benim turbonun devrede kalmasından kastım turbo pallerinin 150bin kere dönmesidir. o yüzden gazdan çekmeden dedim. gazdan çektiğiniz anda turbo beslemesi kesilecek ve turbo palleri dönmeyecektir. tekrar dolması uzun zaman alacaktır. illa ki bi kesikli yaşanır ama minimum olur benim dediğim şekilde. Velhasılı ben motoru elime almayacağıma eminim bu sürüş tarzıyla bunu zaman gösterecek, senelerdir bişey olmadıysa diğer markalarda bunda da olmayacağına eminim. Size benim sürüş tarzımıda kabul ettirecek değilim. Sürüş tarzı diyerek konuyu kapatalım isterseniz..
Saygılar...
Evet bencede konuyu kapatsak iyi olur bunun için birbirimizi kırmayada değmez zaten size aracınızla kazasız belasız sürüşler dilerim aracınzı güzel günlerde kullanmanız dileğiyle .
Evet bencede konuyu kapatsak iyi olur bunun için birbirimizi kırmayada değmez zaten size aracınızla kazasız belasız sürüşler dilerim aracınzı güzel günlerde kullanmanız dileğiyle .
bilmukabele, size de allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin, iyi günler...
Ulaş Bey size katılıyorum. 2 sene süreyle 2006 model 1.4 terra corolla kullandım. benim kullandığım araç 98hp sizinki 100hp olması lazım. 2006dan güçlü olduğuna eminim. diğer markaların 1.6 modelleri de zaten genelde 100hp dir. yeniler 115hp falan cıkıyor. 2006 corollamda orjinalinden 1.6 şanzımanı vardı. Ve Bursa otobanında accord un yanından 220 ile geçerken adamın ağzının açık kaldığını gördüm. Aracınızı sakın küçümsemeyin. Toyota uzun ömürlü, dayanıklı ve o karoseri kaldırmıcak olsa emin olun o motoru üretmezdi. Bana da baya komik geliyor o tür yorumlar sanki Toyota mühendislerinden daha iyi biliyolarmış gibi...
Saygılar...
Burak kardeşim kimse 1.33 Corolla'ya bir şey söylemedi sadece performansının 1.6 ya göre zayıf kalacağını belirttiler bende dahil herhalde Toyota mühendisleri daha iyi bilir bende 30 yıl Mühendislik sektöründe çalışmış ve 1985' den beri çok değişik marka araç kullanan biri olarak düşüncelerimi yazdım ve sınıflarına göre olması gereken motor hacimlerini belirttim şimdi bana söylermisin Honda neden Civice 1.4 motor veya dizel motor koymuyor Accord'a neden 1.6 değil de 2.4 lt motor koyuyor Honda Mühendisleri işi bilmiyor mu? 1.4 Terrayla Accordu nasıl solladın anlamış değilim
Mahmut Bey araç vitesteyken ayağınızı gaz pedalından çekerseniz anlık yakıt 0.0 gösterecektir emin olun, denemesi bedava.
Ayağınızı gazdan çekmeyin dememin sebebi ise turboyu devreden çıkartmamaktır.
Aracın vites geçiş aralıkları gayet uzun yani 100 le giderken sollamaya çıkacağınız zaman 3 e çekmenizin hiç bir zararı olmaz ve daha önce de söylediğim gibi bana toyota teknisyeninin söylediği kırmızı çizgiye kadar herşey serbest.. bende buna inanıyorum aksi taktirde kırmızı çizgiyi 3000 devire koyarlardı. Anladığım kadarıyla sizde devir 3000 e gelmeden vites atanlardansınız. Aracın max beygir ve tork eğrisine bakarsanız aracın max devri her tip motorda olduğu gibi max torktan sonra verdiğini bununda kırmızı çizgiye çok yakın olduğunu görüceksiniz. Ben aşırı hızı değil yüksek devirli araba kullanmayı savunanlardanım. Eski karadüzen derler dizel motorlar dediğiniz gibi düşük devirlerde kullanılırdı. Bu motorları yüksek devirde kullanmanın motora hiç bir zararı yok. Ben 8 senedir araba kullanıyorum. Belki siz daha tecrübelisinizdir bilemem. Ama benim tecrübemle kati dir ki yüksek devirle araba kullanmanın hiçbir zararını görmedim. Sadece fazla ses çıkarır ve yağını daha erken değiştirmeniz gerekir. bunu da performans tipi yağ (0w60 diye biliyorum, normali 0w30)kullanarak çözebilirsiniz. Sürekli olmasa da zaman zaman yüksek devirli kullanmanızı tavsiye ederim..
Saygılar...
Bu konuda yüzde yüz sana katılıyorum Burak bende yüksek devirlerde kullanan biriyim biraz fazla yakar belki ama motor için ileride çok daha iyidir düşük devirde kullanmaktan
Konu aslında 1.33 motordu nerden D4D ye geldi
Konu aslında 1.33 motordu nerden D4D ye geldi 
Konu aslında 1.33 te dildi 2011 corollanın artı yönleriydi ilk başta eksi yönlerine geçti sonra 1.33 e şimdide 1.4 d-4d ye bakalım bundan sonra ne olacak.
Tartışmak faydalıdır arkadaşlar,tez'den antiteze oradanda senteze ulaşıyoruz

,bizde sayenizde birşeyler kapıyoruz iyi veya kötü
Mesut kardeşim ben avensise kötü demedim sadece motor açısından olması gereken en az 2.0 olacağını söyledim yani şahsen kendi fikrim 1.6 avensise yaklaşmam demek istedim ikinci ellerde de biraz araştırma yapılınca 1.6 Avensisin pek tutulmadığı görülüyor kullananlar memnun olabilir saygım var 90 yıllarda opel vectraların 1,8 motorlu olanları bile 2.0 motora göre tutulmamıştı 2004 -2005 kasa opel vectrada aynı sonucu gördü ve bir sürü örnek var bu duruma passat 1.6 örnegi Honda Accorda neden 1,6 motor koymuyor? D sınıf bir araç tekrar söylüyorum tamamen şahsi düşüncem 2.0 olmalı Avensis de Accord'dan aşağı olmamalı 2.0 2.4
tamam Zafer abi sana saygım var.. Allah sana da bana da 2.0 motor bir araba nasip eder inşallah

artık hangi marka olsun ona da sen dua et

selamlar abi
Dünyadaki herkes aynı fikirde olsaydı kim bilir ne yaşanmaz bir dünya olurdu

Bu arada konuya dönersek yeni Corolla'nın eksiklikleri tabi ki var ama bana göre hiç önemli şeyler değil ama artıları çok daha fazla en önemlisi ikinci el değeri ben 2.5 yıl kullandığım aracımı kar ederek satabiliyorsam ki 2006 1,6 Hatchback Terra satıldı önemli olan budur bir çok rakiplerine göre Corolla bu konuda avantajlıdır
Lastik sesini içeri almasından ve benzin zamlarından maada başka da hiç bir şikayetim yok.Lastiklerim Yokohama Advan.Michelin veya Bridgestone'un dahi bu konuda çözüm olacağını zannetmiyorum.Tek çözüm izolasyon bence.Aracım maaşallah kımız içmiş Akhalteke atı gibi mübarek.En büyük endişem karşıma kutup ayısı çıkma olasılığı.
Aybars kardeş ne yazık ki trafikte bir çok çeşit ayılarla karşılaşman kaçınılmaz

Benim lastiklerim de Dunlop çok aşırı bir ses yapmıyor
Geçen gün trafik ışıklarında arabamla beklerken ne göreyim?Arkamdan kırmızı bir Desoto kamyonet zincirini koparmış boğa misali süratli bir şekilde geliyor.İkaz mahiyetinde dikkatini çekmek için fren pedalına defalarca basarken olası bir toslamadan sonra arabamın dışına çıktığımda acaba önce kafa ile mi girişeyim herife yoksa apış arasına tumturaklı bir tekme mi atayım diye düşünürken acı bir fren sesi ile irkildiğimi hatırlıyorum.Kamyonet asfaltın üzerinde zarif bir kuğu misali 2 metre kadar kaydı.Kabaklaşmış ve altıgen olmuş lastikleri ile aracımın arka tamponuna çok az bir mesafe kala durmayı başardı.Dikiz aynasından sinirden kan oturmuş gözlerimle herife bakarken yeşil yandı ve yoluma devam ettim.Kim bilir ne kadar korkmuştur kınalı kuzum(corollam).
Ahan da bunun gibi bir şeydi.
Kamyonetteki tampona bakar mısınız?İskenderun Demir-Çelik Fabrikası'nda bu kadar demir yoktur.
Bu konuda yüzde yüz sana katılıyorum Burak bende yüksek devirlerde kullanan biriyim biraz fazla yakar belki ama motor için ileride çok daha iyidir düşük devirde kullanmaktan
kesinlikle haklısın, genel kanı olarak yüksek devirde kullanmak motora zararlı gibi bir klişe var, biz aşanlardanız demekki.
saygılar...
Geçen gün trafik ışıklarında arabamla beklerken ne göreyim?Arkamdan kırmızı bir Desoto kamyonet zincirini koparmış boğa misali süratli bir şekilde geliyor.İkaz mahiyetinde dikkatini çekmek için fren pedalına defalarca basarken olası bir toslamadan sonra arabamın dışına çıktığımda acaba önce kafa ile mi girişeyim herife yoksa apış arasına tumturaklı bir tekme mi atayım diye düşünürken acı bir fren sesi ile irkildiğimi hatırlıyorum.Kamyonet asfaltın üzerinde zarif bir kuğu misali 2 metre kadar kaydı.Kabaklaşmış ve altıgen olmuş lastikleri ile aracımın arka tamponuna çok az bir mesafe kala durmayı başardı.Dikiz aynasından sinirden kan oturmuş gözlerimle herife bakarken yeşil yandı ve yoluma devam ettim.Kim bilir ne kadar korkmuştur kınalı kuzum(corollam).
Ahan da bunun gibi bir şeydi.

Büyük geçmiş olsun kınalı kuzuna allah kaza bela göstermesin
Geçen gün trafik ışıklarında arabamla beklerken ne göreyim?Arkamdan kırmızı bir Desoto kamyonet zincirini koparmış boğa misali süratli bir şekilde geliyor.İkaz mahiyetinde dikkatini çekmek için fren pedalına defalarca basarken olası bir toslamadan sonra arabamın dışına çıktığımda acaba önce kafa ile mi girişeyim herife yoksa apış arasına tumturaklı bir tekme mi atayım diye düşünürken acı bir fren sesi ile irkildiğimi hatırlıyorum.Kamyonet asfaltın üzerinde zarif bir kuğu misali 2 metre kadar kaydı.Kabaklaşmış ve altıgen olmuş lastikleri ile aracımın arka tamponuna çok az bir mesafe kala durmayı başardı.Dikiz aynasından sinirden kan oturmuş gözlerimle herife bakarken yeşil yandı ve yoluma devam ettim.Kim bilir ne kadar korkmuştur kınalı kuzum(corollam).
Ahan da bunun gibi bir şeydi.

ben olsam iner o kamyoncunun anasını avradını...............tamponunu...........gelmişini geçmişini..........rahmetle anardım
arkadaşlar, öncelikle ben şunu belirtmek istiyorum. herkes kendi sürüş tecrübelerini, farklı cc motorlu araçlar kullanarak paylaşabilir. gayet de güzel olur. memnun olur, olmaz. deneyimlerini olumlu ya da olumsuz paylaşmalıdır da. en iyi kullanan bilir aracın memnumiyet ölçütlerini.
ayrıca isim kullanmadan yorum yaparım her zaman, olayı kişiselleştirmemek adına.
ama şunu da söylemeden geçemeyeceğim. ben 1.33 corolla ile 1.6 corollayı karşılaştırmadım. tabiki de 1.6 corolla daha performanslı olmak zorunda. öyledirde zaten. 1.33 corolla kasaya hafif gelir söylentisine karşıyım ben. bir de uzun yolda 1.6 daha az yakıt tüketir 1.33 e göre söylentisine. o zaman şöyle bir karşılaştırma yapalım. toyota türkiye sitesinde 1.6 avensis ile 1.6 corolla yakıt tüketim değerlerini bir gözden geçirin. neden avensisin yakıt tüketim değerleri corolladan daha az? motor gücü torku fazla, ağırlık fazla ama yakıt tüketimi az aynı zamanda performansı fazla. ben kullanılan teknoloji farklılığından olduğunu düşünüyorum. çok fazla mühendislik bilgim de yoktur. yani 1.33 motorun teknolojisi 1.6 dan farklı ve daha yeni. bunu toyota türkiye ye sorabilirsiniz. ayrıca 1.4 eski benzinli corolla dan daha güçlü ve az yakıt tüketimi sağlıyor. 1.4 kasayı kaldırdı da 1.33 mü kaldırmayacak. ileri sürüş alışkanlığını kazanmak da önemli arkadaşlar.
şimdi ben tecrübe ettiğim bir olayı daha paylaşıyorum. 3, 4 ve 5. viteslerde 6.000 deviri gördüm. 6 bin devirden sonra araç kasıldı kaldı. 1 mm dahi devir yükselmedi. 6 viteste hiç denemedim. hız sınırlarını aşmamak için. yani 1.33 aracımda en yüksek tork ve beygir gücüne ulaştım. bu benim için çok önemliydi. beni çok memnun etti. konuyu fazla dağıtmadan ve sizleri çok sıkmadan görüşmek üzere diyorum..
KEmal amcaaa sakinnnn

Ya EN BÜYÜK eksiklik bak o kadar büyük ki koca koca harflerle yazdım Cruise Control (Tabi bu benim için) Ben bu özelliğe çok alışık bi insanım yapamıyorum edemiyorum hız sabitleyicisi olmadan yola devam edemiyorum... 1.33 corollaya neden C.C takılmıyor taktıran oldu mu hiçç ??
KEmal amcaaa sakinnnn 
Ya EN BÜYÜK eksiklik bak o kadar büyük ki koca koca harflerle yazdım Cruise Control (Tabi bu benim için) Ben bu özelliğe çok alışık bi insanım yapamıyorum edemiyorum hız sabitleyicisi olmadan yola devam edemiyorum... 1.33 corollaya neden C.C takılmıyor taktıran oldu mu hiçç ??
Yanılmıyorsam tct de benzinli corollaya takılıyor diye okudum,doğruysa aurisede takılır