0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba Metinay bey,Yakıt aldığınız zaman yol bilgisayarınızı ve günlük km sayaçlarınızı sıfırlamanız ve bir daha ki yakıt alma zamanına kadar da ellememeniz gerekiyor, ancak bu şekilde sağlıklı veri elde edersiniz. Yakıt tüketiminin kışın çok değişken olabileceğini belirtmeliyim, 500m mesafede yerine göre 2 -3 derece değişiklikler olabiliyor. Lastik basınçlarınızı uzun yol değerlere çıkarınız.Stop-start için şunu diyebilirim, eğer çok miktarda dur kalk yaptığınız için akünüz zayıflıyorsa şarj edebilmek için motorunuz stop etmiyorda olabilir.
2002-2006 Corolla H/B ve Sedan aynı kasa olduklarından ikiside C sınıfı diye adlandırılabilirdi,2007-2012 Corolla Sedan C sınıfı olarak kalırken, Auris farklı kasasıyla (H/B olması nedeniyle de) B sınıfına dönüştü diyebiliriz,Ford Focus içinde aynı şeydir, Sedan ve H/B kasaları aynı olduğundan ikiside C sınıfıdır diyebiliriz.Renault Megane'da aynıdır, sedan ve H/B versiyonu aynı kasayı kullandığından C sınıfıdır diyebiliriz, Symbol B, Clio ise A sınıfıdır.Golf H/B olduğundan B sınıfıdır, Jetta sedan olduğundan C sınıfıdır (önceki bazı yıllarda Golf ve Jetta aynı kasayı kullanmıştır, aynı kasa ama farklı isim kullanılması sınıfında karmaşa yaratmıştır, ve daha öncesine bakarsak Golf A sınıfıdır, büyüdükçe sınıf atlamıştır).Diğer taraftan yapılmak istenen bir şey de, şudur; bazı modeller artık klasikleşmiş olduklarından diğer modellerden/kavramlardan ayrıştırmak. Mesela Golf deyince H/B bir araç, Golf'e alternatif Auris, Corolla deyince sorunsuz bir C sınıfı, Mini deyince o meşhur görüntü (mini sınıftan A sınıfına yükselmiştir), gibi vs vs
Diğer taraftan yapılmak istenen bir şey de, şudur; bazı modeller artık klasikleşmiş olduklarından diğer modellerden/kavramlardan ayrıştırmak. Mesela Golf deyince H/B bir araç, Golf'e alternatif Auris, Corolla deyince sorunsuz bir C sınıfı, Mini deyince o meşhur görüntü (mini sınıftan A sınıfına yükselmiştir), gibi vs vs