Gönderen Konu: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri  (Okunma sayısı 37289 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« : Aralık 19, 2011, 14:19:39 »
Otomatik şanzımanlar hakkındaki bilgileri bir araya toplarsak, yeni veya 2. el araç alırken seçim aşamasında umarım bu bilgiler yardımcı olur.

Otomatik şanzıman ifade edilirken eksik bilgiden dolayı yanlış terimler kullanılıyor.
Öncelikle, bir şanzıman ya otomatiktir ya da yarım otomatiktir. Tam otomatik diye birşey yoktur. Şu markanın otomatiği şu markanın otomatiğinden daha iyidir veya otomatik şanzımanlı araç daha fazla yakıt tüketir, gibi.

Yarı otomatik şanzımanlar geçmişte sadece çok az sayıda binek otomobil markalarında kullanılmıştır. Bunlarda debriyaj yoktur ama vitesi sürücü değiştirmek zorundadır. Günümüzde de F1 yarış otomobillerinde, ağır iş makinalarında, vs. kullanılmaktadır. Bu araçlar konfor amaçlı kullanılmadığından kendisi vites değiştiremez sadece pilot değiştirir, yani yarım otomatiktir, otomatik değildir.

Otomatik demek; aracın debriyaj pedalı yoktur ve kendisi vitesleri değiştirebilir. Vites değişimlerini yapabilmesi için şanzıman içinde gerekli itici-çekici motorları ve bunları kontrol eden ECU içinde bir programı vardır. Eskiden otomatik şanzımanlarda sınırlı sayıda vites sayısına müdahale edebilirdik oysa şimdilerde vites kolunu manuele (M) alıp 1 den 6 ya, 7 ye kadar müdahale edebiliyoruz. Bu o şanzımanın otomatik olmadığını göstermez.

Günümüzde otomobil firmaları 4 farklı şanzıman üretmektedirler. Yeni bir araç tasarlarken, o aracın ne tip olacağına, neye hizmet edeceğine ve bu aracın kullanıcılarının şanzımandan beklentilerini araştırıp ona göre istenen performansı sağlayan veya konforlu-bakımı kolay olan veya üretim-satış aşamasında ekonomik olan veya araca maksimum ekonomiyi sağlayan şanzımanlar arasından birini seçerler.  İşte otomatik şanzımanlı yeni bir aracı satın alma veya kullanma aşamasında sürücüleri yanıltan konular da aslında bunların içinde saklıdır.

A- Düz şanzıman
     Yıllardır kullandığımız, baskı-balata ve debriyaj pedalı olan sistem.
     
     Düz vitesli araç az yakıt harcar ama konforu en düşük olan şanzıman türüdür.

B- Kasnak ve kayış kullanılan otomatik şanzıman
    Aynı mobiletlerdeki gibi motora ve difransiyele takılı açıları değişken iki kasnak arasındaki kayış vasıtasıyla aktarma yapan otomatik şanzımandır, bunda vites dişlileri yoktur. Vites sayısı firmanın araçtaki uygulamak istediği verime göre 10 veya üzeri sayılara kadar çıkabilir.
Konforu yüksektir, yakıt sarfiyatıda yüksektir, iş gücünü verimli şekilde aktarır, sebebi günümüzde 6, 7 ye yakın vites sayıları uygulanabilmesidir, gelecekte daha da fazla vites sayısına bu şanzımanla çıkılacaktır. Bu şanzımanı kullanan Toyota bazı modeller, Honda, Fiat örnek verebileceğimiz markalardır.

C- Yağ basıncı ile çalışan otomatik şanzıman
     Yağ tork-konvertörlü ve soğutuculu otomatik şanzımandır.
Konforu yüksektir, yakıt sarfiyatı yüksektir, torku kısmen verimli şekilde aktarır, vites sayısı şanzımanın büyüklüğüyle orantılı artış yapabilir bunun sebebi vites dişlileri olmasıdır. Araç otomatik şanzımanlılarda en ağır olanıdır ama bakımı da en kolay olanıdır. Toyota, Mercedes, BMW vs.


D- Baskı ve balata kullanılan otomatik şanzıman
     Ekonomi yapması istenen araçlarda kullanılan, düz vitesteki gibi baskı, balata, bilya ve vites dişlileri bulunan fakat otomatik olarak kendisi değişim yapabilen şanzımandır.
Düz vitesli araçtan daha konforludur çünkü otomatiktir, diğer otomatiklere göre konfor kavramı sadece vites değişimlerini hissettirdiği için düşük olarak ifade edilmektedir, fakat yakıt sarfiyatı en az olan şanzıman türüdür. Bunun nedeni baskı balatanın birbirine yapışması nedeniyle kayıp tork oranı diğerlerine göre daha düşük olması ve daha verimli aktarmasından dolayıdır. Ayrıca vites değişimini ECU yaptığı için daha verimli vites seçiminden dolayıda düz vitese oranla daha az yakıt harcar. Aynı motorun düz viteslisiyle MMT arasındaki yakıt sarfiyatlarını karşılaştırabilirsiniz. Corolla, Yaris, Opel, Ford vs.

Otomatik şanzımanların arıza olasılıkları düz vitese göre çok daha azdır.

Otomatik şanzımana manuel olarak müdahaleye izin verilmesinin 2 sebebi vardır.

a- Yokuş aşağı inerken motor kompresörünün ürettiği motor firenini sağlayabilmesi    için güvenli sürate uygun olan küçük vitese sabitleyebilmek.

b- Dik yokuşları daha verimli çıkabilmek için yine uygun vitese sabitleyebilmek için.


Mutlu sürüşler dileğimle.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« : Aralık 19, 2011, 14:19:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #1 : Aralık 19, 2011, 14:33:13 »
  Güzel bilgiler olmuş ancak bazı noktalarda daha açıklayıcı olmakta yarar olacağını düşünüyorum.
 Örneğin; Otomatik şanzımanların arıza olasılıkları düz vitese göre azdır. Bu çok doğru. Ancak burada sıvı kavramalı otomatik şanzıman şeklinde belirtirsek daha açıklayıcı olabiliriz.
 Her kuru kavramalı otomatik vites (yarı otomatik) değişimleri araç içine çok hissettirmez, bu konuda VW ve Renault 'un şanzımanları örnek gösterilebilir.
 Otomatik şanzımanlar da kullanım açısından içlerinde bir çok alt gruba ayrılabilir. Örneğin kimi otomatik şanzımanlarda ayak gazdan çekilse dahi vites büyümez. Kimisinde kaygan zemin modu, kimisinde spor ve konfor modu vardır. Kimisinde motor devrini ne kadar çıkarırsanız çıkarın ve hatta motor devir kesiciye girsenizde şanzıman vites büyütmez.
 Tabi sıralı tip şanzımanlarda vardır. Bu konu gerçekten çok geniştir ve bu noktada iyi bir başlangıç yaptığınız için teşekkür ederim. Hep beraber devamını getirmekte fayda var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #2 : Aralık 19, 2011, 14:59:26 »
Tamamlayıcı ve hatırlatıcı desteğiniz için teşekkür ederim.

Doğru artık yeni tip kuru kavramalar yedekli şekilde çalıştığı için vites değişimleri hissi en aza düşürüldüğü gibi vites değişim süreleride kısalmıştır.

Açıklamanızın devamındaki olaya akıllı otomatik şanzıman denmektedir. ECU daki sürüş simüle program senaryoları genişletildiğinden yokuş aşağı inerken en son ayağınızı gaz pedalından kaldırdığınız viteste kalıyor, yokuşun verdiği çekim gücü vitesi büyütemiyor. Hava ve yol şartlarına göre entegre alıcılar ve programlar dahilinde de farklı tutumda bulunanları var, özellikle ciplerdeki gibi,  konfor modunda vitesler daha erken değişirken aynı zamanda ekonomi sağlanır, spor modda ise normalin 1000d/d daha üzerinde değişim yaparak işgücünü artırırken aracın daha seri olması sağlanır.

Yeri gelmişken bir ilave daha yapıp halk arasında yanlış algılanan bir terimi açıklamak isterim.

TIPTRONIK = Vites değişimine elle müdahale demektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #3 : Aralık 29, 2011, 14:57:30 »
bir honda i-shift kullanıcısı olarak şunu da ekleyeyim.. yokuş aşağı inişlerde ayağınızı gazdan çektiğiniz anda vites kesinlikle yükselmediği gibi gaza pedalına bassanız da düz yoldakine nazaran çok daha yüksek devirde vites değiştiriyor. Yokuş yukarı tırmanışlarda da aracın düşük devirde kalmasını önlemek için yine olabildiğince yüksek devirde vites değiştiriyor. Ekonomiklğine gelince yazdıklarınıza tamamen katılıyorum , yakıt ortalamalarım düz vites kullanıcılarına göre 100 km de 0,2-0,3 litre daha düşük.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #4 : Aralık 29, 2011, 15:15:02 »
Merhaba Gürhan bey,

Haklısınız, otomatik şanzımanlar, entegre programlarla farklı hava ve yol şartlarında farklı davranışlarda bulunuyorlar, o nedenle akıllı şanzıman diye de adlandırılmışlardır.

Otomatik şanzıman daha verimli devirlerde vites değişiminde bulunduğundan ve vites değiştirmekten de üşenmediğinden yakıt sarfiyatlarıda daha az olmaktadır.

Özellikle İstanbul gibi mega-şehirde yaşayan insanların, taksi ve minibüs sahiplerinin hala neden otomatiğe geçmediklerini anlayamıyorum. Belediye otobüsleri bile yeni otobüslerini otomatik olarak alıyor. Hatırlanacağı gibi eskiden Belediyede İngiliz malı yarı-otomatik Leyland'lar vardı.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #5 : Aralık 30, 2011, 14:15:15 »
taksi ve minbüsçüler için manuel vites biraz da el alışkanlığı diye düşünüyorum.. bırakmak zor olsa gerek :D :D adamın tüm gün arabadaki tek eğlencesi vites üzerinde manevralar yapmak ( özellikle minübüs şoförleri)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #6 : Şubat 07, 2012, 14:54:25 »
faydalı bilgiler
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • gönül ister GTİ cüzdan der TDİ
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #7 : Şubat 07, 2012, 18:38:46 »
çift kavramalı yarı otomatik nedir?

debriyaj pedalı içermeyen, elektronik kontrollu, biri içte ve diğeri dışta olmak üzere çift şaftlı ve çift debriyajlı, 1-3-5 ile 2-4-6 viteslerinin farklı iki baskı plaka ve farklı şaftlardan tahrik alarak girişimli olarak değiştirildiği ve bu sayede, hem motor devir düşmelerinin önlenmesi sonucu yakıt sarfiyatlarının azalması hem de vites geçişlerindeki vuruntunun ortadan kaldırılmasının hedeflendiği, yeni, yarıotomatik bir şanzıman sistemdir.

Dsg,edc,powershift gibi çift kavramalı sistemler toyota multimod ve psa grubu mcp/auto6R ye göre sorun çıkarmaya daha eğimli sistemlerdir.her iki türünde sürekli bir gelişim içinde olduğunu düşünürsek müşteri talepleri ve şikayetleri doğrultusunda sürekli güncellenerek çok daha iyi noktalara gelmektedirler.

Yarı otomatik(tek kavrama) şanzımanlardan neden memnun kalınmıyor?

Yarı otomatik demekte aslında yanlış teknik olarak adları elektronik kontrollü düz vites kutuları olarak anılıyor yaygın biçimde. Yarı otomatik derken ağızımızdan çıkan otomatik kelimesi yüzünden bir çok insan alışıla gelmiş yağ basınçlı şanzımanlar gibi bir çalışma prensibi olduğunu düşündükleri ve araçlarını alırken gerekli araştırma yapmamaları aynı zamanda satıcı firmalar tarafından bilgilendirilmemeleri yüzünden şikayetçi olunan  ve verimsiz arıza çıkartan bir tür olarak akıllarda yer edinmiştir. Aynı zamanda konforsuz olmakla suçlanırlar.bunlar tamamen yanlış ve hatalı kullanımın sonuçlarıdır.

çok basit bir şekilde örnek vermek gerekirse düz vitesli bir araçta ayağınızı gazdan çekmeden vites değiştirdiğinizi düşünün sonuç yarı otomatikler de ki sarsıntı ve yığılma ile aynı olacaktır.

vites geçişlerinde gaz pedalını belli oranda bırakmak
yokuş kalkış destek sistemi olan araçlarda sistemin fren i bırakmasını beklemek gibi küçük ayrıntılar bu şanzımanların baskı balata ömrünü uzattığı gibi vites geçişlerindeki sarsıntıyı da ortadan kaldırıp,daha konforlu bir yolculuk sunacaktır kullanıcılarına.

Psa grubunun auto6R(yarı otomatik) ile düz şanzıman da ki yakıt tüketim değerleri aşağıdaki gibidir. firmanın resmi olarak gerçekleştirdiği testin sonuçlarıdır.

HDI 112 Manuel
Şehir içi : 5.3 lt/100 km
Karma: 4.4 lt/100 km
Şehir dışı: 3.9 lt/100 km

HDI 112 Auto6R
Şehir içi : 4.8 lt/100 km
Karma: 4.2 lt/100 km
Şehir dışı: 3.8 lt/100 km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ...Toyota gibi adam
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '06
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #8 : Mart 08, 2012, 16:49:50 »
Ae 101 sınıfı için otomatik şanzımanlar hakkında bilgi araştırması yaparken sizlerin faydalı bilgileri ile karşılaştım. Sayenizde bilmediğim bir konuda bilgi sahibi oldum.  Teşekkürler.
Benim asıl öğrenmek istediğim Ae 101 lerin otomatik şanzımanlarında yaşanan kronik sorunlar var mı?  Tabi ki ortalama 15-16 yıllık bir ömürden bahsediyoruz. Mutlaka yıpranma ve kullanım hataları nedeniyle sorunlar yaşanacaktır. Bu tür araçları alırken dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi sahibi olan varsa bilgilenmemiz açısından paylaşırsa sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim. Saygılar.
92 Subaru Legacy 1.8 GL (Boxer Motor)
97 Toyota Corolla XEİ AC,
04 Mazda 3 Dinamic
04 Yaris 1.0 Terra MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #9 : Mart 08, 2012, 17:04:13 »
Ae 101 sınıfı için otomatik şanzımanlar hakkında bilgi araştırması yaparken sizlerin faydalı bilgileri ile karşılaştım. Sayenizde bilmediğim bir konuda bilgi sahibi oldum.  Teşekkürler.
Benim asıl öğrenmek istediğim Ae 101 lerin otomatik şanzımanlarında yaşanan kronik sorunlar var mı?  Tabi ki ortalama 15-16 yıllık bir ömürden bahsediyoruz. Mutlaka yıpranma ve kullanım hataları nedeniyle sorunlar yaşanacaktır. Bu tür araçları alırken dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi sahibi olan varsa bilgilenmemiz açısından paylaşırsa sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim. Saygılar.

Alper bey,

Otomatik olsun düz olsun, dikkat edilmesi gereken tek nokta, Şanzıman yağının periyodik değişim km'si geldiğinde değiştirilmesidir. Bunun haricinde arıza oluşana kadar hiç bir şanzımana müdahale etmeye gerek yoktur. Debriyaj balatası birmesi hariç.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #10 : Mart 08, 2012, 17:24:43 »
çok basit bir şekilde örnek vermek gerekirse düz vitesli bir araçta ayağınızı gazdan çekmeden vites değiştirdiğinizi düşünün sonuç yarı otomatikler de ki sarsıntı ve yığılma ile aynı olacaktır.

vites geçişlerinde gaz pedalını belli oranda bırakmak

Bu şekilde tarif edilirse, sanki her türlü kullanım ve hızlanma şartında, vites değişimi gerçekleşme anında ayağımızı gazdan çekmemiz gerekiyormuş gibi algılanabilir.

Oysa bu, bütün otomatik şanzımanlar için yerine göre uygulanması gereken bir durumdur, şöyle ki,

Şehir içi sakin kullanımda vites değişim esnasında, eğer bir büyük vitese geçtikten sonra hızımızı artırmak istemiyorsak,

Bir üste geçerken gaz pedalına uyguladığımız basıncı bir miktar azaltmalıyız,

Bu bütün otomatikler için aynıdır, MMT den memnun kalınmaması özellikle düşük süratlerde gerçekleşen vites değişiminin hissedilmesidir. Bu tip detaylara uyulmaz ise, zaten diğer otomatik şanzımana sahip kişilerin şikayeti de şu şekilde ortaya çıkmaktadır, o'da fazla yakıt tüketimi ve çok erken biten fren balatalarıdır.

Bu arada şunuda tekrar belirtmekte fayda vardır, MMT vites değişimleri normal düz vitesli araçtan daha seri ve yumuşak olmaktadır, bunu ancak uzun süre kullananlar anlayabilir.

Aynı kasada aynı motora, MMT, MM ve AT uygulansa, ve üçüde aynı sürücü tarafından kullanılsa, hiç biri diğeriyle aynı şekilde davranış sergilemez, hiç biri diğerinden daha iyi değildir, her birinin farklı üstün özellikleri vardır ve bunları da konu başlığı altında açıklamıştım.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • gönül ister GTİ cüzdan der TDİ
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #11 : Mart 08, 2012, 18:02:19 »
Belirttiğim nokta otomatikleştirilmiş düz vites kutuları için geçerlidir.Bu tip şanzımanlar da uyulması gereken kuraldır bu,düz vites bir araçta hızlanırken vites değiştirmek için ayağımızı gaz pedalından çekmiyor muyuz?Bunun dışında zaten tam otomatik şanzıman gibi kullanılmaya devam edilirse 30 bin 40 bin km ler de baskı balata yiyor araçlar.Bu tip vites kutusuna sahip araçlarında direksiyondan vites değiştirme kolları mevcut.yeterli devirde ve hızda seyir halindeyken bu kulakçıklar sayesinde vites değiştirdiğinizde yolculuk daha konforlu bir hal alıyor.

Tam otomatik vites geçişlerinde yağ basıncının düşürülmesi ise her şanzıman için geçerli olduğunu sanmıyorum,şanzıman beyni ile alakalı bir durum bence,buda farklı tecrübelerimden edindiğim bir bilgidir.bazı vites kutularında araç belli bir hıza ulaştığında ayağınızı gazdan çektiğinizde araç bir üst vitese geçerken bazılarında ise ayağınızı gaz pedalında çektiğiniz ölçüde hızı düşürerek aynı viteste devam eder.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #12 : Mart 08, 2012, 18:10:36 »
Belirttiğim nokta otomatikleştirilmiş düz vites kutuları için geçerlidir.Bu tip şanzımanlar da uyulması gereken kuraldır bu,düz vites bir araçta hızlanırken vites değiştirmek için ayağımızı gaz pedalından çekmiyor muyuz?Bunun dışında zaten tam otomatik şanzıman gibi kullanılmaya devam edilirse 30 bin 40 bin km ler de baskı balata yiyor araçlar.Bu tip vites kutusuna sahip araçlarında direksiyondan vites değiştirme kolları mevcut.yeterli devirde ve hızda seyir halindeyken bu kulakçıklar sayesinde vites değiştirdiğinizde yolculuk daha konforlu bir hal alıyor.

Tam otomatik vites geçişlerinde yağ basıncının düşürülmesi ise her şanzıman için geçerli olduğunu sanmıyorum,şanzıman beyni ile alakalı bir durum bence,buda farklı tecrübelerimden edindiğim bir bilgidir.bazı vites kutularında araç belli bir hıza ulaştığında ayağınızı gazdan çektiğinizde araç bir üst vitese geçerken bazılarında ise ayağınızı gaz pedalında çektiğiniz ölçüde hızı düşürerek aynı viteste devam eder.

Bende zaten MMT için söylüyorum, eğer gittikçe hızınızda artış istiyorsanız, vites değişim esnasında değil çekmek tam aksine biraz daha basmanız gerekiyor, böylece çok seri bir şekilde vites değişimi ve hızlı bir kavrama gerçekleşiyor. Benimki şu an 90.700km'de ve hiç bir sorun yok.

Otomatik şanzımanların tamamında vites değişim esnasında (vites değişmeden önce demiyorum) gaz pedalına basıncı düşürürseniz değişim o oranda yumuşak olur ve yakıt tüketimi düşer.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • gönül ister GTİ cüzdan der TDİ
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #13 : Mart 08, 2012, 18:18:28 »
bizde 110,000 km de sattık hiç bır sıkıntımız yoktu ama sizin dediğiniz gibi vites gaza basarak vites değiştirdiğinde o yığılma olarak tabir edilen olay gene oluyordu.

tam otomatik al4 vites kutularında araç vites yükseltsin diye vites değiştirsin diye gaz pedalına çeek-bas yaptığınızda araç kendi vitesinde devam ediyor,aynı vites kutusu triptonik versiyonun da ise dediğiniz gibi vites büyütmek için ufak bir şek-bas yeterli oluyor.Farkın öncelikle kullanılan beyin ile alakalı olduğunu düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #14 : Mart 08, 2012, 23:52:08 »
bazı vites kutularında araç belli bir hıza ulaştığında ayağınızı gazdan çektiğinizde araç bir üst vitese geçerken bazılarında ise ayağınızı gaz pedalında çektiğiniz ölçüde hızı düşürerek aynı viteste devam eder.
bu deneyimi bende kullandığım farklı otomatik araçlarda gözlemledim. bu dengeyi iyi sağlayan otomatik şanzıman gerçekten keyifli kullanımlar sunuyor.
yokuşta kaydırmamak ise bence otomatik araçların en temel karakteri olmalı. bu olmazsa olmaz... :)
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #15 : Mart 09, 2012, 09:07:22 »
bu deneyimi bende kullandığım farklı otomatik araçlarda gözlemledim. bu dengeyi iyi sağlayan otomatik şanzıman gerçekten keyifli kullanımlar sunuyor.
yokuşta kaydırmamak ise bence otomatik araçların en temel karakteri olmalı. bu olmazsa olmaz... :)

Bu konuda sizinle aynı fikirdeyim, biraz dikleştiği zaman her tip otomatik şanzıman geri kaçırmaktadır ve bu çok doğaldır, aslında bütün otomatik araçlarda yokuş kalkış destek sistemi olmalı.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #16 : Mart 10, 2012, 01:50:56 »
Başta Tekin ve Hakan abilerim olmak üzere herkese çok teşekkür ederim. Gerçekten şanzıman konusunda ufkumuzu geniletmiş bulunmaktalar ki özellikle iki abimede foruma katkılarından ötürü teşekkürü borç bilirim. İyiki varsınız demek istiyorum.

Teknolojisi ve fiyat performans olarak değerlendirecek olsalar şu anda otomatik şanzımanlı bir araç almak isteseler bilgileri doğrultusunda hangi markanın hangi modelini tercih edeler acaba?
İstanbulda yaşayan biri olarak otomatik arabam olsa diyen benim gibi bir çok insana yol göstermek adına bu soruyu cevaplarlarsa çok memnun olurum. Bütçemizin 50.000-60.000 TL aralığında,  sınıfında c sınıfı olduğunu düşünürsek sanırım kıstasları biraz daha daraltmış oluruz. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Honda Jazz / 2012

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #17 : Mart 10, 2012, 09:48:46 »
Başta Tekin ve Hakan abilerim olmak üzere herkese çok teşekkür ederim. Gerçekten şanzıman konusunda ufkumuzu geniletmiş bulunmaktalar ki özellikle iki abimede foruma katkılarından ötürü teşekkürü borç bilirim. İyiki varsınız demek istiyorum.

Teknolojisi ve fiyat performans olarak değerlendirecek olsalar şu anda otomatik şanzımanlı bir araç almak isteseler bilgileri doğrultusunda hangi markanın hangi modelini tercih edeler acaba?
İstanbulda yaşayan biri olarak otomatik arabam olsa diyen benim gibi bir çok insana yol göstermek adına bu soruyu cevaplarlarsa çok memnun olurum. Bütçemizin 50.000-60.000 TL aralığında,  sınıfında c sınıfı olduğunu düşünürsek sanırım kıstasları biraz daha daraltmış oluruz. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

A. Güven bey,

Güzel sözleriniz için teşekkür ederim, eminim Hakan bey'de bu konuda ayrıca tecrübesini bizimle paylaşır, şimdi.. kendi adıma sizin için öneride bulunmam gerekirse, öncelikle şu açıklamaları yapmakla başlayayım;

Hidrolik kavramalı otomatik şanzıman tipleri yapıları gereği hem fazla vites sayısına ulaşamamakta ve hemde oldukça bir ağırlık oluşturmaktadır, doğal olarak şehir içi kullanımlarında en fazla yakıt tüketimine sahip şanzıman türüdür.

MMT şanzımanlar ise İstanbul gibi mega sorunlu trafiğe sahip şehirlerde fazla dur-kalk'lar nedeniyle performans düşüklüğü yaşatacak ve istenmeyen davranışlarda bulunabilecektir.

Otomatikler içinde, yapısı gereği en küçük yer tutan, bu boyutundan dolayı da hafif olan, düz/otomatik şanzımanlar içinde bakımı en kolay ve arıza çıkartma olasılığı en düşük olan, üreticinin istediği kadar vites ilave edebilmesine imkan veren, Hybrid araçlarda dahi en verimli olan, Toyota'da şimdilik 6 ileri olarak düzenlenmiş programıyla Multi Mod şanzıman türü, her türlü yol şartlarında boyundan büyük performans, ekonomi ve konfor yaşatabilmektedir.

Sonuç olarak,  kriterleriniz doğrultusunda hiç düşünmeden, beğendiğiniz her iki kasa şeklinde de bulunan Corolla H/B-Sedan 1.4 D-4D M/M şanzımanı tavsiye ederim.

Not: Özellikle şehir içi yaşayan otomobiller en az 6 ileri otomatik olmalıdır, bu ekonomi sağlar. Yalnız, İstanbul trafiğinde 150km kullanmış biri olarak, kesinlikle 6 ileri düz vitesli araçları tavsiye etmem. İnanın, siz araçtan daha fazla çalışıyorsunuz. 

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • gönül ister GTİ cüzdan der TDİ
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #18 : Mart 10, 2012, 10:32:00 »
ben biraz daha beklemenizi tavsiye ederim araç alacaksanız,piyasaya 2 yeni dizel otomatik araç geliyor bunlardan birisi volvo s40,diğeri ise honda civic.

Bunların dışında ikinci el düşünülürse 6 ileri dgs ye sahip golf ve jettalarda var,Renault un 1.6 130 hp lik dizel motor lu megane ı da bu yıl satışa sunuluyor bu araçta da Edc şanzıman var,bir kaç aydır fulence kullanılıyor şirkette 1.5 dci edc yakıt vites geçişleri çok güzel ama tip pek hoş değil.gerçi çirkin görüntüsüne rağmen düğmeler son derece kullanışlı yerlere yerleştirilmiş.

yeni modeller araçların bir çoğunda start&stop özelliği de bulunduğu hatırlatmak isterim araçlar şehir içinde % 15 e yakın yakıt ekonomisi sağlaya biliyor bu sistemler sayesinde.

bu araçların içinden hangisi sizin favoriniz olur derseniz S 40 her zaman öncelikli olur.powershift çift ile kombine edilmiş bir araç.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik Şanzıman çeşitleri ve özellikleri
« Yanıtla #19 : Mart 10, 2012, 10:50:53 »
Stop-Start sistemi, orta yada düşük yoğunluklu trafiğe sahip yerlerde faydalı olabilir, yalnız İstanbul gibi yüzlerce defa dur-kalk yapılan trafiklerde kesinlikle verimsiz olup arıza çıkartma olasılığı yüksek bir sistem olarak gördüğüm için, tavsiye etmem.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)