Gönderen Konu: radarı haber vermek etik mi ?  (Okunma sayısı 17797 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #120 : Temmuz 26, 2013, 10:39:48 »
Hakan bey çok güzel bir liste yayınlamış, Nüfusu bizden daha kalabalık ve yoğun olan Japonyadaki kazaları açıklayan verinin, ülkemizdeki karşılığı malesef 2 katından fazla. Bu oranı düşürmek için herkes kendi kullanım tarzını iyi analiz etmelidir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #120 : Temmuz 26, 2013, 10:39:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Sakarya - Artık ANKARA
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 70 kere teşekkür etti
  • 87 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #121 : Temmuz 26, 2013, 10:43:13 »
Haber vermek "etik değil" ancak herkesin işine geliyor.
2012 Avensis Elegant Extra   "Türkü dinlemeyen Türk'ü anlamaz"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • corollamı özledim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #122 : Temmuz 26, 2013, 10:51:29 »
çok büyük bir yanlış. hayatta uyarı vermem uyarılmaya da gerek bırakmam.
Chevrolet Cruze 40,000 km 2011

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #123 : Temmuz 26, 2013, 10:58:11 »
    Hız sınırını 2-3 km farkla gectiğinde asgari ücretlinin aylık maaşının 1/4 ü kadar ceza kesmek etikmi?

Bu mudur? Tam da budur.
Ağzınıza sağlık. Hele de son günlerdeki uygulama yani ikaz levhasını bile koymadan tuzak kurmak ne kadar etik? Nihayetinde polis öncelikli görevi suç işlenmesini önlemek. Bunu da levhalar ile hatta sahte polis ve polis aracı maketleri koyarak bile yapabilen Emniyet Müdürlükleri var. Maalesef açılan bütçeyi ve seçim yatırımlarını denkleştirmenin yolu bu cezalar ve vergiler. Bunun etikliği de sorgulanmalı.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #124 : Temmuz 26, 2013, 11:32:51 »
Radar sevilecek bir şey değil. Köklemişsin gazı, keyfince uçup giderken, yoldaki diğer bütün araçlara nal toplatırken birden bir bakıyorsun ilerde bir çevirme var ve bir polis elinde ceza makbuzu ile bekliyor. Çok aşağılayıcı bir durum. İnsanın bütün zevki kaçıyor canım!

Diğer taraftan, artık her ne kadar gerek kalmadıysa da, radar uyarıcı tabelaların kullanılması zaten bir garip uygulamaydı. Mesela belediye, dükkanın temizliğini kontrol etmek için haber verip makul bir süre önceden randevu mu almalı bakkaldan manavdan? Mesela maliye, alış faturası denetlemesi yapmak için geleceğini muhasebeye önceden bildirmeli mi? Veya mesela polis, o sokakta üst baş araması yapmakta olduğunu köşe başındaki bir tabelayla duyurmalı mı gelip geçene?

Yasaları bilmek bir vatandaşlık görevidir. Yasalara uymak, bir başka vatandaşlık görevidir. Şimdi biz her vesileyle atıp tuttuğumuza, bağırıp çağırdığımıza, ahkâm kestiğimize bakılacak olursa sn derece bilinçli, saygılı, örnek vatandaşlar değil miyiz?

Hangi yolda hangi tür araç için hız sınırının kaç kilometre olduğunu hepimiz ezbere bilmiyor muyuz? (size bir tüyo vereyim, ehliyeti olanların yarısı vallahi de, billahi de, tallahi de bilmiyor!)

Neden trafik kurallarını "yangın durumunda ilk ihlal edilecek kural" gibi görmek için böylesine insan üstü bir çaba harcıyoruz? Nedir bu trafik kurallarına olan düşmanlığımız? Neden hangi yolda güvenli şekilde kaç kilometreyle gidilebileceğini işi bu olanların değil de bizim daha iyi belirleyebileceğimiz konusunda yerleşik bir kanaatimiz var? Biz kimiz yahu? Fizik, mekanik, sürtünme, moment, merkezkaç kuvveti gibi konularda bu uzmanlığımız nereden geliyor? Yoksa allah vergisi filan bir şey mi bu bize?

Neden "işi gereği devamlı yollara çıkmak zorunda olanlar" için hız sınırlarının yükseltilmesi gibi garip bir ifadeye hiç birimiz itiraz etmiyoruz, sanki içinde en küçük bir mantık barındırırmış gibi? Neden özgürlük, eşitlik, adalet, insan hakları, refah, huzur gibi konularda her fırsatta örnek gösterdiğimiz AB veya ABD'yi trafik kuralları (hız sınırları dahil) konusunda örnek almıyoruz? Biz çok mu uyanığız? Biz bu işi, trafik denen şeyi icat edenlerden daha mı iyi biliyoruz?

2-3 sene önce ABD'nin Kuzeydoğusundaki bir şehirden Güneybatısındaki bir şehre kadar otomobille yolculuk yaptım (48 saatlik sürüş, 7 veya 8 günde, 3200 mil = 5100 km). Otoyollarda hız sınırı eyaletten eyalete ve yoldan yola 60, 70, 80 mil olarak belirlenmiş. Belki daha yükseği vardır ama ben görmedim. Neden bir kamyon, kamyonet, otomobil veya motosikletin yanımdan zıp diye geçip gittiğini görmedim? Neden herkes yola inci kolye gibi dizilmiş, azami hıza uygun şekilde efendi efendi sürüyordu aracını? Bu Amerikalılar bizden daha mı efendi? Bizden daha mı uyumlu? Bizden daha mı korkak? Bizden daha mı fakir?

Açıkçası, her ne kadar atınca mangalda kül bırakmasak, hatta mangalı dahi devirsek de, millet olarak göçebe dönemlerimizi pek geride bırakamadığımızı, dağda derede tepede at binen veya tarlada çayırda kağnı süren toplumlar düzeyini pek fazla aşamadığımızı düşünüyorum, kafa yapımız açısından. Bu nedenle ileri teknoloji ürünü aletler bizim elimizde son derece tehlikeli. Biz insana yararı olsun diye yapılan bu aletleri birer tehlike kaynağına, birer ölüm makinesine döndürüyoruz. Biz ve bizim gibi toplumlar (hani insanlık için demeyeyim, ama...) kendimiz için en büyük tehlike kaynağıyız, bu kafada devam ettiğimiz sürece. Otomobilleri ortadan kaldırıp herkes bisiklete binecek dense, inanın 1 hafta içinde ölümlü bisiklet kazalarını seyretmeye başlarız televizyonlarda.

Geri kalanı palavradır arkadaşlar!

Herkese cesur değil, gözüpek değil, marifetli değil, ama akıllı sürüşler dilerim...

Engin bey hangi maksatla böyle sarkastik bir ifade ile yazıya başkladınız bilmiyorum ama Amerika'a 5100 km yol yapmış olmanız bu sorunu bu şekilde alaya almanızı gerektirmez. Madem yurtdışında bulundunuz daha iyi bilmeniz lazım ki bir çok avrupa ülkesinde ve Amerika'da hatta sizin tabirinizle "göçebe" olan ülkemizde bile navigasyon sistemlerinde hız limitleri ve radarlar gösteriliyor. Kuralların ve kolluk kuvvetlerinin bir görevi suçluyu yakalamak olduğu kadar daha önemli bir görevi de suçu ve suçluyu önleyici tedbirler almak suretiyle önlemektir. Bilinçli vatandaşın görevi de yine suçu ve suçluyu önlemektir.
Sizin örnekleriniz ve mantığınızla gidecek olursak hiç kimsenin gördüğü bir suçu mesela sokağa tükürmeyi, hırsızlık yapmayı, adam öldürmeyi (sizin stilinizle sarkastik yaklaşıyorum), yolsuzluğu, kaçakçılığı bildirmemeliyiz. Bırakın kolluk güçleri nasıl ki tuzak kurup hız limitini aşan suçluyu yakalıyorsa onları da tuzak kurup yakalasın. Bence derhal bu bakış açısını da değerlendirmeniz lazım.
Katı kurallar hiç bir zaman uzun süreli uygulanamamıştır. Ve eninde sonunda yok olmaya mahkumdur. Kurallar içinde bulunulan toplumun yapısına uygun olarak yapılmalı, sağdan soldan alınmamalı ve topluma öğretilmelidir. Vatandaşı her konuda eğitmek ve öğretmek devletin görevidir. Her toplumun bünyesi farklı olduğu için yamama tedbirler ile Amerika'da Avrupa'da uygulanıyor diye bizim ülkemizde de uygulanmamalı kurallar. Bu cümleden olmak üzere trafik kuralları da Ali beyin verdiği örnekte olduğu gibi önce vatandaşa anlatılmalı ve öğretilmeli ondan sonra cezai müeyyideleri ile birlikte herkese (herhangi bir ayrım yapılmadan, savcısına, polisine, valisine, kaymakamına, vekiline) uygulanmalı.
Alkolün ve sigaranın zararlarını bangır bangır televizyonlarda gösterirken yanında bir iki tane de trafik kanunu ve kuralları ile ilgili KAMU SPOTU yapılsa bu sorunun çözümüne katkı olur.
Ayrıca dünyanın hiç bir yerinde hiç kimse, bütün kanun ve kuralları bilmek durumunda ve zorunda değildir. Siz biliyorsanız sizi canı gönülden kutlamak isterim.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #125 : Temmuz 26, 2013, 12:52:56 »
Bu, yoruma çok açık bir ifade. Anlaşılan ben kendi tarihimi okumuşum, siz de kendi tarihinizi. Hangisi gerçektir, kim bilir? Her halükarda bu konu asıl tartışma konusunun dışındadır, hiç bir yorum yapmayacağım.


Ben de bu verilerle birtakım yorumlar yapabiliyorum elbette. Fakat sağlıklı yorumlar yapmak için daha bir sürü faktörü ve bu faktörlerin verilere etkisini bilmek gerekir. Ben bilmiyorum, sizin de bildiğinizi zannetmiyorum. Ama şurası muhakkak, ben bu verilerle asla "katı kurallar her zaman işe yaramaz" diye bir yorum yapmazdım (biraz da politik ve sosyolojik nedenlerle). Çünkü o zaman hangi kuralların katı, hangilerinin yumuşak olduğunu, katı kurallara uyulması mı, uyulmaması mı gerektiğini tartışmaya başlarız ki bu da bizi  nerelere götürür, kestirmek hiç zor değil.
Açıkçası tahminler ile kesin bir yargıya varmak benim için doğru değil.
 İnsanlık tarihinin tek olduğunu biliyorum. Bunun içinde de mozaikler vardır. Yani kişilerin ya da toplumların tarihleri ayrı görünse de aslında ortaktır da bir anlamda. Bilindiği gibi tarih; yazı ile başlar. Ancak hangi yazıların günümüze kaldığı da önemlidir. Keza ''Bengü Taşlar'' bence önemli bir tarih göstergesidir. Kim bilir daha bilinmeyen neler var. Ama ne mutluyum ki kimilerinin ''göçebe'' dedikleri tüm dünya tarihini şekillendirmiştir.
 Yayımlanan raporun hangi veriler ile işlendiği altta gösterilmiş. Adı üstünde bu bir istatistiki araştırmadır. İstatistik bilimi de oldukça güzeldir.
 Genelleme yapmak insanları yanlış sonuçlara götürebiliyor, bunu söylüyorum çünkü; herhalde Türkiye'deki tek ''trafik kazaları ve nedenleri'' konulu akademik çalışmanın içinde ben de bulunmuştum. Bu yüzden bu konuya sizin baktığınızdan çok daha farklı bakıyorum sanırım.

Hakan bey çok güzel bir liste yayınlamış, Nüfusu bizden daha kalabalık ve yoğun olan Japonyadaki kazaları açıklayan verinin, ülkemizdeki karşılığı malesef 2 katından fazla. Bu oranı düşürmek için herkes kendi kullanım tarzını iyi analiz etmelidir.
Aynen katılıyorum, malesef durum böyle görünüyor. Trafik eğitimlerinde esas kültürün oluşturulması. Hatta ilkokul çağından bunun başlanması gerek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #126 : Temmuz 26, 2013, 20:03:13 »
  ''Göçebe'' terimi ile zihinlere zorla yaftalamalardan ziyade , gerçek tarihi araştırınca farklı sonuçların olduğu görülebilir.
 Trafik ve genel olarak karşılıklı saygı ile ilgili toplumsal bilinçlenmenin sağlanması gerektiği ise oldukça aşikar, bunun gerekliliği maalesef her alanda ve gittikçe daha fazla görülmektedir bence.

Aşağıdaki veriler yorumlanırsa, oldukça ilginç sonuçlar görülebilir. Örneğin katı kuralların her zaman işe yaramadığı.
http://www.worldlifeexpectancy.com/cause-of-death/road-traffic-accidents/by-country/
Thailand 42.9% ile 6. siradaymis.  :argh:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '05
  • 21 kere teşekkür etti
  • 61 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #127 : Ağustos 02, 2013, 02:11:43 »
Öncelikle şunu ifade edeyim, kesinlikle ve kesinlikle aşırı hıza, trafikte şımarık hareketlere, sürücünün başkasının ve kendi hayatını tehlikeye sokacak her türlü davranışına karşıyım sonuna kadar. Ama ben radar gördüğümde haber veriyorum, verilmesini de gayet etik buluyorum. Bir olay anlatayım: memleketim Safranbolu dan Karabük e giderken bir rampa var. yaklaşık 300 m iniş ve ardından 200 m kadar çıkış var. Yol gayet geniş, şimdi asfaltı da son derece  düzgün. bu rampadan inerken bir viraj var ve son 10 senede hemen hemen her yaz 4-5 kaza oldu. hakimiyeti kaybeden sürücü virajı alamayıp derin bir vadiye uçuyordu. ölümler de olduğu için yola kabahat bulundu. Yol tekrar yapıldı, uyarılar konuldu vs. kazalar yine oldu. Şimdilerde ise bir ekip arabası mesai yapar gibi yol kenarında ve çevirme de yok, direk plakaya ceza. Geçen cumartesi günü 13000 tl lik ceza tebliğ edilmiş. Bence korkunç bir rakam.Hız sınırını 50 ye kadar da düşürmüşler. Bunda ne var gayet iyi bir uygulama diyenler vardır elbet. Ama bakınız, kazaların çoğunun yazın olduğunu yazdım, çünkü altında arabayla hava ve hız denemesi yapan gençlerdi maalesef kazaları yapanların çoğu. Bu rampada arabanın gazına hiç basmadan 90-100 km ile gayet de sağlıklı bir şekilde gidilebiliyor. Demek istediğim şu; ceza keserek değil  de eğiterek düzelir bence bu olumsuzluklar. Eğitim şart bir yerde. Cezasız ama kazasız sağlıklı huzurlu yolculuklar dilerim herkese.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • Ahmet Hoca
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #128 : Ağustos 02, 2013, 02:27:30 »
Radarı haber vermek etik değil...Belki bir suçluyu,bir teröristi,bir tecevüzcüyü.bir uyuşturucu kaçakçısını kısacası bir kanun kaçağını bu şekilde trafikte uyardığınızı düşünün ..Resmen adama kaç git diyorsunuz ..Şahsen ben selektör atarak radar var demiyorum.Etikliği bırakın eğer dediğim durumlar varsa suça ortaklık yoksa bile cezayı yesin aklı başına gelsin aşırı hız ölüm getirir..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Çıkarım senle her yola , Toyota ~ :)
    • Artistik Buz Pateni / Çeliği
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #129 : Ağustos 02, 2013, 02:57:34 »
Radarı haber vermek etik değil...Belki bir suçluyu,bir teröristi,bir tecevüzcüyü.bir uyuşturucu kaçakçısını kısacası bir kanun kaçağını bu şekilde trafikte uyardığınızı düşünün ..Resmen adama kaç git diyorsunuz ..Şahsen ben selektör atarak radar var demiyorum.Etikliği bırakın eğer dediğim durumlar varsa suça ortaklık yoksa bile cezayı yesin aklı başına gelsin aşırı hız ölüm getirir..


İnsanlık öldü mü ? demezler mi adama :) :P
'    Peugeot RCZ 1.6 Thp 153 PS    '

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 35 ECC 97
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '08
  • 116 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #130 : Ağustos 02, 2013, 06:18:29 »

İnsanlık öldü mü ? demezler mi adama :) :P

ölmedi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #131 : Ağustos 02, 2013, 10:09:27 »
Radarı haber vermek etik değil...Belki bir suçluyu,bir teröristi,bir tecevüzcüyü.bir uyuşturucu kaçakçısını kısacası bir kanun kaçağını bu şekilde trafikte uyardığınızı düşünün ..Resmen adama kaç git diyorsunuz ..Şahsen ben selektör atarak radar var demiyorum.Etikliği bırakın eğer dediğim durumlar varsa suça ortaklık yoksa bile cezayı yesin aklı başına gelsin aşırı hız ölüm getirir..

Hız sınırı 50 olan ama 50 ile gitmenin çok anlamsız olduğu bir yolda (Bilkent Bulvarı gibi) 70 ile radara girip 300 küsür TL ceza ödediğinizde radarı haber verme konusunda farklı düşünebilirsiniz.

Hayatı güzelleştiren acı tecrübelerimiz değildir :)
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 193000
  • Model Yılı: '96
  • 6 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #132 : Ağustos 02, 2013, 10:11:38 »
etik değil diyenler sellektör görünce dahada gazlasın mağdem bu kadar basit
===Denenmiş Denenmez===

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • avensis 2.0 + Astra 1.4 T
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #133 : Ağustos 02, 2013, 10:49:17 »
etik değil diyenler sellektör görünce dahada gazlasın mağdem bu kadar basit
Aynen katiliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • Ahmet Hoca
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #134 : Ağustos 02, 2013, 11:07:37 »

İnsanlık öldü mü ? demezler mi adama :) :P
İnsanlık ve insan o zaman ölür işte..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #135 : Ağustos 02, 2013, 11:19:12 »
Galiba en iyisi demokrasi. Her sokağın başında  o sokağı kullanacak olanlar arasında bir anket yapılmalı, en fazla oyu kaç km hız alırsa o hız uygulanmalı.

Hatta aynı oylama bir günde kaç kişiye kadar ezme durumunda ceza verilmeyeceğini belirlemek için filan da yapılmalı.

Hatta biraz daha ileri demokrasi getirerek nasıl olsa vatandaş aklının kestiği kurala canı istediği zaman uyar, istemediğine uymak zorunda değildir diyerek bütün kuralları ortadan kaldırmalı. Şu yolda hız sınırı bu kadar ama rahat onun iki katı hız yapılabilir diyen süper vatandaşları bir dahaki seçimlerde başa getirmeli ki özgürlüğün tadını sonuna kadar çıkartabilelim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #136 : Ağustos 02, 2013, 11:21:57 »
...ve sayın forum yöneticileri, moderatörler, bir kısmı çok parlak, bir kısmı ise benimki gibi çağ dışı olmuş görüşleri içeren bu 7 sayfalık konuyu lütfen artık dondurun, bu utanç tablosu daha da büyümesin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • Ahmet Hoca
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #137 : Ağustos 02, 2013, 15:20:57 »
...ve sayın forum yöneticileri, moderatörler, bir kısmı çok parlak, bir kısmı ise benimki gibi çağ dışı olmuş görüşleri içeren bu 7 sayfalık konuyu lütfen artık dondurun, bu utanç tablosu daha da büyümesin.
Beğen butonu olsa beğeneceğim.Teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #138 : Ağustos 02, 2013, 16:18:32 »
radarlar niçin vardır can ve mal güvenliği için. buraya kadar güzel. peki bu can ve mal güvenliği sadece radarla mı sağlanıyor. gece vakti bölünmemiş yolda tek farlı araç kolaylıkla trafik denetimden geçiyor sen 77 yerine 78 le gittin diye ceza yiyeceksin.  farklı bir ile gittiğinde konvoy halinde seyrederken konvoyun içinden farklı plakalı araç olarak sadece sen radara giriyorsun. ne tuhaf değilmi. konvoy halinde önündeki araçlardan daha hızlı gidebiliyorsun. ve radar da bunu tespit edebiliyor. para cezası keserek te can güvenliği sağlanıyor. arkadaşlar verdiğim örnekler uydurma değil bizzat yediğim cezalardır. trafik kurallarına katı bir şekilde uymaya çalışırım. ancak resmen cebimizdeki parayı almak için tuzaklar kuruluyor. yahu hız sınır tabelası saklanır mı. görünmüyor levha. geriye dönük gidersen anca görürsün. sonra da hız sınırını geçtin. ha bide 1-2 km. yaaa. yazıktır bu millete. zaten bin bir türlü para ödüyor o arabaya binmek için. (araba alıyorsun yarısı vergi, benzin alıyorsun çoğu vergi, aracın motoru var diye vergi, aracı kullanıyorsun diye trafik vergisi, aracını serviste bakım yaptırıyorsun bir de olmuş mu diye tüv e gösteriyorsun ve para veriyorsun, üstüne üstlük bir de bu tuzaklar la dolu yolda trafik cezası yiyorsun güya can ve mal güvenliği adına.) hakikaten yazık oluyor bize.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • Ahmet Hoca
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 9 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: radarı haber vermek etik mi ?
« Yanıtla #139 : Ağustos 02, 2013, 16:31:05 »
radarlar niçin vardır can ve mal güvenliği için. buraya kadar güzel. peki bu can ve mal güvenliği sadece radarla mı sağlanıyor. gece vakti bölünmemiş yolda tek farlı araç kolaylıkla trafik denetimden geçiyor sen 77 yerine 78 le gittin diye ceza yiyeceksin.  farklı bir ile gittiğinde konvoy halinde seyrederken konvoyun içinden farklı plakalı araç olarak sadece sen radara giriyorsun. ne tuhaf değilmi. konvoy halinde önündeki araçlardan daha hızlı gidebiliyorsun. ve radar da bunu tespit edebiliyor. para cezası keserek te can güvenliği sağlanıyor. arkadaşlar verdiğim örnekler uydurma değil bizzat yediğim cezalardır. trafik kurallarına katı bir şekilde uymaya çalışırım. ancak resmen cebimizdeki parayı almak için tuzaklar kuruluyor. yahu hız sınır tabelası saklanır mı. görünmüyor levha. geriye dönük gidersen anca görürsün. sonra da hız sınırını geçtin. ha bide 1-2 km. yaaa. yazıktır bu millete. zaten bin bir türlü para ödüyor o arabaya binmek için. (araba alıyorsun yarısı vergi, benzin alıyorsun çoğu vergi, aracın motoru var diye vergi, aracı kullanıyorsun diye trafik vergisi, aracını serviste bakım yaptırıyorsun bir de olmuş mu diye tüv e gösteriyorsun ve para veriyorsun, üstüne üstlük bir de bu tuzaklar la dolu yolda trafik cezası yiyorsun güya can ve mal güvenliği adına.) hakikaten yazık oluyor bize.

Kazım bey söylediklerinize bir noktada katılıyorum.Bazı trafikçiler resmen egolarını tatmin etmek için ceza kesiyorlar.Bu ayrı bir durum sonuçta birine yapıyor birine yapmıyorsan ceza uygulamasını kul hakkına girersin.O onların problemi.Burda aslında tartışılan konu farklı ben etik bulmuyorum etik bulmama nedenimi yukarda belirttim.Ama maalesef Türkiye gerçekleri bir türlü değişmiyor.Adamına göre muamele, bölgesel muamele , araca göre muamele ...uzayıp gidiyor.