Gönderen Konu: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.  (Okunma sayısı 23950 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #40 : Ocak 04, 2012, 18:38:43 »
Son mesajınızla tamamen şoke olmuş durumdayım :)

B sınıfı olarak belirttiğiniz GOLF-ACCENT, FUSİON-1 SERİSİ, CİTY-AURİS gibi eşleşmeleri tam manasıyla anlayamadım ne aks mesafeleri ne görünümleri ne de bagaj boyutları konusunda bir eşleşme yok.

Yaris Sedan ile ilgili http://www.carseek.com/reviews/toyota/2010-yaris-sedan/ Yaris sedan aks mesafesi hb versiyon'dan 10 cm kadar uzundur, o halde Yaris Sedan'la Toyota Auris aynı sınıfta mıdır?

Renault Symbol B sınıfı demişsiniz peki Renault Fluence hangi sınıfıtadır? Renault Megane C sınıfı olduğuna göre ya Megane ya Fluence Corolla Auris örneğindeki gibi biri B sınıfında olmalıdır. Corolla Auris benzetmesi gibi bir uygulama yaparsak Corolla C sınıfı ise Fluence C sınıfı olmalı Auris B sınıfı ise Megane da B sınıfı olmalı ama symbol de B sınıfındaydı? Ayrıca Clio Hb de var, diyelim ki o A sınıfında Clio Grandtour hangi sınıfta?

Özetle Araç sınıfları belirttiğim kaynaklarda da görüldüğü gibidir, tarafınızdan yazılan segmentler için henüz bir kaynak göremedik.   

Bahsettiğiniz sınıflar arası üretimlerden birkaçı A B C sınıf araçlarda kendilerine yer bulmuş Meriva, Fusion gibi araçlar net olarak B ya da C sınıfına giremeyen araçlardır. Ek olarak belirtmek isterim Volkswagen kısaltması VW olarak yazılmalıdır.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #40 : Ocak 04, 2012, 18:38:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #41 : Ocak 04, 2012, 19:19:51 »
Merhaba Doğan bey,

Bir marka istediği sayıda, farklı modellerde ama aynı sınıfta araç üretebilir.

Doğru, Renault Megane da Fluence da C sınıfıdır.

Ben, Yaris A sınıfı, siz ise B sınıfıdır diyoruz. Siz dıngılı uzunsa sınıfı büyür demiştiniz, bu durumda Yaris Sedan C sınıfı mı oluyor?  lütfen Sedan Yaris'in sınıfını siz söylermisiniz?

Sınıfların H/B, sedan, SW gibi versiyonları olamaz mı? bir çok markanın var, Clio A sınıfıdır, Clio Grandtour A sınıfı SW'dur, Clio Symbol B sınıfıdır.

Her markanın her sınıftan aracı olması şarttır diye bir zorunlulukta yoktur. Elbette her modelin, bire bir sınıf karşılığı olmaz ve böyle bir zorunlulukta yoktur.

Sizin örneğinizde; "A sınıfı Araçlar; Kia Picanto, Peugeot 107, Toyota Aygo",  bu durumda IQ mini sınıf oluyor, peki süper mini olması için IQ dan daha küçük bir marka/model örneği verebilirmisiniz?

Otomobil sınıf konusunda yetkili bir kaynak olmadığından size gösteremiyorum, sizinkiler yetkili mi?

Sonuç olarak, bu tip kavram karmaşasına sebep olan otomobil üreticilerininde zaten modellerine isim takarak kurtulduklarını da belirtmiştim.

   

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #42 : Ocak 04, 2012, 19:38:56 »
Süper mini sınıfı hakkında bir yorumum yok zaten iq ayarında başka bir otomobil piyasada yok

Auris'le Megane'ın farkı nedir? Megane ile Fluence C sınıfında olabilmekteyse Auris ile Corolla neden birlikte C sınıfında değiler?

Ben Auris'in dingili uzunsa sınıf büyür demedim, Yaris Sedan sizin belirttiğiniz (sınıfların versyonları) açıklaması ile B sınıfındadır. City/Jazz Yaris HB/Sedan tamamı B sınıfı araçlardır. "muhterem aks kafasi" mesafesi sınıf içinde standart belirleyemez.

En başından beri benim bahsettiğim buydu sınıfların HB Sedan SW gibi versiyonları olabilir Auris ile Corolla'nın aynı sınıfta olması gibi Focus Sedan, HB, Sw versiyonlarla satılırken üç araçta temel olarak aynı sınıftaydı.

Clio'nun kendisi de grandtour'u da B sınıfıdır. Renabult Symbol'de B sınıfıdır. Symbol ile Accent B sınıfında oldukları ne kadar aşikarsa Bmw 1 Toyota Auris ile Vw Golf'ün bu sınıfta olma ihtimali o kadar abestir.

Wikipedia gösterilebeilcek kaynaklar arasında en fazla güvenilir olandır sanırım.

Ek olarak forumumuzda mevcut şu konuya bakınız. http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=34742.0

http://www.stiloturkiye.com/otomobil-dunyasi-133/siniflara-gore-aylik-arac-satislari-3556.html

Araştırma yaptığım tüm kaynaklarda segmentlerin belirttiğim şekilde sınıflandırıldığını görebilirsiniz. 1 önceki sayfada tek mesajda 5 link var tamamı segmentlerle ilgili yapılan google arama sonuçları

 


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #43 : Ocak 04, 2012, 22:24:04 »
   Cümle alem Yaris'i B sınıfı diye niteliyor ve sınıflıyor.Bana göre de kesinlikle öyledir. Zaten sanırım bu ABC meselesi araba imalaatının mihenk taşı olan Mercedesin icadıdır. Bmw  de 135 diye gidiyor. Ancak bu firmaların araçları, aslında tamamen bizim sınıflandırmak için tartıştığımız sınıfların dışında ve kendi araçları arasındaki sınıflandırmayı belirliyor.
    Euroncap ise araçları kg ları ile sınıflıyor. Onlara göre A ile B aynı sınıfta değerlendirilmiş. Daha sonra small family car diye ve large family car diye bir sınıf var.
 http://www.euroncap.com/Content-Web-Page/0f3bec79-828b-4e0c-8030-9fa8314ff342/comparable-cars.aspx

   Linkteki yazıda neden böyle yaptıklarını da açıklıyor. Yukarıda yazdığım gibi.
 Herkes kendi kafasına göre katagorizasyon yaparsa bu işin içinden çıkılabileceğini sanmıyorum
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #44 : Ocak 04, 2012, 22:30:21 »
Euroncap detayı için teşekkürler. Yaris'le İQ aynı sınıf ilginç olmuş o da :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #45 : Ocak 05, 2012, 08:34:52 »
Merhaba Faruk bey,

Çok güzel, dikkatli bir bakış açısıyla doğru noktayı yakaladınız.

Kesinlikle dediğiniz gibi, her firma kendi araçları arasında bir sınıflandırma/isim belirlediğinden diğer markalarla bire bir karşılaştırmak yanlış olur.

Alt, üst, A B C, 1 3 5 gibi sınıf kavramları, diğer markaların yaklaşık hacimleriyle karşılaştırıldığında, insanların kafasında sınıf/hacim/versiyon kavram karmaşası meydana getirdiğinden, otomobil firmalarının çoğu doğru bir karar verip, sınıflarını isimlerle ayrıştırmaktadırlar.

Bir markanın modelleri arasında ne kadar isim varsa o kadar sınıfı var diyebiliriz, HB, Sedan, SW olmaları bunu etkilemez

Bu yöntemle bakıldığında, yukarıdaki açıklamalarım ve verdiğim sınıf karşılaştırma listelerinde ne denmek istendiği daha iyi anlaşılmış olur.

Biraz daha açılım yaparsak;

2002-2006 Corolla H/B ve Sedan aynı kasa olduklarından ikiside C sınıfı diye adlandırılabilirdi,
2007-2012 Corolla Sedan C sınıfı olarak kalırken, Auris farklı kasasıyla (H/B olması nedeniyle de) B sınıfına dönüştü diyebiliriz,
Ford Focus içinde aynı şeydir, Sedan ve H/B kasaları aynı olduğundan ikiside C sınıfıdır diyebiliriz.
Renault Megane'da aynıdır, sedan ve H/B versiyonu aynı kasayı kullandığından C sınıfıdır diyebiliriz, Symbol B, Clio ise A sınıfıdır.
Golf H/B olduğundan B sınıfıdır, Jetta sedan olduğundan C sınıfıdır (önceki bazı yıllarda Golf ve Jetta aynı kasayı kullanmıştır, aynı kasa ama farklı isim kullanılması sınıfında karmaşa yaratmıştır, ve daha öncesine bakarsak Golf A sınıfıdır, büyüdükçe sınıf atlamıştır).

Diğer taraftan yapılmak istenen bir şey de, şudur; bazı modeller artık klasikleşmiş olduklarından diğer modellerden/kavramlardan ayrıştırmak. Mesela Golf deyince H/B bir araç, Golf'e alternatif Auris, Corolla deyince sorunsuz bir C sınıfı, Mini deyince o meşhur görüntü (mini sınıftan A sınıfına yükselmiştir), gibi vs vs
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #46 : Ocak 05, 2012, 11:14:38 »
2011 Yaris benzinli aracım 6 aylık bakım sonrası yaklaşık bir aydır,aracın start stop sitemi düzenli çalışmıyor.Aynı şartlarda bir kaç gün çalışyor sonra çalışmaz oluyor.Servise götürdüm 3 saat kadar uğraştılar,araç verileri sağlıklı hafızasında tutamıyor denildi.Toyota merkezden yazılım istediler,bekliyorum.Yine aynı yol hava vs.şartlarında aracım 6,8-7,6-8-9,5 lt arasında düzensiz tüketim değerleri gösteriyor. Gösterge bazen aracı stop ettiğimdeki ortalama 9,5 veya 8,5 de çakılı kalıyor.Hareket edince değişmiyor.Sıfırlayınca 7,4 lt düşüyor.Bazen düzgün çalışıyor.Çoğu zaman sorun yaşıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #47 : Ocak 05, 2012, 11:51:43 »
Merhaba Metinay bey,

Yakıt aldığınız zaman yol bilgisayarınızı ve günlük km sayaçlarınızı sıfırlamanız ve bir daha ki yakıt alma zamanına kadar da ellememeniz gerekiyor, ancak bu şekilde sağlıklı veri elde edersiniz. Yakıt tüketiminin kışın çok değişken olabileceğini belirtmeliyim, 500m mesafede yerine göre 2 -3 derece değişiklikler olabiliyor. Lastik basınçlarınızı uzun yol değerlere çıkarınız.

Stop-start için şunu diyebilirim, eğer çok miktarda dur kalk yaptığınız için akünüz zayıflıyorsa şarj edebilmek için motorunuz stop etmiyorda olabilir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota Yaris 2000 1.3
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #48 : Ocak 05, 2012, 13:50:05 »
2000 model toyota yaris im var 1.3 benzinli
şu an için şehir içinde 11.2 lt yakıt tüketiyorum bana normal değil gibi geliyor ?
sizce normal mi ve sebebi neler olabilir acaba ??
EMRE
emre KÜÇÜK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #49 : Ocak 05, 2012, 13:56:23 »
Merhaba Emre,

Şehir içi 7.2L/100km fabrika verisi, elbette trafikte dur-kalk çoksa bu değer yükselir, fakat 11.2L biraz fazla gibi, öncelikle daha çabuk viteslerini büyütme alışkanlıkları edindikten sonra şu bakımlarınıda yaptır.

Orjinal hava filtresi değişimi,
Orjinal yakıt filtresi değişimi,
Hava filtresi arkası sensörün temizliği (serviste),
Ateşleme sistemi temizliği ve bakımı,
Lastik havalarını yüksek hız değerinde basmak.
Her 5000km de bir Opet istasyonlarında mor renkli Injektor Cleaner ürünü yakıt depona boşaltıp üstünü yakıtla tamamlamak,
                    yada PO istasyonlarında aynı ürün Rom markayla satılmaktadır 7.5TL
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #50 : Ocak 05, 2012, 22:25:05 »
Merhaba Metinay bey,

Yakıt aldığınız zaman yol bilgisayarınızı ve günlük km sayaçlarınızı sıfırlamanız ve bir daha ki yakıt alma zamanına kadar da ellememeniz gerekiyor, ancak bu şekilde sağlıklı veri elde edersiniz. Yakıt tüketiminin kışın çok değişken olabileceğini belirtmeliyim, 500m mesafede yerine göre 2 -3 derece değişiklikler olabiliyor. Lastik basınçlarınızı uzun yol değerlere çıkarınız.

Stop-start için şunu diyebilirim, eğer çok miktarda dur kalk yaptığınız için akünüz zayıflıyorsa şarj edebilmek için motorunuz stop etmiyorda olabilir.
Tekin bey Merhaba,
Teşekkürler.Serviste aynı şeyi söyledi.Aküyü ölçtüler normal çıktı.Çözemediler.Toyota genel merkezden yazılım bekliyorum.Cihaz taktılar.Değerleri araç hafızasında tam tutamıyor vs gibi bir şeyler dediler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #51 : Ocak 06, 2012, 10:57:24 »
   Stop-start lı 2011 yarisi 16000 km kullandım. Bazen neden sistemin çalışmadığına anlam veremedim. Toyota bu sistemi şuan için terketmiş görünüyor. Sanırım bir tutarsızlık var.
   11 litre benzin 100 km 1.3 bir araç için çok aşırı  kullanım şartları haricinde anormal. 1450 kg 2000 cc otomatik vectra o kadar yakabiliyor ancak.  :blink:
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #52 : Ocak 06, 2012, 12:55:38 »


2002-2006 Corolla H/B ve Sedan aynı kasa olduklarından ikiside C sınıfı diye adlandırılabilirdi,
2007-2012 Corolla Sedan C sınıfı olarak kalırken, Auris farklı kasasıyla (H/B olması nedeniyle de) B sınıfına dönüştü diyebiliriz,
Ford Focus içinde aynı şeydir, Sedan ve H/B kasaları aynı olduğundan ikiside C sınıfıdır diyebiliriz.
Renault Megane'da aynıdır, sedan ve H/B versiyonu aynı kasayı kullandığından C sınıfıdır diyebiliriz, Symbol B, Clio ise A sınıfıdır.
Golf H/B olduğundan B sınıfıdır, Jetta sedan olduğundan C sınıfıdır (önceki bazı yıllarda Golf ve Jetta aynı kasayı kullanmıştır, aynı kasa ama farklı isim kullanılması sınıfında karmaşa yaratmıştır, ve daha öncesine bakarsak Golf A sınıfıdır, büyüdükçe sınıf atlamıştır).

Diğer taraftan yapılmak istenen bir şey de, şudur; bazı modeller artık klasikleşmiş olduklarından diğer modellerden/kavramlardan ayrıştırmak. Mesela Golf deyince H/B bir araç, Golf'e alternatif Auris, Corolla deyince sorunsuz bir C sınıfı, Mini deyince o meşhur görüntü (mini sınıftan A sınıfına yükselmiştir), gibi vs vs


     Öncelikle bir Site Yöneticisi olarak şunu söylemek zorundayım, forumlara girilen bilgiler toplululuğun herhangi bir anda yararlanabilmesi içindir. Yani birseysel oalrak kullandığımız bir mesajlaşma kanaldı değildir. Yani mesajlarımız şahıs olarak 1 kişiye hitaben yazılmamalıdır, eğer 1 üyenin yazdığı iletiye karşılık olarak bir ileti giriliyorsa, hitab edilen iletinin sağ üst köşesindeki alıntı kısmı kullanılarak yazılacak mesajın içerisine hitab edilen mesaj eklenmiş olur. Merhaba X Bey/hanım forum için doğru bir mesajlaşma şekli değildir.


http://www.caradvice.com.au/35049/toyota-to-build-corolla-hybrid-reports/ burdaki linke göre bizim Auris dediğimiz araba orda Corolla o zaman orda bu aynı araba C sınıfı bizde B sınıfı mı? Burda Accent'e denk koştuğunuz araba orda Mercedes C serisine mi denk?

Hyundai modellerine değinmişsiniz Accent B sınıfı Elantra C sınıfı mesela size göre, peki i30 hangi sınıftadır Accent B sınıfıysa ( hangi sebeplerden bilmiyorum )  i 30 hangi sınıftadır?


Size göre araçların burnu aynı arkası farklıysa sınıfı farklı olamaz. burnu farklı olursa sınıfı farklı olur. Auris Corolla vs Focus Hb/ Sedan örneğinde Focus Sedan ile Corolla aynı sınıfta yakın fiyatlara satılıyorlar, fakat Auris ile Focus HB de benzer yapı özelliklerinde, yakın hacimlerdeler bunlar da yakın fiyatlara satılıyorlar ama Auris B sınıfı ( Accent'le denk) Focus HB C sınıfı (Mercedes C serisiyle denk) ?? 

Megane artık ayrıldı Fluence var o zaman Fluence çıktı "Megane abicim sen hoppaa B sınıfına düştün arkadaşım" mı dicez? Eskiden burnunuz aynıydı ( Megane Sedan Megane HB'den devşirilen saçma sapan bir araba değil zaten !!!! ) HB olarak sen de C sınıfındaydın FLuence çıktı haydi alt sınıfa ????
Clio için de benzer durum geçerli, eskiden Symbol ile ortak burnu paylaşıyordu o zaman ikisi de B sınıfıydı. Şimdi Symbol'ün burnu değişti "Clio abicim sende doooğru A sınıfına " mı oldu?? Megane HB ile SYmbol aynı sınıfta??? Kaldı ki Clio 1990'ların başından beri üretimde olan bir model, Symbol türk kullanıcılarına yönelik devşirilmiş bir araç, zamanla başarı yakalaması ile birlikte yeni bir kasaya sahip oldu model adının başından clio kaldırıldı. 20 sene B sınıfında sayılan araç Symbol çıktı mertlik bozuldu A sınıfına düştü. Hoş Symbol'le BMW 1 serisi aynı sınıfta B sınıfının da bir numarası kalmadı.

Konuşmuşken aklıma Astra geldi onun da durumu karışık, yenilenmeden önce Sedanı vardı burunları aynıydı ikisi de C sınıfında, şimdilik yeni kasanın Sedanı yok o zaman Astra'da B sınıfında mı? Astra'yla aynı burunlu sedan yapılırsa ikisi birden C sınıfına geçer???


Bunlar gibi 10'larca çelişki yazılabilir,  ilk mesajnızdan beri ekleyemedğiniz tek bir linke rağmen yazdığınız bilgilerin kesin olduğunu iddaa eder bir tavırda mesajlar yazıyorsunuz.

Tavrınızı çok net olarak anlayamıyorum Corolla ile Auris aynı sınıfta aynı özelliklerde kullanıcı kesimine hitap eden araçlardır lütfen kabul ediniz. Her ikisi de C sınıfıdır. Golf ile Jetta'nın aynı sınıfta oluşu gibi.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Otomobil_segmentleri

C ( kompakt) sınıf HB ve sedanlar vardır. Yıllarca dergilerde bile okumuşuzdur. Kompak HB testi ( Golf, Astra,Focus,307,Corolla vs) Kompakt sedanlar testi vardır ( Corolla, Civic, Jetta, Focus Megane vs.)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #53 : Ocak 06, 2012, 13:01:20 »

Diğer taraftan yapılmak istenen bir şey de, şudur; bazı modeller artık klasikleşmiş olduklarından diğer modellerden/kavramlardan ayrıştırmak. Mesela Golf deyince H/B bir araç, Golf'e alternatif Auris, Corolla deyince sorunsuz bir C sınıfı, Mini deyince o meşhur görüntü (mini sınıftan A sınıfına yükselmiştir), gibi vs vs


Auris yokken Golf sınıfında Toyota'nın aracı yok muydu? Fluence yokken Renult'nun Corolla sınıfında aracı yok muydu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #54 : Ocak 06, 2012, 13:08:59 »
Merhaba Doğan bey,

Öncelikle "alıntı" yapma konusunda özür dilerim. Burada, elbette kişisel çatışma değil, bilgilerimizi/düşüncelerimizi karşılaştırıyoruz.

Söylediğiniz açıyla bakarsak, 100 yıldır üretilen bütün modelleri yıllık olarak sıralamamız ve birbirleriyle karşılaştırmamız gerekir.
Ben, günümüz modelleri içinde özellikle ülkemizde satılanlar arasında karşılaştırma yapmaya çalıştım.

Alıntı Yapılan: Doğan Keleş:
"ilk mesajnızdan beri ekleyemedğiniz tek bir linke rağmen yazdığınız bilgilerin kesin olduğunu iddaa eder bir tavırda mesajlar yazıyorsunuz."

Doğan bey, bu konuda iddia edilecek bir şey yok ki, hele kesinlik konusu hiç yok. Otomobil üreticileri arasında bile standartı olmayan bir konuda konuşuyoruz. Sizin kaynaklarınız da birbirleriyle uyuşmuyor. Dediğiniz gibi, doğru ve yetkili kaynaklardan faydalanmamız gerekir ama bu konuda keşke yetkili-otorite bir kaynak olsaydı. Bir sitede Auris'e Corolla denirken, diğer sitede mini bir araçla daha büyük bir araç aynı sınıfta sunulabiliyor, bir ülke bir araca A derken diğer bir ülke o araca B diyebiliyor.

Yukarıdaki anlatımlarımda da defalarca tekrarladığım gibi, otomobil üreticileride sınıf kavramından vazgeçmişlerdir, modellerine isimler vererek bu karmaşadan uzaklaşmışlardır.

Sınıflar, sizinde anladığınız gibi kasa şekli/hacim tarifinde kullanılan sözcüklerdi, kaliteyi ve donanımı belli eden tarifler değildiler.
Oysa günümüzde Full donanımlı bir Yaris hem güvenlik hemde donanım açısından bir çok markanın D sınıfından üstündür.
Şu da bilinmelidir ki, artık "A sınıfı D sınıfından kötüdür" diye bir şey kalmamıştır.

Geçmişte sınıflandırmalar sadece kasa şekli tarifinde mi kullanılmışlardı?.  Hayır, kasa şekli/hacim yanında, yol konforlarını tarif eden kavramlardı. Çünkü küçük bir otomobilin yol konforu büyük bir otomobilin yol konforundan kat kat düşüktü. Peki bugün için aynı şeyi söyleyebilirmiyiz? Bence, en küçük model ile en büyüğü arasında güvenlik farkı hiç kalmayan, yol konfor farkıda, 100 yıldır süregelen otomobil teknolojisinde olabileceği en üst seviyeye ulaşmıştır.

Sınıf kavramı bitmiştir, artık şu markanın şu isimli modeli vardır.

Sabırla yazdıklarımı okuduğunuz ve emek vererek beni yanıtladığınız için çok teşekkür ederim.

Not: Bu konuda daha fazla fikir veremeyeceğim, eğer bunların yanlış olduğu düşünülüyorsa, lütfen dikkate almayınız.


Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #55 : Ocak 06, 2012, 14:12:36 »
  Bazı paylaşımlarda istemeden de olsa yanlışlıklar mevcut. Bu noktada yanlış anlaşılmalara mahal vermememiz gerekiyor.
 A-B ya da C sınıfı olsun bu kategorize ediş şekilleri zamana ve firmadan firmaya değişir.
 Yaris A sınıfı değildir arkadaşlar, Toyota'da Aygo;
 
 A sınıfı olarak başlar ve sırası ile Yaris(B), Corolla ve Auris(C) olarak devam eder. Tabi markaların ülkeden ülkeye üretim özellikleri, kasalar ve model isimleri değişiklik gösterebilir. Türkiye'de Aygo yoktur ancak Toyota en düşük B sınıfı ile Türkiye pazarında yer almaktadır.
 Yine Kia'da Rio'nun altında Picanto modeli bulunmaktadır. Bu durumda Rio 'nun A sınıfı olması düşünülemez.
  Eski kasa bir Golf bugünkü Polo'dan daha küçük yapıdadır. Bu da zaman etkisini göstermektedir.
 
  Bilimsel tartışma iyidir, bundan herkes fayda sağlar, konu daha açıklayıcı olur. Diğer yandan, kavram karmaşaları olabilir, bazı bilgileri aktarırken kesin emin olmak gerekir yanlış bilgilerin yayılmaması açısından. Bu noktada gerekli düzeltmeleri hep beraber yapabiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #56 : Ocak 07, 2012, 16:40:36 »
2012 Yaris kullanıcısı olarak konuya giriyorum.

Kısaca yazacağım, herkese kolaylık olması için.

Yaris B sınıfıdır. Şu linkten Avrupa altındaki sıralamaya bakabilirsiniz: http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_size_class
Bu sınıflar ülke ve bölgelere göre değişebilir, çok fazla üzerinde durmayın bence.

Şu ana kadar 1-2 ay içerisinde bizimkiler pek kullanmamışlar aracı, 800km'de. Ben bunun büyük bir bölümünü akşam 5-6 Ankara trafiğinde kullandım. Geri kalanı da soğuk motor ile 300-500 metrelik market alışverişlerinde kullanılmış.

Ben kullanırken biraz sert kullanırım, %80 otomatikte, %20 (özellikle tırmanışlarda) tiptronik kullanırım.

Şu anda bilgisayar 7.4 litre/100km gösteriyor. Yapılan km ve alınan benzinden de hesaplanınca 7.6-7.7 gibi bir rakam çıkıyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #57 : Ocak 08, 2012, 22:52:01 »
   Bugün aldığım benzinle, 1600 km deki 2012 multidriveS yaris şehir içi 5,9 l / 100 km yaktığını gösterdi. :alkis:
2012 Yaris 1.33 Cool MultidriveS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Yaris yakit tuketimi hk.
« Yanıtla #59 : Ocak 11, 2012, 12:15:07 »
bugun itibariyle baktıgımda aracım 7.7 lt gösterdi 100 km de..ki dur kalk yapmak durumunda kaldığım çok oluyor özellikle köprü trafiğinde..ve tabi kış şartlarını da unutmamak lazım, klimayı kullanıyorum çoğu zaman özellikle sağlık sorunlarım nedeniyle..
tevazu erdemdir...