Gönderen Konu: TSI mı Valvematic mi ?  (Okunma sayısı 15359 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '15
  • 36 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #40 : Mart 14, 2012, 18:20:35 »
Valla hala TSI konusunda emin olamadım..Herkes çok farklı şeyler söylüyor..Performans konusunda bir şüphem yok ancak yakıt sarfiyatı konusunda bir belirsilik var..Bizzat TSI kullananlardan öğrenmek lazım sanırım
Allah herkese önce sağlık versin..

Toyota Club Türkiye

Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #40 : Mart 14, 2012, 18:20:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #41 : Mart 14, 2012, 18:46:49 »
Babam bayiden aldı, uzun yola çıktı. 6,5-7 arası yakıyor dedi. 5.000 sonra az bir şey daha düşmüş.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '15
  • 36 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #42 : Mart 14, 2012, 19:05:40 »
Babam bayiden aldı, uzun yola çıktı. 6,5-7 arası yakıyor dedi. 5.000 sonra az bir şey daha düşmüş.
Araç neydi Passat mı Jetta mı ?
Allah herkese önce sağlık versin..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #43 : Mart 14, 2012, 19:50:41 »
aurise şehiriçi 11-12lt yaktırmayı başaranın heykeli dikilir, yani beyefendi sizin toyota kataloglarında resminizin mutlaka görüntülenmesi lazım. Passat 7.0lt yakabilir, çünkü passatın yakıtı tüketecek bir motoru yok nerdeyse, 1.4araba sonuçta, gariban turbosuyla çırpınma halinde, benim arabam 9lt yakmıyor ki, max. yakıt tükemini sağladığım sürüşlerde, aurisin o kadar lt yi yakma imkanı yok, fabrika verilerinin en fazla 1lt üzerine çıkabiliyorsunuz standart araçlarda, ama sizin aurisde dereceli egzantrik, headers, downpipe, düz boru, açık hava filtresi, kısa şanzıman vs.vs. gibi donanımlar varsa, 150-160ps gibi güçler alırsınız, o yakıtlarıda tüketmeniz doğal, başka türlü imkanı yok.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #44 : Mart 15, 2012, 08:47:46 »
Jetta 1.4 122hp 2009(ötv indirimli)
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '15
  • 36 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #45 : Mart 19, 2012, 06:38:06 »
Jetta 1.4 122hp 2009(ötv indirimli)

Bence çok iyi değerler..ben zaten sakin kullanırım arabayı..bu da etkiler heralde yakıtı..demek ki şehir içi 6 litre civarı yakar TSI Jetta veya Golf
Allah herkese önce sağlık versin..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #46 : Mart 19, 2012, 08:13:52 »
6 litre yakar mı bilemiyorum.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #47 : Mart 19, 2012, 10:05:06 »
 Şehir içi yakıt tüketim verileri benim için bir anlam ifade etmiyor.
 Küçük bir aktarma yapayım. Akşam üstü araçla Eminönü-Beşiktaş istikametinde, sahilden gidiyorum. Dolmabahçe camii'ne 150m kala arkadaşım aradı. Aynı şekilde bulunduğum yeri kendisine söyledim. 17-18 dakika sonra yine aradı, nerede olduğumu sordu. Dolmabahçe camii'nin önündeyim dedim. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Land Cruiser
  • Kan Grubu: A+
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #48 : Mart 19, 2012, 10:09:13 »
aurise şehiriçi 11-12lt yaktırmayı başaranın heykeli dikilir, yani beyefendi sizin toyota kataloglarında resminizin mutlaka görüntülenmesi lazım. Passat 7.0lt yakabilir, çünkü passatın yakıtı tüketecek bir motoru yok nerdeyse, 1.4araba sonuçta, gariban turbosuyla çırpınma halinde, benim arabam 9lt yakmıyor ki, max. yakıt tükemini sağladığım sürüşlerde, aurisin o kadar lt yi yakma imkanı yok, fabrika verilerinin en fazla 1lt üzerine çıkabiliyorsunuz standart araçlarda, ama sizin aurisde dereceli egzantrik, headers, downpipe, düz boru, açık hava filtresi, kısa şanzıman vs.vs. gibi donanımlar varsa, 150-160ps gibi güçler alırsınız, o yakıtlarıda tüketmeniz doğal, başka türlü imkanı yok.
Aurisi eşime aldım, sürekli o kullanıyor ara sıra ben kullanıyorum ve aracı aldıgım günden beri (mart 2009) 10 lt altında şehir içi deger görmedik. 2012 Passattımıda aynı güzergahda kullanıyorum en fazla 8,5 lt gördüm bu arada passat her yönden kendini kanıtlamış bir araç. Şuan babam ve abimde tsı kullanıcısı onlara şehir içi degerlerini sordugumda 7,5-8,5 lt arası oldugunu söylüyorlar. 2009 corollası olan bir arkadaşımda Ankarada şehir içinde 12 lt yaktıgını söylüyor. Fanatikligi bırakıp biraz daha objektif bakmanızı öneririm ...
2013 TOYOTA LAND CRUİSER V8 4.5 D-4 D
          ALLAH VAR KORKU YOK
                    (M.U)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '15
  • 36 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #49 : Mart 20, 2012, 22:09:42 »
Bugün bir arkadaşa VW Golf almak için Mersin Opat'a gittik..Oradaki satış sorumlusuna sordum TSI'lara LPG uygulanıyor mu diye,evet dedi,2500 tl gibi bir maliyeti varmış. Belli seri numaralı motorlarda yüzde yüz başarılı oluyormuş..Diğer sıralı sistemlerden farklıymış çalışma prensibi,belli bir devirden sonra benzine geçiyormuş falan..
Allah herkese önce sağlık versin..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #50 : Mart 20, 2012, 22:13:37 »
Bugün bir arkadaşa VW Golf almak için Mersin Opat'a gittik..Oradaki satış sorumlusuna sordum TSI'lara LPG uygulanıyor mu diye,evet dedi,2500 tl gibi bir maliyeti varmış. Belli seri numaralı motorlarda yüzde yüz başarılı oluyormuş..Diğer sıralı sistemlerden farklıymış çalışma prensibi,belli bir devirden sonra benzine geçiyormuş falan..

Ben olsam TSI motora LPG uygulamam, hem tehlikeli hemde turboya zarar verici olacaktır.

FSI motora uygulanmasında sakınca olmaz, diye düşünüyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '15
  • 36 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #51 : Mart 20, 2012, 22:16:30 »
valla bana da pek sağlıklı gibi gelmiyor..
Allah herkese önce sağlık versin..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #52 : Mart 20, 2012, 22:20:44 »
Şehir içi yakıt tüketim verileri benim için bir anlam ifade etmiyor.
 Küçük bir aktarma yapayım. Akşam üstü araçla Eminönü-Beşiktaş istikametinde, sahilden gidiyorum. Dolmabahçe camii'ne 150m kala arkadaşım aradı. Aynı şekilde bulunduğum yeri kendisine söyledim. 17-18 dakika sonra yine aradı, nerede olduğumu sordu. Dolmabahçe camii'nin önündeyim dedim. ;)

Hakan bey, otomobiliniz diesel mi? (böyle trafikte sakın benzinli demeyiniz)
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #53 : Mart 20, 2012, 22:27:44 »
Bugün bir arkadaşa VW Golf almak için Mersin Opat'a gittik..Oradaki satış sorumlusuna sordum TSI'lara LPG uygulanıyor mu diye,evet dedi,2500 tl gibi bir maliyeti varmış. Belli seri numaralı motorlarda yüzde yüz başarılı oluyormuş..Diğer sıralı sistemlerden farklıymış çalışma prensibi,belli bir devirden sonra benzine geçiyormuş falan..
satıcıların lpg takılıyor muhabbetine pek aldırış etmemek gerek,abime ix35 alırken satıcı gdi motora 1 ay sonra lpg kitleri takılacak  diyordu ,aradan 1.5 yıl geçti hala gelecek :)
fsi motora takan çok nadir olsada var ama dez avantajı sistem belli bir devre kadar benzinle çalışıyor ,devir yükselince lpg ye geçiyormuş, yani sürekli benzin ve lpg kokteyli bir yakıt kullanıyor,o yüzden yapılan tasarruf kitin parasını bile çıkarmıyormuş.tsi aracına lpg taktıran şimdilik hiç görmedim .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #54 : Mart 20, 2012, 22:53:41 »
satıcıların lpg takılıyor muhabbetine pek aldırış etmemek gerek,abime ix35 alırken satıcı gdi motora 1 ay sonra lpg kitleri takılacak  diyordu ,aradan 1.5 yıl geçti hala gelecek :)
fsi motora takan çok nadir olsada var ama dez avantajı sistem belli bir devre kadar benzinle çalışıyor ,devir yükselince lpg ye geçiyormuş, yani sürekli benzin ve lpg kokteyli bir yakıt kullanıyor,o yüzden yapılan tasarruf kitin parasını bile çıkarmıyormuş.tsi aracına lpg taktıran şimdilik hiç görmedim .

FSI - Fuel Strait Injection - Doğrudan Yakıt (Benzin) Püskürtme
D4  - Direct 4 - Doğrudan 4 Silindire Yakıt Püskürtme

Yani ikiside aynı sistem, D4'e  LPG uygulanabiliyorsa FSI'ye de uygulanabilmelidir, yada tam tersi.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #55 : Mart 20, 2012, 23:09:04 »
Motoru mundar etmemek lazım:)
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #56 : Mart 20, 2012, 23:12:52 »
FSI - Fuel Strait Injection - Doğrudan Yakıt (Benzin) Püskürtme
D4  - Direct 4 - Doğrudan 4 Silindire Yakıt Püskürtme

Yani ikiside aynı sistem, D4'e  LPG uygulanabiliyorsa FSI'ye de uygulanabilmelidir, yada tam tersi.
fsi motora lpg takılıyor onda bir sorun yok ama sağladığı yakıt tasarrufu önemli bir seviyede değilmiş ,bu işlem için motor bloğu delinip lpg enjektörleri direk silindir başını görecek şekilde monte ediliyormuş, lpg kiti aşırı ısıya maruz kalan lpg enjektörünü arada benzin kullanarak soğutuyormuş,bu bilgileri  brc 2-a dan almıştım,bir dönemler 1,6 fsi passata lpg taktırmak istedim ama söylediklerini duyunca vazgeçmiştim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #57 : Mart 20, 2012, 23:18:09 »
TSI yeterince teknolojik ve verimli bir motor LPG bağlamak pişmiş aşa su katmaktır ve hiç gereği yoktur kanımca.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #58 : Mart 20, 2012, 23:22:11 »
fsi motora lpg takılıyor onda bir sorun yok ama sağladığı yakıt tasarrufu önemli bir seviyede değilmiş ,bu işlem için motor bloğu delinip lpg enjektörleri direk silindir başını görecek şekilde monte ediliyormuş, lpg kiti aşırı ısıya maruz kalan lpg enjektörünü arada benzin kullanarak soğutuyormuş,bu bilgileri  brc 2-a dan almıştım,bir dönemler 1,6 fsi passata lpg taktırmak istedim ama söylediklerini duyunca vazgeçmiştim

Motor bloğu değilde üst kapakta her bir silindir için ikinci enjektör yuvası açılıyor anlaşılan, yalnız bu motorlar 4 sübaplıysa ayrı bir sorun, motora orjinal olmayan bu işlem ayrı bir sorun.

Fabrikasyon olmadıktan sonra uzak durmak faydalıdır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '15
  • 36 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: TSI mı Valvematic mi ?
« Yanıtla #59 : Mart 23, 2012, 21:04:54 »
Benim anlamadığım  etrafta TDI'dan çok TSI VW var..LPG de takılmadığına göre bu araçlar o kadar da çok yakmıyor demek ki
Allah herkese önce sağlık versin..