Gönderen Konu: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler  (Okunma sayısı 616286 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #60 : Eylül 30, 2013, 00:48:20 »
Passat ve Superb'de 1.4 motor biraz kucuk degilmi?


Abi superb in 0-100 değeri 10.5 saniye . Bence yeterli sonuçta 125 bg ve 200nm tork var .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 75 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #61 : Eylül 30, 2013, 01:18:36 »
Abi superb in 0-100 değeri 10.5 saniye . Bence yeterli sonuçta 125 bg ve 200nm tork var .

Olaya o açıdan değil de 1.500 kiloluk bir araçta, uzun vadede sıkıntı çıkaracak mı diye bakmak lazım. D segmenti bir arabada küçük hacimli motorları hep yadırgadım. Turbo denilen teknolojinin aşırı zorlanmaya toleransı oldukça düşükken, 1500 kilo araç ve aile yapımızdan kaynaklı araca kalabalık binmemizde eklenince ileride can sıkabilecek maliyetler açabilir gibi. İyi düşünmek lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #62 : Eylül 30, 2013, 09:47:06 »
Oğuz bilgiler için teşekkürler .

Benim başka bir sorum olacak .

Sence passsat 1.4 tsi exelecuve mi suberb 1.4 tsi elegance mi . Passat bir önceki kasa her iki aracında 2010-2011 modeli olacak . Pasattın tek artısı var gözümde oda dsg seçeneği olması gerçi otomatik mi düz mü alacağıma karar vermedim sebebi dsg tamamiyle kumar alıp sorunsuz kullananda var sorundan başı dertten kurtulmayan da .

 Öncelikle kim dedi sana Suberb'de DSG'nin olmadığını :) İlk önce bunu bir sil kafandan çünkü 2 araçta da Dsg var 1.4 Tsi'da.
Bu iki araç birbirine yakın araçlar benim her zaman favorim Passat'tır. Ama Superb'nin de artısı fazladır en azından o arkada ki diz mesafesi devasa. Ben Suberb'nin ön konsolunu direksiyonunu falan maalesef beğenemedim bir türlü. 2010-2011 model Passat ise dışı eski yanlız içi yeni modeldir buda çok güzel bir görüntü sağlıyor.

 Eğer 2. el değerini düşünüyorsan kesinlikle Passat. Ama yok ben rahat rahat geniş geniş bir araç kullanmak istiyorum dersen Suberb. Superb'nin yeni kasası mükemmel durumum olsa ben alırdım şahsen ama 2010 modelleri pek ilgimi çekmedi. Bu tamamen göreceli iki aracı da mutlaka incele bi koltuğuna otur derim. Karar senin sadece tiplerine para vereceksin geri kalan yürür aksam zaten aynı.

Passat ve Superb'de 1.4 motor biraz kucuk degilmi?


 Küçük mü ! Kadir abi ben de ki 2,0 dizel ile 110 km hıza kadar yetişemiyorum sollayıp geçiyor 110'dan sonra motorun büyüklüğünden dolayı yavaş yavaş öne geçiyorum. :) Tahminlerime göre bu motoru test etmemişsin bir kullan araç aklını alıyor resmen o nasıl bir gidiştir öyle. 1.2 tsi bile seni koltuğa yapıştırıyor şahane motorlar....

Olaya o açıdan değil de 1.500 kiloluk bir araçta, uzun vadede sıkıntı çıkaracak mı diye bakmak lazım. D segmenti bir arabada küçük hacimli motorları hep yadırgadım. Turbo denilen teknolojinin aşırı zorlanmaya toleransı oldukça düşükken, 1500 kilo araç ve aile yapımızdan kaynaklı araca kalabalık binmemizde eklenince ileride can sıkabilecek maliyetler açabilir gibi. İyi düşünmek lazım.
Can bey tsi kendini her türlü kanıtlamış mükemmel bir motor. 183 bin de golfü olan aile babası bir abimiz var araç bakımdan bakıma hiç bir arıza çıkarmamış. Ben bu konularda çok harap ettim kendimi :) Uzun vadede de olsa bu motorlar tık demeden yoluna devam ediyor sadece Dsg arada bir üzüyor adamı ama onu da 2013 modellerin hepsinde düzeltmişler şu an bir sıkıntı yok.

 İleride 1,4 tsi bir araç almaya karar verirseniz kafanızda hiç bir soru işareti kalmasın şahane bir motor. Ama ikinci el alınacaksa yüksek km'li araçlara kesinlikle bakılmamalı. Ne kadar iyi bir motorda olsa sonuçta turbolu bir motor önceden nasıl kullanılmış olduğu bilinmez.


 Mahmut bana kalırsa 1,4 tsi exle. veya comfort bir passat al derim :)
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #63 : Eylül 30, 2013, 10:57:31 »
Oğuz bilgilendirme için çok teşekkür ederim .

Dediğin gibi bende biraz düşününce passat mantıklı geldi . Diğer yandan acaba 2. el eski passat yerine sıfır octovia veya golf mu alsam diye düşünüyorum özellikle octovia nın yakıt değeri ve performası harika 0-100 8,4 saniye şehir içi tüketim 6.5 lt gözüküyor 2 lt fazla yaksa 8.5 lt yakar ki 0-100 8,4 saniye olan bir araba için harika bir değer .

Vallahi kafam çok karışık gerçi daha 5-6 ay var almama ama şimdiden araştırıyorum .

Diğer yandan kardeşim bu octovia ve golfün 2. elleri neden sıfırdan pahalı . Çok mu sıra var . :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #64 : Eylül 30, 2013, 11:02:38 »
Olaya o açıdan değil de 1.500 kiloluk bir araçta, uzun vadede sıkıntı çıkaracak mı diye bakmak lazım. D segmenti bir arabada küçük hacimli motorları hep yadırgadım. Turbo denilen teknolojinin aşırı zorlanmaya toleransı oldukça düşükken, 1500 kilo araç ve aile yapımızdan kaynaklı araca kalabalık binmemizde eklenince ileride can sıkabilecek maliyetler açabilir gibi. İyi düşünmek lazım.

Can bey şu anki aracım kadar sıkıntı çıkarmıcağı kesin . Daha önce olaya bu açıdan baktım pişmanım . Açı değiştirmeye karar verdim . :)
Zaten Oğuz 1.4 tsi hakkında yeterince bilgi vermiş motor kendini ispatlamış bir motor . Ama 160 lıklara sıcak bakmıyorum çünkü o kadar düşük hacimden o kadar yüksek güç elde etmek ilerde sıkıntılara sebep olabilir . Fakat 122 ve 140 lıkları kötü benzin almadıktan ve bakımlarını aksatmadıktan sonra rahat 350000 leri görecektir . Tabi kullanımı da önemli . Çevremde chip ile 100000 km devirmiş sorunsuz tsi lar mevcut .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #65 : Eylül 30, 2013, 18:32:54 »
Oğuz bilgilendirme için çok teşekkür ederim .

Dediğin gibi bende biraz düşününce passat mantıklı geldi . Diğer yandan acaba 2. el eski passat yerine sıfır octovia veya golf mu alsam diye düşünüyorum özellikle octovia nın yakıt değeri ve performası harika 0-100 8,4 saniye şehir içi tüketim 6.5 lt gözüküyor 2 lt fazla yaksa 8.5 lt yakar ki 0-100 8,4 saniye olan bir araba için harika bir değer .

Vallahi kafam çok karışık gerçi daha 5-6 ay var almama ama şimdiden araştırıyorum .

Diğer yandan kardeşim bu octovia ve golfün 2. elleri neden sıfırdan pahalı . Çok mu sıra var . :(
Mahmut eğer durumun varsa bence C segmentine para verme. D segmentine bin tadına doyma. Golf bindiğim en konforlu araba hatta şu an bende 2012 1.6 golf var. Kayınçom 1-2 günlüğüne bıraktı çok konforlu güzel bir araç ama yine de D segment diyorum hemde ısrarla :)

  Aynen öyle sıra bekliyorsun diye fırsatçıların dolu dolu rakam yazıyorlar araçlara. Gerçi Toyota'da yakında böyle olur, eşimin kuzeni yaris alacaktı 1,5 ay süre vermişler onun da maşallahı var yani :)

  160'lık versiyonları bende tavsiye etmiyorum.

 Hem sen, içinden hangi araç geçiyor onu söyle...!
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #66 : Eylül 30, 2013, 19:41:51 »
Mahmut eğer durumun varsa bence C segmentine para verme. D segmentine bin tadına doyma. Golf bindiğim en konforlu araba hatta şu an bende 2012 1.6 golf var. Kayınçom 1-2 günlüğüne bıraktı çok konforlu güzel bir araç ama yine de D segment diyorum hemde ısrarla :)

  Aynen öyle sıra bekliyorsun diye fırsatçıların dolu dolu rakam yazıyorlar araçlara. Gerçi Toyota'da yakında böyle olur, eşimin kuzeni yaris alacaktı 1,5 ay süre vermişler onun da maşallahı var yani :)

  160'lık versiyonları bende tavsiye etmiyorum.

 Hem sen, içinden hangi araç geçiyor onu söyle...!

Oğuz çok kararsızım kardeşim . Bugün biraz gezdim astrayıda inceledim ne yalan söyleyim çok hoşuma gitti . Vw de sıra pek önemli değilde bugün bana dedikleri fiyatı da sabitlemiyoruz oldu ve açıkçası ilgilerini beğenmedim ondan çok beğenmeme rağmen galiba vag gurubu almıcam ben böyle tok satıcı bir firma daha görmedim .

2. el insignalarda mantıklı fiyatları uygun ama onlarında yakıtları pek iç açıcı değil . 2. el avensislerde güzel aslında ama bundan sonra bedava verseler almam . D segmentinde de başka 1.6 veya altı benzinli araç aklıma gelmediğinden mecburen c segmenti araçlara bakmaya başladım . :(

Kardeşim c4 1.6 thp ler nasıl yakıt konusunda bir bilgin var mı ? Bütün araçları araştırıyorum onunda performansı teknik verilere bakınca iyi ama reelde yakıt tüketimi hakkında bir bilgim yok .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48000
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #67 : Eylül 30, 2013, 20:37:21 »
arkadaşlar bu turbo olayına şüpheli bakmayın neden derseniz: Turbo zaten dizel makinelerde yıllardır kullanılıyor. ve bu süre zarfında hem malzeme kaliteleri hem de turbo üzerine bilgi birikimi oldukça gelişti. Aslında benzinli makineler biraz da bu bilgi birikiminin üzerine kondular. Bu nedenle zaten dizel makinelerde olgunlaşan turbo teknolojisi benzinli motorlara daha rahat adapte edildi. Şu an tüm turbo makinelerde gerek turbo kalitesi gerek motor malzeme kalitesi üst seviyededir.

Turbo'nun hassas olduğu konu yağsız çalışmadır bu da motor ilk çalıştığı anda veya durdurulurken oluşan bir durumdur. Motor devri 2000 civarında iken turbo yaklaşık 20-25 bin devir ile döner. Bu nedenle motor dursa dahi turbo'nun durması uzun zaman alır. ilk çalıştırırken ve motoru durdururken 1-2 dk beklemek tam yağlama sağlayacağından turbonun ömrünü arttırır.

1.4 motor ağır kasa sorununa gelince. 2.0 atmosferik bir motor yaklaşık 150-170 beygir güç ve 200-210Nm arası tork üretir. Bu torku sağlayan her türlü motor o kasayı kaldırır. 1.4TSI motor 122beygir güç ve 1500-4000 devir aralığında 200Nm tork üretiyor. Bu da motorun atmosferik bir 2.0 civarında tork üretmesi demek ki tork devir aralığı da oldukça geniş. Korkmadan kullanabilirsiniz. Yakıt olarak ise 2.0 motorla kıyaslandığında elbette daha düşük olacaktır ancak bu motordan 1.6 veya 1.4 benzin performansı beklemek mantıklı değildir.

1.4TSI 160 beygir üreten türü ise 240Nm tork 1500-4500 aralığında veriyor. dikkat ederseniz devir 500dev/sn kadar fazla. tork farkını da koyduğumuzda aradaki beygir farkının nedeni ortaya çıkıyor. Basit olarak beygir tork, devir ve bir katsayı çarpımı ile elde edilir. Katsayının açıklaması uzun. Bu motor safkan bir 2.0 benzinli'den daha fazla performans verecektir emin olun. yakıt olarak ta tahminen %10-15 civarında daha az yakacaktır.

Ford 1.6Ecoboost makine ise 240Nm tork 1600-4000 devir aralığında ve 160 beygir güç üretiyor (Mondeo). Bakıldığında gerek güç gerek tork olarak 1.4TSI makineye yakın ancak burada ben 1.4TSI motorun daha iyi olacağını düşünüyorum.

Bana sorarsanız her iki makinede güzel makineler. Zaten değişen emisyon standartları nedeni ile benzinli olsun dizel olsun turbo kullanılması artık kaçınılmaz. Ayrıca bu motorlar uzun testler yapılmadan sürülmüyor piyasaya ve inanın en zor şartlar altında zorlanırlar. Misal düşük devir, düşük hız ve en sıcak ortam gibi. Motor devri ve hız düşük olduğundan soğutma sistemi en zor durumda çalışacaktır, yüksek motor sıcaklığı aynı zamanda yağlama için de zor bir durumdur. Bu testlerden geçmeyen makineler en başta üreticinin başına bela olur.

Euro 5 ve 6 normlarından sonra artık atmosferik motorların sonu geldi. her ne kadar japon'lar atmosferik motorlarda daha çok gelişmeye açık alan olduğunu söyleseler de eninde sonunda onlar da turboya geçecekler. Ne kadar erken o kadar iyi ki dediğim gibi gerek dizel makineler gerek ralli/f1 yarışları neticesinde ciddi bir turbo alt yapısı oluşmuş durumda. Bu nedenle artık atmosferik motor almak mantıksız. Gidin turbo bir makine alın, keyfini sürün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #68 : Eylül 30, 2013, 20:44:52 »
bence opel'in yeni 1.6 lt'lik turbo motorunu bekleyin ve test edin. büyük yatırımlar yapıldı. 1.4 turbo'dan daha verimli olacak gibi duruyor. en azından kağıt üstünde. ya da performans çok önemli değil diyorsanız, turbo istemiyorsanız 1.6 lt ecotec düşünülebilir. fiyatı oldukça makul. esp, hız sabitleyici gibi donanımlar standart.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48000
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #69 : Eylül 30, 2013, 20:52:56 »
VW ile ilgili ben de bir iki şey söyleyeceğim. Geçen sene auris'i almadan önce VW golf almayı istiyordum. Aradım bizim bayiiyi. Elimizde yok, 2 ay sıra var dediler. Tamam dedim vereyim kaporayı bana ayırın bir tane ancak fiyat konusunda ne olacak. Kasa değişimi filan 48 bin lira idi 1.6TDI 105 beygir orta donanım.Cevap aynen şu, 2 ay sonra hangi fiyattan gelirse o fiyattan veririz. O zaman dedim fiyatta biraz indirim yapın, yok dediler fiyat bu alırsan al almazsan zaten sıra var. ben de dellendim. Hem kapora vereceğim, hem sıra vereceğim, hem de fiyat garantisi yok. Bazı arkadaşlar seçtikleri renkte araç dahi alamadılar. Bu geldi bunu alın almazsanız başkasına veririz tarzı muhabbetler dönüyor. 2. olarak zaten benzer donanımda rakip araçlardan bir 3-5bin lira fiyat farkı var. Avrupada fiyatlar aynı. türkiyede doğuş sağolsun ben size lütfediyorum VW satıyorum bu fiyat farkına katlanacaksınız havasında.

Tamam mühendislik, malzeme kalitesi VW 10 numara araç ancak hem Avrupa'dan daha fazla para veriyoruz, hem sıra bekliyoruz, hem fiyat indirimi yok hem de sıra ne zaman gelirse o zamanki şartlara göre fiyat biçimleniyor. Bir de yatırdığınız kaporo bekleme süresi boyunca onlarda kalıyor ve 2 ay boyunca onlar bu parayı gayet güzel kullanıyorlar. Bu nasıl bir mantıktır, bu nasıl bir satış şeklidir anlamıyorum. Ve hala daha insanlar sıraya giriyor almak için. Ben bunları duyunca tamam dedim kalsın. Müşteri sanki ben değilim de onlar. Lütfedip bize araba veriyorlar. Bir de genel bakım masraflarının Toyota ile kıyaslandığında yaklaşık 2 kat daha pahalı olması durumu var. Sizi bilmem ama ben doğuşun bu burnundan kıl aldırmayan tarzına ve ne zaman uğrasam ilgisiz davranan müşteri temsilcilerine gıcık kapıyorum. Müşteri miyim, çapulcu muyum anlamıyorum. Tam bir paranla rezil olma durumu. Audi daha da beter. Gidiyoruz araç incelemeye. Arkdaşta A3 var. Adamlar şöyle göz ucuyla bakıyor, yerinden dahi kalmıyor, sanki "sen bu arabayı alaman" havası var.

Bu arada www.topgear.com sitesinde yeni kia ceed 9/10 golf 7/10 puan alıyor. bilginize.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #70 : Eylül 30, 2013, 21:21:37 »
bence opel'in yeni 1.6 lt'lik turbo motorunu bekleyin ve test edin. büyük yatırımlar yapıldı. 1.4 turbo'dan daha verimli olacak gibi duruyor. en azından kağıt üstünde. ya da performans çok önemli değil diyorsanız, turbo istemiyorsanız 1.6 lt ecotec düşünülebilir. fiyatı oldukça makul. esp, hız sabitleyici gibi donanımlar standart.

Abi tavsiyen için teşekkürler . Zaten aracı şimdi almıcam ama 6 bilemediniz 8 ay içinde almayı planlıyorum . Bu süre zarfında dediğiniz gibi opel yeni 1.6 motoru piyasaya sürerse onada bakarım bende daha verimli olacağını duydum bekleyip birlikte göreceğiz . Tekrardan teşekkürler .

VW ile ilgili ben de bir iki şey söyleyeceğim. Geçen sene auris'i almadan önce VW golf almayı istiyordum. Aradım bizim bayiiyi. Elimizde yok, 2 ay sıra var dediler. Tamam dedim vereyim kaporayı bana ayırın bir tane ancak fiyat konusunda ne olacak. Kasa değişimi filan 48 bin lira idi 1.6TDI 105 beygir orta donanım.Cevap aynen şu, 2 ay sonra hangi fiyattan gelirse o fiyattan veririz. O zaman dedim fiyatta biraz indirim yapın, yok dediler fiyat bu alırsan al almazsan zaten sıra var. ben de dellendim. Hem kapora vereceğim, hem sıra vereceğim, hem de fiyat garantisi yok. Bazı arkadaşlar seçtikleri renkte araç dahi alamadılar. Bu geldi bunu alın almazsanız başkasına veririz tarzı muhabbetler dönüyor. 2. olarak zaten benzer donanımda rakip araçlardan bir 3-5bin lira fiyat farkı var. Avrupada fiyatlar aynı. türkiyede doğuş sağolsun ben size lütfediyorum VW satıyorum bu fiyat farkına katlanacaksınız havasında.

Tamam mühendislik, malzeme kalitesi VW 10 numara araç ancak hem Avrupa'dan daha fazla para veriyoruz, hem sıra bekliyoruz, hem fiyat indirimi yok hem de sıra ne zaman gelirse o zamanki şartlara göre fiyat biçimleniyor. Bir de yatırdığınız kaporo bekleme süresi boyunca onlarda kalıyor ve 2 ay boyunca onlar bu parayı gayet güzel kullanıyorlar. Bu nasıl bir mantıktır, bu nasıl bir satış şeklidir anlamıyorum. Ve hala daha insanlar sıraya giriyor almak için. Ben bunları duyunca tamam dedim kalsın. Müşteri sanki ben değilim de onlar. Lütfedip bize araba veriyorlar. Bir de genel bakım masraflarının Toyota ile kıyaslandığında yaklaşık 2 kat daha pahalı olması durumu var. Sizi bilmem ama ben doğuşun bu burnundan kıl aldırmayan tarzına ve ne zaman uğrasam ilgisiz davranan müşteri temsilcilerine gıcık kapıyorum. Müşteri miyim, çapulcu muyum anlamıyorum. Tam bir paranla rezil olma durumu. Audi daha da beter. Gidiyoruz araç incelemeye. Arkdaşta A3 var. Adamlar şöyle göz ucuyla bakıyor, yerinden dahi kalmıyor, sanki "sen bu arabayı alaman" havası var.

Bu arada www.topgear.com sitesinde yeni kia ceed 9/10 golf 7/10 puan alıyor. bilginize.

Erol bey bugün aynı muameleyi ben gördüm ve plazaya girdiğime gireceğime pişman oldum . Ondan istedikleri kadar iyi araç yapsınlar tercihim olmucak . Ama skoda ve seatı da boş zamanımda gidip incelicem eğer ilgili bir tavır sergilerlerse 2. el bir suberb veya leon da tercih edebilirim .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #71 : Eylül 30, 2013, 22:29:22 »
şöyle bir durum da var. ilgi ve müşteri ilişkileri plazadan plazaya değişebiliyor. elit markalar hariç çoğu için geçerli. vw markasında araçların çoğu yolda iken satıldığından müşteri ile ilgilenmeye alışık değiller. toyota'nın çoğu plazasında kapıdan içeri girer girmez mutlaka ilgilenen biri olabiliyor. ford ve opel'de de çok iyi. özellikle opel-odak bayisi (istanbul-cevizlibağ) son derece güzel ilgileniyor müşteriler ile. bu aralar opel'in fiyatları rakiplerine göre oldukça makul kalıyor ve araç alacağınız zaman stoklarında varsa (bayi büyükse genelde istediğiniz araç hemen bulunuyor) teslimi 2-3 günde yapıyorlar. olmasa da istediğiniz şekilde oluşturduğunuz aracı 1 ay içinde teslim ediyorlar.

astra'nın üretim yeri ile ilgili değişik rivayetler var fakat polonya'da üretiliyor diye düşünüyorum. almanya ve ispanya diyenler oluyor. sanırım araç kodundan toyota'da olduğu gibi hangi ülkeden geldiği anlaşılabiliyordur.

1.6 lt 170 hp'lik motoru iyi incelemek gerek. değişken kam milinden bahsediliyordu. opel 1.6 lt'lik 2 motor üzerinde çok çalışıyordu bugüne kadar. kendine ait 1.6 lt 135 hp'lik bir dizel de yakında zafira'da sunulacak. daha sonra da astra ve belki insignia'da görev alacak.

opel'in turbo motorlarının bir avantajı da triger zinciri bulundurması. yüksek bakım fiyatlarını bir nebze olsun düşürebiliyordur umarım. en azından 4 yılda bir "ağır bakım" diye tabir edilen durum yoktur. bakım ücretlerine fazla takılmamayı tavsiye ediyorum çünkü örneğin opel-toyota arasında 3-4 bin tl fiyat farkı oluyor (referans için bkz. 1.4 turbo astra sedan cosmo manuel - 1.6 corolla premium manuel). elbette farklı araçların birbirine göre donanım açısından avantajları ya da eskiklikleri var. astra'da afl sistemine sahip xenon farlar, toyota'da touch ekran + geri görüş kamerası gibi. aradaki fiyat farkını tabi yıllık bakım maliyeti farkı olarak kabaca 300 tl olarak belirlesek 10 yıldaki fark ile toyota'nın fiyatına erişiyor. tercih sizin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #72 : Eylül 30, 2013, 22:53:27 »
şöyle bir durum da var. ilgi ve müşteri ilişkileri plazadan plazaya değişebiliyor. elit markalar hariç çoğu için geçerli. vw markasında araçların çoğu yolda iken satıldığından müşteri ile ilgilenmeye alışık değiller. toyota'nın çoğu plazasında kapıdan içeri girer girmez mutlaka ilgilenen biri olabiliyor. ford ve opel'de de çok iyi. özellikle opel-odak bayisi (istanbul-cevizlibağ) son derece güzel ilgileniyor müşteriler ile. bu aralar opel'in fiyatları rakiplerine göre oldukça makul kalıyor ve araç alacağınız zaman stoklarında varsa (bayi büyükse genelde istediğiniz araç hemen bulunuyor) teslimi 2-3 günde yapıyorlar. olmasa da istediğiniz şekilde oluşturduğunuz aracı 1 ay içinde teslim ediyorlar.

astra'nın üretim yeri ile ilgili değişik rivayetler var fakat polonya'da üretiliyor diye düşünüyorum. almanya ve ispanya diyenler oluyor. sanırım araç kodundan toyota'da olduğu gibi hangi ülkeden geldiği anlaşılabiliyordur.

1.6 lt 170 hp'lik motoru iyi incelemek gerek. değişken kam milinden bahsediliyordu. opel 1.6 lt'lik 2 motor üzerinde çok çalışıyordu bugüne kadar. kendine ait 1.6 lt 135 hp'lik bir dizel de yakında zafira'da sunulacak. daha sonra da astra ve belki insignia'da görev alacak.

opel'in turbo motorlarının bir avantajı da triger zinciri bulundurması. yüksek bakım fiyatlarını bir nebze olsun düşürebiliyordur umarım. en azından 4 yılda bir "ağır bakım" diye tabir edilen durum yoktur. bakım ücretlerine fazla takılmamayı tavsiye ediyorum çünkü örneğin opel-toyota arasında 3-4 bin tl fiyat farkı oluyor (referans için bkz. 1.4 turbo astra sedan cosmo manuel - 1.6 corolla premium manuel). elbette farklı araçların birbirine göre donanım açısından avantajları ya da eskiklikleri var. astra'da afl sistemine sahip xenon farlar, toyota'da touch ekran + geri görüş kamerası gibi. aradaki fiyat farkını tabi yıllık bakım maliyeti farkı olarak kabaca 300 tl olarak belirlesek 10 yıldaki fark ile toyota'nın fiyatına erişiyor. tercih sizin.

Abi vw de durum farklı . Hemen hemen tüm bayilerinde durum aynı diye duydum . İnsan servisi kötü bir modeli alabiliyor ama satış bölümü kötü olunca olmuyor . Ben kendilerden aracı para verip alacam bana sadaka vermicekler . İnsan az bir şeyde olsa ilgi gösterir ilgi göstermese bile en azından biraz sıcak davranır . Vw bayisine mi gittim devlet dairesine mi anlamadım gitti . En son gittiğim vergi dairesindeki memur vw bayisindeki elemandan daha fazla ilgi ve alaka göstermişti . :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48000
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #73 : Ekim 01, 2013, 11:38:43 »
Doğuş otonun stoklu çalıştığını düşünmüyorum. Önce satıyor sonra sipariş veriyor. bu sayede stok maliyeti olmuyor. kaporayı en az 2 ay kullanıyorlar finans kazancı elde ediyorlar. avrupada ford focusla aynı olan fiyata bir 5 bin lira bindiriyorlar. kar üstüne kar.

opel astra sanırım yakında bir makyaj görecek fiyatların düşük olmasının nedeni bu olabilir. makyaj zamanı kasa ilk çıktıktan 2-2,5 yıldır. biniciler için iyi bir.seçenek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #74 : Ekim 01, 2013, 11:41:55 »
Doğuş otonun stoklu çalıştığını düşünmüyorum. Önce satıyor sonra sipariş veriyor. bu sayede stok maliyeti olmuyor. kaporayı en az 2 ay kullanıyorlar finans kazancı elde ediyorlar. avrupada ford focusla aynı olan fiyata bir 5 bin lira bindiriyorlar. kar üstüne kar.

opel astra sanırım yakında bir makyaj görecek fiyatların düşük olmasının nedeni bu olabilir. makyaj zamanı kasa ilk çıktıktan 2-2,5 yıldır. biniciler için iyi bir.seçenek.

Erol bey astra 2012 de makyajlandı . Yine makyajlanacağını sanmıyorum . Ucuz olmasının nedeni herkesin yeni gelecek 1.6t motoru beklemesi olabilir . Opel bu motorda verimlilik konusunda çok iddialı bakalım bende zaten şu an aracı alamam en fazla 8 ay sonra almayı düşünüyorum ama 2-3 ay sonra da bir bakmışsınız almışım belli olmaz .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #75 : Ekim 01, 2013, 12:00:33 »
Doğuş otonun stoklu çalıştığını düşünmüyorum. Önce satıyor sonra sipariş veriyor. bu sayede stok maliyeti olmuyor.

Bu konuda yanlış düşünüyorsunuz.. VDF tüketici finansmanı dışında bayilere stok finansmanı sağlıyor. Çok detaya girmicem ama böyle bir şirketin var olması ve bireysel hacimlerin küçük olması sebebiyle stok finansmanının önemli bir yer tuttuğunu söyleyebiliriz.
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #76 : Ekim 01, 2013, 16:07:08 »
 Ben opel'in sadece 1,6 dizel üzerinde çalıştığını ve insignia'ya bu motoru koyacağını duymuştum. Bir de yeni nesil benzinli için mi çalışıyor !

Bu arada Adana'da ki Aykan'dan ben aşırı memnunum ilgi alaka 10 numara ama herkeze öyle değiller bunun ben de farkındayım. Antakya'da da sıkıntı yok onda da arkadaşım çalışıyor ondan dolayı iyiyiz daha da başka Vw servisini ziyaret etmedim ama.

 Ben opel hastasıyım tüm modellerine bayılıyorum yanlız aracın motorları ve yakıt tüketimleri çok kötü ama geri kalan herşey dört dörtlük. Adam akıllı az yakan arıza vermeyen güzel bir motor üretirlerse ben Vw'ye para vermem...
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '09
  • 82 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #77 : Ekim 01, 2013, 19:20:01 »
Millet acil arabaya ihtiyacım var.Bi tane honda buldum ama kilometre beni düşündürüyor.Sizce bu araba alınır mı?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-temiz-bakimli-bir-arac...lpg-li-sanruflu-138992366/detay/
2007 Model Avensis 1.6 Elegant
1998 Model Corolla 1.6 Special GLİ
1998 Model Corolla 1.6 XEİ
2009 Model 1.6 E14 Corolla Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • FlickR -FotoShare
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #78 : Ekim 01, 2013, 19:24:58 »
Millet acil arabaya ihtiyacım var.Bi tane honda buldum ama kilometre beni düşündürüyor.Sizce bu araba alınır mı?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-temiz-bakimli-bir-arac...lpg-li-sanruflu-138992366/detay/

Kilometresi temiliği bir kenara, bu arabaya bu para çok. "Bence".

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '09
  • 82 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Arşivlenmiş Konu: Otomobil Tavsiyesi İsteyenler
« Yanıtla #79 : Ekim 01, 2013, 19:28:50 »
Kilometresi temiliği bir kenara, bu arabaya bu para çok. "Bence".

Neden çok tam anlamadım.Sence ne kadar olmalı bu arabanın ederi.Kime sorsam fiyat harika kilometreye baktır diyor orjinal olmayabilir diyorlar...
2007 Model Avensis 1.6 Elegant
1998 Model Corolla 1.6 Special GLİ
1998 Model Corolla 1.6 XEİ
2009 Model 1.6 E14 Corolla Elegant