Gönderen Konu: 140 HP TSI VAK'ASI  (Okunma sayısı 30278 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #20 : Eylül 09, 2011, 12:40:16 »
...
Yani adamlar tok satıcı eğer volkswagene bineceksen en az 2 ayda beklicen diyor tabi tüm bayiler böyle mi bilmiyorum ama Adana'daki bayi böyle belkide ozamanlar talepten dolayı yetiştiremiyorlardı ama talep olsa idi tüm firmalar araç yetiştiremezdi hangi firmaya gittiysek en geç 4 günde teslim ederim dedi ama volkswagen 3 ay beklemeniz lazım dedi . İyi kide demiş .



Her zaman öyleler Mahmut :)
Folgsamkeit macht frei...

Toyota Club Türkiye

Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #20 : Eylül 09, 2011, 12:40:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #21 : Eylül 09, 2011, 12:46:08 »
   Ve işte bende bu nedenden dolayı Crafter'mı alsam Sprinter'mı alsam diye kara kara düşünmekteyim.Şu an bende ki aracın motoru 5 silindir,tek turbo,2,500 cc,163 Hp ve 340 Nm tork üretiyor.Yenilenen Crafter'da ise motor 4 silindir,çift turbo(alt devir turbosu ve üst devir turbosu)2,000 cc,163 Hp ve 400 Nm tork üretiyor.2,500 cc olan motorda Ekstra uzun Crafter sahibi arkadaşlar aracın rampalarda birazcık zorlandıgını dile getiriyordular.Şimdi ben bu Crafter'ı alsam,hacmi ve silindir sayısı düşürülmüş ama tork'u yükselmiş bir motor,yüklü haliyle ağırlığı 4.300 kg varan bir araca nasıl hareket,güç versin? Vermesine verirde nereye kadar verir.Mevcut motor servisteki personelin dediğine göre doğru kullanım ve bakımla bir milyon km'yi bulurmuş.Bu motor açıkçası beni korkutuyor.Almak içinde heni bir hevesim yok.Benim turizm sektöründe faaliyet gösteren bir işletmem var.Araçların ne zaman nereye gideceği belli değil.Bu araç beni üzer kanısındayım ve bu nedenle Mercedes almayı planlıyorum.Hem Mercedes müşterisine daha çok opsiyon tanıyor.VW ben ne verirsem o,ister al istersen alma mantığında.
   Mercedes alırsam otomatik şanzıman,Bi-Xenon far,sensör paketi,Comfort paketi gibi bir çok seçeneğim var.Kamera hariç alırsam tüm opsiyonlarıyla ve siyah renk farkı dahil araç bana 102.000 TL'ye geliyor.Ve iddia ediyorum Türkiye'de tek araç olacak.İşte bu opsiyon ve motor özellikleri nedeniyle VW'i düşünmüyorum artık.
   Mercedes'ten Isuzu otobüsümüz için 18€'luk bir alışveriş yaptım düzenli olarak dergileri,önemli gün ve haftalarda tebrik mesajları vb. küçük ama müşterisini memnun edecek jestler yapılıyor.
   VW'den ise 1 adet Passat,3 adet Audi A4,1 adet Crafter ve 1 adet Seat Leon aldık (kaba bir hesapla 322.000 TL'lik alışveriş+servis bakım maliyetleri) bir kere bile mesaj dahi olsa atmadılar.Doğuş otomotivin sistemi mükemmel...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #22 : Eylül 09, 2011, 12:50:00 »
+1
Yani adamlar tok satıcı eğer volkswagene bineceksen en az 2 ayda beklicen diyor tabi tüm bayiler böyle mi bilmiyorum ama Adana'daki bayi böyle belkide ozamanlar talepten dolayı yetiştiremiyorlardı ama talep olsa idi tüm firmalar araç yetiştiremezdi hangi firmaya gittiysek en geç 4 günde teslim ederim dedi ama volkswagen 3 ay beklemeniz lazım dedi . İyi kide demiş
   Teoman'ın bana söylediği şuydu;
-abi Vw Almanya'nın bize ön gördüğü sayının üstüne çıktığımızda "talep var o zaman zamlı göndeririz" diyorlar.bizde zamlı gelmemesi için mecburen bekliyoruz.Ah birde VW'nin içinde olsanız kafayı yersiniz :D :D Her halde Crafter'ı satınca Audi değilde VW maceramda son bulacak :rofl: :rofl:
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Omega 2.5 - V6
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '99
  • 85 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #23 : Eylül 09, 2011, 14:30:07 »
En başından şaşırtıcı olarak kafada soru işaretleri bırakan bir tipti zaten tsi ler..Küçük hacimli bir motora turbo koyup yürütmek ne kadarda mantıklı olabilirdi..şuan ki araçlarına jetta vs.lere 1,2 tsi yüklemeye başladılar hiç sağlıklı bir motor gibime gelmiyor..Sorunu ne kadar düzeltselerde...Şimdi skoda,seatlardanda korkmak lazım desenize..
94 D.slx / 88 Mercedes B.230E / 99 Pug 306 / 07 Corolla / 74 Taunus / 84 T.131 / 91 taunus / 87 Gold Taunus(mefta) / 96 Vectra cd / 03 TDCI Mondeo /  İmpreza 08 / Mini Çupra İbiza / 99 Omega

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • (Toyota Corolla 1996-Volkswagen Jetta 2008)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #24 : Eylül 09, 2011, 14:40:33 »
Zaten 1.2 ve 1.4 TSI lerden o kadar gücü turbo sayesinde alıyolardı ama turboda bir yere kadar ben turbolu araç alacak olsam 1.8 , 2.0 motor hacmi olmalı ki sağlıklı olsun. Mesela bizim araba 1.6 102 hp atmosferik turbo filan yok kafam rahat hatta bu motor sorunsuzluğuyla ünlü bir motor gidişi de güzel tsı lere önceleri özeniyordum ama km ömrünün 250-300 bin olduğunu öğrenince vazgeçtim :)
Volkswagen Jetta
2008 Primeline Man
102 Hp / 148 Nm
Derin Siyah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #25 : Eylül 09, 2011, 16:29:46 »
   Teoman'ın bana söylediği şuydu;
-abi Vw Almanya'nın bize ön gördüğü sayının üstüne çıktığımızda "talep var o zaman zamlı göndeririz" diyorlar.bizde zamlı gelmemesi için mecburen bekliyoruz.Ah birde VW'nin içinde olsanız kafayı yersiniz :D :D Her halde Crafter'ı satınca Audi değilde VW maceramda son bulacak :rofl: :rofl:
Af buyur Özcan abi Teoman kim ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #26 : Eylül 09, 2011, 20:52:10 »
Af buyur Özcan abi Teoman kim ?
   Vw Lojistikte görevli bir arkadaş...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #27 : Eylül 09, 2011, 21:35:44 »
   Vw Lojistikte görevli bir arkadaş...
Ok abi kendisini tanımasamda benden selam söyleyin .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #28 : Eylül 11, 2011, 17:23:13 »
geçen ay almış olduğum corolla'dan önce bende de 140 hp'lik tsi jetta vardı. jetta'yı 43.000 km'de aldım. performans  olarak gerçekten müthiş bir araç. 45.000 ve 60.000 km bakımlarını yetkili serviste yaptırdım. yaklaşık 10 ay kullandım. bu süre zarfında 3. silindirin bobinini, turbonun iki valfini değiştirdim. bu işlemlerden bir ay sonra turbodaki valflerde yaşadığım problemi tekrar yaşadım. valflerle ilgili sorun tsi'lerin kronik sorunlarından. araçlar 50.000 km'ye gelince bu sorunları bir çok tsi yaşıyor. şimdi dizel corolla aldım kafam rahat. ayrıca yakıt tasarrufuda cabası.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #29 : Eylül 11, 2011, 17:59:07 »
geçen ay almış olduğum corolla'dan önce bende de 140 hp'lik tsi jetta vardı. jetta'yı 43.000 km'de aldım. performans  olarak gerçekten müthiş bir araç. 45.000 ve 60.000 km bakımlarını yetkili serviste yaptırdım. yaklaşık 10 ay kullandım. bu süre zarfında 3. silindirin bobinini, turbonun iki valfini değiştirdim. bu işlemlerden bir ay sonra turbodaki valflerde yaşadığım problemi tekrar yaşadım. valflerle ilgili sorun tsi'lerin kronik sorunlarından. araçlar 50.000 km'ye gelince bu sorunları bir çok tsi yaşıyor. şimdi dizel corolla aldım kafam rahat. ayrıca yakıt tasarrufuda cabası.
Benim anlamadığım bu güçte bile sorun çıkaran motora doğuş oto garanti kapsamında chiptuning uyguluyor motor 140 hp de bile sorunlar çıkarırken doğuş otomotivin yaptığı chiptuning nekadar faydalı olur .
fiyatıda 1100 eur +KDV idi yanlış hatırlamıyorsam .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #30 : Eylül 11, 2011, 18:03:20 »
Bizim şirketteki WV Tuoareg'in motoru 90000 km'deyken blok çatlattı ve serviste sıfır motor ile garantiden değiştirildi.
Aracın motoru diesel V6 3000cc-240hp

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #31 : Eylül 11, 2011, 18:10:15 »
Bizim şirketteki WV Tuoareg'in motoru 90000 km'deyken blok çatlattı ve serviste sıfır motor ile garantiden değiştirildi.
Aracın motoru diesel V6 3000cc-240hp

3000 CC 240 hp motor 90000 de blok mu çatlattı  :blink: :blink:
Levent abi volkswagene az bişe güvenim vardı oda kalmadı ne olursa olsun 3000 cc 240 hp bir motor 90000 de blok çatlatmaması lazım tamam sonuçta kul yapımı arıza verecek ama bukadarda değil bu ne ya biz burda araç içeri ses alıyor göstergenin oradan ses geliyor emniyet kemeri tokası ses yapıyor gibi sorunlarla uğraşıyoruz başkaları kim bilir nelerle uğraşıyor bence halimize şükretmeliyiz . 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #32 : Eylül 11, 2011, 19:07:58 »
Ne demiştim ben doğuş otomotiv ailesi işte oldum olası audi ve vw markalarına ısınamadım ve turbo motorun sonuçları kırıyor herşeyi işte :) zaten ilk parağrafı okuyunca direk ilk sahibi gaza abanmış turbo yüklenince motor pert olmuş :) vw 1.6 Fsi 102ps ile devam etsin bıraksın bu 1.4 ekonomisi 170hp işlerini piyasada 1.8 192hp canavarlar yatıyor :) celica ve t sport gibi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #33 : Eylül 11, 2011, 19:08:58 »
3000 CC 240 hp motor 90000 de blok mu çatlattı  :blink: :blink:
Levent abi volkswagene az bişe güvenim vardı oda kalmadı ne olursa olsun 3000 cc 240 hp bir motor 90000 de blok çatlatmaması lazım tamam sonuçta kul yapımı arıza verecek ama bukadarda değil bu ne ya biz burda araç içeri ses alıyor göstergenin oradan ses geliyor emniyet kemeri tokası ses yapıyor gibi sorunlarla uğraşıyoruz başkaları kim bilir nelerle uğraşıyor bence halimize şükretmeliyiz . 
Niye abi supra motoruna bak 93 yılından bu yana kullanılıyor 3000cc ve 330hp :) problem yok :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #34 : Eylül 11, 2011, 19:14:16 »
Niye abi supra motoruna bak 93 yılından bu yana kullanılıyor 3000cc ve 330hp :) problem yok :)
Arda Supra yı karıştırma o bambaşka birşey . :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #35 : Eylül 11, 2011, 19:24:32 »
Celica kasa olarak bence çok hoşdur. 192pd. lik motorda fena değildir onda ama o motor kendini hiç bşr Toyota'da gösteremedi. Ama Lotus'da süper işler başardı. Toyota-Lotus kombinasyonu gerçekten çok hoşuma gidiyor. Yol tutuş, ekonomiklik, performans. Bu konularda kendinden çok daha pahalı araçlar ile rekabet edebilir.
Diğer yandan Turbo kullanıldığında blok, sıkıştırma oranı, yakıt kalitesi gibi bir çok etmen daha çok önem arzeder. Bunlara dikkat edilirse uzun km. ler sorun çıkarmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #36 : Eylül 11, 2011, 19:29:36 »
Arda Supra yı karıştırma o bambaşka birşey . :)

Abi konunun tamamını okudum yorumlarla beraber iyiki amcama 1.4 TSİ aldırmamışız dedim :) şimdi 2010 1.6 6ileri manuel kullanıyor kafasıda kendiside rahat :) (Supraya gelince ben motoru örnek gösterdi abi araç bide TT (çift turbo) yani :) fark işte )

Celica kasa olarak bence çok hoşdur. 192pd. lik motorda fena değildir onda ama o motor kendini hiç bşr Toyota'da gösteremedi. Ama Lotus'da süper işler başardı. Toyota-Lotus kombinasyonu gerçekten çok hoşuma gidiyor. Yol tutuş, ekonomiklik, performans. Bu konularda kendinden çok daha pahalı araçlar ile rekabet edebilir.
Diğer yandan Turbo kullanıldığında blok, sıkıştırma oranı, yakıt kalitesi gibi bir çok etmen daha çok önem arzeder. Bunlara dikkat edilirse uzun km. ler sorun çıkarmaz.

Doğru abim araçta turbo olunca çok hassaslaşıyor araç daha dikkatli seçim ve kullanım geerkiyor :) lotus ortaklığıda iyi :) ama türkiyede pek tutulmadı parası olan gidip vw alıyor toyota dururken :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #37 : Eylül 11, 2011, 19:41:10 »
lotus ortaklığıda iyi :) ama türkiyede pek tutulmadı parası olan gidip vw alıyor toyota dururken :)
Toyota'da ucuz sayılacak bir araç değil ama vw deki ince detaylar insanları ona yönlendiriyor bide ALMAN olması bizde corolla yerine 1.6 tdi passat alacaktık ama 3 ay bekliceksiniz dedikleri için daha önceki aracımızda 2009 corolladan memnun kaldığımız için tekrar gidip corolla aldık .Bu konuyu görüncede direkten döndüğümüzü anladım şuda var bir aracın motoru gitti diye hepsinde bu sorun olacak diye birşey yok ama okadar az km yapmış bir araçta böyle bir sorun çıkıyorsa heleki Levent abinin verdiği örnek çok düşündürücü .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #38 : Eylül 11, 2011, 19:54:26 »
Toyota'da ucuz sayılacak bir araç değil ama vw deki ince detaylar insanları ona yönlendiriyor bide ALMAN olması bizde corolla yerine 1.6 tdi passat alacaktık ama 3 ay bekliceksiniz dedikleri için daha önceki aracımızda 2009 corolladan memnun kaldığımız için tekrar gidip corolla aldık .Bu konuyu görüncede direkten döndüğümüzü anladım şuda var bir aracın motoru gitti diye hepsinde bu sorun olacak diye birşey yok ama okadar az km yapmış bir araçta böyle bir sorun çıkıyorsa heleki Levent abinin verdiği örnek çok düşündürücü .
Abi sen konunun altına atılan alıntıları okumadın galiba :) kırk ayak tır yüküyle arza vermiş :) diğer tsi lerde :)
Bir zamanlar vay be tsi teknolojisine bak diyordum adamlar yapıyor diyordumda :D töbeeee

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: 140 HP TSI VAK'ASI
« Yanıtla #39 : Eylül 11, 2011, 20:07:13 »
TSI motorda kompressor + turbo kullanılmakta..
belli bi devre kadar kompressor aracı yürütüyor, onun basıncı düştüğü zaman olaya turbo el atıyo..
arkadasınım  1.4 122hp 240nm  Tsi nı  kullandıgımda  karşılaştıgım  güç  beni  dehşete  düşürdü, arac  her  viteste  ivmeleniyor ... ama
bu  işte  elektronik  şansı  gibi , senelerce  ae101 e  binersin  servise sanayiye  gitmessin  upgrade  edersin  avensis' e başına   patlar... olabilir !
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !