Gönderen Konu: Atmosferik motor ile Turbo motorun farklılıkları ve benzerlilikleri  (Okunma sayısı 7761 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Arkadaşlar merak ettiğim bir konu hakkında araştırma yapmıştım.Umarım yararlı olur.(alıntıdır)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Atmosferik motor patlayıcı benzin-hava karışımını elde etmek için ihtiyacı olduğu havayı silindirlerin içerisinde aşağı ve yukarı hareket eden pistonların yarattığı basınç farkı ile emmektedir. Bu nedenle tüm devir bandında homojen bir güç ve tork artışı izlenir. Emme valfi açılır, piston aşağıya doğru hareket eden, deniz seviyesinde atmosferik 1 bar basınçla hava emilir, silindire dolarken enjektörden emme manifolduna veya silindirin içine doğrudan benzin de püskürtülür,emme valfi kapanır, silindirin içindeki benzin-hava karışımı piston tarafından sıkıştırılır, buji kıvılcımı çakar, patlayıcı karışım infilak eder ve pistonu aşağıya doğru iter, o da biyel kolu ile krankı çevirir ve volan dişlisi dönmeye başlar. Gerisi zaten bilinen hikaye. Eksoz gazının dışarıya tahliyesi için eksoz valfi açılır, piston yeniden hava emmeye başlamadan gazı dışarıya iter.

Dizeldeki çalışma sistemi de aşağı yukarı aynıdır (yakıt-hava karışımı bujinin kıvılcımı yerine ısınmadan mütevellit kendi kendini patlatır).

Turbo peki ne yapar: Turbo birbirine göbekten bir mille bağlı kanatçıklı iki pervaneden oluşur. Her pervane kendi odasında giriş ve çıkış ağızları arasında pompalama ve pompalanma görevi görür. Eksoz gazı silindirden çıkarken bir artçı kuvvete sahiptir ve bu kuvvet mesela bir pervaneyi çevirmek için kullanılabilir. Turbodaki eksoz tarafının girişinde eksoz manifoldundan gelen sıcak gazlar girer, bu gazlar turbonun eksoz pervanesini çevirir, sonra çıkıştan dışarıya alınarak eksoz boruları ve susturucuları vasıtasıyla atmosfere yayılır. Turbodaki eksoz tarafının çevirdiği pervanedeki mil emiş tarafındaki pervaneyi çevirerek pervanenın hava emme kanalında bir alçak basınç yaratmasına ve daha fazla hava emilmesine sebep olur. Alçak basınç sayesinde daha fazla hava motora emilir ve motor aynı hacimde birden daha fazla hava ile dolduğundan daha fazla güç üretmeye başlar. Anahatları ile sistem böyle çalışır.

Turbo alt devirlerde hava sevkiyatını yüksek devirlerdeki kadar verimli yapamadığından alt devirlerde kompresör, üst devirlerde de turbo kullanan sistemler de geliştirilmiştir.

Dezavantaj olarak gaza bastıktan sonra TURBO LAG dedikleri gecikme olur. Bu gaza bastıktan sonra güç artışının hemen değil de eksoz gazlarının önce turboyu çevirmesi, havanın emilmesi ve silindirlere dolması için 1-2 saniye sürenin geçmesi demek.

KOMPRESÖR (SUPERCHARGER) de bir (aşırı) hava dolum sistemidir, ancak turbodan farksız eksoz gazı ile değil, kranktan aldığı mekanik enerji ile çalışır, bu nedenle de gaza basınca hemen devreye girdiğinden güç artışı da hemen olur. Her ikisine sahip sistemlerde küçük hacimden dahi çok yüksek, daha önce ulaışlamayan, güçler elde edilebilmiştir.

1. ATMOSFERİK
2. TURBO
3. KOMPRESÖR
4. TURBO + KOMPRESÖR

Hepsinin destekçileri de vardır, karşı çıkanları da ama şu sabittir ki bir içten patlamalı motor ne kadar çok fazla hava alırsa o kadar çok güç üretir. Bazen atmosferik ama 6 silindirli bir motor turbolu ama 4 silindirli bir motordan daha fazla güç üretir. Trend ise daha az hacimle daha fazla gücü yine daha az yakıtla elde etmektir.

Tabi bunlar yüksek hızda, yüksek ısıda çalışan ve arızaya eğilimi yüksek olan parçalar. Tabi o da apayrı bir konu... Turbonun suyla soğutulanı var, yağla soğutulanı var, kompresörün vidali ya da pervaneli olanı var. Çeşit ve sayı marka ve model kadar çok.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 45800
  • Model Yılı: '11
  • 19 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
faydalı bir paylaşım.teşekkürler...
Hayatın km'sini hergün sıfırla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Turbo+kompresör+ benzinlli motor üçlemesini en iyi uygulaması şuan VW grubunun TSI motorudur.  1.4 litrelik bir motordan 170 hp güç elde etmeyi başarmış olmaları motor teknolojileri adına büyük bir başarıdır.  Atmosferik motorlara nazaran yüzde 70 gibi muazzam miktarda güç artışının yanında 200 nm üzerindeki tork ile dizel motorlara da bu anlamda meydan okumaktadır.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
çok güzel bir çalışma olmuş. +1
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Paylaşım için teşekkürler.

Mümkünse alıntının kaynağınıda mesaja ekleyebilirmisin ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
yararlı olmuşsa ne mutlu bana :)
Hee mahmut bey baya aradım ve buldum sitesini;
iste link   http://www.izmirtuning.com/forum/atmosferik-motor-ile-turbo-beslemeli-t24207.html

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Umutcan teşekkürler baya uğraşmışsın heralde linki bulmak için ben mümkünse demiştim ama sen uğraşmışsın helalinden bir  :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Turbo+kompresör+ benzinlli motor üçlemesini en iyi uygulaması şuan VW grubunun TSI motorudur.  1.4 litrelik bir motordan 170 hp güç elde etmeyi başarmış olmaları motor teknolojileri adına büyük bir başarıdır.  Atmosferik motorlara nazaran yüzde 70 gibi muazzam miktarda güç artışının yanında 200 nm üzerindeki tork ile dizel motorlara da bu anlamda meydan okumaktadır.

1.4 motordan turbo ve kompresörle 170 bg almak teknoloji adını bi başarı değildir ayrıca hiçte sağlıklı bi yöntem değildir.1400 cc lik motoru o kadar basınç altında calıştırmak arızalara neden olacaktır.
japon mucizesi TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
1.4 motordan turbo ve kompresörle 170 bg almak teknoloji adını bi başarı değildir ayrıca hiçte sağlıklı bi yöntem değildir.1400 cc lik motoru o kadar basınç altında calıştırmak arızalara neden olacaktır.
eğer arıza sebeplerini WV düşünüp önlem almamışsa YUH!!!!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
1.4 motordan turbo ve kompresörle 170 bg almak teknoloji adını bi başarı değildir ayrıca hiçte sağlıklı bi yöntem değildir.1400 cc lik motoru o kadar basınç altında calıştırmak arızalara neden olacaktır.
Bu bilgiye katılmıyorum. Malzeme teknolojilerindeki gelişmeleri takip etmenizi öneriyorum. Metal malzemelerde her geçen gün büyük yenilikler gelişmeler sağlanmakta buna bağlı olarak makinaların dayanımı büyük oranta artmaktadır. Bundan 20-30 yıl öncesine kadar motorlar 40-50 bin km de  bir rektefiye edililrken günümüzde en kötü motor  bile 100 bin km gitmektedir. Yüksek ısı ve basınca dayanıklı malzemelerle istediğiniz güçte motorlar yapabilir ve sorunsuz kullanabilirsiniz.

Ayrıca teknoloji adına neyin başarı olduğunu sizin ağzınızdan dinlemek isteriz.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
1.4 20:26:23 motor 170 hp guc vay be..
Naım suleymanoglu gıbı bır sey olmus :D :D
Bence bukadar kucuk hacımde bu kadar guc... Ustune kocaman bır kasa... Skoda superb te ınceleme ve test etme sansı bulmustum. Cok hosuma gıttı ama motor omrunun bır 4afe kadar olması ımkansız.
Malzeme teknolojısındekı gelısmeler ınkar edılemez ama bence bu motorlar 200.000-250.000 km sonunda ıllakı segman berkı gomlek ısteyecektır dıye dusunuyorum.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
200 bin km giderse öpte başına koy.150 bin ancak.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
1,4 tsı'lar araca  uzun vadede bir toyota gibi km yapamasada  sürüşünün çok güzel keyif verdiğini söyleyebilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
1,4 tsı'lar araca  uzun vadede bir toyota gibi km yapamasada  sürüşünün çok güzel keyif verdiğini söyleyebilirim.
Umutcan kısa vadede bütün yeni araçlar keyif verir önemli olan o keyfi uzun kilometrelerce vermesi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Umutcan kısa vadede bütün yeni araçlar keyif verir önemli olan o keyfi uzun kilometrelerce vermesi.
Anladım tabi ama ben sadece daha önce şirket arabası kullandığım için biliyorum.Özellikler onları(1,4 tsı) yüksek devirlerden kullandımmı tadından yenmez.Ayrıca sizin söylediğinizde gerçekten önemli.Aracın uzun vadede sorunsuz olması daha büyük önem taşır.Ben sadece bir anlık zevk adına söyledim
: ) :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
umutcan paylaşım çok yararlı bilgi sağlayıcı teşekkürler
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
turbo ve compresörü corolla 1.6ya uygulamak isterdim :D

Bilgiler içinde :alkis: :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
turbo ve compresörü corolla 1.6ya uygulamak isterdim :D
Sen bu azimle onuda yaparsın Ercüment :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Sen bu azimle onuda yaparsın Ercüment :D

hani şeytan dürtmüyor değil pimaşla falan uydururdum ben onu :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)