Gönderen Konu: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?  (Okunma sayısı 10849 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #20 : Nisan 26, 2012, 03:44:46 »
Sadece MMT değil tüm araçlar için özellikle yakıt tasarrufu için aracı boşa almamak gerekir. Mantıken düşünelim ki.. Siz tekeri döndürmek için motorun çalışmasını yakıtla sağlıyorsunuz (normal şartlarda) bu da gaza bastığınız zaman oluyor. Araç boştayken ne olur, gaza bassanız bile aracınız ilerlemez yani tekere ulaşamaz enerji. Yokuş aşağı inerken malumunuz yer çekimi de sağolsun :) aracımız hareket haline devam eder, siz gaza basmasanız bile. Hareket nedir, tekerin dönmesidir. Bu teker dönüşü o zaman pistonlarınızın hareketini sürekli kılar o zaman da yakıttan değil tekerlerinizin dönüşünden yararlanırsınız. Ama vitesi boşa aldığınızda caaaanımm teker dönüşünden elde edeceğiniz gücü kesmiş olursunuz ve araç yakıt harcamak zorunda kalır.

Klişe laftır hatta "çıktığın vitesle in". :) Ayrıca aracın olabildiğince 3000 deviri geçmediği sürece bağırmasının bir sorun yaratacağını düşünmüyorum. Motor freni böyle bir şey zaten, mühendisler de bir şey biliyor ki yıllardır böyle üretiyorlar araçları..
valla bir bayandan bunları duymak şaştım kaldım  :alkis:
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Toyota Club Türkiye

Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #20 : Nisan 26, 2012, 03:44:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #21 : Nisan 26, 2012, 04:51:40 »
Sadece MMT değil tüm araçlar için özellikle yakıt tasarrufu için aracı boşa almamak gerekir. Mantıken düşünelim ki.. Siz tekeri döndürmek için motorun çalışmasını yakıtla sağlıyorsunuz (normal şartlarda) bu da gaza bastığınız zaman oluyor. Araç boştayken ne olur, gaza bassanız bile aracınız ilerlemez yani tekere ulaşamaz enerji. Yokuş aşağı inerken malumunuz yer çekimi de sağolsun :) aracımız hareket haline devam eder, siz gaza basmasanız bile. Hareket nedir, tekerin dönmesidir. Bu teker dönüşü o zaman pistonlarınızın hareketini sürekli kılar o zaman da yakıttan değil tekerlerinizin dönüşünden yararlanırsınız. Ama vitesi boşa aldığınızda caaaanımm teker dönüşünden elde edeceğiniz gücü kesmiş olursunuz ve araç yakıt harcamak zorunda kalır.

Klişe laftır hatta "çıktığın vitesle in". :) Ayrıca aracın olabildiğince 3000 deviri geçmediği sürece bağırmasının bir sorun yaratacağını düşünmüyorum. Motor freni böyle bir şey zaten, mühendisler de bir şey biliyor ki yıllardır böyle üretiyorlar araçları..
aracı boşa aldığınızda motor rolanti devire düşeceği için en düşük devirle yani en az yakıt tüketimi ile çalışır. oysa araç viteste, ayağınız gazda olmasa bile yerçekimi motorun fren (kompresyon) yapmasına sebep olur ve yükselen motor devri doğal olarak daha fazla yakıt tüketmenize sebep olur. burda hesaplanan eğer yakıt tasarrufu ise tabiki en tasarruflusu vitesi boşa almaktır. ama hem en sağlıklısı hem de en güvenlisi ise konusunda tabikii sınıfta kalır.
Toyota Corolla 2010 D-4D Elegant MMT Siyah & Bej

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #22 : Nisan 26, 2012, 06:35:57 »
Evet Tekin bey ancak gaza basınca da araç vites büyütmüyor takılı kalıyor ve motoru zorluyor bu yüzden çözümü ya manuel olarak büyütmekte yada boşa atmakta bulabildim...
Onur Bey,

mmt nin robotik mantığı sizin kullanımınız taklit etmeye eğilimlidir. sert frenaj yaptığınız zaman size yardımcı olmak için vitesi küçültüp kompresyon yapıp sizin yavaşlamanıza yardımcı olur ve eğim düzleşince kadar vitesi büyültmez. bunu engellemek için sizin yapmanız gereken yokuş aşağı inişlerde güvenliğiniz el verdiği sürece frene ani basmaktan kaçınmaktır. bunu yaptığınız sürece araç sizin tepkilerinizi dikkate alıp - eğimi algılamış olsa bile – bir risk görmediği için vitesi küçültmeyecektir. yokuş aşağı inişlerde ani frenajlardan kaçındığınız sürece,  araç zaten hızlandığı için belirli devir aralıklarında direksiyondan bile vites büyültebilirsiniz. ayrıca siz bunu yapmaz ve ani frene basmazsanız bile araç kendiliğnden hızlanıp vitesini kendisi büyültücektir. eğer sert frene basıp aracınız vitesini küçültmüşseniz,  yapacağınız şey; vitesi manuele alıp büyültmek  ve tekrar “e” moduna geçmektir. bu sayede mmt nin hafızasını reset edip kompresyon yapmasını engellemiş olursunuz.
Toyota Corolla 2010 D-4D Elegant MMT Siyah & Bej

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #23 : Nisan 26, 2012, 07:12:26 »
Tork convertöre fazla yük bindirmediği durumlarda boş (N) yada diğer viteslere atmanın şanzıman sistemine bir zararı olmaz. Ancak bunu herkes anlayamayacağı için, yada bazı otamatik şanzımanların tepkilerinin geç olması nedeniyle, üreticiler işi garantiye almak için böyle açıklıyorlar.

Diğer hususları gözardı edersek, zaten konuyu gerçekten bilen birisi, sadece fazla benzin yakmak için bunu yapıyor demektir; bakınız Kemal abi :D

.... Yokuş aşağı inişlerde motor devri 4.000d/d yı geçmediği sürece bağırmasında bir sorun oluşmaz, frene daha az basmış olup hem güvenli hemde ekonomik inmiş olursunuz, hızınızı artırma ihtiyacınız varsa zaten gaza basacaksınızdır.

Ayrıca aracın olabildiğince 3000 deviri geçmediği sürece bağırmasının bir sorun yaratacağını düşünmüyorum. Motor freni böyle bir şey zaten, mühendisler de bir şey biliyor ki yıllardır böyle üretiyorlar araçları..

Tekin abi ve Nagi, devir konusunda ufak bir düzenleme yapmak gerekecek sanırım. dakika da 7000 ~ 8000 devir çeviren arabalar için sizin belirttiğiniz değerler referans olarak verilebilir ama dakikada sadece 2500 devir çeviren dizel araçlarda var. Belki her araç için doğru olmayacak ama basit bir genelleme ile maksimum devirin yarısı kadar dersek (yada daha teknik ifadeyle; maksimum tork değerine ulaşılan devire kadar), konu hakkında fazla bilgisi olmayan arkadaşların akıllarının karışmasını engelemiş oluruz ;)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #24 : Nisan 26, 2012, 08:50:37 »
Tekin abi ve Nagi, devir konusunda ufak bir düzenleme yapmak gerekecek sanırım. dakika da 7000 ~ 8000 devir çeviren arabalar için sizin belirttiğiniz değerler referans olarak verilebilir ama dakikada sadece 2500 devir çeviren dizel araçlarda var. Belki her araç için doğru olmayacak ama basit bir genelleme ile maksimum devirin yarısı kadar dersek (yada daha teknik ifadeyle; maksimum tork değerine ulaşılan devire kadar), konu hakkında fazla bilgisi olmayan arkadaşların akıllarının karışmasını engelemiş oluruz ;)

Mehmet bey, aslında belirttiğiniz gibi benzinli araçlar için olanı yazmadığımı fakettim. Benzinli araçlarda da 6.000d/d yı geçmediğiniz sürece kompresör yaptırıp motoru bağırtmak bir zarar vermez.

Öncelikle, neden kompresör yaparken motor daha çok bağırır? açıklamak isterim;
1- Fakir karışıma geçtiğinden, fakir karışım motorlar daha sesli çalışırlar,
2- Hızlı ama bir küçük vitesle iniyoruzdur.

Nasıl düz bir yolda yada yokuşta gerektiğinde max. güç üreten devirlere ulaştığımızda motora zarar vermiyorsak, yokuş aşağı inişlerde de max. güç üreten devirleri geçmediğimiz sürece baskı-balataya, pistona, sekmana, yağlama sistemine, egzantrik kayışı/zincirine zarar vermeyiz.

Nagihan hanımın basit ama etkili şekilde anlattığı gibi, ne gaz verirken ne de kompresör yaparken, devir saatindeki kırmızı bölgeye geçmemek gerekir. O nedenle oraya kırmızı bölge denir :)
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #25 : Nisan 26, 2012, 09:24:02 »
Konu iyice dağılmaya başladı. :)
Konumuz "inişlerde MMT şanzımanlı araçları boşa atmanın şanzımana zararı olur mu?" idi.
Güvenlik dolayısıyla doğru olmadığını biliyorum arkadaşlar.
Doğrudan şanzımanla ilgili probleme sebebiyet verir mi bunu öğrenmeye çalışıyorum.
İş yerinden gelirken tatlı bir iniş var. 50 kmh ile inilen bir iniş. Manuel aracımla hep boşta indiğim bir yer.
MMT'de de boşta inmek istiyorum ama şanzıman yağlama yapmaz, şanzımana zarar verirsin falan gibi şeyler duyuyorum.
Bu inişten boşta inmem "şanzımana zarar verir mi vermez mi" bunu öğrenmek istiyorum.  :)
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #26 : Nisan 26, 2012, 09:47:02 »
Mustafa bey, herhangi bir yokuşu herhangi bir süratle gaz vererek, kompresör yaparak yada boşa alarak inmeniz, hangi şanzıman olursa olsun zarar vermeyecektir.

Şanzıman yağlama yapmaz tabiri kesinlikle yanlış tarif edilmiş ve/veya yanlış anlaşılmış bir konudur, böyle bir durum bütün şanzıman çeşitleri için de geçerlidir. Boşa alınınca yağlama yapmayan şanzıman çeşidi yoktur.

O inişi istediğiniz gibi yapabilirsiniz. Ben de ana yoldan garajımın içinde durana kadar 100m lik mesafeyi boş vitesle tamamlıyorum. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #27 : Nisan 26, 2012, 10:05:22 »
aracı boşa aldığınızda motor rolanti devire düşeceği için en düşük devirle yani en az yakıt tüketimi ile çalışır. oysa araç viteste, ayağınız gazda olmasa bile yerçekimi motorun fren (kompresyon) yapmasına sebep olur ve yükselen motor devri doğal olarak daha fazla yakıt tüketmenize sebep olur. burda hesaplanan eğer yakıt tasarrufu ise tabiki en tasarruflusu vitesi boşa almaktır. ama hem en sağlıklısı hem de en güvenlisi ise konusunda tabikii sınıfta kalır.

Benim bahsetmeye çalıştığım şey cut off sistemi ve bu sistemin mantığına göre bahsettiğiniz yakıt tüketimi duruyor. Kaldı ki bir sarfiyat varsa rölanti devrinden bile daha az harcadığı yönünde bilgiye sahibim. Eğer cut off sistemi hakkında bilginiz varsa düzeltebilirsiniz.


Güvenlik dolayısıyla doğru olmadığını biliyorum arkadaşlar.
Doğrudan şanzımanla ilgili probleme sebebiyet verir mi bunu öğrenmeye çalışıyorum.
İş yerinden gelirken tatlı bir iniş var. 50 kmh ile inilen bir iniş. Manuel aracımla hep boşta indiğim bir yer.
MMT'de de boşta inmek istiyorum ama şanzıman yağlama yapmaz, şanzımana zarar verirsin falan gibi şeyler duyuyorum.
Bu inişten boşta inmem "şanzımana zarar verir mi vermez mi" bunu öğrenmek istiyorum.  :)

Şanzumana zarar verir mi net bir fikrim yok çünkü fikirlerine güvendiğim insanlardan da dinledim, başka başka yerlerde de okudum bu zamana kadar her türlü açıklama var mübarek :D  Balata disk hakkında yorum yapabilirim anca o da önceden açıkladığım şeyle ilgili, siz aracı boşta kullanırsanız araç ivmelenmeye devam etmek isteyecektir ama motoru kompresyona bırakırsanız bu olmayacaktır. Mantıken balata-disk de zarar görecektir bu frenleme esnasında.

Hepsini geçtim 50 ile indiğiniz bir yokuş madem, çıkarken de 50 ise onu da 3 le çıkıyorsunuzdur zaten, 3 le de inin. 50 den fazlasında araba biraz bağırma yapacaktır o zamanlarda da frene basıp 50 yi sabit tutmaya çalışın işte.  :) En hayırlısı bu olur diye düşünüyorum. 
''Çocukları, yasaların ulaşamayacağı yerlerde saklayınız."

 dissapointment=expectations/reality

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #28 : Nisan 26, 2012, 13:26:58 »
Mustafa bey, herhangi bir yokuşu herhangi bir süratle gaz vererek, kompresör yaparak yada boşa alarak inmeniz, hangi şanzıman olursa olsun zarar vermeyecektir.

Şanzıman yağlama yapmaz tabiri kesinlikle yanlış tarif edilmiş ve/veya yanlış anlaşılmış bir konudur, böyle bir durum bütün şanzıman çeşitleri için de geçerlidir. Boşa alınınca yağlama yapmayan şanzıman çeşidi yoktur.

O inişi istediğiniz gibi yapabilirsiniz. Ben de ana yoldan garajımın içinde durana kadar 100m lik mesafeyi boş vitesle tamamlıyorum.

Teşekkür ederim. Budur işte istediğim cevap.
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #29 : Nisan 26, 2012, 13:31:44 »
Benim bahsetmeye çalıştığım şey cut off sistemi ve bu sistemin mantığına göre bahsettiğiniz yakıt tüketimi duruyor. Kaldı ki bir sarfiyat varsa rölanti devrinden bile daha az harcadığı yönünde bilgiye sahibim. Eğer cut off sistemi hakkında bilginiz varsa düzeltebilirsiniz.

Şanzumana zarar verir mi net bir fikrim yok çünkü fikirlerine güvendiğim insanlardan da dinledim, başka başka yerlerde de okudum bu zamana kadar her türlü açıklama var mübarek :D  Balata disk hakkında yorum yapabilirim anca o da önceden açıkladığım şeyle ilgili, siz aracı boşta kullanırsanız araç ivmelenmeye devam etmek isteyecektir ama motoru kompresyona bırakırsanız bu olmayacaktır. Mantıken balata-disk de zarar görecektir bu frenleme esnasında.

Hepsini geçtim 50 ile indiğiniz bir yokuş madem, çıkarken de 50 ise onu da 3 le çıkıyorsunuzdur zaten, 3 le de inin. 50 den fazlasında araba biraz bağırma yapacaktır o zamanlarda da frene basıp 50 yi sabit tutmaya çalışın işte.  :) En hayırlısı bu olur diye düşünüyorum.

Nagihan Hanım, o yokuşu viteste inmeye kalkarsam 10 kmh ile ancak inecektir.
O da trafiği engellemek olur. Gaza basmadan 50 ile inmek  mümkün değil.
Gaza basınca da sarfiyat en az boşta indiğim kadar olacaktır.
Bu ve benzeri inişlerde boşa almakla amacım, baskı balatanın ömrünü uzatmak esasen.
Fren ve diskte de aşınma olur diyeceksiniz, inişin sonunda frene basmaya gerek kalmıyor, vitese atıp devam ediyorsunuz.
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #30 : Nisan 26, 2012, 13:45:01 »
vite
Nagihan Hanım, o yokuşu viteste inmeye kalkarsam 10 kmh ile ancak inecektir.
O da trafiği engellemek olur. Gaza basmadan 50 ile inmek  mümkün değil.
Gaza basınca da sarfiyat en az boşta indiğim kadar olacaktır.
Bu ve benzeri inişlerde boşa almakla amacım, baskı balatanın ömrünü uzatmak esasen.
Fren ve diskte de aşınma olur diyeceksiniz, inişin sonunda frene basmaya gerek kalmıyor, vitese atıp devam ediyorsunuz.

büyük vites'te inebilirsin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '08
  • 5 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #31 : Nisan 26, 2012, 15:07:06 »
Aynen 3.viteste iner ki mmt araçlar benim ki iniyor =/ Neden 10 dan fazla yapmasın anlayamadım.. Ben hiç tam otomatikte kullanmadığım için mi yadırgıyorum acaba :/
''Çocukları, yasaların ulaşamayacağı yerlerde saklayınız."

 dissapointment=expectations/reality

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #32 : Nisan 26, 2012, 15:22:33 »
valla bir bayandan bunları duymak şaştım kaldım  :alkis:

O sıradan bir bayan değil
O bir fizikçi (hemde yüksek lisansı)
Ayrıca da dünyanın en zeki bölgesinden ve ırkından geliyor
Hemşerim benim :alkis: :alkis: :alkis: 

PS:şaka falan değil yazdıklarım ; gerçek

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #33 : Nisan 26, 2012, 15:25:33 »
Konu iyice dağılmaya başladı. :)
Konumuz "inişlerde MMT şanzımanlı araçları boşa atmanın şanzımana zararı olur mu?" idi.
Güvenlik dolayısıyla doğru olmadığını biliyorum arkadaşlar.
Doğrudan şanzımanla ilgili probleme sebebiyet verir mi bunu öğrenmeye çalışıyorum.
İş yerinden gelirken tatlı bir iniş var. 50 kmh ile inilen bir iniş. Manuel aracımla hep boşta indiğim bir yer.
MMT'de de boşta inmek istiyorum ama şanzıman yağlama yapmaz, şanzımana zarar verirsin falan gibi şeyler duyuyorum.
Bu inişten boşta inmem "şanzımana zarar verir mi vermez mi" bunu öğrenmek istiyorum.  :)

Kim ne derse desin hiç bir zarar vermez
eğer şanzumana zarar verirse zararını ben karşılayacağım

söylenenler daha çok güvenikle ilgili aracına güveniyorsan at boşa devam :D :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #34 : Nisan 26, 2012, 15:32:07 »
Kemal abi, affına sığınarak bir konuda yanıldın diyorum. :) Vites boşta veya N olunca yakıt sarfiyatının durduğunu mu söylüyorsun? Motor boşta iken iman gücüylemi çalışıyor? Şayet senin araba böyle ise biz heme naraççarımızı satıp seninkinden alalım. :) Şaka bir yana, Tekin beyin dediği gibi bu konu tamamen güvenlik konusu, araç viteste iken motor freni tabir edilen motor gücü ile yavaşlatılır, ancak boşa attığınızda aracı durdurmak için fren balatalarını kullanırsınız. Hiç bri şey olmasa bile fren balataları aşınır ve masraf açar.

Motor freni kısmına katılıyorum ve kullanıyorum da ;
mesela uzunca bir yokuştan inerken boşta iniyorum, ama yavaşlamam gerektiğinde vitese atıp , vites küçülterek yavaşlıyorum, böylece balataların ömrünü uzatıyorum

Ancaak......
defalarca denedim viteste inince yakıt tasarrufu olmuyor
sadece yol bilgisayarı yakıt sarfiyatı yok diyor
ama gerçekte boşta inerken yakıt sarfiyatı çok düşük
viteste inince düşük.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #35 : Nisan 26, 2012, 15:37:28 »
Bir ilave yapmak isterim; yeri geldikçe motoru kompresöre bindirmek içerde oluşmuş faydasız birikimlerin yanmasını ve temizlenmesini sağladığından aynı zamanda çok faydalı bir süreçtir.

Kesinlikle katılıyorum ve zaman zaman uyguluyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #36 : Nisan 26, 2012, 15:46:02 »
Kim ne derse desin hiç bir zarar vermez
eğer şanzumana zarar verirse zararını ben karşılayacağım

söylenenler daha çok güvenikle ilgili aracına güveniyorsan at boşa devam :D :P

 :lol: :lol: :lol:
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #37 : Nisan 26, 2012, 16:05:25 »
bu konuyu geçen izmir tokullar toyota plaza daki forman serdar ustama sormuştum. hatırlayabildiğim kadarı ila anlatmaya çalışayım..
mmt şanzumanlarda sistem birbirini kontrol ile çalışırmış. bu nedenle mmt grubu vites düzenlemelerinde öncelikle motor devrine bakarmış. motor rolanti... tekerlek dönüsüne bakarmış deliler gibi dönüyor. bir yanlışlık var. işte o zaman program dumura uğrar arıza verirmiş.   :argh: zaten bende aslında bu duruma katılıyorum yakıt sarfiyatı : 0:00 ama motor 1800 devirde böyle bir şey olamaz. hem yakıt harcamıyor hemde 1800 devirde gidiyor illaki yakıt harcıyor. ama işte burada yakıtı kesme sistemi devreye girerek en az yakıtı harcıyor diye düşünüyorum. bu durum sadece toyota da değil bmw mercedes hepsinde de dikkat ettim özellikle aynı durum var. neyse biz fazla kafayı yormayalım da sadece boşa almayalım yeter...
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #38 : Nisan 26, 2012, 16:23:41 »
Haklısın Mehmet
sıfır yakıt diye bir şey olamaz zaten

mesela benim araçta "logic grade" diye bir sistem var, frenlemeyi ve yokuş aşağı akışı algılıyor
ona göre vitesi küçültüyor
dikkat edersen mmt ile aynı sistem
doğal olarak bu durumda yakıt artar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT şanzıman inirişlerde N'ye getirilmeli mi?
« Yanıtla #39 : Nisan 26, 2012, 20:12:58 »
Motor freni kısmına katılıyorum ve kullanıyorum da ;
mesela uzunca bir yokuştan inerken boşta iniyorum, ama yavaşlamam gerektiğinde vitese atıp , vites küçülterek yavaşlıyorum, böylece balataların ömrünü uzatıyorum

Ancaak......
defalarca denedim viteste inince yakıt tasarrufu olmuyor
sadece yol bilgisayarı yakıt sarfiyatı yok diyor
ama gerçekte boşta inerken yakıt sarfiyatı çok düşük
viteste inince düşük.....

Peki bu, baskı balatanın ömrünü yemiyor mu Kemal Bey?
Hâliyle boştan vitese geçirince baskı balatanın üzerine bir yük biniyor.
Baskı balatayı yemektense fren balatalarının erimesini tercih ediyorum ben.
Yani önce fren, sonra vites.
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!