Gönderen Konu: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?  (Okunma sayısı 10851 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #40 : Nisan 26, 2012, 20:25:20 »
Aynen 3.viteste iner ki mmt araçlar benim ki iniyor =/ Neden 10 dan fazla yapmasın anlayamadım.. Ben hiç tam otomatikte kullanmadığım için mi yadırgıyorum acaba :/

Nagihan Hanım boşta 50 ile inilen inişten vitesteyken nasıl 50 ile ineriz gaza basmadan?
Araç viteste olunca bir kompresyon söz konusu ve araç ilerlemiyor.
Bolu Dağı tüneli inişinden söz etmiyorum, boşa atınca 50 kmh ile ancak inebildiğim bir rampadan söz ediyorum. :)
Mesajınızı iş yerimden çıkmadan okumuştum ama mesaj yazamamıştım.
Çıkışta da deneyeyim bakalım viteste ne kadar hız yapacak dedim.
Rampa aşağı 4. viteste saldım aracı, inişin sonuna varmadan araç 3. vitese düştü.
Mecburen boşa atmak zorunda kaldım.
Yani boşta 50 kmh ile indiğim inişi dördüncü viteste inemedim.
Aracın devri düştü ve mecburen vites düşürmek zorunda kaldı.
Bilmem anlatabildim mi? :)
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Toyota Club Türkiye

Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #40 : Nisan 26, 2012, 20:25:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #41 : Nisan 26, 2012, 21:12:16 »
Boşta 50 ile indiğiniz bir yokuş diye anlamadım ben, 50 ile inelebilecek bir yokuş diye baktım olaya. 4.vites için 50 çok az bir hız rampada diye düşünüyorum. Bu arada frene biraz sert bastığınızda vitesin düştüğünü biliyorsunuz değil mi?..

Belirtmek istediğim bir nokta da ben sizle inatlaşmıyorum, öyle bir intiba bıraktığımı hissettim de.. :-[
''Çocukları, yasaların ulaşamayacağı yerlerde saklayınız."

 dissapointment=expectations/reality

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #42 : Nisan 26, 2012, 22:10:58 »
Boşta 50 ile indiğiniz bir yokuş diye anlamadım ben, 50 ile inelebilecek bir yokuş diye baktım olaya. 4.vites için 50 çok az bir hız rampada diye düşünüyorum. Bu arada frene biraz sert bastığınızda vitesin düştüğünü biliyorsunuz değil mi?..

Belirtmek istediğim bir nokta da ben sizle inatlaşmıyorum, öyle bir intiba bıraktığımı hissettim de.. :-[

Bu neden sorduğunuzu anlamadım? (kırmızı)

Problem yok, inatlaşma çağlarını çoktan geçtim.
Sadece olanı anlatıyorum. 20'lik delikanlılarla karıştırmayın beni. :DUR: (turuncu)
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #43 : Nisan 26, 2012, 23:27:12 »
Benim bahsetmeye çalıştığım şey cut off sistemi ve bu sistemin mantığına göre bahsettiğiniz yakıt tüketimi duruyor. Kaldı ki bir sarfiyat varsa rölanti devrinden bile daha az harcadığı yönünde bilgiye sahibim. Eğer cut off sistemi hakkında bilginiz varsa düzeltebilirsiniz.

teşekkür ederim. bu teknoloji hakkında bilgim yoktu :argh: sayenizde araştırıp bilgi sahibi oldum :alkis:
Toyota Corolla 2010 D-4D Elegant MMT Siyah & Bej

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Omega 2.5 - V6
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '99
  • 85 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #44 : Nisan 27, 2012, 00:46:05 »
Frene basmadanda vitese geçiyor..Geri hariç.. :D Hiç bir sıkıntısı yok benim kadar yükleneninide görmedim bu şanzıman tipine..bir kere beni yolda bıraktı oda önceden sürekli korkarak muazzam kullanmamdan ötürü oldu..ama canını alınca tık demiyor manuel modda ikinci viteste belli devir ayarlamasını yapabilirseniz düz viteste ki gibi tam güç tak tak vuruntulu şanzumanın sesini bile alabilirsiniz..Ha böylesinide önermem tabi ki  :) Kemal amcaya katılıyorum rahat olun N ye alabilirsiniz..
94 D.slx / 88 Mercedes B.230E / 99 Pug 306 / 07 Corolla / 74 Taunus / 84 T.131 / 91 taunus / 87 Gold Taunus(mefta) / 96 Vectra cd / 03 TDCI Mondeo /  İmpreza 08 / Mini Çupra İbiza / 99 Omega

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 Dizel Corolla MMT Şanzıman
    • Odila Blogger: Hayat Üzerine Felsefik Saçmalamalar
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #45 : Nisan 27, 2012, 15:22:57 »
Bu durumun oluştuğu yol şartını anlatabilirmisiniz?
Evet Tekin Bey genelde bu sorunu evimin sokağının başındaki dik inişe dönüşlerde yaşıyorum, aracımla sokağın başında durup yol müsaitse yavaşça kalkarak iniş yönüne dönüyorum ayağım yokuş aşağı olduğu için gazda olmuyor aracı serbest bırakıyorum E modunda ve araç 3bin devire geldiğinde vites büyütmesi gerekirken düz yolda yaptığı gibi bu işlemi yapamıyor takılıyor ve devir 5 bine kadar yükseliyor. Hemen manuel olarak müdahele ediyorum ve vitesi büyütüyorum ancak 2 ye geçtikten sonrada takılıyor ve yine büyütmüyor sanki takılıyor gibi.
Onur Andaç Sever

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 Dizel Corolla MMT Şanzıman
    • Odila Blogger: Hayat Üzerine Felsefik Saçmalamalar
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #46 : Nisan 27, 2012, 15:31:16 »
Onur Bey,

mmt nin robotik mantığı sizin kullanımınız taklit etmeye eğilimlidir. sert frenaj yaptığınız zaman size yardımcı olmak için vitesi küçültüp kompresyon yapıp sizin yavaşlamanıza yardımcı olur ve eğim düzleşince kadar vitesi büyültmez. bunu engellemek için sizin yapmanız gereken yokuş aşağı inişlerde güvenliğiniz el verdiği sürece frene ani basmaktan kaçınmaktır. bunu yaptığınız sürece araç sizin tepkilerinizi dikkate alıp - eğimi algılamış olsa bile – bir risk görmediği için vitesi küçültmeyecektir. yokuş aşağı inişlerde ani frenajlardan kaçındığınız sürece,  araç zaten hızlandığı için belirli devir aralıklarında direksiyondan bile vites büyültebilirsiniz. ayrıca siz bunu yapmaz ve ani frene basmazsanız bile araç kendiliğnden hızlanıp vitesini kendisi büyültücektir. eğer sert frene basıp aracınız vitesini küçültmüşseniz,  yapacağınız şey; vitesi manuele alıp büyültmek  ve tekrar “e” moduna geçmektir. bu sayede mmt nin hafızasını reset edip kompresyon yapmasını engellemiş olursunuz.


Hımm sanırım bu durumun sürekli aynı yokuşta başıma gelmesi yokuşun başlangıcında sokaktan döndüğüm için aracı tamamen durdurup yolu kontrol edip tekrar kalkmaktan ötürü oluyor olabilir ve bu yüzden MMT kompresyon yapıyor olabilir dediğiniz gibi çünkü seyir hainde inişlere geldiğimde bu sorunu yaşamıyorum Cem bey. Şimdi bu verdiğiniz bilgiler ışığında deneyeceğim aracımı.
Onur Andaç Sever

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #47 : Mayıs 03, 2012, 00:33:48 »
Peki bu, baskı balatanın ömrünü yemiyor mu Kemal Bey?
Hâliyle boştan vitese geçirince baskı balatanın üzerine bir yük biniyor.
Baskı balatayı yemektense fren balatalarının erimesini tercih ediyorum ben.
Yani önce fren, sonra vites.

Baskı balata dediğinizin ne olduğunu bilmiyorum
aracım tam otomatik debriyaj falan yok
sanırım baskı balata dediğiniz şey de yok

Yokuş aşağı inerken araç fazla hızlandığında vites küçülterek yavaşlıyorum
bu her zaman tavsiye edilen bir yöntemdir , hem fren balatalarınız ve diskleriniz gereksiz aşınmaz
hemde Tekin beyin bahsettiği gibi motor içinde birikmiş olması mümkün kurumları atar

Frenleri acil durumlarda kullanıyorum, gerek olmadıkça hep vitesle yavaşlıyorum
sizede tavsiye ederim, "önce fren" mantığını boş verin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #48 : Mayıs 03, 2012, 07:39:15 »
Baskı balata dediğinizin ne olduğunu bilmiyorum
aracım tam otomatik debriyaj falan yok
sanırım baskı balata dediğiniz şey de yok

Yokuş aşağı inerken araç fazla hızlandığında vites küçülterek yavaşlıyorum
bu her zaman tavsiye edilen bir yöntemdir , hem fren balatalarınız ve diskleriniz gereksiz aşınmaz
hemde Tekin beyin bahsettiği gibi motor içinde birikmiş olması mümkün kurumları atar

Frenleri acil durumlarda kullanıyorum, gerek olmadıkça hep vitesle yavaşlıyorum
sizede tavsiye ederim, "önce fren" mantığını boş verin

Baskı balata olmadan hiçbir araç yürümez.
İster düz vites, ister yarı otomatik, isterse tam otomatik olsun hepsinde baskı balata vardır.
Aracı hareket ettiren ana parçadır. Debriyaj balatası dersem belki daha tanıdık gelebilir.

Aracı viteste kullandığımız müddetçe baskı balata üzerinde kompresyon vardır.
Bu kompresyon fren yerine vites küçülterek aracı yavaşlattığımızda daha artar. Dolayısıyla aşınma daha da fazla olur.
Böyle olunca da belki 120.000 km gidecek baskı balatanın ömrü 80.000 km'de biter.
Baskı balata fiyatı fren balatasına göre daha pahalıdır. Esas pahalı olan ise işçiliğidir.
Dolayısıyla baskı balata yerine fren balatalarına yüklenmeyi tercih ediyorum ben.
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #49 : Mayıs 03, 2012, 17:48:47 »
Baskı balata dediğinizin ne olduğunu bilmiyorum
aracım tam otomatik debriyaj falan yok
sanırım baskı balata dediğiniz şey de yok

Kemal bey, Toyota'da 3 farklı çeşit otomatik şanzıman kullanılmaktadır. Bu şanzımanlar hakkında alttaki linkten faydalanabilirsiniz.
Honda, geçtiğimiz yıllarda, ilk etapta tork konvertörlü ve kayış-kasnak tipi otomatik şanzımanları faklı hacimdeki motorlarıya kombine ederek satıyordu, otomatik şanzımanınızın hangi çeşit olduğunu öğrenmek için servisinizden bilgi alabilirsiniz. Bu arada hangi tip olursa olsun bütün otomatik şanzıman çeşitleri tam otomatiktir.
 
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=39667.0
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #50 : Haziran 04, 2012, 10:32:43 »
Selam aranıza yeni katıldım. Aracım 2008 model corolla d4d mmt elegant 68.000 km de. Ankara'da çankaya yokuşlarında kullanıyorum. İnşaat yük. mühendisiyim. Kamuda denetçiyim.
Onur bey ben boyle bir durumda manuele alıp tekrar otomatiğe alıyorum. (vitesi sol sağ yapıyorum.) Özellikle Ankara Çankayada fren çok gerekiyor. Reşitgalipten inerken mesela. uzunyolda da pozantıdan toroslardan inerken frene bastığınız zaman araç vites dusuruyor bazen. Ama bu işlemle tekrar resetleme gibi bir sey oluyor. Vites değiştirmeden devir yükselmesi ortadan kalkıyor. Galiba araç fazla fren yapınca guvensiz ortam olarak algılıyor ve hızlanmanızı engellemeye çalışıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 Dizel Corolla MMT Şanzıman
    • Odila Blogger: Hayat Üzerine Felsefik Saçmalamalar
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #51 : Haziran 05, 2012, 11:52:19 »
Evet bu sorunu bende böyle çözümlüyorum artık, manuele geçip hemen otomatiğe dönüyorum ve düzeliyor. aramıza hoş geldiniz Fatih bey.
Onur Andaç Sever

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #52 : Haziran 06, 2012, 14:16:15 »
benim anlamadigim su nedir bu n ye yada vitesi bosa alma meraki araban otomatikse otomatik sisteme gore manuelse manuel sisteme gore kullan.bence gereksiz bir merak.mmt kullanim sekli bellidir   bosa aldiginda cokmu kar ediosun yakittan mesela 200e dolan depoda sana 50 tl kar ettiriomu  ;) tas catla 1 litre bilemedin 2 litre kar ettirir buda litresi 3,77 olan mazotta sana 8 tl kar ettirecek yuvarlama hesaplamayla eger sen bunun pesindeysen hic binme arabaya dimi BU BI YARGILAMA YADA ELESTIRI OLARAK ANLASILMASIN SADECE DUSUNCEMI PAYLASMAK ISTEDIM 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #53 : Haziran 06, 2012, 14:34:30 »
benim anlamadigim su nedir bu n ye yada vitesi bosa alma meraki araban otomatikse otomatik sisteme gore manuelse manuel sisteme gore kullan.bence gereksiz bir merak.mmt kullanim sekli bellidir   bosa aldiginda cokmu kar ediosun yakittan mesela 200e dolan depoda sana 50 tl kar ettiriomu  ;) tas catla 1 litre bilemedin 2 litre kar ettirir buda litresi 3,77 olan mazotta sana 8 tl kar ettirecek yuvarlama hesaplamayla eger sen bunun pesindeysen hic binme arabaya dimi BU bir YARGILAMA YADA ELESTIRI OLARAK ANLASILMASIN SADECE DUSUNCEMI PAYLASMAK ISTEDIM 

mesele o değil, hatta bahsettiğin kadar ekonomi sağlamaz, hesaplamaya bile değmeyecek bir ekonomi sağlar belki
ama vitesi boşa atınca araba uçan halı gibi oluyor, işte bunun tadı bambaşka, tabi arabana, lastiklerine, frenlerine , şanzumanına falan güveniyorsan...
yoksa rampasız füzesiz aya gidersin karışmam bak

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #54 : Haziran 06, 2012, 14:38:11 »
Selam aranıza yeni katıldım. Aracım 2008 model corolla d4d mmt elegant 68.000 km de. Ankara'da çankaya yokuşlarında kullanıyorum. İnşaat yük. mühendisiyim. Kamuda denetçiyim.
Onur bey ben boyle bir durumda manuele alıp tekrar otomatiğe alıyorum. (vitesi sol sağ yapıyorum.) Özellikle Ankara Çankayada fren çok gerekiyor. Reşitgalipten inerken mesela. uzunyolda da pozantıdan toroslardan inerken frene bastığınız zaman araç vites dusuruyor bazen. Ama bu işlemle tekrar resetleme gibi bir sey oluyor. Vites değiştirmeden devir yükselmesi ortadan kalkıyor. Galiba araç fazla fren yapınca guvensiz ortam olarak algılıyor ve hızlanmanızı engellemeye çalışıyor.

Sözünü ettiğin olay, çok yüksek bir teknolojik gelişmedir , (Logic grade) her araçta yoktur, ve kesinlikle çözülmesi gereken bir  SORUN DEĞİLDİR
aksine fren ve gaz tepkilerini ölçerek vitesi küçülten son sistem , çok yararlı bir düzenektir, gereksiz hızlanmaları, gereksiz fren yapmayı ve doğal olarak balatalarınızın disklerinizin aşınmasını önleyen bir makenizmadır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #55 : Haziran 06, 2012, 16:45:44 »
benim anlamadigim su nedir bu n ye yada vitesi bosa alma meraki araban otomatikse otomatik sisteme gore manuelse manuel sisteme gore kullan.bence gereksiz bir merak.mmt kullanim sekli bellidir   bosa aldiginda cokmu kar ediosun yakittan mesela 200e dolan depoda sana 50 tl kar ettiriomu  ;) tas catla 1 litre bilemedin 2 litre kar ettirir buda litresi 3,77 olan mazotta sana 8 tl kar ettirecek yuvarlama hesaplamayla eger sen bunun pesindeysen hic binme arabaya dimi BU bir YARGILAMA YADA ELESTIRI OLARAK ANLASILMASIN SADECE DUSUNCEMI PAYLASMAK ISTEDIM

Mevzuyu baştan okumamışsınız.
Sizin yorumunuz Bektaşi'nin "namaza yaklaşmayınız" yorumuna dönmüş.  8-)
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #56 : Haziran 06, 2012, 17:12:00 »
Yaris M/M Kullanıyorum ve N konumunu hep kullanıyorum hiç bir sıkıntı çıkmadı zararı olduğunu düşünmemiştim :)
2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #57 : Haziran 06, 2012, 19:14:41 »
MUSTAFA TOK abim,,,

benim dile getirmek istediğim kullanılan şeyin amacında kullanılması hakkında tabiri caizse bu soru çorbayı çatallada yesem gibisnden olmuş gibi :) bunu derken kesinlikle bunu soran arkadaşımızı kırmak adına sölemiyorum. sonuçta manuel gibi mekanik bir aksam değil hapsi kul icadı mmt elektronik bir sisteme sahip Allah(c.c) göstermesin sistem bozulurda vites geçişi yapamayıp başına ağzdımdan yel alsın ama kötü bi sonuçla karşılırsa  acaba vebali kime kalır ??? yoksa kendinden emin olan kullansın tabikide karışmam çünkü bunun bilincinde olupta yapılmak istenen bir hareket... herkese saygılar sevgiler :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #58 : Haziran 06, 2012, 19:29:51 »
MUSTAFA TOK abim,,,

benim dile getirmek istediğim kullanılan şeyin amacında kullanılması hakkında tabiri caizse bu soru çorbayı çatallada yesem gibisnden olmuş gibi :) bunu derken kesinlikle bunu soran arkadaşımızı kırmak adına sölemiyorum. sonuçta manuel gibi mekanik bir aksam değil hapsi kul icadı mmt elektronik bir sisteme sahip Allah(c.c) göstermesin sistem bozulurda vites geçişi yapamayıp başına ağzdımdan yel alsın ama kötü bir sonuçla karşılırsa  acaba vebali kime kalır ??? yoksa kendinden emin olan kullansın tabikide karışmam çünkü bunun bilincinde olupta yapılmak istenen bir hareket... herkese saygılar sevgiler :)

Soruyu ben sormuştum. :D
Hiç kimse aynı fikirde değil.
Kimisi "bir şey olmaz, al gitsin" diyor, kimisi de senin gibi "sakın ha, kesinlikle alma" diyor.
Ben de kendi bildiğimi okuyorum ve alıyorum. :)
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #59 : Haziran 06, 2012, 19:46:56 »
abi kusura bakma da hiç akıl etmedim kimin yazdığını :D

eğerki kullanmayın bilinci varsa ve sende kullanıosan haşa kesinlikle çıtımı çıkarmam :D

kesinlikle kullanılmasın demiyorum abi sadece amacı ne ise o amaçla kullanılsın diyorum bende mesela N kullanıyorum düz zeminde park halinde ve dur kalk-ışıklarda beklerken :D


ALLAH(C.C) KAZA BELA VERMESİN KAZA YÜZÜ GÖSTERMESİN abi