Gönderen Konu: Atmosferik motor ile Turbo motorun farklılıkları ve benzerlilikleri  (Okunma sayısı 7758 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Son paragrafı ben yazdım.
Daha oncekıler vıkıpedı dıye hatırlıyorum.
Pruva Neta

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Bu bilgiye katılmıyorum. Malzeme teknolojilerindeki gelişmeleri takip etmenizi öneriyorum. Metal malzemelerde her geçen gün büyük yenilikler gelişmeler sağlanmakta buna bağlı olarak makinaların dayanımı büyük oranta artmaktadır. Bundan 20-30 yıl öncesine kadar motorlar 40-50 bin km de  bir rektefiye edililrken günümüzde en kötü motor  bile 100 bin km gitmektedir. Yüksek ısı ve basınca dayanıklı malzemelerle istediğiniz güçte motorlar yapabilir ve sorunsuz kullanabilirsiniz.

Ayrıca teknoloji adına neyin başarı olduğunu sizin ağzınızdan dinlemek isteriz.
eğer ki yüksek ısı ve basınca bu kadar dayanıklı malzemeler varsa spor otomobiller boşuna yüksek hacimli yapılıyor.1.4 motordan çıkarsınlar 300-400 bg çıkaran bi motor hem vergi avantajında olur :) ayrıca volkswagenin tsi motorun reklamını yaparken motorda devrim dediler hiç devrim niteliğinde bi sey değil.teknoloji adına başarı vtec teknolojisidir.motor olarak düşündüğümüzde.1.6lt motordan 90lı yılların başında 160 bg çıkarmak teknolojidir.
japon mucizesi TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Günümüzde pistonlu içten yanmalı motorların maximum verimi yüzde 20 civarında. Bu oran 50 yıl önce yüzde 10 civarındaydı. Yani  günümüzdeki modern motorlarda  1 litre yakıtın yanması ile açığa çıkan enerjinin ancak yüzde 20 kadarı mekanik enerjiye dönüştürülmektedir. Turbo, kompresör gibi uygulamalar bu oranları yukarıya çekmektedir.  Bu oran yükseldikçe -ki bu da teknolojik gelişmelere bağlıdır- aynı hacimdeki motorlardan çok yüksek güçler elde etmek mümkün olacaktır.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
bi motordan verim almak için fazla yakıt gönderip fazla hava basarsınız silindirin içine buda size yüksek güç olarak geri döner.ancak her motorun kaldıracağı bi basınç vardır.eğer ki siz bu basıncı limitlerde kullanırsanız parçalardaki deformasyon dahada hızlanacaktır.buda sorun demektir.
japon mucizesi TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Sorun sadece yakıtı ve havayı fazla göndermekle çözülmüyor. Motor veriminin etkileyen bir çok değişik parametre mevcut. Örneğin Buji tırnakları arasında oluşan kıvılcımın şiddeti dahi motor verimini etkiliyor. Dolayısıyla hertürlü teknolojik gelişme ( daha dayanıklı kompozit malzemelerin yapımından tutunda elektronik kontrol sistemlerindeki gelişmelere varıncaya kadar) motor veriminin artmasına ve dolayısıyla aynı hacimdeki motordan çok daha fazla güç elde etmemizi sağlayacaktır. Çok yakın gelecekte motorlardaki verimin yüzde 50 nisbetine kadar iyileştirilebileceği kanaatindeyim. Bu da bugünkü motorların (aynı hacimdeki) en az 2-3 kat daha fazla güç üreteceği anlamına gelir. Zaten son 50 yılda 2 katından fazla bir güç artışı sağlandığına göre bunu tahmin etmek çok zor olmasa gerek.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür edildi
içten yanmalı motorlar artık verim bakımından olabilecek en yüksek seviyeye çıkmıştır.
bundan sonra güçleri artıp yakıt tüketimleri belli miktarda iyileştirilebilir
ancak artık miadı dolmaya başladı  elektrikli otomobillerin devri başlıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Icten yanmalı mototrların mıyadını doldurdugunu gormeye bızım omrumuz yetmeyecektır emınım.
Icten yanmalı motorlarda verın bence en ust noktaya ulasamadı. Surtunmeler nedenı ıle bır cok kayıp guc soz konusu. Daha bu kayıpları onleyerek verım ustune koymaları gereklı.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
içten yanmalı motorlar artık verim bakımından olabilecek en yüksek seviyeye çıkmıştır.
bundan sonra güçleri artıp yakıt tüketimleri belli miktarda iyileştirilebilir
ancak artık miadı dolmaya başladı  elektrikli otomobillerin devri başlıyor
sizin ifadenizle "Güçleri artıp yakıt tüketimlerinin iyileştirilmesi" ile zaten verim artışı sağlanır. Verim dediğiniz şeyi başka nasıl ifade edebilirsiniz ki.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Icten yanmalı mototrların mıyadını doldurdugunu gormeye bızım omrumuz yetmeyecektır emınım.
Icten yanmalı motorlarda verın bence en ust noktaya ulasamadı. Surtunmeler nedenı ıle bır cok kayıp guc soz konusu. Daha bu kayıpları onleyerek verım ustune koymaları gereklı.
Katılıyorum. 20 yıl önce de aynı şeyler söylenir dururdu. Ancak her geçen gün yeni bir gelişme ile karşı karşıya olduğumuz gerçeğini kimse inkar edemez. Daha yapılması gereken çok iş var. Yakıtın kimyasal olarak düzenlenmesi, Soğutma ile dışarı atılan enerjinin farklı yöntemlerle geri dönüştürülmesi, Sürtünmelerin asgari seviyelere çekilmesi, yüksek verim sağlayan çevrimlerin kullanılması, mekanik yerine, elektronik kontrollü manyetik supap mekanizmalarının kullanılması, vs.  alanlarında bir çok gelişmeye şahit olabiliriz bunlar motor verimine doğrudan etki edecek faktörlerdir.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Elektrikli otomobiller bambaşka gereksinimlerle ortaya çıkmıştır. Yani bu içten yanmalı motorların gelişmesi bitti artık elektrikli otomobil üretelim mantığı ile yapılmamıştır. Arkadaşlar lütfen yazarken biraz elma ile armudu karıştırmadan yazalım.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi