Gönderen Konu: corolla d4d chip uygulaması...  (Okunma sayısı 16745 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #40 : Kasım 21, 2011, 00:26:53 »
Chip tuning falan yalan dolan bence.. Sanki japon mühendisleri bilmiyor mu bu araçlar 100-110 hp olarak çıkarmayı ?? Demek ki bir yerden güç kazanıyorken, bir yerden de yiyoruz chip tuning yaparak. Aklıma ilk olarak motor ömrü+ yakıt geliyor..
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Toyota Club Türkiye

Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #40 : Kasım 21, 2011, 00:26:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #41 : Kasım 21, 2011, 14:18:14 »
Arda Bey,

Verdiğiniz bilgiler için gerçekten çok teşekkürler, konuya sizin kadar ilgi gösteren olmadı.

Peki sizin yakınınızda chip yaptıran yada ne bileyim sprint booster taktıran birileri var mı ? varsa onlardan feedback ( konuyla ilgili kullanıcı bilgilerinden bahsediyorum ) alabilirmiyiz ?

Hani, ben 100 Beygire çıkarttım chiple şuana kadar bişi olmadı .. yada şu oldu veya şundan dolayı rahatsızım gibi veriler lazım aslında bana.

olumsuzluk yaşayan varsa bu konyla ilgili neden dolayı olumsuzluk yaşamış onları öğrenmek istiyorum.

Şayet hatalar  kişisel bazda hatalarsa, ben chip yada sprint yaptırır aracı kullanım şeklimi düzeltir öyle kullanırım icabında ve araca zarar vermiş olamam, o nedenle bunları öğrenmek istiyorum.

Saygılar

Abim mesajınıza cevap yazmayı geciktirdiğim için özü dilerim görmemiştim...Diyelimki yazılım yaptırdınız aracınıza + ve - leri neler tek tek yazayım aklıma geldiği kadar...

+ ; Her devirde hızlanma ve güç artacaktır yakıt sakin kullanımda düşecektir(yakıtın düşmesi yazılıma bağlı çok yüklenilirse 120hp gibi yakıt düşmez) Ayrıca büyük zevk verecektir ve düşük devirde aracı kaldırırken diğer dizellerde olan zorlanma olmayacaktır gaza biraz daha basılarak çok daha hızlı bir kalkış yapabilirsiniz...

- lerine gelirsek ; Agresif kullanımda yakıt artacaktır, sakin yada agresif her türlü motor ömrü kısalacaktır misal ömrü 300.000 ise 250.000km gibi birşey olur bu değer kullanıma bağlı..Çevreyi daha çok kirletirsiniz yazılım kötüyse ve motora çok yüklenilmişse egzoz bacaya döner ve muayeneden geçemezsiniz...

Ve sonradan ugulamadan vazgeçip orjinal yazılıma döndüğünüzde araç size çok zayıf gelecektir emin olun o çekişe alışınca öle hissediliyor ve normalde orjinal yazılımda misal 89hp veriyorsa sağlam bir motor yazılımdan sonra orjinale dönen araç yine sağlamsa motor 80-85 hp verir çünkü turbo yıpranmış oluyor. Ve yazılımdanmı oldu ilmiyorum orjinaline dönen 207 rolanti devri şuan daha düşük eskiye göre başka birşeydende olmuş olabilir çünkü araç 70.000km kullanıldı yazılımla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #42 : Kasım 29, 2011, 16:28:47 »
  Bu kısıtlamaların sebebi sizce sadece emisyon standartları mı?
 Güzel paylaşımlar ancak yeterince açık ve bilimsel değil. Net veriler ile yaptığınızı anlatır ve deney grubu ile gözlem grubu arasındaki farkın anlamlı olup olmadığını ortaya koyarsanız gerçek faydaya bizlerde ulaşabiliriz. Açıkçası kendi adıma beklentim bu.
 Mesela yaptığınız işleme kaç sene garanti veriyorsunuz ve bu garanti motor aksamınıda kapsıyor mu?

 Bu arada lütfen türkçe yazımı konusunda daha özenli olalım.
   


    araçlardaki motor gücünün kısıtlı olmasını birden fazla faktörleri vardır üretici firma motoru üretirken iyi bir bakım yapılan motor degilde bakımları aksatılan kotu kullanılmıs motor olarak baz alınıyor artı her ulkenın kendıne has kanunları vardır bizim ulkemizde motor hacmi üzerinden vergi ödüyoruz ancak farklı ülkelerde motor gücü (ps) üzerinden vergi alınmakta firmalar kendi pazarını genişletmek için aynı motor ancak farklı yazılım  ile motor gücünün artırıp düşürebiliyor ve kendi pazarını genişletiyor.... bu uygulama toyota yok sanırım ama renault ve diger markalrda mevcut örnek renault megan 1.5 dizel aynı motor aynı aksam 80 ps 110 ps iki motor secenegi sunuyor... yazılım sonrası sadece bakımlarınızı aksatmadan vaktınde yaptırmanız gerekmekte...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #43 : Kasım 30, 2011, 09:43:45 »
  Renault'un o motorlarında sıkıştırma oranları falan da farklı. Hatta o motorun 65 Hp. olanlarıda var. Sadece blok aynı. Bunu daha çok Saab yapardı, Turbo basıncı ve işletim (zaten artık turbo basıncına elektronik olarak müdahale ediliyor) sistemi oynamaları ile. Tabi torka uygun şanzıman da çok önemli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • tabiki toyota
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #44 : Aralık 15, 2011, 19:56:33 »
1.6 benzinli için nasıl bir uygulama yapılabilir.
herkese uyan bir toyota modeli vardır.
diğer markalar alternatiftir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • GÜÇLÜ MOTOR DAHA AZ YAKAR
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #45 : Aralık 21, 2011, 11:40:09 »
Merhaba sayın arkadaşlar elimde size sunabileceğim bir çıktı var bu benim yakıt ekonomisi sağlayan chiptuning program sonrası elde ettiğimiz dyno sonucu. 2008 model 1.4 D4D yaris sahibi eskisine göre uzun yolda 90 km süratte 100 km de 2 lt daha az yakıtığını söylediği bir çıktı. Eski değerleri şöyle 5,8 yakarken şimdi 3,8 olduğu söyleniyor bu arada motora ne kazandırmışız diye ölçüm yaptık değerler 101 ps 230 nm tork değerleri çıkıyor.
 Bu arada bu araca chiptuning işlemini 2008 yılında yapmıştım 40.000 km de kullanım yapılıyor ve hiç bir problem yaşanmadı. ilgilenen arkadaşlar mail adreslerine dyno çıktılarını gönderebilirim.
 Ayrıca standart yakıt sarfiyatı kalacak şekilde program yaptığımız araçlarda var onlardaki değerler ise 119 ps 270 tork verileri çıkıyor.

ERKAN TOKTAŞ
0535 885 30 67
0216 420 51 51

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #46 : Mayıs 01, 2012, 17:47:19 »
Bende aracıma yaptırmak istiyorum ama fiyatlar 1-2 sene önce verilmiş daha yeni güncel fiyatları nelerdir acaba arabam 2010 1.4 D4D Corolla :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #47 : Mayıs 02, 2012, 11:14:17 »
Erkan abim yanlış anlamayın bu yorumum size değildir sadece bilgilendirme amaçlıdır...

2008model 1.4hdi 70hp pejo 207 araca chip uygulaması yapılmıştı ve 97hp olmuştu torkunu hiç hatırlamıyorum şuanda unuttum gitti neyse işin özü o araç 40.000bin km gibi bir yoldan sonra 87.000kmde baskı balata bitirdi 1. 2. 3. ve 4.vites dişlilerinde sorun çıktı yani şanzumana bayağı bir faydası oldu :)   (araç yaklaşık olarak 40bin km chiple yol aldı) saygılar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #48 : Mayıs 02, 2012, 16:24:46 »
Erkan abim yanlış anlamayın bu yorumum size değildir sadece bilgilendirme amaçlıdır...

2008model 1.4hdi 70hp pejo 207 araca chip uygulaması yapılmıştı ve 97hp olmuştu torkunu hiç hatırlamıyorum şuanda unuttum gitti neyse işin özü o araç 40.000bin km gibi bir yoldan sonra 87.000kmde baskı balata bitirdi 1. 2. 3. ve 4.vites dişlilerinde sorun çıktı yani şanzumana bayağı bir faydası oldu :)   (araç yaklaşık olarak 40bin km chiple yol aldı) saygılar
pejonun bozulması için chip tuninge gerek yok,benim 20 bin km de hiç ellenmemiş pejo 307 dizelimin 2 kere  turbosu bozuldu,3. kez arıza verdi arabayı takasa verdim ,5 tane farklı marka pejo kullandım hepsindende ağzım yandı.80 bin km de çoğu araba baskı balatayı bitirir,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #49 : Mayıs 02, 2012, 18:10:33 »
1.6 benzinli için nasıl bir uygulama yapılabilir.

Benzinli araçlarda chip uygunalamıyor diye biliyorum ben yanlış mıyım..
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '05
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #50 : Mayıs 03, 2012, 23:29:54 »
Toyota Corolla E12 2005_____E36 3.20i Cabrio 1997

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '05
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #51 : Mayıs 03, 2012, 23:33:43 »
Araba dizelse yazılımda attırın iyi bir yere sıkıntı olmaz bence.
Toyota Corolla E12 2005_____E36 3.20i Cabrio 1997

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #52 : Mayıs 04, 2012, 17:02:28 »
pejonun bozulması için chip tuninge gerek yok,benim 20 bin km de hiç ellenmemiş pejo 307 dizelimin 2 kere  turbosu bozuldu,3. kez arıza verdi arabayı takasa verdim ,5 tane farklı marka pejo kullandım hepsindende ağzım yandı.80 bin km de çoğu araba baskı balatayı bitirir,
80binde baskı balata tamamen bitermi bilmiyorum 207bu gune kadar hiç sorun çıkarmamıştı(pejo sorunsuz bir araç değil) ancak bir anda şanzumanın böyle bir sıkıntı patlatması hiç iç açıcı olmadı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • GÜÇLÜ MOTOR DAHA AZ YAKAR
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #53 : Mayıs 08, 2012, 12:00:48 »
Sayın Arkadaşlar Merhaba.

    Ben artık bu chiptuning işinde gerekli başarıyı sağlamış ve müşterimin devamlı arkasında olan biriyim. Şirketimizde chiptuning yaptığımız araçlara garanti belgesi bile veriyoruz. İşlem sonrası müşterimizle birlikte 30 dk lık teste çıkıp her durumda aracını test etme imkanı sunuyoruz (rampada kalkış, ışıklardan ilk kalkış, otobanda ani hızlanma testleri) Yapmış olduğumuz işlemlerde garanti içinde olan araç dahil var kesinlikle servisler tarafından anlaşılamıyor. Bir telefon kadar uzağınızdayız çalışma birçimimizdeki araç türleri,  turbo benzinli ve turbo diesel araçlardır. Kimsenin koruskusu olmasın bırakın motorunuzun içindeki gizli gücü size ispatlayalım. Her zaman müşterimizin aracıyla ilgili gerek teknik destek gerek periyodik bakım ve herhangi bir arızası durumunda yanında olduğumuzu bilmenizi isterim.
 ERKAN TOKTAŞ
0216 420 51 51
0535 885 30 67



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #54 : Eylül 10, 2012, 21:59:18 »
erkan bey güncel chip tuning fiyatları nedir?ben de 2009 model corolla d4d elegant sahibiyim. ilk sahibinden 22binde satın aldım. aracı expertize gösterdiğimde 85 beygir ve 185 tork çıktı. normalde 90 beygir ve 205 tork olması gerekmiyormu?yanlışım varsa düzeltin. bu araçların motor gücü ve torku nedir?garantili chip tuning yapılabiliyormu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #55 : Eylül 10, 2012, 22:19:59 »
erkan bey güncel chip tuning fiyatları nedir?ben de 2009 model corolla d4d elegant sahibiyim. ilk sahibinden 22binde satın aldım. aracı expertize gösterdiğimde 85 beygir ve 185 tork çıktı. normalde 90 beygir ve 205 tork olması gerekmiyormu?yanlışım varsa düzeltin. bu araçların motor gücü ve torku nedir?garantili chip tuning yapılabiliyormu?

2009 modeller 190 nm tork .

Aracınızın 90 bg gücü rahatlıkla vermesi lazım bence expertiz yaptırdığınız yerin dinamosunun ya kalibrasyonu bozuk yada yanlış ölçüm yapmışlardır .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #56 : Eylül 11, 2012, 08:11:36 »
evet mahmut bey rahatlıkla 90 bg vermesi lazım zaten araba daha sıfır kokusu üzerinde duruyor. araç fazlalığından binilmemiş arabaya. expertizciye sordum oranlar neden böyle diye, adamın cevabı 'abi arabanın motoru daha açılmamış, motoru zorlanmamış titiz binilmiş' dedi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #57 : Eylül 11, 2012, 09:01:50 »
evet mahmut bey rahatlıkla 90 bg vermesi lazım zaten araba daha sıfır kokusu üzerinde duruyor. araç fazlalığından binilmemiş arabaya. expertizciye sordum oranlar neden böyle diye, adamın cevabı 'abi arabanın motoru daha açılmamış, motoru zorlanmamış titiz binilmiş' dedi.

Yok abi 90 bg vermesi lazım vermiştirde zaten ama dinamo yanlış ölçmüştür zaten Türkiye'de doğru ölçen dinamo bulmak marifet ister .

Bu arada aracınız hayırlı olsun kazasız belasız güzel günlerde kullanın .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 14 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #58 : Eylül 11, 2012, 09:43:14 »
arkadaşlar örnek vermiş motorun ömrü kısalıyor diye 300 binken mesela 250 gibi bir düşüş oluyormş  fakat neye göre bu böyle yani garantide veriliyor güzel ama bir seneyi geçtikten sonra motoru veya turboyu başka bi aksamı sırf bu uygulamadan sonra bozulduğu için motoru kucağımıza alabilirmiyiz? tabiki fazla güç seri kullanım zevk verecektir fakat aracın bel kemiği olan turbosu motoru şanzumanı gibi bir yerlerine zararı olursa bu uygulama daha çok şans işi olacaktır. 50 60 milyar veripte bir arabaya bu işlemi yaptırıp sonraada ya motorum biterse beni çok üzerse turbosu bozulursa korkusuyla o araca binmekde hiç hoş olmayacaktır ve uzun vadede kullanım yani aracınızı 5 6 yıl kullanıcaksanız fazla km yi sizde yapacak bozulduğunda elinizde patlama gibi bir durum söz konusu olablir.
Yroumları tek tek okudum çok mantıklı da geliyor bu işi yaptırmak çok gereksizde geliyor araca zarar verdiğini düşündüğüm zaman.
bende yaptırmayı düşünenlerdenim fazla güç olması çok daha iyi olacaktır özelliklede d4d ler için fakat tecrübesi olan bir arakdş denk gelirse 200 bin 300 bin giden bir araç örnek olablir bize.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla d4d chip uygulaması...
« Yanıtla #59 : Eylül 11, 2012, 21:33:56 »
evet mahmut bey rahatlıkla 90 bg vermesi lazım zaten araba daha sıfır kokusu üzerinde duruyor. araç fazlalığından binilmemiş arabaya. expertizciye sordum oranlar neden böyle diye, adamın cevabı 'abi arabanın motoru daha açılmamış, motoru zorlanmamış titiz binilmiş' dedi.
Arabanın motoru açılmamış saçmalığına kanmayın araçlar fabrikada montajdan çıktıktan sonra dynoya çıkarılır ve güce bakılır hata yoksa devam yani fabrikadan 90hp olarak çıkan araç sakin ve temiz kullanıldı diye 5hp düşük güç üretmesi normal değildir...Ya dyno bozuktur yada aracın motoru azda olsa hırpalanmış olabilir...Gerçi dizellerde güç düşüş grafiği nasıl bilmiyorum ama benzinli araçlarda 2hp civarı normal karşılanıyor.