Gönderen Konu: 140 HP TSI VAK'ASI  (Okunma sayısı 30280 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • karakus11.blogcu.com/
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 16 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #60 : Eylül 13, 2011, 17:05:06 »
Sanırım , benzinli düşük hacimli motorlardan yüksek beygirler elde etmek moda oldu galiba...

Ford frankfurtta 1.0 lt lik - 3 silindirli - 99 ve 118 beygirlik - Focus ; C Max ; Bmax modellerinde kullanacağı bir motor tanıtmış...

TSI motorlarda bunlar oldu ise , bu 1.0 lt motorda neler olur artık ...........

Kaynak...
http://www.autoblog.com/2011/09/12/ford-1-0l-ecoboost-three-cylinder-finds-a-home-in-the-euro-spec/
Acaba sırf dünya için mi yaratılmışsın ki, bütün vaktini ona sarfediyorsun!
" Zaman gösterdi ki, Cennet ucuz değil, Cehennem dahi lüzumsuz değil "
" İnsan bir yolcudur. Sabavetten (çocukluktan) gençliğe, gençlikten ihtiyarlığa, ihtiyarlıktan kabre, kabirden haşre, haşirden ebede kadar yolculuğu devam eder." (Mesnevi-i Nuriye)

Toyota Club Türkiye

Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #60 : Eylül 13, 2011, 17:05:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #61 : Eylül 13, 2011, 17:17:37 »
Hacime dayalı vergi, emisyonlar vs. de göz ardı edilmemeli. Ayrıca aşırı beslemeli motorlar atmosferiklerden daha verimlidir. Otomobil motorları genel olarak belli km ler hizmet etsin diye üretilir. Ama bu noktada hep dediğim gibi 80 ve 90 ların politikası değişmiştir. Teknoloji ve standartlar o kadar hızla gelişiyor ki 1.000.000 km gidecek bir motor yapmak anlamını yitiriyor. Ancak doğru ve itinalı kullanım ile hor kullanım arasında da motor ömrü açısından fark olacağı açık.
Diğer yandan küçük hacim ve aşırı besleme teknolojisi çok da yeni değil. Ayrıca Toyota'nın ürettiği kimi araçlarda (Daihatsu) bu teknolojiyi kullanıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #62 : Eylül 13, 2011, 17:55:06 »
Bu konuda hakan abiye katılıyorum ama daha sağlam araçlar üretilse çok iyi olurdu :D

Şöyle birşey geldi aklıma mazda bir motor üretti oda aşırı beslemeli motor 1.3 motor 230civarı güç elde ediyorlar benzinli motor ve gayet sorunsuz diye biliyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #63 : Eylül 13, 2011, 18:07:14 »
O motor aşırı beslemeli değil Arda'cığım. Aslında onda 654cc civarında iki motor var diyebiliriz. O motorunda rektifiyesi yok (gerçi kimileri yapıyoruz diyor ama çok sağlıklı olacağını düşünmüyorum). Zaten onun eski versiyonuna sahip araçlarda (Rx7) motor değiştirileceği zaman 2.000cc lik Ford Taunus motoru kullanılırdı. :)
O Rotary motor çok tüketir ama hafifdir ve titreşimsiz çalışır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 210000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #64 : Eylül 13, 2011, 18:17:45 »
O motor aşırı beslemeli değil Arda'cığım. Aslında onda 654cc civarında iki motor var diyebiliriz. O motorunda rektifiyesi yok (gerçi kimileri yapıyoruz diyor ama çok sağlıklı olacağını düşünmüyorum). Zaten onun eski versiyonuna sahip araçlarda (Rx7) motor değiştirileceği zaman 2.000cc lik Ford Taunus motoru kullanılırdı. :)
O Rotary motor çok tüketir ama hafifdir ve titreşimsiz çalışır.

üçgen şekilli tek piston :) bizim araçlarımızdaki gibi yukarı aşağı hareket yerine dönerek çalışan bi sistem
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
'98 Toyota Corolla 1.6 XLi Gümüş Gri (2008-2014) (Satıldı)'05 Honda Civic LS Füme (2014-2015) (Satıldı)
'94 Mercedes Benz C180 Elegance Siyah (2015-2018) (Satıldı)
Now / '08 Megane 1.5 dCi AT Plat. Gri (2018-.)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #65 : Eylül 13, 2011, 18:29:03 »
O motor aşırı beslemeli değil Arda'cığım. Aslında onda 654cc civarında iki motor var diyebiliriz. O motorunda rektifiyesi yok (gerçi kimileri yapıyoruz diyor ama çok sağlıklı olacağını düşünmüyorum). Zaten onun eski versiyonuna sahip araçlarda (Rx7) motor değiştirileceği zaman 2.000cc lik Ford Taunus motoru kullanılırdı. :)
O Rotary motor çok tüketir ama hafifdir ve titreşimsiz çalışır.
Okadar param olcak gidipte tsi alcam yok abicim ben onu bunu bilmem alırım 1.3motorumu :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #66 : Eylül 13, 2011, 18:38:29 »
Wankel çok verimli bir motor değil yalnız, onyıllardır uğraşıyorlar verimli yapabilmek için, ancak galiba artık vaz geçtiler. Skyactiv zımbırtısına yoğunlaşacaklarmış diye duydum.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • auris 1.33
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #67 : Eylül 14, 2011, 17:16:16 »
VW herşeye turbo koyuyor 1.2 1.4 vs vs...Toyota ve honda turbo işine bulaşmıyorlar..vw araçların karoserlerini sağlam yapabilir ama motor ve elektronik kısmında japonlardan hala gerilerdeler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #68 : Eylül 14, 2011, 17:41:17 »
Gürhan abi benim aklımı kurcalayan bir konu var bu tsi motorlar bukadar çok arıza veriyo bende şöyle bir düşünceye kapıldım bu adamlar sıradan bir  1.4 motoramı turbo takıyorlarda belli bir yerden sonra piston kolu kırıyor blok çatlatıyor vs vs 1.4 e turbo+compressörü yükleyipte ona göre sağlam bir motor yapmak gerekmezmi? Bu işlem yapıldığı takdirde kaç devirde nasıl kullanılırsa kullanılsın sorunsuz olması gerekmezmi? En azından 200.00km ye kdar bir araç kadar masraf çıkartmaması gerekmezmiydi? aklımı kurcalyanda şu vw acep kaliteden ödünmü veriyor?
sıradan bir 1.4 motora turbo takmak değil tabiiki tsi ödüllü bir motor sonuçta.. yeni bir teknoloji hatta ilk çıktığında reklamlarda model belirtmeden sadece ' vw 1.4 motor 170 beygir ' şeklinde bir reklamı vardı ki ben çok etkilenmiştim açıkçası.. ama ben bunu poloya golfe koyarlar diye tahmin ediyordum adamlar passata bile koydu bu motoru.. bence sorun da burda ne kadar sorun çıkmaması lazım dersek diyeli neredeyse 1.5 ton ağırlığında bir arabanın kaputunun altında duran 1400 cc bir motordan bahsediyoruz , en basit bakış açısıyla bile ortaya bir sorun çıkabileceği sinyali veriyor , istediği kadar teknolojik olsun mekanik açıdan tezat oluşturuyor bence..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #69 : Eylül 14, 2011, 18:18:33 »
sıradan bir 1.4 motora turbo takmak değil tabiiki tsi ödüllü bir motor sonuçta.. yeni bir teknoloji hatta ilk çıktığında reklamlarda model belirtmeden sadece ' vw 1.4 motor 170 beygir ' şeklinde bir reklamı vardı ki ben çok etkilenmiştim açıkçası.. ama ben bunu poloya golfe koyarlar diye tahmin ediyordum adamlar passata bile koydu bu motoru.. bence sorun da burda ne kadar sorun çıkmaması lazım dersek diyeli neredeyse 1.5 ton ağırlığında bir arabanın kaputunun altında duran 1400 cc bir motordan bahsediyoruz , en basit bakış açısıyla bile ortaya bir sorun çıkabileceği sinyali veriyor , istediği kadar teknolojik olsun mekanik açıdan tezat oluşturuyor bence..
:) banada ilk çıktığında çok mantıklı gelmişti 1.4 ekonomik ama inanılmaz güçlü demiştim hem yüksek devir beygir hemde tork :) zaten polonun gt modelini sonradan çıkardılar :D ama en temizi 2j tt :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #70 : Eylül 14, 2011, 18:49:50 »
doğancım çoook geçmiş olsun umarım iyi bi şekilde sonuçlanır
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #71 : Eylül 14, 2011, 19:07:51 »
doğancım çoook geçmiş olsun umarım iyi bi şekilde sonuçlanır

Yok Sercanım şükür sorun bende değil :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #72 : Eylül 14, 2011, 19:16:27 »
doğancım çoook geçmiş olsun umarım iyi bi şekilde sonuçlanır
Yok Sercanım şükür sorun bende değil :)

 :argh: :argh:  :D  :lol:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Kiþisel Sitem
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #73 : Eylül 14, 2011, 20:22:25 »
Motor konusunda atmosferik motor daha sağlam olabilir. Ancak bu problemler her firmada yaşanabiliyor.
Toyota ve Honda motor konusunda VW göre daha sorunsuz olabilirler ancak VW araçları her ikisindende daha tok ve harika süspansiyona sahip araçlar.  Benim gönlüm Avensis' te. Hem sağlam motor hemde konfor bir arada.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #74 : Eylül 14, 2011, 21:56:59 »
Toyota aşırı besleme ile ilgilenmiyor dersek bence yanlış yapmış oluruz. Çünkü ALS sistemini bile Toyota geliştirmiştir turbo araçlarda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #75 : Eylül 14, 2011, 22:05:51 »
Öyle sinek kadar hacimden 140 Hp alırsan olacağı o kardeşim. Ne o öyle???
Motor dediğin 6600 cc V8 olacak, 450 Hp yapacan onu bas basabildiğin kadar...
 :islik: :islik: :islik: :islik: :islik: :islik: :islik: :islik:
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • karakus11.blogcu.com/
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 16 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #76 : Eylül 14, 2011, 22:20:05 »
Benim gönlüm Avensis' te. Hem sağlam motor hemde konfor bir arada.
Kesinlikle dizel avensis.... Son nokta....
Acaba sırf dünya için mi yaratılmışsın ki, bütün vaktini ona sarfediyorsun!
" Zaman gösterdi ki, Cennet ucuz değil, Cehennem dahi lüzumsuz değil "
" İnsan bir yolcudur. Sabavetten (çocukluktan) gençliğe, gençlikten ihtiyarlığa, ihtiyarlıktan kabre, kabirden haşre, haşirden ebede kadar yolculuğu devam eder." (Mesnevi-i Nuriye)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #77 : Eylül 14, 2011, 22:59:24 »
Öyle sinek kadar hacimden 140 Hp alırsan olacağı o kardeşim. Ne o öyle???
Motor dediğin 6600 cc V8 olacak, 450 Hp yapacan onu bas basabildiğin kadar...
 :islik: :islik: :islik: :islik: :islik: :islik: :islik: :islik:


=)) gece gece güldürdüüün beni umut abi ama çok haklıssıın
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No pain no gain...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #78 : Eylül 14, 2011, 23:02:38 »

=)) gece gece güldürdüüün beni umut abi ama çok haklıssıın
:))))))))
Eski topraklar haybeye mi kafam kadar piston, ağzım kadar sübap koymuş V8'lere???
F1 motorları bile bilinen en sağlam materyallerle yapılıp 1000 km sonra darmadağın oluyor komple atılıyor, 140 hp TSI ne yapsın...
1982 Land Rover Series III 88 inch SWB hobi aracı
2009 Peugeot 207 1.4 Trendy 90 hp hanımın aracı
2011 Citröen C4 1.6 e-Hdi 112 hp şirket aracı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #79 : Eylül 14, 2011, 23:17:38 »
Toyota aşırı besleme ile ilgilenmiyor dersek bence yanlış yapmış oluruz. Çünkü ALS sistemini bile Toyota geliştirmiştir turbo araçlarda.
Toyota pek uğraşmıyor diyene supra diyip kaçıyorum ben :)