Gönderen Konu: Yağ viskozitesi ne olmalı?  (Okunma sayısı 42051 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '24
  • 15 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #20 : Ocak 12, 2012, 16:45:33 »
Yasin bey,

Benim aracım 1.4 D-4D Corolla, (yaşadığım bölge itibariyle) 6 yıldır 10W-40 kullanmaktayım,

Benzinli motor yağları ile dizel motor yağları arasında katkı farkları vardır, viskozite olayı değişmez,

Markalar arasında, sadece karşıladığı standartlar farklılığı vardır, viskozite olayı değişmez.

Tekin bey, el kitaplarımız farklı mı acaba? Aradan geçen yılları dikkate alırsak bu konuda bir değişiklik olmuş olabilir mi? Sonuçta günümüzde 6 yıl önce bulunmayan yağlar piyasada dolaşıyor, acaba üretici bir güncelleme yapmış olabilir mi ben de merak ettim.

Yağ markaları arasında viskozite değişimini doğru olması babında yazdım, matematiksel eşitlikten bahsediyorum. 12 olan bir viskozite değeri 13'ten farklıdır değil mi? Demek istediğim belli sınırlar içinde olması.. Markaya göre değişimi için aşağıdaki linklere bakmanız yeterli:

http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/GLXXTRCVLMOMobil_Delvac_1_5W-40.aspx
http://www.poas.com.tr/default.aspx?pg=492
http://www.tds.castrol.com.au/pdf/5009_Magnatec_Professional_5W-40_119398_2009_06.pdf
http://datasheets.bp.com/bpglis/fusionpds.nsf/0/BABF5BBE5DC34ACE802577ED00480F4A/$file/BPXE-85KR4W_0.pdf

bunlardaki viskozitelerin birebir aynı olduğunu iddia edemezsiniz. Linklerini verdiğim 5w40 yağlarda 100° değerine örnek olarak bakarsak 13,1 ile 14,8 arasında değişmiş. Hatta 5w30 mobil 1 ESP yağının değeri 12,1 ama mobil süper 3000 5w30'da 9,8.

Yağ konusunda bilgiler zaten bir başlık altında tartışılıyor, oraya da bir gözatmanızı tavsiye ederim.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=1086.0

Ben bir de şurayı takip ediyorum, tavsiye ederim.

http://forum.donanimhaber.com/m_6792166/mpage_53/key_/tm.htm

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #20 : Ocak 12, 2012, 16:45:33 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 228 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #21 : Ocak 12, 2012, 17:32:34 »
10w40 yağ bilgisini nereden aldınız? El kitabında fabrikada 0w30 yağ kullanıldığı yazıyor.

1ND-TV DPF katalitik konvertorsuz motor için önerilen yağ: ACEA C2, B1, API CF-4 veya CF viskozite SAE 5w30 ya da 0w30, filtreli 4.1 L, filtresiz 3.6L

10w40 yeni aracıma ben olsam koymazdım, sizin tercihiniz.
Auris D-4D araca 10W-40 yağ konulduğu bilgisini bana aracı alırken servis elemanı söyledi. Zaten periyodik bakımlarda da 10W-40 yağ konulduğunu biliyorum.
Evet, ullanma kılavuzunda araca 0-30 yağ konulduğunu ve bunun yerine 5W-30 da konulabileceğini tavsiye eden cümleyi ben de okudum.
Ayrıca Mobil'in internet sitesinde Auris dizel yağ tavsiyesi de Mobil1 Esp 5W-30

Ancak dediğim gibi, Toyota servisleri 10W-40 yağı tercih ediyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #22 : Ocak 12, 2012, 17:45:37 »
Yasin bey,

Bu durumda zaten aynı şeyi konuşuyoruz, yukarda konu başlığında da verdiğim örnek gibi;

Örnek;
5W-40  -25 +40 dereceleridir, fakat 5 numara yağ, ince olduğundan içindeki katkılarla max. +40 C dereceye kadar kendini kalınlaştırabilir,
10W-40  -20 +40 için olsada, 10 numara yağ daha kalın olduğundan, içindeki katkılarla max. +42/+45 C lere kadar dayanabilir,
15W-40 ise -15 +40 içindir fakat max. +45/+48 C lere kadar dayanabilir.

Örnekte ki yağların gerçek viskoziteleri (5-10-15) farklı ama, üst sınır veri değerleri aynı (40) görünsede, içine konan katkılar sayesinde ulaşabildikleri max. sıcaklık değerleri (cSt) de farklı.

Markaları birbirinden ayıran şey de, karşıladıkları standartlar ve yağın içine koydukları katkılardır, yukardaki Örnek'in benzeri bir durumdur.
Yani bir markanın 5W-40 yağı +40 dereceye kadar dayanabilirken, bir diğer markanın 5W-40 yağı +48'e kadar dayanabilir (cSt- teknik karakteri olarak farklılıklar gösteriyor).Bu da hiç küçümsenmeyecek fiyat farkı çıkarır.

Diğer taraftan, bir markanın hem 0W-40 yağı vardır, hemde xxxxx1 diye adlandırılan cSt değeri yüksek 0W-40 yağı vardır.

Bu arada şunuda unutmamak gerekir;
-Yağ kullanıldıkça incelen bir maddedir, içine konan akıllı katkılarla kalın yağ karakterine dönüşen yağ kullanmaktansa, yaşadığınız bölgeye 
 uygun kalın yağ seçmek daha mantıklı olacaktır, zira eskiyen akıllı katkı ve ince yağ, ömrünün sonlarına doğru kalınlaşma karakteri gösterme
 konusunda aynı başarıyı gösterebileceğine inanmıyorum.
-Hiç bir yağ, üzerinde yazan değerden daha aşağı cSt değeri vermez, örnek: 10W-40   +40C ye dayanır.


Kitapçıklarımızın aynı bilgileri verip vermediğini bilemiyorum, şimdiki 1.4 D-4D motorlara da yetkili servislerde 10W-40 konulduğunu biliyorum, ama içindeki katkıların cSt değeri nedir bilemiyorum.

Yukarıda anlattığım şeylerde bir yanlışlık olduğunu düşünmüyorum.

İsterseniz sizde şöyle bir çalışma yapabilirsiniz;

Bütün markalar,
Bunların viskoziteleri ve cSt değerleri,
Aynı markanın, aynı viskozitesinin, farklı cSt değeri olanlar,
Ve bütün bunların hangi standartları karşıladıkları.

Böyle bir çalışma yapılıp tablo halinde gösterilse, aslında sürücüler için çok daha faydalı olur.



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '24
  • 15 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #23 : Ocak 12, 2012, 21:03:58 »
Auris D-4D araca 10W-40 yağ konulduğu bilgisini bana aracı alırken servis elemanı söyledi. Zaten periyodik bakımlarda da 10W-40 yağ konulduğunu biliyorum.
Evet, ullanma kılavuzunda araca 0-30 yağ konulduğunu ve bunun yerine 5W-30 da konulabileceğini tavsiye eden cümleyi ben de okudum.
Ayrıca Mobil'in internet sitesinde Auris dizel yağ tavsiyesi de Mobil1 Esp 5W-30

Ancak dediğim gibi, Toyota servisleri 10W-40 yağı tercih ediyor.

Ender bey, el kitabı ile bir servis elemanının sözü arasında kalmış bulunuyoruz yani. Kusura bakmayın ama söz uçar yazı kalır derler, bunu tartışmaya gerek bile duymuyorum. Aracınızda istediğiniz yağı kullanmakta serbestsiniz elbette. Ben şahsen el kitabına uymayı düşünüyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #24 : Ocak 13, 2012, 09:11:36 »
Yasin bey,

Elbette siz doğru bildiğiniz şeyi yapmakta özgürsünüz,

Sizin kitapçık mağduru olduğunuzu düşünüyorum,

Yaşadığınız bölge itibariyle, ihtiyacınız olmayan (-) dereceli bir yağa daha fazla para ödemektesiniz, ve bu yağın yazın hatta birde Akdenize inerseniz motorunuzu koruyabileceğini düşünmüyorum.

0W-30 (-30+30 C),    5W-30 (-25+32 C)    (bu viskoziteler Erzurum, Sivas vs bölgeleri için daha doğrudur)

Oysa yaşadığınız bölge ısıları itibariyle sizin 5W-40 viskoziteyi seçmeniz, yada ekonomik olarak yetkili servisin de 10W-40 kullandığı gibi bu yağı kullanmanız daha doğru olur kanısındayım.

Kitapçığa gelirsek, kitapçık konusunu Toyota'ya mail yapmanızı öneririm (otomatik cevap vereceklerine eminim), "bilgisayarlar çıktı mertlik öldü" gibi bir durum var ortada, bu kitapçığı basanlarda kopyala-yapıştır yapmış görünüyor. Kitabın önerdiği yağı kullandığınız için, motorunuzda zamanından önce kötü aşınmalar meydana gelirse ne olacak? Türkiye Toyota Distribütörü o zaman buna sahip çıkacak mı? Sahip çıkmasını garantilemeniz için yetkili birinden onay almalısınız. Delinin biri kuyaya taş atmış 100 akıllı çıkaramamış. Ulaşabileceğiniz en yetkili kişinin dahi, size yetkili servislerin 10W-40 kullandığını, ama kitapçıktakinide kullanabilirsiniz gibi sözlerle tutarsız, geçici, bilgisizce bir açıklama yapabileceğine eminim.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '24
  • 15 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #25 : Ocak 13, 2012, 13:49:41 »
Tekin bey konuyu fazla uzatmak istemiyorum ciddi mesaimi yiyor çünkü, bazı işlerin araştırmasını artık okuyanlara bırakıyorum.

Fiyat konusunda, site ile bi alakam yok ama kullanılan bir yer referans olsun diye vereyim.

http://www.ozenticaret.com.tr/asp/groupbrand/15/146/Mobil-Binek-Arac-Yaglari

10w40 5w30 5w40 yarı sentetik yağlara bakın, aynı fiyatlar, yani ince yağ pahalı olacak diye bir kural yok. Tam sentetik yağ daha pahalı, orası kesin ama o da daha uzun  süre dayanıyor.

El kitabını da bilen biri varsa açıklasın, belki de yabancı dilden çeviridir orasını bilemem. Çünkü ABD'de özellikle yakıt ekonomisi öne çıkmasıyla bu tarz yağlar da kullanılmaya önerilmeye başlandı, misal 0w20 0w30 tarzı yağlar. Yetkili servisler bu arada sadece 10 40 yağ koymuyor, 5w30 da koyuyorlar, zararlı ise neden koysunlar diyim o zaman sizin mantıkla. Çok uzatmayım, verdiğim forumlara bakarsanız bu işin biraz da yağa göre özel durumlar olduğunu görürsünüz. El kitabı da doğru dersek o zaman motorun soğutma sistemini de tasarlayan üretici firma bu yağı +38° için de önerdiyse problem olmayacağını düşünüyorum. Turbolu bir araçta da ilk çalışmalarda ve soğukken 0w 5w yağlar kullanılmasınının ilk aşınmalarda etkili olacağını herkes önermiş, tek tek aramak bulmak istemiyorum şimdi. Benim kullanacağım yağ da önerilenlerden biri olacak , aracıma da 20 sene binmeyi düşünüyorum, aşınma olacağını da sanmıyorum, bu süre zarfında bunu hissedebileceğimi de sanmıyorum. Ama yakıt ekonomisi, daha rahat ilk çalışma, kalın yağa göre daha fazla güç ve tork çıkacağını düşünüyorum. İlerde eksiltme yaparsa o zaman daha kalın yağlara geçerim, 5w40 5w50 var, kimbilir o zamana neler çıkacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #26 : Ocak 14, 2012, 19:28:02 »
Günümüzde üretilmeye yeni yeni başlanan son teknoloji bazı benzinli motorların ince yağa olan ihtiyaçları daha fazladır.

Bunlarda kullanılması gereken 0W-30, 5W-30 gibi yağlar zaten yetkili servis tarafından da kullanılmaktadır. Fakat yetkili servisteki bu yağlar o araca özel üretildiğinden, katkılar sayesinde cSt değeri o yağı +50 C lere kadar taşıyabilir. Bu yağlar servislerde dahi küçük ambalajlardan kullanılmaktadır, bu tip araçlara dışarıda yağ değişimi yapılacaksa çok detaylı araştırıp aynı değerleri verebilen bir yağ seçilmesi gerekecektir.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #27 : Şubat 02, 2012, 10:38:08 »
yagların viskositesi ile sıcaklık karsılastırılmasında tekin bey'e su soruyu sormak istiyorum,

bana gore yapılan sıcaklık karsılastırması yanlış burda onemli olan hava sıcaklıgından ziyade motor içindeki sıcaklıgın olması gerektiğini düşünüyorum buna göre ornegin 5-30w max degerlerini dikkate almakta fayda var diyorum.
2009 Corolla D4D/MMT Elegant Metalik gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #28 : Şubat 02, 2012, 11:12:56 »
yagların viskositesi ile sıcaklık karsılastırılmasında tekin bey'e su soruyu sormak istiyorum,

bana gore yapılan sıcaklık karsılastırması yanlış burda onemli olan hava sıcaklıgından ziyade motor içindeki sıcaklıgın olması gerektiğini düşünüyorum buna göre ornegin 5-30w max degerlerini dikkate almakta fayda var diyorum.

Mustafa bey,

Yanlış olan bir şey yok,
Bütün motorlar yaklaşık aynı sıcaklıklarda çalışırlar, örnek; piston içindeki patlamanın sıcaklığı 2000.C civarlarındadır, içeri giren yakıt/hava karışımının daha serin olması, gömlek etrafındaki motor soğutma suyun etkisi ile sekmanlar üzerindeki ısı 600.C civarlarında olur.

Şimdi, bu motor için ihtiyaç olan yağlayıcı sıvının 10 numara yağ olduğunu düşünelim, yani motor ısınıp tam verimle çalıştığında sekmanlardaki yağın yırtılmaması için 10 numara yağ yeterlidir.

Fakat motorun bulunduğu çevre kışın -20 -25 C ise, ilk çalıştırmalarda 10 numara yağ kalın kalacağından erişimi geç olur ve her ilk çalıştırmalarda motor biraz daha fazla aşınmış olur. O zaman -25'e kadar yağlama yapabilen 5 numara yağ koymalıyız.

Peki hava ısındığında 5 numara yağ 600.C lik sekman ısısına dayanabilecekmidir?
Motorun bulunduğu çevre yazın +40C oluyorsa, 5 numara yağın 40 derecelik bölgede daha kalın yağ karakteri sergileyebilmesi için, içine katılan akıllı katkılarla bu şekle dönüşebilir ve dönüşeceği max. değerede (örnek 40) denmiştir.

Şimdi siz -25 +40 C ler arasında bulunan bir bölgedeyseniz, 5W-40 tercih etmelisiniz.
5W-30  -25.C'de koruma sağlarken +30 dereceden sonra koruma sağlayamayacaktır, yani içine katılan akıllı katkı oranı yetersiz kalacağından, yağ kendini yeterince kalınlaştıramayacak, harareti daha fazlalaşmış sekman/gömlek arasında yırtılmaya başlayacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #29 : Şubat 03, 2012, 17:57:07 »
peki Turbosu olan ve DPF(dizel partikül filtresi) olan dizel motorlu araçlar için hangi motor yağı iyidir? benim aracım 1.3 CDTİ Opel Astra.. fabrika çıkışında hangi yağ bulunuyor acaba 1.3 CDTİ motorlarda.. istanbulda yaşıyorum, yazın memlekete Gaziantepe giderim 1 aylığına.. şimdi hangi yağ iyidir.. Mobil resmi sitesinde 0W-40 yağ öneriyor.. herkese kazasız belasız hayırlı günler..
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #30 : Şubat 03, 2012, 18:11:12 »
peki Turbosu olan ve DPF(dizel partikül filtresi) olan dizel motorlu araçlar için hangi motor yağı iyidir? benim aracım 1.3 CDTİ Opel Astra.. fabrika çıkışında hangi yağ bulunuyor acaba 1.3 CDTİ motorlarda.. istanbulda yaşıyorum, yazın memlekete Gaziantepe giderim 1 aylığına.. şimdi hangi yağ iyidir.. Mobil resmi sitesinde 0W-40 yağ öneriyor.. herkese kazasız belasız hayırlı günler..

Mesut bey,

Biliyorsunuz, yağı otomobil üreticileri üretmiyor, diğer yandan kendi araçları için sipariş vererek yaptırdıkları yağların özelliklerinide bilemiyoruz.

Aynı viskoziteye sahip gibi duran, dışarıda satılan yağların cTs değerleri yetkili servistekiyle aynı olmayabilir ve ben aynı olmadığınıda düşünüyorum, en basiti şanzıman yağı konusunu bizzat yaşadığımdan bu kanıya varmış olmaktayım, ve dışarıda yağ değişimi yaparak zamanından çok önce Turbo arızalarıda yaşayan insanların sayısı daha fazla gibi duruyor.

Sizin için hangi yağ üreticisinin önerdiği değil, sizin aracınızı üreten firmanın yetkili servisi sizin aracınıza hangi yağı koyduğunun önemi var.
Siz, aracınızı ısı farkları çok olan yerlerde kullanacaksanız, bence yetkili servis haricinde yağ kullanmamanız gerekir. Zira dışarıdaki 0W-40 tam sentetik yağın +50 ve üzeri C lere dayanma şansı yok.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 16100
  • Model Yılı: '13
  • 6 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #31 : Şubat 03, 2012, 19:06:50 »
Mesut bey,

Biliyorsunuz, yağı otomobil üreticileri üretmiyor, diğer yandan kendi araçları için sipariş vererek yaptırdıkları yağların özelliklerinide bilemiyoruz.

Aynı viskoziteye sahip gibi duran, dışarıda satılan yağların cTs değerleri yetkili servistekiyle aynı olmayabilir ve ben aynı olmadığınıda düşünüyorum, en basiti şanzıman yağı konusunu bizzat yaşadığımdan bu kanıya varmış olmaktayım, ve dışarıda yağ değişimi yaparak zamanından çok önce Turbo arızalarıda yaşayan insanların sayısı daha fazla gibi duruyor.

Sizin için hangi yağ üreticisinin önerdiği değil, sizin aracınızı üreten firmanın yetkili servisi sizin aracınıza hangi yağı koyduğunun önemi var.
Siz, aracınızı ısı farkları çok olan yerlerde kullanacaksanız, bence yetkili servis haricinde yağ kullanmamanız gerekir. Zira dışarıdaki 0W-40 tam sentetik yağın +50 ve üzeri C lere dayanma şansı yok.

turkiyenin her yerinde 10w-40 kullanan servisemi guvenelim peki?

10w-40 yari sentetik yagin +50 derecelere dayanma gucu varmidir?
2013 Corolla 1.6 Premium MultiDrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #32 : Şubat 03, 2012, 19:55:02 »
Zaten problemde burada, eğer yetkili servis Türkiye'nin her yerinde 10W-40 kullanıyorsa çok büyük bir yanlışlık yapıyor demektir.

Bir yağı akıllı katkılarla kalınlaştırabilirsiniz ama bir yağı katkılarla olduğundan daha ince hale çeviremezsiniz.

10W-40, 50C üzeri olmasa bile 50C Sınırına fazla sıkıştırmamak kaydıyla dayanabilir.

Diğer yandan 10W-40, -20C lerin çok altında olan Erzurum - Ağrı civarlarında çok yetersiz kalır.

Şöyle bir konu vardır aslında;

Ne yaparsak yapalım sekmanlar ilk çalıştırmada max. hasarı alır, eğer uygun yağı kullanıyorsak ilk birkaç sn sonunda sekmanlar mükemmel şekilde yağlanmaya başlar.

Firmaların ince yağlara geçme sebepleride budur, bunu yaparlarken dünyada bu tip yeni teknolojiyi alan ülkelerin genellikle kuzey yarım kürede olduklarını varsayarak, bize de gönderilen bu araçların yağlarını ince olarak önerirler, oysa bizim 40C üstü sıcak bölgelerimizde vardır. Kuzey Afrikaya ve daha sıcak yerlere gönderilen bu araçlarda aynı yağı önerdiklerini zannetmiyorum. Şimdi bizler bu motorları böyle sıcak yerlerde kullanacaksak yağ seçimi konusunda çok dikkat etmeliyiz. Etmezsek ne olur? örnek; motorumuz 300.000 değilde 200.000 veya 250.000 km de biter.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #33 : Şubat 03, 2012, 21:34:40 »
Mesut bey,

Biliyorsunuz, yağı otomobil üreticileri üretmiyor, diğer yandan kendi araçları için sipariş vererek yaptırdıkları yağların özelliklerinide bilemiyoruz.

Aynı viskoziteye sahip gibi duran, dışarıda satılan yağların cTs değerleri yetkili servistekiyle aynı olmayabilir ve ben aynı olmadığınıda düşünüyorum, en basiti şanzıman yağı konusunu bizzat yaşadığımdan bu kanıya varmış olmaktayım, ve dışarıda yağ değişimi yaparak zamanından çok önce Turbo arızalarıda yaşayan insanların sayısı daha fazla gibi duruyor.

Sizin için hangi yağ üreticisinin önerdiği değil, sizin aracınızı üreten firmanın yetkili servisi sizin aracınıza hangi yağı koyduğunun önemi var.
Siz, aracınızı ısı farkları çok olan yerlerde kullanacaksanız, bence yetkili servis haricinde yağ kullanmamanız gerekir. Zira dışarıdaki 0W-40 tam sentetik yağın +50 ve üzeri C lere dayanma şansı yok.


evet Tekin abi dedikleriniz doğru.. o halde aracımızın kullanım kılavuzunda önerilen yağ numaraları en güvenilir bilgi demek oluyor..

ancak bununla hiç örtüşmeyen ve kafamı karıştıran durum ise yetkili servislerin bakıma gelen araçlara hep aynı yağı kullanması..
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #34 : Şubat 03, 2012, 21:49:01 »

evet Tekin abi dedikleriniz doğru.. o halde aracımızın kullanım kılavuzunda önerilen yağ numaraları en güvenilir bilgi demek oluyor..

ancak bununla hiç örtüşmeyen ve kafamı karıştıran durum ise yetkili servislerin bakıma gelen araçlara hep aynı yağı kullanması..

Aracınızın kitapçığında 5W-30 veya 5W-40 diyor ve servisiniz 10W-40 koyuyorsa bu fark kabul edilebilirdir, sorun olmaz,
Aracınızın kitapçığında 0W-30/40 diyor ise 10W-40 ilk yağlamada yetersiz kalır, o taktirde 0W-40 veya 5W-40 tercih edilmelidir.

Bizim ülkemizde yağların ikinci değerleri yüksek seçilmelidir, yani 40 gibi.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #35 : Şubat 10, 2012, 22:25:41 »
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • efsane "94" xli extra
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #36 : Nisan 16, 2012, 10:51:42 »
Tekin bey merhaba; aracım 94 corolla km 230.000 aracı aldığımda içinde mobil1 5w-50 var. karabükte yaşıyorum, ortalama sıcaklık değerleri yaz ayları 40, kış ayları -15 civarlarında. sizce 5w-50 uygunmudur? yada 10w-60 kullanmamın bir sakıncası olurmu. aracımda yaklaşık 5000 km'de 0.2 litre eksiltme var. bilgilendiriseniz sevinirim. birde 5w-50 yağa 10w-40 ekleme yapılırsa yağı bozarmı (sanayideki ustanın söylediği "hiç bişey olmaz ekle gitsin" ama bana mantıklı gelmedi) şimdiden teşekkürler.
az katık, çok kaşık ile tadı damağında bırakır....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #37 : Nisan 16, 2012, 11:29:03 »
Servet bey, motora 500gr'a kadar farklı yağ koymak diğer yağın viskozitesini değiştirmeye yetmez.

Yaşadığınız bölge -15 +40 ise, 10W-40 yeterlidir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • FlickR -FotoShare
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #38 : Ocak 08, 2013, 21:22:21 »
.Tekin Bey merhabalar. Ben Erzurum'da yaşıyorum. Ve burada  zaman zaman -40 dereceleri görüyoruz.  0W-30  yağı kullandığımızda yeterli verim almamız mümkün mü acaba ? Yanılmıyorsam aracımın en son yağını değiştirdiğimde usta 10 40 koymuştu. Bir ay sonra yağ değişmem gerekecek.  0-30 mı koymalıyım acaba ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #39 : Haziran 14, 2014, 22:57:39 »
.Tekin Bey merhabalar. Ben Erzurum'da yaşıyorum. Ve burada  zaman zaman -40 dereceleri görüyoruz.  0W-30  yağı kullandığımızda yeterli verim almamız mümkün mü acaba ? Yanılmıyorsam aracımın en son yağını değiştirdiğimde usta 10 40 koymuştu. Bir ay sonra yağ değişmem gerekecek.  0-30 mı koymalıyım acaba ?

Aradan 1.5 yıl geçmiş ama cevaplamakta fayda var.. :)

Erzurumda yaşıyorsanız, evet, 0W-30 veya 0W-40 kullanmanız iyi olacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)