Gönderen Konu: TSI mı Valvematic mi ?  (Okunma sayısı 15357 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #60 : Mart 23, 2012, 21:33:32 »
Yaklaşık 8 yıl VW Polo 1.6 araç kullandık. Aracın konforu zamanın şartlarına göre iyiydi. Ancak satana kadar aracın değişmedik parçası kalmadı. Servise verdiğimiz para ile herhalde yeni bir araç alabilirdik. Servis bakımlı (Mez) araç 2 defa gece yarısı yolda kaldı. Parçaları çok pahalı ve ömrü kısa. Şehir içi en az 11-12 litre/100 km yakıt yakıyordu.

Nihayet daha fazla sabredemeyip fırsatını bulunca VW Polo'yu satıp 1.33 Auris aldık. Aynı şartlarda ve aynı kişi tarafından kullanılan araç 7.5-8 litre/100 km şehir içi yakıyor. Çok daha konforlu,emniyetli ve sessiz. Yokuşları sevmiyor ama sevse ne yazar dur-kalk giden yolda.

Kayınpederin 96 model xei'si 1 defa bile arıza yapmadı. Hala tıkır tıkır çalışıyor. Verso'yuda  neredeyse 8 yıldır sorunsuz kullanıyoruz.

VW'in her tarafı turbo olsa ne yazar. Ben aynı şartlarda bir daha kesinlikle VW almam. Hiç bir yakınıma da tavsiye etmem. Rahat performanslı araçlar ama servisten çıkamıyorlar.

Yine de karar sizin. Ben kendi tecrübemi aktarmak istedim.

Selamlar
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Toyota Club Türkiye

Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #60 : Mart 23, 2012, 21:33:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '15
  • 36 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #61 : Mart 23, 2012, 21:40:17 »
Yaklaşık 8 yıl VW Polo 1.6 araç kullandık. Aracın konforu zamanın şartlarına göre iyiydi. Ancak satana kadar aracın değişmedik parçası kalmadı. Servise verdiğimiz para ile herhalde yeni bir araç alabilirdik. Servis bakımlı (Mez) araç 2 defa gece yarısı yolda kaldı. Parçaları çok pahalı ve ömrü kısa. Şehir içi en az 11-12 litre/100 km yakıt yakıyordu.

Nihayet daha fazla sabredemeyip fırsatını bulunca VW Polo'yu satıp 1.33 Auris aldık. Aynı şartlarda ve aynı kişi tarafından kullanılan araç 7.5-8 litre/100 km şehir içi yakıyor. Çok daha konforlu,emniyetli ve sessiz. Yokuşları sevmiyor ama sevse ne yazar dur-kalk giden yolda.

Kayınpederin 96 model xei'si 1 defa bile arıza yapmadı. Hala tıkır tıkır çalışıyor. Verso'yuda  neredeyse 8 yıldır sorunsuz kullanıyoruz.

VW'in her tarafı turbo olsa ne yazar. Ben aynı şartlarda bir daha kesinlikle VW almam. Hiç bir yakınıma da tavsiye etmem. Rahat performanslı araçlar ama servisten çıkamıyorlar.

Yine de karar sizin. Ben kendi tecrübemi aktarmak istedim.

Selamlar
Böyle yorumları okuyunca Avensis'e karar vererek ne kadar doğru yaptığımı anlıyorum..İçim rahatlıyor
Allah herkese önce sağlık versin..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #62 : Mart 23, 2012, 22:04:46 »
okuldaki öğretmen arkadaşımın 5 kasa golfunun göstergesi yanmış servis 1700 tl gibi bir rakam belirtmiş..kanımca motor yönünden vw üstün değildir .konfor yönünden üstün olabilir ama turbo bir yere kadar.piyasada 200 -300 binlerde tsi motorlu araçlar çoğalırsa fikrim değişebilir (turbosu değişmeden).valvematic derim.
2011 YARİS 1.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '15
  • 36 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #63 : Mart 23, 2012, 22:08:46 »
Geçenlerde bir arkadaşımın biri Golf 5 aldı...Umarım yanlış yönlendirmemişimdir..Pişman olmaz..
Allah herkese önce sağlık versin..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #64 : Mart 23, 2012, 22:10:51 »
Geçenlerde bir arkadaşımın biri Golf 5 aldı...Umarım yanlış yönlendirmemişimdir..Pişman olmaz..
kasislere gelene kadar değil ama geçerken kulaklarınızı çınlatabilir :)   .şehir içinde 10 litre civarı yakınca arkadaş tüp taktırmıştı .102 beygirlik sr motor.
2011 YARİS 1.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • 49 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #65 : Mart 24, 2012, 10:09:05 »
motor teknolojisi er ya da geç tsı gibi yüksek güç üreten ünitelere dönüşecektir...ancak o zamana kadar tsı ne kadar dayanıklı olacak bunu da görmek lazım..evet toyota arıza yapmıyor hatta bunun için yine olsa yine toyota alırım ama insan biraz da konfor istiyor kardeşim..inşaallah bu konuda iyileştirme yaparlar
yeni auris 1,6 advance multidrive s

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #66 : Mart 31, 2012, 01:32:43 »
paran varsa alman paran yoksa japon

alman dediysek öyle vw opel değil,
mercedes bmw

o yüzden orta gelirliye her zaman japon

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #67 : Mart 31, 2012, 10:59:01 »
paran varsa alman paran yoksa japon

alman dediysek öyle vw opel değil,
mercedes bmw

o yüzden orta gelirliye her zaman japon
Alman var, alman var :)
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Valvematic 132 hp
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 11 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #68 : Mart 31, 2012, 15:24:41 »
paran varsa alman paran yoksa japon

alman dediysek öyle vw opel değil,
mercedes bmw

o yüzden orta gelirliye her zaman japon

+1

40 Bin TL değilde 60 Bin 70 Bin verebilseydik zaten Audi, Bmw,Mercedeslere bakardık.Bizimde bütçemizin yettiği en iyi markayı aldık ''Toyota''.Yinede motor konusunda Toyota çok başarılı... Bunada şükür.

Anadoluda bir laf vardır;

''Elin iyisinden iyidir,kendi kötümüz.'' :)
R 1 3 5
 └┼┼┤
   2 4 6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #69 : Mart 31, 2012, 16:00:38 »
Tsi ve Fsi motora lpg olayına zavoli de girdi. Geçenlerde ilanları için aradım zavoliyi evet takıyoruz ama belli motor kodu olanlara takıyoruz dediler. Bence illa bir wv alınacaksa sırf görüntüsü ve konforu için , 102 bg standart motorlu olanları var onlara lpg de sıkıntı olmuyor onlar tercih edilmeli bence..
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir memleket gibidir gemi...
    • 9GAG - Just For Fun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #70 : Mart 31, 2012, 17:07:02 »
1.6 8V 102HP'lik motor (Bu motorun lakabi Hitler Motor'dur) sanilanin aksine gayet yeterli bir motordur. 2001 model Bora Variant ve 2010 Model Golf 6'da kullanma firsatim oldu, yillara bas kaldirmis, kendini ispatlamis bir motor. Golf daha 9000km'de ona yorum yapamam fakat Bora Variant 200,000km'yi devirdi ve emsallerine tas cikariyor Volkswagen'in bu motoru.
Beşiktaş JK Kongre Üyesi - TMMOB JMO Üyesi - Beşiktaş'ın Şövalye Ruhlu Semt Çocuğu - Bahriyeli

'06 Corolla HB 1.6 16V VVT-I Sol Spec. (SR + CC)  A/T - /////ALPINE PMX-F640 SBE-1243BR SPG-17CS SXE-1325S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #71 : Mart 31, 2012, 17:14:24 »
1.6 8V 102HP'lik motor (Bu motorun lakabi Hitler Motor'dur) sanilanin aksine gayet yeterli bir motordur. 2001 model Bora Variant ve 2010 Model Golf 6'da kullanma firsatim oldu, yillara bas kaldirmis, kendini ispatlamis bir motor. Golf daha 9000km'de ona yorum yapamam fakat Bora Variant 200,000km'yi devirdi ve emsallerine tas cikariyor Volkswagen'in bu motoru.

Arkadaş golf aldı bilmem kaç.. :) alır almaz lpg taktırdı ordan biliyorum..
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #72 : Mart 31, 2012, 19:05:19 »
paran varsa alman paran yoksa japon

alman dediysek öyle vw opel değil,
mercedes bmw

o yüzden orta gelirliye her zaman japon


paran varsada japon al abi lexus mesela  :islik:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • DİYARI MEVLANA
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '03
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #73 : Mart 31, 2012, 20:07:54 »
kesinlikle valvematik...1.4 bir aractan turbosuz atmosferik olarak en fazla120 tork70- 100hp elde edilebilir.siz bu motora tek turbo ile180-200 tork 122-140hp cift turbo takarsanız 200-240 tork160-180 hp güç alabilirsiniz. bu şekilde alınan gücün motora zarar vermemesi mümkün degildir.normalden iki kat basınç oluşumu pistonların aşımasını hızlandırır.ancak kaliteli yağ ve kaliteli parça kullanarak aşınma süresini  uzatabilirsiniz.  Hareketli parcaların çok çabuk aşınması demek , aşınan parcaları sık değiştirmek demek. buda pahalı bakım masrafları demek bence TSİ ler uzatmaları oynuyor.önceki FSI leri fis çıktıgı gibi tsı leride TIS cıkacaktır...başka bir açıdanda bakmak gerek olaya....
 almanların biz türklere olan sempatisi............biz türklerde anlayamadığım hudutsuz bir alman sevgisi var..........dünyanın en adi en pahalı malı alman malı olsa yine alır yine göklere cıkarırız.bizden nefret etmelerine rağmen. Milliyetçilik bizde sıfır onlarda tavan..
mersedesin montaj kamyon fabrikasıdan başka ülkemizde çakılı çivileri yok otomotiv adına.... oysa WV nin Avrupadaki en büyük pazarı bizim ülkemiz buna rağmen fabrikanın adı bile yok... cari açıkta alman araç ve parcalarının ithalinden kaynaklanan oran %15-20 civarında....ek olarak şikayetimvar.com a girerseniz wolkswagen in pekde sanıldıgı gibi bir marka olmadıgını görürsünüz. ama bizim sonradan görme orta sınıfımız ile binbir hile ile zenginleşen sosyotemiz alın teri ile kazanamadıkları prestiji alman arabalarında arıyor.... bizim sorunuz bu...
GELİN HELGALARI BIRAKIP GEYŞALARA BAKALIM....)))) SON OLARAK
ALLAH BU MİLLETE TEZ ZAMANDA KENDİ ARACINI YAPMAYI NASİP ETSİN.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #74 : Mart 31, 2012, 20:12:57 »
kesinlikle valvematik...1.4 bir aractan turbosuz atmosferik olarak en fazla120 tork70- 100hp elde edilebilir.siz bu motora tek turbo ile180-200 tork 122-140hp cift turbo takarsanız 200-240 tork160-180 hp güç alabilirsiniz. bu şekilde alınan gücün motora zarar vermemesi mümkün degildir.normalden iki kat basınç oluşumu pistonların aşımasını hızlandırır.ancak kaliteli yağ ve kaliteli parça kullanarak aşınma süresini  uzatabilirsiniz.  Hareketli parcaların çok çabuk aşınması demek , aşınan parcaları sık değiştirmek demek. buda pahalı bakım masrafları demek bence TSİ ler uzatmaları oynuyor.önceki FSI leri fis çıktıgı gibi tsı leride TIS cıkacaktır...başka bir açıdanda bakmak gerek olaya....
 almanların biz türklere olan sempatisi............biz türklerde anlayamadığım hudutsuz bir alman sevgisi var..........dünyanın en adi en pahalı malı alman malı olsa yine alır yine göklere cıkarırız.bizden nefret etmelerine rağmen. Milliyetçilik bizde sıfır onlarda tavan..
mersedesin montaj kamyon fabrikasıdan başka ülkemizde çakılı çivileri yok otomotiv adına.... oysa WV nin Avrupadaki en büyük pazarı bizim ülkemiz buna rağmen fabrikanın adı bile yok... cari açıkta alman araç ve parcalarının ithalinden kaynaklanan oran %15-20 civarında....ek olarak şikayetimvar.com a girerseniz wolkswagen in pekde sanıldıgı gibi bir marka olmadıgını görürsünüz. ama bizim sonradan görme orta sınıfımız ile binbir hile ile zenginleşen sosyotemiz alın teri ile kazanamadıkları prestiji alman arabalarında arıyor.... bizim sorunuz bu...
GELİN HELGALARI BIRAKIP GEYŞALARA BAKALIM....)))) SON OLARAK
ALLAH BU MİLLETE TEZ ZAMANDA KENDİ ARACINI YAPMAYI NASİP ETSİN.
abovvv sen ne ettin hemşehrim :) Hakan ÖZTÜRK görmesin en son fransız kızları üzerine bir projesi vardı :)
2011 YARİS 1.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • DİYARI MEVLANA
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '03
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #75 : Mart 31, 2012, 20:36:15 »
ÜZGÜNÜM ...EYLEMLERİMİZ SÜRECEK!!!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #76 : Mart 31, 2012, 21:37:49 »
Sene 2007'de arkadaşımda bir Polo Classic vardı. Ön konsoldaki çerçeve kırıktı. İskenderun'daki servisine gittik. o zaman 150 tl demişlerdi servis almanyadan getirteceklermiş...

Volkswagen harbiden konforlu ama parçası pahalı diye biliyorum. Ayrıca elin atından bizim eşşağimiz daha eyidir :D
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )