Gönderen Konu: Yağ viskozitesi ne olmalı?  (Okunma sayısı 42049 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Yağ viskozitesi ne olmalı?
« : Ocak 10, 2012, 18:33:43 »
Merhaba otomobil severler

Bildiğiniz gibi yağ konusu hala tam olarak anlaşılmış değil,

Bazı kimseler "daha kaliteli" diyerek daha ince yağları satmaktalar, bunlar faydadan çok zarar vermektedir,

Şu çok iyi bilinmelidir ki, "daha kaliteli" diye bir yağ yoktur,

En kaliteli yağ, firmanın aracınız için önerdiği viskozitedir,

Yalnız, otomobil üreticileri her ülke için farklı viskoziteler seçselerde, bizim ülkemiz gibi karmaşık iklime sahip yerler için, bizlerin dikkat etmemiz gereken şey şudur.

Öncelikle hepimizin, otomobili ile beraber yaşadığı bölgenin ulaşabildiği en düşük ve en yüksek sıcaklık değerlerini bilmesi gerekir.
Aracımıza koymamız gereken yağın viskozitesini bulmak için, en az 5'er derece olmak üzere, -5C ve +5C değer olarak, yaşadığımız bölge sıcaklıklarına ilave etmeliyiz.

Örnek: Yaşadığımız yer, kışın en düşük -5, yazın en yüksek +35 aralarında ise, bunu -10 ile +40 olarak düşünüp, bu derecelerde koruma sağlayabilen viskoziteyi seçmemiz gerekir. Benzin ve dizel olarak ayrılan yağlarda, bu değerleri tam olarak karşılayan yoksa, bununda bir alt ve bir üst ısı değerini seçebiliriz.

Kaliteli diye daha ince yağ seçersek, yazın ya da yüksek sıcaklığı olan bölgelere gittiğimizde, bu yağ koruma görevini yerine getiremeyecek ve motorumuzun hareketli parçaları, yavaşça daha fazla aşınma sürecine girecektir.

Yağlar inceldikçe tam sentetik olmak zorunda kalırlar, daha doğrusu tam sentetik yağ ancak bu kadar ince olabilir,
Kişinin tam-sentetik yağ kullanma isteği yanlış bir düşünce tarzıdır, bu konuda motorun isteğine önem vermeliyiz,
Bir motorun teknolojisi, öngörüldüğü oranda yağ tüketmeye göre üretildiğinden, daha kaliteli diye koyduğumuz ince yağı daha çok sarfedecek ve yağ stoğu tehlikeli seviyelere gelecektir.

Yağ viskozitesinin, yakıt tüketimini azaltması yada çoğaltması ile hiç bir ilgisi yoktur. 


Daha detaylı olarak şunları açıklamak gerekir;

Yağların orjinal viskoziteleri ilk rakamla belirtilendir. Yağın içine konan akıllı katkılar, gittikçe sıcaklaşan dış ortam sıcaklığına göre karakterlerini değiştirerek daha kalın yağ gibi davranırlar. Bu davranışlarının kaç dereceye kadar olduğunuda ikinci rakam gösterir.

Örnek;
5W-40  -25 +40 dereceleridir, fakat 5 numara yağ, ince olduğundan içindeki katkılarla max. +40 C dereceye kadar kendini kalınlaştırabilir,
10W-40  -20 +40 için olsada, 10 numara yağ daha kalın olduğundan, içindeki katkılarla max. +42/+45 C lere kadar dayanabilir,
15W-40 ise -15 +40 içindir fakat max. +45/+48 C lere kadar dayanabilir.

O nedenle, yukarıda konu içinde anlattığım gibi, yaşadığınız bölgenin ve seyahat ettiğiniz/edeceğiniz bölgelerin hava sıcaklıklarına göre viskozite seçiminde bulunmanız en doğrusu olacaktır.


Motor Yağları Derece Listesi


Yaşanan bölge         Viskozite değeri
-30 +30                         0W-30
-25 +30                         5W-30
-25 +40                         5W-40
-20 +30                       10W-30
-20 +40                       10W-40
-15 +40                       15W-40
-15 +50                       15W-50
-20 +50                       10W-50
-10 +50                       20W-50
-20 +60                       10W-60

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Yağ viskozitesi ne olmalı?
« : Ocak 10, 2012, 18:33:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #1 : Ocak 10, 2012, 18:43:55 »
yağ numaralarıyla bahsettiğiniz dereceler aynı anlama mı geliyor peki :)
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #2 : Ocak 10, 2012, 18:53:38 »
yağ numaralarıyla bahsettiğiniz dereceler aynı anlama mı geliyor peki :)

Hayır Fatih bey,

Örnek: 0W-30 viskoziteli motor yağı, -30 +30 dereceleri tarif etmektedir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #3 : Ocak 10, 2012, 18:56:51 »
Motor Yağları Derece Listesi


Yaşanan bölge         Viskozite değeri
-30 +30                         0W-30
-25 +30                         5W-30
-25 +40                         5W-40
-20 +30                       10W-30
-20 +40                       10W-40
-15 +40                       15W-40
-15 +50                       15W-50
-20 +50                       10W-50
-10 +50                       20W-50
-20 +60                       10W-60
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #4 : Ocak 10, 2012, 22:53:56 »
mobil 10w60 kullanıyorum mükemmel bir yağ corollaya koydurdum ilk opelede hep 10w 40 koyduruyordum onada aynı yağı koyduracağım babam yanlışlıkla 10w40 koydurmuş unutmuşta. 10w 60 mobil tavsiye ederim. ancak viskozite motor dersinde işlemiştik vizeden önce viskozite ne kadar artarsa yağ o kadar kaliteli diye  bir ibare vardıbizim hocanın notlarında...
Opel VecTRa C 2oo5 Comfort
Toyota CoroLLa E12 2004 Sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #5 : Ocak 10, 2012, 23:21:46 »
Fatih bey,

Hocanızın notunu şöyle açıklamak isterim;

Viskozite, yağın akışkanlık halini belirten bir terimdir. "Viskozite artarsa yağda kaliteli olur" demek, o yağın yüksek sıcaklarda da yağlama gücünün hala iyi olacağını belirttiğidir. 0W yağ ince bir yağdır, -30 derecede hızla akarak en küçük noktalara erişerek yağlama gerçekleştirir, bu o yağın kalitesiz yada çok kaliteli olduğu anlamına gelmez, bu yağla 6 ay sonra Hatay sıcağına girerseniz viskozitesi düşük olduğundan yırtılmaya başlar, yani yağlama gücünü kaybeder. O nedenle yağ viskozitesi seçimlerinde daha dikkatli olmalıyız.

10W-60 neden tercih ediyorsunuz? aracınızı 50C üzeri bölgelerde mi kullanıyorsunuz?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #6 : Ocak 11, 2012, 13:57:40 »
Fatih bey,

Hocanızın notunu şöyle açıklamak isterim;

Viskozite, yağın akışkanlık halini belirten bir terimdir. "Viskozite artarsa yağda kaliteli olur" demek, o yağın yüksek sıcaklarda da yağlama gücünün hala iyi olacağını belirttiğidir. 0W yağ ince bir yağdır, -30 derecede hızla akarak en küçük noktalara erişerek yağlama gerçekleştirir, bu o yağın kalitesiz yada çok kaliteli olduğu anlamına gelmez, bu yağla 6 ay sonra Hatay sıcağına girerseniz viskozitesi düşük olduğundan yırtılmaya başlar, yani yağlama gücünü kaybeder. O nedenle yağ viskozitesi seçimlerinde daha dikkatli olmalıyız.

10W-60 neden tercih ediyorsunuz? aracınızı 50C üzeri bölgelerde mi kullanıyorsunuz?
mobil yağ kaliteli ve 10w60 koyduğumuzdan bu yana yağ eksilme oranı ciddi bir düşüş yaşadı corollada...karabükte kalıyorum 50 görmesekte 40 gördük :D
Opel VecTRa C 2oo5 Comfort
Toyota CoroLLa E12 2004 Sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #7 : Ocak 11, 2012, 14:13:02 »
Fatih bey,

Eğer fiyat farkı yoksa kabul edilebilir, ama 10W-60  10W-40 dan daha pahalı ise, yaşadığınız yer itibariyle buna hiç gerek yoktur.

Yağ eksiltme konusu, daha farklı bir açıdan düşünülmesi gerekir. Yani bir motor hem yağ eksiltmelidir hemde bu oran istenen düzeyde olmalıdır

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #8 : Ocak 11, 2012, 15:36:27 »
Tekin bey bilgiler için öncelikle teşekkürler .


Adana'da aracıma 5w 40 yağ kullanıyorum kimileri 0w 30 veya 5w 30 kullan araç daha az yakar diyor ama bence adana için en ideal yağ 5w 40 aslında 10w 40 ta kullanılabilir ama tam sentetik kullanmak istiyorsanız mecburen ya 5w 40 yada 0w 40 kullanmalısınız. Bidahaki sefere 0w40 kullanmayı düşünyordum ama bu açıklamalarınızdan sonra 0w 40 a fazladan vereceğim paranın boşa gideceğini anladım .


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #9 : Ocak 11, 2012, 17:34:42 »
Tekin bey bilgiler için öncelikle teşekkürler .


Adana'da aracıma 5w 40 yağ kullanıyorum kimileri 0w 30 veya 5w 30 kullan araç daha az yakar diyor ama bence adana için en ideal yağ 5w 40 aslında 10w 40 ta kullanılabilir ama tam sentetik kullanmak istiyorsanız mecburen ya 5w 40 yada 0w 40 kullanmalısınız. Bidahaki sefere 0w40 kullanmayı düşünyordum ama bu açıklamalarınızdan sonra 0w 40 a fazladan vereceğim paranın boşa gideceğini anladım .

Mahmut bey,

Yağlar inceldikçe tam sentetik olmak zorunda kalırlar, daha doğrusu tam sentetik yağ ancak bu kadar ince olabilir,
Kişinin tam-sentetik yağ kullanma isteği yanlış bir düşünce tarzıdır, bu konuda motorun isteğine önem vermeliyiz,
Yağ viskozitesinin, yakıt tüketimini azaltması yada çoğaltması ile direkt bir ilgisi yoktur. 

Erzurum, Sivas taraflarına seyahat etmiyorsanız, 5W-40 bile kullanmanıza gerek yok, bu viskoziteler motorunuza, yaşadığınız bölgede (Adana)yeterli koruma sağlayamaz.

Daha detaylı olarak şunları açıklamak gerekir;

Yağların orjinal viskoziteleri ilk rakamla belirtilendir. Yağın içine konan akıllı katkılar, gittikçe sıcaklaşan dış ortam sıcaklığına göre karakterlerini değiştirerek daha kalın yağ gibi davranırlar. Bu davranışlarının kaç dereceye kadar olduğunuda ikinci rakam gösterir.

5W-40  -25 +40 dereceleridir, fakat 5 numara, ince yağ olduğundan içindeki katkılarla max. +42 dereceye kadar kendini kalınlaştırabilir.
10W-40  -20 +40 için olsada, 10 numara yağ daha kalın olduğundan, içindeki katkılarla max. +42/+45 lere kadar dayanabilir.

O nedenle, yukarıda konu içinde anlattığım gibi yaşadığınız bölgenin ve seyahat ettiğiniz bölgelerin hava sıcaklıklarına göre viskozite seçiminde bulunmanız en doğrusu olacaktır.

Siz Adana'da yaşıyorsunuz, soğuk bölgelere çok sık gitmiyorsanız, 10W-50 veya 10W-60 sizin için en uygun viskoziteli yağdır diyebilirim. Bölgeniz en düşük -5 gibi oluyormuş, yazında +45 +50 civarlarında.   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #10 : Ocak 11, 2012, 17:59:46 »
Tekin bey açıklamalar için teşekkürler bidahaki bakımda dediklerinizi değerlendireceğim .


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '24
  • 15 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #11 : Ocak 12, 2012, 11:34:28 »
mobil 10w60 kullanıyorum mükemmel bir yağ corollaya koydurdum ilk opelede hep 10w 40 koyduruyordum onada aynı yağı koyduracağım babam yanlışlıkla 10w40 koydurmuş unutmuşta. 10w 60 mobil tavsiye ederim. ancak viskozite motor dersinde işlemiştik vizeden önce viskozite ne kadar artarsa yağ o kadar kaliteli diye  bir ibare vardıbizim hocanın notlarında...

Orada bahsedilen viskozite indeksi, yani viskozitenin sıcaklığa göre değişimi anlamına gelir. Ne kadar yüksekse yağ sıcaklık değişimlerinden o kadar az etkilenir, yani istenen bir özelliktir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 228 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #12 : Ocak 12, 2012, 12:01:31 »
Tekin Bey merhaba,

Anlattıklarınız gayet aydınlatıcı bilgiler. Teşekkürler öncelikle. Peki; İstanbulda yaşayan birisi olarak 2012 model Auris (Dizel) aracıma hangi yağı önerirsiniz?

sizin tablonuzdan 0w-40 veya 5w-30 (hatta 5w-40) gibi bir sonuç çıkardım ben.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #13 : Ocak 12, 2012, 12:18:21 »
Tekin Bey merhaba,

Anlattıklarınız gayet aydınlatıcı bilgiler. Teşekkürler öncelikle. Peki; İstanbulda yaşayan birisi olarak 2012 model Auris (Dizel) aracıma hangi yağı önerirsiniz?

sizin tablonuzdan 0w-40 veya 5w-30 (hatta 5w-40) gibi bir sonuç çıkardım ben.

İstanbul yazın 35 C ler etrafında olduğundan, Güneye seyahate gidebileceğinizide hesaba katarak sonu 40 olan bir yağ uygun olur. Yalnız, Marmara bölgesi -20 C altına inmediğinden, bu derecenin altında görev görebilen ince yağa, fazla para vermeye gerek yoktur.

Yani sizin aracınız için 10W-40 idealdir (-20C  +42,+45C).

Örnek: 5W-30,  5W-40  Antalya bölgesinde faydalı olamaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 228 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #14 : Ocak 12, 2012, 12:26:35 »
İstanbul yazın 35 C ler etrafında olduğundan, Güneye seyahate gidebileceğinizide hesaba katarak sonu 40 olan bir yağ uygun olur. Yalnız, Marmara bölgesi -20 C altına inmediğinden, bu derecenin altında görev görebilen ince yağa, fazla para vermeye gerek yoktur.

Yani sizin aracınız için 10W-40 idealdir (-20C  +42,+45C).

Örnek: 5W-30,  5W-40  Antalya bölgesinde faydalı olamaz.
Teşekkürler Tekin Bey;
Zaten araç teslim edilirken içinde 10w-40 yağ vardı.
Ancak forumda tam sentetik yağların motoru sessizleştirdiğine ve performansın daha iyi olduğuna dair iddialar var. Bu konudaki fikriniz nedir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #15 : Ocak 12, 2012, 12:46:35 »

Ancak forumda tam sentetik yağların motoru sessizleştirdiğine ve performansın daha iyi olduğuna dair iddialar var. Bu konudaki fikriniz nedir?

Motora yeni yağ koyduğumuzda, hangi viskozite olursa olsun, çıkan yağa göre daha sessiz olacağı kesindir ve bu birkaç gün sürer .

Yalnız, yanlış viskozite seçimi uzun süreler devam ederse, o motordan gün geçtikçe çıkacak ses oranında artış olacağıda kesindir.

Biz nedense herşeyin "Tam" olanını seviyoruz, "Yarı" olursa sanki görev görmüyor yada kalitesiz gibi algılıyoruz. Okuyup araştırmaktansa, başkalarının sözle yaptığı tavsiyeleri daha gerçekçi görüyoruz. Bir yağ ana görevi olan yağlama işini yapamıyorsa orada performanstan bahsedemeyiz.

Örnek: Sizin aracınızı Sibirya'ya götürsek farklı viskozite uygulamamız gerekir, Afrikaya götürsek daha farklı bir viskozite uygulamamız gerekir.
           Sizin aracınıza Sibirya'da 20W-50, Afrika'da da 0W-30 koyarsak, herhalde birkaç çalıştırmadan sonra motoru biter.

         
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '24
  • 15 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #16 : Ocak 12, 2012, 14:51:01 »
Teşekkürler Tekin Bey;
Zaten araç teslim edilirken içinde 10w-40 yağ vardı.
Ancak forumda tam sentetik yağların motoru sessizleştirdiğine ve performansın daha iyi olduğuna dair iddialar var. Bu konudaki fikriniz nedir?

10w40 yağ bilgisini nereden aldınız? El kitabında fabrikada 0w30 yağ kullanıldığı yazıyor.

1ND-TV DPF katalitik konvertorsuz motor için önerilen yağ: ACEA C2, B1, API CF-4 veya CF viskozite SAE 5w30 ya da 0w30, filtreli 4.1 L, filtresiz 3.6L

10w40 yeni aracıma ben olsam koymazdım, sizin tercihiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #17 : Ocak 12, 2012, 15:32:40 »
10w40 yağ bilgisini nereden aldınız? El kitabında fabrikada 0w30 yağ kullanıldığı yazıyor.

1ND-TV DPF katalitik konvertorsuz motor için önerilen yağ: ACEA C2, B1, API CF-4 veya CF viskozite SAE 5w30 ya da 0w30, filtreli 4.1 L, filtresiz 3.6L

10w40 yeni aracıma ben olsam koymazdım, sizin tercihiniz.

10W-40 viskoziteli yağı, Toyota servislerinin tamamı Corolla, Auris vs. için kullanmaktadır, el kitabında da öyle söylenmektedir.
El kitapçığında, 0W-30, 5W-30 olarak önerilmesinden kasıt, yaşadığınız yere göre bunlarıda seçebilirsiniz anlamındadır. Hatta çizelge halinde de daha üst viskozitelerde anlatılmaktadır.

Bir motorda, katalizatör, DPF, enjektör, karbüratör, ECU, olsun yada olmasın, her motorun ortak parçaları olan piston, segman, krank, vs ler vardır. Bu ortak parçaların ihiyacı olan şeyde, yaşadıkları yerin hava şartlarında yağlama yapabilen viskoziteye sahip motor yağıdır.

Güzel bir nokta yakalamışsınız. İşte yakaladığınız bu konu, o yağın kaliteli olup olmadığını belirten harfler ve rakamlardır.
Bunlara örnek, API, SF, C1, E1, GF1 vs vs devam eden onlarca terim.
Bu terimler, o yağın hangi standartları karşıladığını açıklarlar.

Aşağıdaki link'den bu terimler hakkında bütün detayları okuyabilirsiniz.

http://www.speedol.com.tr/teknikbilgiler4.html   

Basitçe şöyle diyebiliriz, satın aldığınız yağın üzerinde ne kadar çok bu harf ve rakamlardan varsa o kadar kalitelidir.

İşte iki farklı konuda burada birbirine karıştırılmaktadır.

Yani, yağın hangi standartları karşıladığı konusuyla (kalitesiyle), hangi sıcaklıklar arasında max. performans gösterebilir (viskozitesi), konuları.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '24
  • 15 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #18 : Ocak 12, 2012, 15:50:19 »
10W-40 viskoziteli yağı, Toyota servislerinin tamamı Corolla, Auris vs. için kullanmaktadır, el kitabında da öyle söylenmektedir.
El kitapçığında, 0W-30, 5W-30 olarak önerilmesinden kasıt, yaşadığınız yere göre bunlarıda seçebilirsiniz anlamındadır. Hatta çizelge halinde de daha üst viskozitelerde anlatılmaktadır.

Tekin Bey eve gidince el kitabına tekrar bakarım ama 10w40 diye bir ibare hatırlamıyorum, en fazla sıcaklığa göre çizelgede belirtilmiştir diye tahmin ederim. Dizel araç için konuşuyorum, verdiğim motor modeli de 1.4 D-4D'ye ait, konuyu araştırırken elimin altında bulunsun diye kendime mail atmıştım, aynen ibare o şekildeydi. Benzinli motor için ne önerilmiş akşam bakarım. Bunun haricinde iklime göre ayar yapsaydım, yeni araç için, 5w40 0w40 gibi yağların teknik dökümanlarını incelerdim. Bazi 5w30lar neredeyse 0w40'ları yakalıyor viskozitede. 0w 5w numaraları W, kış koşulları için verilmiş, normal çalışma sıcaklığında 2. numara geçerli. Yani, 10w40 ile 0w40 aşağı yukarı motor sıcakken aynı viskozitedeler (Genelleme yaptım, her zaman doğru olmayabilir, yağ marka vs göre değişebilir, en doğru bilgi yağın teknik dökümanındadır)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #19 : Ocak 12, 2012, 16:06:48 »
Yasin bey,

Benim aracım 1.4 D-4D Corolla, (yaşadığım bölge itibariyle) 6 yıl - 90.000km'dir, 10W-40 kullanmaktayım, değişimi yetkili servis yapmaktadır.

Benzinli motor yağları ile dizel motor yağları arasında katkı farkları vardır, viskozite olayı değişmez,

Markalar arasında, sadece karşıladığı standartlar farklılığı vardır, viskozite olayı değişmez.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)