Gönderen Konu: Yerli Otomobil Serüveni  (Okunma sayısı 24030 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #200 : Aralık 30, 2019, 18:39:17 »
Demek istediğim örneğin bir ayfon alan biri bunu sensörü sony, ekran samsung çinde üretilmiş demiyor sonuna kadar savunuyor, toyota olsa ha keza, bosch desen aynı kimse fabrikasna içeriğine bakmıyorda biz telefon yapsak çinde üretildi oluyor, uydu fırlatsak roketi el yaptı, helikoter yapsak motoru dışarıdan diyor, yok böyle dünya...Ben bu ezik anlayışa ibretle bakıyorum...100 birimlik bir malın %10 u bizden olsun, yarın %15 olsun sonuna kadar destek olmamız lazım..
eziklik ile alakası yok bence ;
öyle olmasının sebebi a dan z ye herşeyin yerli imiş gibi insanlara sunulması yoksa tabi ki kim neyde iyi ise onda yaptırılsın herşey.diğer bir sebebi ise normalde (araba dan bahsetmiyorum) zaten olması gereken bir şeyi yapınca bunu günlerce haber yapıyoruz propaganda uğruna ve gerçekten bunların olmasından bahsetmek bile komik geliyor.yani düşünsenize bosch bir ürün çıkartıyor elektrik süpürgesinin modelinde yenilik bunu Almanya da günlerce konuşuyorlar :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #200 : Aralık 30, 2019, 18:39:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #201 : Aralık 30, 2019, 22:55:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #202 : Ocak 01, 2020, 14:56:41 »
eziklik ile alakası yok bence ;
öyle olmasının sebebi a dan z ye herşeyin yerli imiş gibi insanlara sunulması yoksa tabi ki kim neyde iyi ise onda yaptırılsın herşey.diğer bir sebebi ise normalde (araba dan bahsetmiyorum) zaten olması gereken bir şeyi yapınca bunu günlerce haber yapıyoruz propaganda uğruna ve gerçekten bunların olmasından bahsetmek bile komik geliyor.yani düşünsenize bosch bir ürün çıkartıyor elektrik süpürgesinin modelinde yenilik bunu Almanya da günlerce konuşuyorlar :)

Dostum kusura bakma ama senin bakış açın sorunlu.
1.si az bile haber yapıldı ben devlet başkanı olsam bütün kanalları tek yayın arabayı verdirirdim neticede ülkede bir devrim olmu.
2.si ise Bosch markası elektrik süpürgesinin ilk örneklerinden birini yapabilseydi Almanlar sadece kendi ülkesiyle kalmaz bütün dünyaya bunu 365 gün haber yaptırırlardı.

Karşılaştırmalarını doğru yap bence artık.
Ütopik konuşup duruyorsun.
Ortaya biri çıktı BU ARACIN %100 Ü YERLİ Mİ DEDİ ? 1 tane kaynak göster bununla ilgili.

Konuşanların hepsi az bile konuşuyorlar, bu araba yerli ister tasarımını italyan yapsın pilini çin yapsın koltukları japon olsun bu araç yerli neyini anlamıyorsun acaba.

Araçla ilgili Jaguar'ın I PACE modeli şuanda 600 bin TL seyrinde.
Bizimkinin En full donanımı 400-500 bin TL arasında olacaktır.

4x2 ve 300 km menzilli baz versiyon ise 150 bin TL civarında olur(bugünün parasıyla)
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #203 : Ocak 01, 2020, 15:30:49 »
Üretimle ilgili bir problem olmaz ama bunu devam ettirebilmek bir çok bilgi yatırımı (ar-ge) ve maddi yatırım gerektirecektir. Pazarını adeta bir sağlam kayanın üzerine oluşturması gerek. Üretimin de belli başlı giderleri olacaktır dolayısıyla çarkın kendisini iyi çevirmesi lazım. Ne kadar konuşursak konuşalım ister övelim ister yerelim bunların hepsi bir bilinmez.

Konuşulanların havada kalmaması için bize yakışır şekilde (Saygılı şekilde) umutla izleyelim bekleyelim görelim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #204 : Ocak 01, 2020, 15:44:55 »
Şuan ki vergi sistemi ile,
Yıllık MTV si 11000 Tllerde olacak gibi.

İç pazar için ölü doguyor.
İnsaallah bi duzenleme gelir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #205 : Ocak 01, 2020, 19:08:29 »
Dostum kusura bakma ama senin bakış açın sorunlu.
1.si az bile haber yapıldı ben devlet başkanı olsam bütün kanalları tek yayın arabayı verdirirdim neticede ülkede bir devrim olmu.
2.si ise Bosch markası elektrik süpürgesinin ilk örneklerinden birini yapabilseydi Almanlar sadece kendi ülkesiyle kalmaz bütün dünyaya bunu 365 gün haber yaptırırlardı.

Karşılaştırmalarını doğru yap bence artık.
Ütopik konuşup duruyorsun.
Ortaya biri çıktı BU ARACIN %100 Ü YERLİ Mİ DEDİ ? 1 tane kaynak göster bununla ilgili.

Konuşanların hepsi az bile konuşuyorlar, bu araba yerli ister tasarımını italyan yapsın pilini çin yapsın koltukları japon olsun bu araç yerli neyini anlamıyorsun acaba.

Araçla ilgili Jaguar'ın I PACE modeli şuanda 600 bin TL seyrinde.
Bizimkinin En full donanımı 400-500 bin TL arasında olacaktır.

4x2 ve 300 km menzilli baz versiyon ise 150 bin TL civarında olur(bugünün parasıyla)

1.Ben sizin dostunuz değilim bu konuda hem fikir olalım burası forum herkes kendi düşüncesini söylüyor,sorunlu kelimesini aynen size iade ediyorum.
Jaguar bugünün şartlarında o kilometreyi karşılıyor 2 sene sonra neyi karşılayacağı belli olmaz manasında dedim.
jaguar ile karşılaştıran sizdiniz.

Dünyada hergün yeni bir şey bulunuyor hergün onlar bu kadar sokaklarda a dan z ye konuşmuyor dedim,örnek araştırıp incelemek isterseniz de ülkelerin yıllık patent başvurularını incelersiniz.
Araç yerli değil hiç demedim.
Yukarıda arkadaş link vermiş aracın 2017 yılında zaten yapıldığını bakarsanız linke zaten görmüş olursunuz.
Karşılaştırmalarımı istediğim gibi yaparım karşı cevap yazmak zorunda değilsiniz ki sonuçta benim düşüncelerimde kendi bakış açım tecrübelerim eğitimime dayanarak yapıyorum,beğenir yada beğenmezsiniz o başka konu.
Yanlış olabileceğim tabiki yerler vardır gelişim ve hataları düzeltme sürekli olur zaten o yüzden forumlarda bilgi paylaşıp konuşuyoruz.
Ama bu yok ütopik konuşup duruyorsun,sorunlu vs konuşma tarzı inan hiç yakışmıyor size.


Mesaj Birleştirildi: Ocak 01, 2020, 19:10:17
Şuan ki vergi sistemi ile,
Yıllık MTV si 11000 Tllerde olacak gibi.

İç pazar için ölü doguyor.
İnsaallah bi duzenleme gelir.
Şunu merak ediyorum bu araca özel vergilendirme imkanı olabilir mi?Hani gümrük birliğinden dolayı aynı emsalde araçlara aynı vergi sistemi uygulanabilir maddesinden yola çıkarak soruyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #206 : Ocak 01, 2020, 20:46:39 »
Birbirimize karşı kırıcı kelimeler değil, fikir eleştirisi kullanın lütfen.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #207 : Ocak 01, 2020, 21:48:05 »
Çindeki benzeri 蔚来 ES6 adıyla satıştaymış ve bizim kırmızı ile aynı menzile sahip olan SUV 380.000TL rakam etiketli.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '18
  • 67 kere teşekkür etti
  • 172 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #208 : Ocak 01, 2020, 22:07:12 »
Çindeki benzeri 蔚来 ES6 adıyla satıştaymış ve bizim kırmızı ile aynı menzile sahip olan SUV 380.000TL rakam etiketli.
bizde de fiyatı 380000 tl olursa bu proje ülke içi satışta biter kim binecek o arabaya yada alabilecek demek daha doğru olur yerli milli diye benim gibi orta gelirli vatandaş o kadar parayı arabaya vermez veremez

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #209 : Ocak 01, 2020, 23:26:35 »
bizde de fiyatı 380000 tl olursa bu proje ülke içi satışta biter kim binecek o arabaya yada alabilecek demek daha doğru olur yerli milli diye benim gibi orta gelirli vatandaş o kadar parayı arabaya vermez veremez


Turkiyede en ucuz elektrikli arac Renault Zoe,
Fiyati 200 000 Tl,
Özellikler, yerli aracin yanina bile yaklasamaz,
Bu vqziyette iken, o meblanin altinda o araci beklemek, sadece hayal urunu olur.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '14
  • 18 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #210 : Ocak 02, 2020, 00:03:31 »
Uzun süredir herhangi bir konuya yanıt vermiyordum ama bu konu farklı tahammül sınırlarımın ötesine geçti

Ülkemde üretim yapmanın ne kadar zorlaştırıldığının farkındayım. Firmalar patır patır kapanıyor. Umarım bu araç gerçekleşir ve uygun fiyata satılır.
Minimum 300 bin sekmesi ve üzeri olacağı bu teknik özelliklerle su götürmez gerçek. Bazı arkadaşların belirttiği gibi de yıllık vergisi 11 bin üzeri. Vergi sisteminde bu araca özel düşük vergilendirme yapamazsın uluslararası anti tröst yasaları engeller.
Yerli ve milli diye üzerine basa basa söylüyorlar. Neresi yerli ve milli açıkçası ben göremedim. Görebilen bana şurası desin.
2 yıl içinde piyasaya verilecekmiş. Hangi ara fabrikaları inşa edeceksin bantları kuracaksın personeli eğiteceksin üretip testlerini yapacaksın, satacaksın.
Daha söylenecek çok söz var ama bu kadar yeter. Ha bu arada yerli uçak fabrikamızın yanına yapmasınlar tesisi.

1996 1997 xli 1997 xei 1.6 gri
2007 corolla hb sol boncuk&Auris coupe d4d elegant buz bey.
2010 corolla d4d elegant manuel gri 2011 verso d4d
2014 Dizel Tekna Qashqai

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #211 : Ocak 02, 2020, 10:30:06 »

Turkiyede en ucuz elektrikli arac Renault Zoe,
Fiyati 200 000 Tl,
Özellikler, yerli aracin yanina bile yaklasamaz,
Bu vqziyette iken, o meblanin altinda o araci beklemek, sadece hayal urunu olur.

Sadece 2020 de çıkmış olsa minimum 500.000 tl civarı eder diye düşünüyorum

Aynı klasmandaki bir tesla model s
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-tesla-2017-tesla-model-s-p100d-15-tam-otv-li-hemen-teslim-483902136/detay

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • MEB
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '17
  • 68 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #212 : Ocak 02, 2020, 15:29:00 »
Hayatında teslayı yakından görmemiş içine binmemiş adamlar teslayı kötülüyor bazı yerlerde arkadaş sen araba yapacanda senin kötülemenle dünya tesladan vazgeçmez. Seni biz görüyoruz, sen teslanın içine bin kullan sonra kötüle. Tamam bizimkisi daha iyi OLACAK ileride ama şimdi olanı kötülemek niye. Ayrıca şunuda belirteyim kısa sürede hızlanabilen bunca ağır bir aracın yerli fren balatasını merak ediyorum valla aynı üreticinin balatasını takmak isterim corollama.
2003 benzinli  terra 1.6 VVT-I  dan sonra 2017 1,6 advance manuel benzinliyle yola devam.

Üç günlük seyisler ve 40 Yıllık işi karıştırıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #213 : Ocak 02, 2020, 16:29:04 »
Hayatında teslayı yakından görmemiş içine binmemiş adamlar teslayı kötülüyor bazı yerlerde arkadaş sen araba yapacanda senin kötülemenle dünya tesladan vazgeçmez. Seni biz görüyoruz, sen teslanın içine bin kullan sonra kötüle. Tamam bizimkisi daha iyi OLACAK ileride ama şimdi olanı kötülemek niye. Ayrıca şunuda belirteyim kısa sürede hızlanabilen bunca ağır bir aracın yerli fren balatasını merak ediyorum valla aynı üreticinin balatasını takmak isterim corollama.
Bu şekilde konuların yakalanması çok güzel bence.
Aracın mantığı gereği rejeneratif fren zaten kullanılacağından, acil durumlar hariç fren balatalarına önemli yük binmeyecektir. Acil durumlar ve belli kullanım koşullarında da konvansiyonel fren sistemi tabi ki işlev görecektir. Yerli olarak üretilen, belli kalite düzeyini yakalamış balatalar halihazırda mevcut. Tabi bunların özel tasarımı, hangi şartlarda (teknik ve idari özellikler) inceleneceği de önemli.
Yalnız balata sınıflandırmasında (sürtünme katsayısına göre) belli dereceler vardır (örneğin raylı sistemlerde L, LL, K gibi). Bunların da farklı sürtünme katsayıları vardır. Örneğin 2.5t'luk bir araçta kullanılan balatanın, 1.3t'luk bir araçta aynı şekilde kullanılması düşünülemez. Çünkü tek negatif ivmede tek değişken balata değildir. Önce balataya değinirsek;
Balata ve fren diski arasındaki sürtünme katsayısı (k) bu malzemelerin özelliklerine bağlı olacaktır. Dolayısı ile, aracın tahmini yüksüz ve yüklü ağırlığına göre uygun sürtünme katsayılı balata sürtünme katsayısı hesaplanacak ve ona uygun balata hamuru karışımı oluşturulacaktır. Frenaj esnasında oluşan ısı ile doğru orantılı olarak da bunların ebatı artacaktır (sürtünme kuvveti nominal yüzey alanına bağlı değildir. Yüzey alanı ise genelde gözle görülenden çok daha farklıdır, merak eden olursa bu durumu da detaylandırabilirim).
Diğer yandan;
Coulomb-Amontons kanununu incelemek gerekir. Buna göre; sürtünme, cisme (burada balata ve tepki kuvveti ortaya koyan fren diski) uygulanan dikey kuvvetle orantılıdır. Yani, balatayı diske itecek kuvvet arttıkça, sürtünme ve dolayısı ile negatif ivme de artacaktır. Ancak bu, aracın da yavaşlayacağı anlamına gelmez. Çünkü bu kuvvetin neticesinde, lastik ile yol yüzeyi arasındaki sürütnme de zorlanacaktır. Bu sürtünme de yukarıda bahsettiğim gibi dikey ve tepki kuvvetine bağlıdır ve dolayısı ile lastik ile zemin arasındaki sürtünme kuvvetine bağlıdır. Eğer fren balata-disk sürtünme kuvveti lastik-zemin arası sürtünme kuvvetini aşarsa, kızaklama (Abs frenin devreye girmesi) oluşacak ve lastik-zemin arası statik sürtünme katsayısının yerini dinamik sürtünme katsayısı (statikten daha düşük değerlidir) alacaktır. Bu da kızaklamayı daha da arttıracaktır.
Sonuç olarak, balata-disk ve lastiklerin sürtünme katsayısı müdahale edilebilir değişkenlerdir ve araca uygun seçilmelidir. Bunlar da aynı zincirin halkaları şekilde işlev görürler. Zemin şartları ise değişkendir ve buna bağlı olarak araç elektronik sistemleri (varsa) ve sürücü uyarlamalar göstermelidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #214 : Ocak 03, 2020, 22:39:22 »
TürkiyeninOtomobili’nin markalaşma süreci nasıl ilerleyecek?

https://twitter.com/TOGG2022/status/1213060034386628613



Mesaj Birleştirildi: Ocak 03, 2020, 23:20:50

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '19
  • 224 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #215 : Ocak 04, 2020, 01:21:19 »
Seçimden önce gaz alma harekatı olduğunu düşünüyorum malesef
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #216 : Ocak 11, 2020, 10:43:54 »

Ne şartlarda üretmişler hayran olmamak elde değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
  • Araç: 4runner
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '99
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #218 : Ocak 20, 2020, 19:20:48 »
https://www.google.com/search?q=hongqi+hs5&client=ms-android-huawei-rev1&prmd=isvn&sxsrf=ACYBGNT3GA6dhZvkRJEt8HsiK1lOqfS4Iw:1579366382193&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjS3rihzo3nAhXI0qQKHTmVAWcQ_AUoAXoECAoQAQ&biw=360&bih=647

Çinli model çok benziyor

Yerli otomobilin neresi yerli bu soruyu soran kaç kişi var acaba, nerede ne kadar emek verildi? Her zaman ki troller oy devsirsin diye balon mu? Pininfarina k550 k750 nice tasarımları var parayı verene prototipi veriyorlar.
https://*****/*****

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli Otomobil Serüveni
« Yanıtla #219 : Ocak 20, 2020, 20:24:22 »
Her tarafı yerli olsa da fiyatı önemli  ; benzer teknik özellikteki araç olan jaguar'ın fiyatı 695.000 tl,dolayısıyla orta sınıfın ulaşamayacağı bir araba olacak,bu durumda içten yanmalı motorlara devam edilir,çünkü çok daha ucuz .
Tokay Ceritoğlu