0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Siz bu konuda baya tecrübe sahibi olmuşsunuz yazdıklarınıza göre.Bir de aracın aküsünü söküp ECU nun soketine bakın bakalım oksit vs var mı.Zor olucak belki ama ECU dan ateşleme bobinlerine giden kabloyu AVO metre ile bulup kontrol edebilirmisiniz.Eğer onu da yaparsanız ve problem çözülmez ise ECU veya sensör de sıkıntı olabileceği düşüncenize bende katılıcam sanırım...
sanıyorum ki subaplardan gibi görünüyor bu durum çok uğraştım ama maaalesef artık bıktım bakayım yarın beyin deneyip beyincide sonra da kapağı sökeceğiz başka yolu yok geçende çok bastım uzun yolda zaten ondan sonra dengesizleşmeye başladı motorun çalışması ; birde forumda okudum benzine würth ün enjektör temizleme katkısını atmış birisi aynı şekilde olmuş bende geçende atmıştım ondan sonra meydana geldi bu durumlar aklınızda bulunsun o katkı olayıda denerseniz birgün çok iyi araştırın , ayrıca ilginiz için çok teşekkür ederim
konu eski ama 3 gündür uğraşıyo ustalar ve ben arabayla ( ben artık ne nereye gidiyor nasıl oluyor uzman oldum desem yeri var ) bobinler çalışan bir araçtan söküldü denendi , bu sensör bozulsa ne olur lamba falan yakmıyor sadece fişini çıkarınca lamba yanıyor , arıza da 1ile 4 . buji dengesiz ateşleme yapıyor rolantide ateşleme yok gaz verince ateşleme zayıf ve tekleme var araçta bilgisi olan varsa acil yardımlarınızı beklliyorum ...
öncelikle ilgilenen arkadaşlara teşekkür ederim ,hayır bu 1333 motor 16 valf enjeksiyonlu olan model sadece bobin var bunda distibütör yok bu gün bayağı bir baktırdım arabaya sabah ilk olarak bir tamirci arkadışımın selamıyla beyinciye gittim baktı beyinci bunun beyninde bir şey yk dedi bu tip bir arızayı beyinden yaptığını daha görmedim dedi tamam dedim çıktım ,oradan güzel bir usta olan birkardeşime gittim çok işi vardı anlattım durumu baktıda biraz abi dedi ilk olarak kompresörünü ölçelim dedi bakalım (bencede çok mantıklı) daha ben sökeyim sen ölç dedim bujileri söktüm hemen 1-2-4 . bujiyi zaten sorunda 1 ve 4 te motor soğukken rolantide ateşleme yapmıyor ısınınca yapıyor yada çok az gaz verince yapıyor zaten burada herkes takılı kalıyor ,ölçtü 1. piston 10 ,2. piston 13.5 ,4. piston 11 çıktı bu anormal dedi ama ateşleme de anormal dedi elektrikçi ye gittik oda baktı motor sıcak diye ateşleme normal gibiydi oda bunda bir sey yok dedi ve bilgisayara bağladı bayağı bir hatalar çıktı büyük bir bölümü de hataların fişleri çıkarıp takmamdan dolayı uğraşırken ama net olarak birşey çıkmadı o arada tamirci arkadaş derindere den bir ustayı araradı arkadaşıymış ona durumu anlattı ateşeleme olayını oda krank sensörü bozuktur dedi sordum o arada servise merkezde varmış 246 tl miş ama % 100 ondan da diyemiyoruz tabiki ,sonra çıktım oradan atatürk sanayiye çıkmacının birine gittim varmı dedim sensör var dedi ,kaça dedim 200 dedi (burada bir işiniz olursa uyanık olun onlardan arkadaşlar ) ya dedim servisinde 172 tl 90 a kadar indirdim neyse o zaman deneyim sağlamsa alım dedim ve yattım arabanın altına söktüm taktım denedim ama sonuç yine aynıydı napim diye düşünürken tekrar başka beyinciye gittim aman allah düşürmesin onların eline ...! bırak arabayı dedi yarın gel arıza tespiti yapayım 100 tl ee dedim ortalama ne olur maximum 800 dedi yani 100-800 arası ya dedim beyinden değilse o zaman 100 tl dedi ,tmam dedim çıktım sonra düşündüm çok iyi bir karbüratörcü var ona gittim al dedim şuna bir bak çocuk baktı anlattım durumu falan enjektör soktlerini söktü baktı aynen çalışıyor motor 1 ile 4 çıkarıyoruz ikisini yine aynı bujilerde ateşliyor rolantide motor sıcak diye soğukken ateşlemiyor dedim falan ,enjektörün fişinin tekini çıkardı ve gaz verdi teklemye başladı resmen hava filitresinin orayı söktü gaz verdi dinledi ve bunun beyininde hiçbirşey yok dedi direk olarak subaplar dedi rolantide öyle çalışıyor ama dedi yüke bindimi kaçırma yapıyor dedi ondan güç düşük dedi zaten testede düşük ve çok farklı olduğunu oradan çıkıp rektefciye gittim sordum hepsinin ufak farklı değil aynı olması gerektiğini söyledi , ben alalı 2 yıl oldu bu aracı alalı aldığımda da motorda çok titreme vardı araç 210 binde 6 yıldır gaz var zaten ben 40 bin yaptım ve bu triger değişim olayından öncede arada bir kasılma yapıyordu araba buda ona denk geldiğini sanıyorum çünkü geçenlerde temde çok uzun süreli yüksek hızda gittim ,ondan sonra oldu yada , çok ustaya sordum 2 diş kaçık olsa triger birşey olurmu diye diyelimki işi bilenlerin dediği motora göre değişir yakınlık derecesine göre dediler bazısı 5 dişte kayık olsa bir şey olmaz bazısı 2. dişi affetmez ,ya hafif yamuldu yada yandı ,sonuç itibari ile yamulsada zaten çok titreme ve son zamanlarda çekişte ve son hızda düşüş vardı ben bu arabayı ilk aldığımda ibrenin 10 km altına kadar çıktığımı biliyorum ama son zamanlarda ibrenin 40- 50 km düşüş vardı ,ayrıca bu gün 80 km kadar yol yaptım bu gün baktım 5. vites 100 ü geçmiyor ,geçen günlere göre motorun çalışmasında düzelme oldu çalıştıkça buda büyük ihtimal subapların o gün yamulduğunu çalıştıkça oturduğunu gösteriyor .yarın bir takım subap ve contaları alıp motorcunun yolunu tutacağım ve kapağı sökeceğiz her halükarda kaçırma var sonuçta bakalım durum ne olacak zaten yazacağım durumu , kusura bakmayın arkadaşlar biraz uzun oldu ama tam olarak ne olup bittiğini sizinle paylaşmak istedim okduğunuz için ayrıca teşekkür ederim .. saygılar
Bahsettiğimiz araçta distiribitör var mı ki Hakan abi her silindir için ayrı bir ateşleme bobini olması lazım değil mi ?
geçmiş olsun abi ....
Sabırsızlanıyorum Deniz abi neden bu sorun nedennnnnnnnnnn açıkla