Gönderen Konu: 2013 Corolla  (Okunma sayısı 369420 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #920 : Mayıs 28, 2013, 23:11:46 »
Burulma kirişli olmasına hic ama hic sevinmedim ilk kötü haberlerden biri olsa gerek  bana göre :( bunun için bile corolladan vazgecenler olacaktır.
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • TOYOTACI
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 31000
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #921 : Mayıs 28, 2013, 23:13:59 »
yok hacı mm değil benzinli çünkü:))) 4.0 motor.... ya arkadaşlar bu burulma kirişi dediğiniz ne oluyor??? şayet şuan benim araçtaki burulma dediğinizse ben memnunum pek bişi hissetmiyom bana baya konforlu geliyorda
toyota candır,aşktır, tutkudur....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #922 : Mayıs 28, 2013, 23:27:16 »
yok hacı mm değil benzinli çünkü:))) 4.0 motor.... ya arkadaşlar bu burulma kirişi dediğiniz ne oluyor??? şayet şuan benim araçtaki burulma dediğinizse ben memnunum pek bişi hissetmiyom bana baya konforlu geliyorda
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=9617.0
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #923 : Mayıs 29, 2013, 07:49:36 »
yok hacı mm değil benzinli çünkü:))) 4.0 motor.... ya arkadaşlar bu burulma kirişi dediğiniz ne oluyor??? şayet şuan benim araçtaki burulma dediğinizse ben memnunum pek bişi hissetmiyom bana baya konforlu geliyorda

Burulma kirişi ile bagımsız süspansiyonun farkı elma ile armutun farkı gibi degildir.
Elma ile karpuzun farkı gibidir.
Bagımsız süspansiyonun yol tutuş dinamiklerini sert kullanıcılar direkt fark ederken konforunuda yanında bonus olarak sunar.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #924 : Mayıs 29, 2013, 09:14:59 »
Burulma kirişi ile bagımsız süspansiyonun farkı elma ile armutun farkı gibi degildir.
Elma ile karpuzun farkı gibidir.
Bagımsız süspansiyonun yol tutuş dinamiklerini sert kullanıcılar direkt fark ederken konforunuda yanında bonus olarak sunar.

Bence elma ile armut benzetmesi yeterlidir, karpuz kadar fark olacağını düşünmüyorum.

Viraj dönerken her iki sisteminde gövdeye farklı etkileri vardır, örnek; sola eğimli sola virajda, torsiyon çubuklu gövde yola paralel iken, çok bağlantılı olan yerçekimine paralel durumda olur.

Konfor ise daha çok amortisörlerin çapları ile ilgilidir.

Mercedes ve BMW ile yarışan ve Toyota ismini dünyaya tanıtan bir model olan Corolla'da bukadar kötü bir sistem uygulanması sizce-TCT neden hala mümkündür?

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #925 : Mayıs 29, 2013, 09:50:40 »
Süspansiyon sistemlerinin birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları vardır. Mutlak mükemmel süspansiyon yoktur. (Bose nin deneme amaçlı geliştridiği süspansiyonu saymassak) Aracın karşılayacağı ihtiyaç ve çevre şartlarına göre uygun olan sistem seçilir.
Unutmayalım ki chevrolet corvette te bile düne kadar bırakın torsiyon çubuğunu makaslı süspansiyon vardı.
Bu kadar çok üstünde durulacak bir arabayı kafadan çizecek bir durum değil bence.
Buradaki arkadaşların ben dahil kaç tanesi dizel ve benzinli aurise binip süspansiyonları karşılaştırıp şu daha iyiydi diye yorum yapabilir.
Denemesi bedava!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #926 : Mayıs 29, 2013, 09:57:54 »
Bence elma ile armut benzetmesi yeterlidir, karpuz kadar fark olacağını düşünmüyorum.

Viraj dönerken her iki sisteminde gövdeye farklı etkileri vardır, örnek; sola eğimli sola virajda, torsiyon çubuklu gövde yola paralel iken, çok bağlantılı olan yerçekimine paralel durumda olur.

Konfor ise daha çok amortisörlerin çapları ile ilgilidir.

Mercedes ve BMW ile yarışan ve Toyota ismini dünyaya tanıtan bir model olan Corolla'da bukadar kötü bir sistem uygulanması sizce-TCT neden hala mümkündür?

İngilteredeki Toyota fabrikasında egitimlerim sırasında bagımsız arkadan itiş sistemi sökülmüş vaziyette egitim alanında karşıma çıktı sonrasında bunun RAV4emi ait oldugunu sordugumda Avensise ait oldugunu yani 4*4 Avensis oldugunuda ögrenmiş oldum.

Sonrasında bagımsız süspansiyon hakkında konuşurkende yol tutuş ve konforun çok iyi oldugunu fakat maliyetlerinin burulma kirişinden daha fazla oldugunu belirtmişlerdi.

Önceki kasa Auris 2,2 D-CAT modelide bagımsızdı onuda kullandım ve zorladıgınızda yol tutuşunda elma ile karpuz kadar fark var bizzat yaşadıgım için vurguluyorum.

En başta bagımsız süspansiyonda vşraja girdiginizde tekerlegin taban açısını degiştirerek tekerlegin iz açıklıgını virajın dışına dogru genişletiyor. Tabii bunlar gözle görülebilecek degerlerde degil çok düşük ölçülerde bunlarda yol tutuşunu arttıran özellikler.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #927 : Mayıs 29, 2013, 10:07:54 »
Tekin abi

Birde kasisten geçerken iki süspansiyon arasında fark olmayabilir dogru.
Fakat patates tarlası gibi bir yolda tekerlekler zıt yönde çukur/kasislere girilirse fark bariz şekilde hissedilecektir.

Her bagımsız konforlumudur?

Hayır Focusa bakın bagımsız ama sert süspansiyonlu arkada oturanlar isyan ediyor. Fakat bu sertlik ve bagımsız süs. sayesinde sınıfının lideri yol tutuşuna sahip.

Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #928 : Mayıs 29, 2013, 10:12:49 »
Yeni Corollanin ilk fotolari basina verilmis. Sosyal agda gordum.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #929 : Mayıs 29, 2013, 10:15:32 »
Bir kac tane daha.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #930 : Mayıs 29, 2013, 10:20:03 »
Hiç inandırıcı gelmedi + iğrenç

paylaşım için teşekkürler Yiğidim ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '16
  • 62 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #931 : Mayıs 29, 2013, 10:25:47 »
yeni toyota = sedan auris :):):)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: -
  • 44 kere teşekkür etti
  • 145 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #932 : Mayıs 29, 2013, 10:27:31 »
eğer bu tasarım ise bence güzel olmuş. yeni aurise benzemiş kısmen önü ama içi benzemez umarım  :)
2007 Toyota Corolla 1.6 Comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #933 : Mayıs 29, 2013, 10:33:01 »
bence güzel olmuş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #934 : Mayıs 29, 2013, 10:33:39 »
Hiç inandırıcı gelmedi + iğrenç

paylaşım için teşekkürler Yiğidim ;)

Rica ederim Gülüm.

İlk iki fotoda gerceklik payi yuksek cok oncedende paylasmistim, diger fotolar ust duzey Corolla olacagini dusunuyorum.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #935 : Mayıs 29, 2013, 10:34:00 »
Arka taraf yine hyundai? Eğer gerçekten bu olursa corolla bi sonraki bineceğim araç toyota olmayacak ahanda buraya yazıyorum hatırlatırsınız :D (tabi 98model altı geçerli değil)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #936 : Mayıs 29, 2013, 10:35:40 »
Beyaz olanı güzel :)
Ötekileri bir sonraki corollada görürüz herhalde
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #937 : Mayıs 29, 2013, 10:38:24 »
Arka taraf yine hyundai? Eğer gerçekten bu olursa corolla bir sonraki bineceğim araç toyota olmayacak ahanda buraya yazıyorum hatırlatırsınız :D (tabi 98model altı geçerli değil)

Hacki Rouki akaar ;) ya da ae92.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #938 : Mayıs 29, 2013, 10:43:02 »
Fakat patates tarlası gibi bir yolda tekerlekler zıt yönde çukur/kasislere girilirse fark bariz şekilde hissedilecektir.

Doğru. Fakat böyle yolların da artık fazla kalmadığı bir gerçek.

Sonrasında bagımsız süspansiyon hakkında konuşurkende yol tutuş ve konforun çok iyi oldugunu fakat maliyetlerinin burulma kirişinden daha fazla oldugunu belirtmişlerdi.

Doğru. Aynı zamanda bizim yollarımız mükemmel olmadığından vibrasyon nedeniyle çok bağlantı sisteminin daha çabuk eskiyip sesler çıkartması olasıdır.

Benim merak ettiğim şu, amerikada nasıl çıkacak? eğer orada da torsiyon çubuklu çıkarsa demektir ki bizim yollarımıza has bir uygulama değil. Avrupaya ihracat yapılanlarda da farklı uygulandığını da düşünmüyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #939 : Mayıs 29, 2013, 10:49:00 »
Arka taraf yine hyundai? Eğer gerçekten bu olursa corolla bir sonraki bineceğim araç toyota olmayacak ahanda buraya yazıyorum hatırlatırsınız :D (tabi 98model altı geçerli değil)
Şimdi bu sözü ben söylesem kapıda alırlardı soluğu :)
VW Golf 7 1.4 TSI Highline