında çalışan komponentler, biri diğerinin yerine çalışmaz, ZZ serisinde yaşanan titreşim probleminin çoğunluk kaynağı mekanik konular.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Eksantrik Mil SenSörü Arızası Çıktı ?
« Yanıtla #55 : Şubat 18, 2019, 12:49:18 »
İstediğim cevaplar bunlardı vakit ayırıp paylaştığınız için teşekkür ederim. Ahmet abi ve Ufuk bey.