0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
olay tamamen bu ...!
Abi disler normalde boylemi yoksa bu bozuk halimi bana bozuk hali gibi geldide
Abi bu dişli üzerinden krank mili pozisyon sensörü pistonların A.Ölü nokta Ü.Ölü nokta da olup olmadığını okuyor ve ona göre deviri sayıyor karank mili sensörü bu dişlinin üzerinde düz olan kısımdan okuması lazım o düz olan kısımdan sonra arka taraftaki dişlide 2. sırada bir dişli kırık sanırım.Doğru mu ? Bu dişli üzerine 2 adet zincir bağlanmalı biri yağ pompası diğeri ise egzantirik miline harekeet vermek için olmması lazım.Böylece bir diş kırılması egzantirik milini sekteye uğratıyor ve egzantirik mili arızası veriyor araç buna bağlı olarak ateşleme yetersiz geliyor o zaman ateşlemeyi egzantirik mili sensörü mü kumanda ediyor ?
İlke dişlerde bir aşınma yok bir tanesi kırık oraya geldimi bir anlık kesilme oluyor bunu okuyanda krank sensörü ve beyine sinyal göndriyor o anda ki kesiklikten dolayı motor soğukken 1.ve 4 ateşlmiyor , sıcak olsa da motor bobinin fişini çıkarsan da fark olmuyor arıza buydu son olarak sabah rektefiyeciye gittik ona danıştık o buldu bunuda ama çok kafası çalışan ve tecrübeli biri gerçekten baktı arabanın çaışmasına ve direk sök dişiliyi dedi aldı baktı bak tek dişi kırık dedi al bunu çalışacak dedi ayrıca japoncularda yok her zaman bozulan birşey olmadığından derindere den temin ettik neyseki kurtuldum bu arızadan ayrıca ilgin için seni tebrik ederim bu tip arızalara meraklı olduğundan
Denizciğim geçmiş olsun hakikaten o dişin kırık olduğunu bulan ustanın alnından öpmek lazım. bu işte tecrübe ve bilgi konuşur gerisi fasa fiso.
Krank senserunde bilgi gelmez ise, motor icin enjeksiyon ve atesleme zamanlamasi karisir.Egzantrik konum sensorunden bikgi gelmez ise, ihtiyac duyilan vvt acisi bilinmez, daha onemlisi, krankin 2 turunda egzantrik 1 tur atar, bu nedenlede ateslene zamanlamasi icin elzemdir.Sozun ozü, birinden birisi olmaz ise arac calismaz