Gönderen Konu: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?  (Okunma sayısı 10850 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« : Nisan 21, 2012, 11:53:45 »
Arkadaşlar bu konuyla ilgili aracın kitapçığında "inişlerde N'ye getirmeyiniz" yazıyor lakin bunun güvenlik dışında bir sebebi var mı?
Hafif inişlerde aracı eğimin gidişine salıvermenin şanzımana kötü etkisi ne olabilir?
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Toyota Club Türkiye

MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« : Nisan 21, 2012, 11:53:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #1 : Nisan 21, 2012, 11:59:34 »
dostum frene basmadan vitese atamazsın zaten
sakın böyle bişey deneme robot debriyaja zarar verirsin
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #2 : Nisan 21, 2012, 12:06:03 »
Kesinlikle N ye alınmaz sebepleri şunlardır;
Hem yakıt sarfiyatı artar, hem fren mesafeniz uzar, hemde şanzumana zarardır.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #3 : Nisan 21, 2012, 12:12:44 »
Teşekkürler arkadaşlar.
Güvenlik ve yakıt sarfiyatı hususlarını biliyorum.
Şanzımana ne zararı vardır bunu merak ediyorum.
Hanımın kullandığı easytronic şanzımanda bunu yapabiliyorsunuz, hareket hâlindeyken frene basmadan vitese geçiyor.
Motor çalışmazken de geçiyor. Corollada hareket hâlinde denemedim ama araç çalışmaz hâldeyken vites değişimine ancak kontağı bir kademe kaldırınca izin veriyor. Easytronicçiler boşa almanın şanzımana zararı olmadığını söylüyorlar. Zira bu tam otomatik değil, robotla kontrol edilen bir manuel vitestir, dolayısıyla hareket hâlinde N'ye almanın zararı olmaz diyorlar. Corsa'da zararı yoksa Toyota'da neden zararı var ve ne gibi bir zararı var? Merak ettiğim husus bu? Şanzımana zarar veriyorsa tabi ki kullanmamak lazım.
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #4 : Nisan 21, 2012, 12:15:00 »
dostum frene basmadan vitese atamazsın zaten
sakın böyle birşey deneme robot debriyaja zarar verirsin

8km/h hızların üstünde frene basmadan vitesi boşa alıp tekrar vitese geçirebilirsiniz, bunun sisteme bir zararı yoktur,
Hatta geri manevralarda dahi çok yavaş hareket edildiğinden frene basmadan direk E moduna geçilebilmektedir.

Elbette hareket halinde ve özellikle yokuş aşağı durumlarda vitesi boşa almanın hiç bir faydası yoktur, güvenlik anlamında da yapılmaması gerekir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #5 : Nisan 22, 2012, 19:07:39 »
Otomatik vitesde deviri siz ayarlamadığınız için N den direk vitese attığınız da balatalarak farklı bi yük biner bu da otomatik vites araçlarda sıkıntı doğurur. Manuelde ki gibi deviri  ayarlasanız bile yağ basıncı normal olmadığı için ilerde sıkıntı çıkarır.
Bu arada:
Otomatik şanzıman arızası en az 750 tl civarıdır. Bu işlem revizyon gibi dir. Yağ basıncını ayarlayan ve vitesi geçiren valfler değişir.
Komple şanzıman balata değişimi 1500 tl ile 18000 tl arası değişir.
(Hafta sonu arkadaşın aracını sanayiye götürdük şanzıman arızasından dolayı.bitane 2006 model saab 9,5 td vardı.Ustaya sordum bunun nesi var diye o söyledi şanzımanı 18 bin lira parça bekliyoruz dedi )
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #6 : Nisan 22, 2012, 19:41:44 »
Efsane bunlar
yıllardır hep peygamber vitesine atıyorum, bir tek arıza dahi görmedim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #7 : Nisan 22, 2012, 19:54:27 »
Efsane bunlar
yıllardır hep peygamber vitesine atıyorum, bir tek arıza dahi görmedim

Otomatik temi abi?
Bi faydası oluyormu peki.
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #8 : Nisan 22, 2012, 20:27:12 »
Düz viteste de hep boşa atardım
Otomatikte de sallıyorum N ye
Yakıt sarfiyatı duruyor
araç rahatlayıp akıyor hızlanıyor
motor sesi susuyor , kendimi uçan halıda gibi hissediyorum

kaç sene oldu, kaç otm. araba geçti elimden hiç birinde hiç bir sorun da yaşamadım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #9 : Nisan 22, 2012, 20:43:43 »
Düz viteste de hep boşa atardım
Otomatikte de sallıyorum N ye
Yakıt sarfiyatı duruyor
araç rahatlayıp akıyor hızlanıyor
motor sesi susuyor , kendimi uçan halıda gibi hissediyorum

kaç sene oldu, kaç otm. araba geçti elimden hiç birinde hiç bir sorun da yaşamadım

Abi herzamankı gibi bilinen bütün doğruları yıktın geçtin ..Her zamanki gibi ters köşe
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #10 : Nisan 22, 2012, 20:50:57 »
O doğru bilinenlerin çoğusu [ben dedim oldu] mantığıyla türetilen saçmalıklardır
mantık olarakta, fizik olarakta boşa atmanın hiç bir zararı olamaz
eskidendi o; araba hurda, freni tutmaz, motoru stop eder vs vs tehlike yaratırdı
şimdi artık araçlar ful elektronik , bilgisayar kontrollü, muazzam teknolojik araçlar
ayrıca deneyimlerimle biliyorum şanzumana falan zerre kadar zararı yok
o yağlama olayı falan hep hikaye, boştaykende yağlama sürer kesilmez

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #11 : Nisan 22, 2012, 22:24:49 »
rampa aşağı inişlerde eğer araba viteste ise motor tekerleklerin dönüşünden oluşan gücü elektronik sistemler için gerekli enerji için kullanır. yani tekerlekler motoru döndürür. ama araç boşta ise tekerlekler kendi kendine döner motorda gerekli enerjiyi rölanti devrinden kazanır.
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 Dizel Corolla MMT Şanzıman
    • Odila Blogger: Hayat Üzerine Felsefik Saçmalamalar
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #12 : Nisan 25, 2012, 10:19:39 »
bende 2011 model dizel mmt şanzıman kullanıyorum. zaten yokuş aşağı inerken algılama probleminden ötürü şanzıman vitesi büyütmüyor ve araba bağırmaya başlıyor. Servis bunun güvenlik önlemi olduğunu söylesede bence bu üretim eksiği. Bu yüzden yokuşlarda boşa alıyorum ve arabam yakıt tüketmediği gibi motorda aşırı yüklenmiyor ve manuel vites büyütmek zorunda kalmıyorum. 1,5 yıldır da hiç bir sorun yaşamadım. Tam tersine vitesteyken daha çok zorlanıyor arabam... Bu arada boşta inerken istediğim zaman vites moduna geçebiliyorum bir sorun yok...
Onur Andaç Sever

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #13 : Nisan 25, 2012, 10:28:50 »
bende 2011 model dizel mmt şanzıman kullanıyorum. zaten yokuş aşağı inerken algılama probleminden ötürü şanzıman vitesi büyütmüyor ve araba bağırmaya başlıyor. Servis bunun güvenlik önlemi olduğunu söylesede bence bu üretim eksiği. Bu yüzden yokuşlarda boşa alıyorum ve arabam yakıt tüketmediği gibi motorda aşırı yüklenmiyor ve manuel vites büyütmek zorunda kalmıyorum. 1,5 yıldır da hiç bir sorun yaşamadım. Tam tersine vitesteyken daha çok zorlanıyor arabam... Bu arada boşta inerken istediğim zaman vites moduna geçebiliyorum bir sorun yok...

Bence de bu bir güvenlik programıdır, üretim hatası değildir. Yokuş aşağı inişlerde motor devri 4.000d/d yı geçmediği sürece bağırmasında bir sorun oluşmaz, frene daha az basmış olup hem güvenli hemde ekonomik inmiş olursunuz, hızınızı artırma ihtiyacınız varsa zaten gaza basacaksınızdır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2011 Dizel Corolla MMT Şanzıman
    • Odila Blogger: Hayat Üzerine Felsefik Saçmalamalar
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #14 : Nisan 25, 2012, 10:54:41 »
Bence de bu bir güvenlik programıdır, üretim hatası değildir. Yokuş aşağı inişlerde motor devri 4.000d/d yı geçmediği sürece bağırmasında bir sorun oluşmaz, frene daha az basmış olup hem güvenli hemde ekonomik inmiş olursunuz, hızınızı artırma ihtiyacınız varsa zaten gaza basacaksınızdır.

Evet Tekin bey ancak gaza basınca da araç vites büyütmüyor takılı kalıyor ve motoru zorluyor bu yüzden çözümü ya manuel olarak büyütmekte yada boşa atmakta bulabildim...
Onur Andaç Sever

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #15 : Nisan 25, 2012, 15:20:58 »
Evet Tekin bey ancak gaza basınca da araç vites büyütmüyor takılı kalıyor ve motoru zorluyor bu yüzden çözümü ya manuel olarak büyütmekte yada boşa atmakta bulabildim...

Bu durumun oluştuğu yol şartını anlatabilirmisiniz?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #16 : Nisan 25, 2012, 15:44:39 »
Evet Tekin bey ancak gaza basınca da araç vites büyütmüyor takılı kalıyor ve motoru zorluyor bu yüzden çözümü ya manuel olarak büyütmekte yada boşa atmakta bulabildim...
vites E de oldugu halde,direksiyon yanındaki sağ kulakçıktan büyütüyorum ben...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #17 : Nisan 25, 2012, 15:48:19 »
Kemal abi, affına sığınarak bir konuda yanıldın diyorum. :) Vites boşta veya N olunca yakıt sarfiyatının durduğunu mu söylüyorsun? Motor boşta iken iman gücüylemi çalışıyor? Şayet senin araba böyle ise biz heme naraççarımızı satıp seninkinden alalım. :) Şaka bir yana, Tekin beyin dediği gibi bu konu tamamen güvenlik konusu, araç viteste iken motor freni tabir edilen motor gücü ile yavaşlatılır, ancak boşa attığınızda aracı durdurmak için fren balatalarını kullanırsınız. Hiç bri şey olmasa bile fren balataları aşınır ve masraf açar.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #18 : Nisan 25, 2012, 16:13:24 »
Kemal abi, affına sığınarak bir konuda yanıldın diyorum. :) Vites boşta veya N olunca yakıt sarfiyatının durduğunu mu söylüyorsun? Motor boşta iken iman gücüylemi çalışıyor? Şayet senin araba böyle ise biz heme naraççarımızı satıp seninkinden alalım. :) Şaka bir yana, Tekin beyin dediği gibi bu konu tamamen güvenlik konusu, araç viteste iken motor freni tabir edilen motor gücü ile yavaşlatılır, ancak boşa attığınızda aracı durdurmak için fren balatalarını kullanırsınız. Hiç bri şey olmasa bile fren balataları aşınır ve masraf açar.

Bir ilave yapmak isterim; yeri geldikçe motoru kompresöre bindirmek içerde oluşmuş faydasız birikimlerin yanmasını ve temizlenmesini sağladığından aynı zamanda çok faydalı bir süreçtir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #19 : Nisan 25, 2012, 19:27:08 »
Sadece MMT değil tüm araçlar için özellikle yakıt tasarrufu için aracı boşa almamak gerekir. Mantıken düşünelim ki.. Siz tekeri döndürmek için motorun çalışmasını yakıtla sağlıyorsunuz (normal şartlarda) bu da gaza bastığınız zaman oluyor. Araç boştayken ne olur, gaza bassanız bile aracınız ilerlemez yani tekere ulaşamaz enerji. Yokuş aşağı inerken malumunuz yer çekimi de sağolsun :) aracımız hareket haline devam eder, siz gaza basmasanız bile. Hareket nedir, tekerin dönmesidir. Bu teker dönüşü o zaman pistonlarınızın hareketini sürekli kılar o zaman da yakıttan değil tekerlerinizin dönüşünden yararlanırsınız. Ama vitesi boşa aldığınızda caaaanımm teker dönüşünden elde edeceğiniz gücü kesmiş olursunuz ve araç yakıt harcamak zorunda kalır.

Klişe laftır hatta "çıktığın vitesle in". :) Ayrıca aracın olabildiğince 3000 deviri geçmediği sürece bağırmasının bi sorun yaratacağını düşünmüyorum. Motor freni böyle bir şey zaten, mühendisler de bir şey biliyor ki yıllardır böyle üretiyorlar araçları..
''Çocukları, yasaların ulaşamayacağı yerlerde saklayınız."

 dissapointment=expectations/reality