Gönderen Konu: Yağ viskozitesi ne olmalı?  (Okunma sayısı 42050 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #40 : Haziran 15, 2014, 02:31:50 »
Tekin bey açıklamalar için teşekkürler
bu konuyu kaçırmışım nedense detaylı bilgilendirme harika olmuş elinize emeğinize sağlık.
Yakın zamanda 10.000 bakıma gireceğim demekki 10-40 ideal olacak benim aracada.
Yalova'dan selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #40 : Haziran 15, 2014, 02:31:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #41 : Haziran 15, 2014, 12:21:44 »
Tekin bey açıklamalar için teşekkürler
bu konuyu kaçırmışım nedense detaylı bilgilendirme harika olmuş elinize emeğinize sağlık.
Yakın zamanda 10.000 bakıma gireceğim demekki 10-40 ideal olacak benim aracada.
Yalova'dan selamlar

Ümit Bey, 10w-40 viskozite olarak ideal ancak yarı sentetik, bunu da göz önünde bulundurmanızda fayda var.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #42 : Haziran 15, 2014, 18:51:03 »
Kafamı karıştırdın şimdi Aytaç hocam :)))
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #43 : Haziran 15, 2014, 20:27:22 »
Mineral: Normal ortam sıcaklığında katı halde bulunan inorganik madde.

Mineral motor yağları düşük ortam sıcaklıklarına karşı dayanıksız olduklarından çabuk donarlar.

Benzetme bir örnek vermek gerekirse, Zeytin yağı +3.C'de donar.

Mineral ve Sentetik karışımı olan Yarı sentetik motor yağları yani son viskozite olan 10W numara yağın dayanabildiği düşük ortam ısısının kabaca -20.C olduğunu düşünürsek, İstanbul gibi ortamlarda motora en ucuz yollu koruyucu madde olmasının bir zararı olmayacaktır.

10W-40 motor yağının +50.C'ye varan sıcaklarda yağlamaya kolaylıkla devam etmeside yine doğal özelliklerindendir.

Yarı sentetik veya sentetik diye değil, yaşadığınız yerde kışın akışkanlığını koruyabilen yazlarıda yağlamaya devam edebilen viskozite seçimi daha önemlidir.

Yetkili servis hem motor garantisi verip hemde motora zarar veren 10W-40 koyuyor sonrada garantiden tamir ediyor gibi bir durum oluşuyor. Yetkili servis 10W-40 ile hem motora hizmet eden yağı koyarken hemde kendi maliyetini düşük tutuyor. Siz dışarıda daha iyi ve daha ucuz diye 5W-30 kullanabilirsiniz ama garantisiz bir motor ile yaşamak gerekecektir.

Kendi aracımın kitapçığında 0W-20, 5W-20, 5W-30, 10W-30 önerileri var. Ülkemizde Hybrid araçlarda 0W-20 kullanılıyordu oysa yeni güncelleme ile 5W-30'a geçilerek motor yağı kalınlaştırıldı. Yani güncellemeler her zaman inceye doğru olmamaktadır. Çünkü aşırı ince yağlar soğukta verimli oldukları kadar 35, 40 veya üzeri derecelerde de koruyuculuk yapamamaktadırlar. Toyota diğer motorlarınında 5W-30'a ihtiyaç duyduğundan olacak ki Hybridleride bu viskoziteye koydular.

Motor yağı kullanıldıkça doğal olarak eskimekte ve incelmekte olduğundan, umarım ortak yağ viskozitesi 5W-40 olarak güncellenir.





Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • FlickR -FotoShare
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #44 : Haziran 16, 2014, 14:56:15 »
Burada sanırım yanlış olan ve sorgulanan yetkili servislerin Türkiye'nin her bölgesinde 10w40 ı kullanması.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #45 : Haziran 16, 2014, 15:07:47 »
Burada sanırım yanlış olan ve sorgulanan yetkili servislerin Türkiye'nin her bölgesinde 10w40 ı kullanması.

Hiçbirşey demez iseniz 10w-40 kullanırlar. Ancak siz örneğin 5w-30 talep ederseniz onu koyarlar. Tam sentetik yağlara talep artmaya başlayınca ve insanlar dışarıdan yağ getirmeye başlayınca, servisler artık 5w-30 yağı da toplu almaya başlamışlar. Bu yüzden fiyatı artık dışarıdan alınan ile çok farklı değil. Eskiden tam sentetik premium yağ kullanmak istediğinizde 4'litrelik orjinal ambalajından açıp kullanıyorlardı, fiyatı da dışarıya göre çok fark ediyordu.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Arnavut Keyifli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 136500
  • Model Yılı: '17
  • 277 kere teşekkür etti
  • 277 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #46 : Haziran 16, 2014, 15:10:53 »
Benim kullandığım Castrol Edge 5/40 tam sentetik yağ. Peki Mobil S3000 5/40 tam sentetik mi Aytaç, bilgin var mı ??
5/30 yazın istanbul sıcağında ince gelebilir dedi Tekin Abi. Ben herhalde 5/40 devam edeceğim :):)
Fakat Mobil deneyeceğim bir daha ki bakımda
I'll make you an offer you can't refuse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #47 : Haziran 16, 2014, 15:27:44 »
Benim kullandığım Castrol Edge 5/40 tam sentetik yağ. Peki Mobil S3000 5/40 tam sentetik mi Aytaç, bilgin var mı ??
5/30 yazın istanbul sıcağında ince gelebilir dedi Tekin Abi. Ben herhalde 5/40 devam edeceğim :):)
Fakat Mobil deneyeceğim bir daha ki bakımda

Bahsettiğin yağ tam sentetik Bülent. Bu yağ ile de ( Mobil S3000 5w/40)  devam edebilirsin. Örneğin benim aracın fabrika çıkış vizkositesi 0w-20. Belki ince geldi ama bu yağ ile bir yaz geçirdim. İlk bakımda 5w-30' a döndüm. 5w-40 ta olabilirdi.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Arnavut Keyifli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 136500
  • Model Yılı: '17
  • 277 kere teşekkür etti
  • 277 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #48 : Haziran 16, 2014, 16:39:33 »
Bahsettiğin yağ tam sentetik Bülent. Bu yağ ile de ( Mobil S3000 5w/40)  devam edebilirsin. Örneğin benim aracın fabrika çıkış vizkositesi 0w-20. Belki ince geldi ama bu yağ ile bir yaz geçirdim. İlk bakımda 5w-30' a döndüm. 5w-40 ta olabilirdi.

Yarı sentetik yağlara bir daha dönmem aytaç'çım. Büyük ihtimal 5/40 Mobil / Castrol arasında tercih yaparım..
5/30 istanbul'da yazın ince gelir sanırım.
I'll make you an offer you can't refuse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #49 : Haziran 16, 2014, 16:56:46 »
Arabayı geçen Temmuzda aldım, 2 ay aşırı sıcaklarda fabrikasyon konmuş olan 0W-20 idare etti çünkü yakıt tüketimi ve motor sesinde garip bir durum oluşmadı.
Havalar soğudu ve Kışın 10.000 bakımına girdim.

2014 Ocak ayından bu Haziran ayına kadar 0W-20 ile 6.000km yaptım yani yağ yarı ömrünü soğukta geçirdi ve şimdi sıcaklar başlarken motorda diesel motor sesi ve tüketimde artış (4.5L - 5.L arası/100km şehir içi)

Bu durumun yağ viskozitesinden dolayı olduğunu düşündüğümden motordan 1L yağ emdirdim yerine 5W-40 ilave ederek toplamda 3.7L yağın viskozitesini 1W-25'e çıkarmış oldum.

Motor sessizleşti ve yakıt tüketimi 3.7/100km civarlarına indi.

Eğer yağı dışarıdan alıyorsanız yazlık viskozitenin 40 olması, şehir içi sık dur/kalk veya sıcak bölgelere seyahat durumlarında motoru daha iyi koruyacaktır.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #50 : Haziran 17, 2014, 23:17:05 »
Yaklaşık 10 gündür yalova'dayım iş icabı her gün Yalova-Bursa gidip geliyorum.Bu akşam 17:00 civarları Bursa'dan çıktığımda dış sıcaklık 36 C idi.Araç henüz 9400 km ve ben motorda hangi yağ olduğunu bilmiyorum.Bu konu geldi aklıma ve genelde agresif kullanım tarzım olmasına rağmen yağı kopartmamak yada motora zarar vermemek adına gayet sakin bir şekilde abiyane tabirle sağdan,sağdan Yalova'ya geldim.Burada bilgileri paylaşan ve bizleri bilgilendiren Tekin bey tekrar TEŞEKKÜR ederim.
Yalova'dan selamlar.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '08
Ynt: Yağ viskozitesi ne olmalı?
« Yanıtla #51 : Temmuz 11, 2022, 11:25:24 »
Selamlar. Euro4 motor araçların olması gereken yağ numarası 10w40.  Euro5 5w30, Euro6 0w20 konulduğunda yüksek verimli çalışacağını düşünüyorum. Motorun teknolojik yaşına saygı göstermek daha randımanlı yaşlanmasını etki edecektir.