Gönderen Konu: Atmosferik motor ile Turbo motorun farklılıkları ve benzerlilikleri  (Okunma sayısı 7760 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
hani şeytan dürtmüyor değil pimaşla falan uydururdum ben onu :D
pimaş mı çok yaratıcı, sevdim bunu güzel bir düşünce!!
:D

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
iyidir tabikide hava flitremi ondan uydurmuştum :D

http://www.toyotaclubtr.com/modifikasyon/2001-1-6-vvt-i-kuheylan-artik-kisnemeyip-kukruyor-%29-acik-hava-filitresi/40/#quickreply
helal olsun demekten başka bir laf bulamam herhalde.Ama gerçekten güzel bir düşünce.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
helal olsun demekten başka bir laf bulamam herhalde.Ama gerçekten güzel bir düşünce.

teşekkür ederim :) şimdiki amacım turboyu falan pimaştan yapmak :D :P
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Yönetim istifa :D. Nooli benim mesajlara :D
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
1.4 tsi, 124bg, jetta. Turbo açana kadar, kamyon. Açınca benim arabadan farkı yok.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Pimaşla ( marka reklamı yapmak gibi olmasın) turbo yapım procesi. Bende bu fikri beğendim. İlk gerçekleştirecek olana benden dünya turu hediye. :)
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Pimaşla ( marka reklamı yapmak gibi olmasın) turbo yapım procesi. Bende bu fikri beğendim. İlk gerçekleştirecek olana benden dünya turu hediye. :)

ohh iyi bari dünya turunuda kaptık :P :P :D :rofl:
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar merak ettiğim bir konu hakkında araştırma yapmıştım.Umarım yararlı olur.(alıntıdır)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Atmosferik motor patlayıcı benzin-hava karışımını elde ......
Hepsinin destekçileri de vardır, karşı çıkanları da ama şu sabittir ki bir içten patlamalı motor 
içten patlamalı motor çok yanlış bir ifade motor içerisinde patlama meydana gelmez yanma olayı gerçekleşir
hem de kontrol edilebilir yanmadır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
içten patlamalı motor çok yanlış bir ifade motor içerisinde patlama meydana gelmez yanma olayı gerçekleşir
hem de kontrol edilebilir yanmadır
Patlama ile kasıt sonrasında çıkan yüksek basınç. Elbetteki yanma var ancak çok yüksek hızda meydana gelen bir yanma ve sonucunda meydana gelen yüksek basınç "patlama" olarak  ta ifade edilebilir. Yani patlama çok farklı bir anlam ifade etmiyor aslında.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür edildi
Patlama ile kasıt sonrasında çıkan yüksek basınç. Elbetteki yanma var ancak çok yüksek hızda meydana gelen bir yanma ve sonucunda meydana gelen yüksek basınç "patlama" olarak  ta ifade edilebilir. Yani patlama çok farklı bir anlam ifade etmiyor aslında.
haklısınız ancak patlama ile yanma çok farklı şeyler
önceleri silindir içerisinde yakıtın yanması patlama olarak düşünülmüş ve motorlar içten patlamalı motorlar diye adlandırılmıştı
daha sonra yapılan araştırmalarda patlama değil yanma olduğu ve bu yanmayı kontrol ederek düzenleyerek motorun gücünün
veriminin emisyonunun kontrol edilebileceği anlaşılmıştır.
patlama kelimesi çok eski ve yanlış bir tabir olduğu için dikkatimi çekti
dikkat çekmek için cevap yazdım


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Abdullah kardeş içten patlamalı tabiri yanlış değil,olayın değişik bir ifadesi      ansiklopediye göre     Yakıtı ayrı bir bölmede değil, kendi içinde yakan motor türü. İçten patlamalı motor olarak da bilinir. Pistonu, sıvı ve gaz yakıtlı motorlarla, dizel ve benzin motorlarının tümü ve gaz türbinleriyle jet motorlarının tümü içten yanmalıdır.

İçten yanmalı bir motorda yakıtın yanması “silindir” adı verilen bir boru içinde gerçekleşir. Yanma sırasında ortaya çıkan sıcak gazlar, bir pistonu silindir boyunca aşağı iter. Pistonun hareketi tekerlekleri döndürmek ya da makineleri çalıştırmak için gerekli enerjiyi üretir.

Belçikalı mucit Etienne Lenoir (1822-1900) tarafından 1860′ta yapılan ilk kullanışlı içten yanmalı motor gazla çalışıyordu. Alman mühendis Nikolaus Otto (1832-1891), 1876′da daha gelişmiş bir motor üretti. Pistonun dört hareketiyle çalıştığı için “dört zamanlı” adı verilen bu motorun Gottlieb Daimler ve Karl Benz tarafından geliştirilmesi, 1885′te ilk otomobilin üretilmesine olanak sağladı.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Biz patlamayı yüksek bir basınçla meydana gelen ses olarak biliriz. Motor da bu oluyor zaten.  Patlama denilen hadise zaten yanmanın milisaniyeler içinde meydana gelmesi ile açığa çıkan yüksek basınç ve sestir. Bombanın patlaması da aynı şeydir. Barut çok hızla yanar ve açığa basınç ve ses çıkar. Patlamayı hızlı yanma olarak düşünmek çok garipsenecek bir durum değil. Ayrıca motordaki yanma (patlama) kontrollü bir süreçte olur. Eğer kontrol dışı birşey olursa buna "vuruntu" deniyor.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Konu çok dağıldı. Nerde kalmıştık?
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
tam olarak dağıldı diyemeyiz ama konunun alt başlığını öğrenmiş olduk , inceliğini öğrenmiş olduk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür edildi
Abdullah kardeş içten patlamalı tabiri yanlış değil,olayın değişik bir ifadesi      ansiklopediye göre     Yakıtı ayrı bir bölmede değil, kendi içinde yakan motor türü. İçten patlamalı motor olarak da bilinir. Pistonu, sıvı ve gaz yakıtlı motorlarla, dizel ve benzin motorlarının tümü ve gaz türbinleriyle jet motorlarının tümü içten yanmalıdır.

Belçikalı mucit Etienne Lenoir (1822-1900) tarafından 1860′ta yapılan ilk kullanışlı içten yanmalı motor gazla çalışıyordu. Alman mühendis Nikolaus Otto (1832-1891), 1876′da daha gelişmiş bir motor üretti. Pistonun dört hareketiyle çalıştığı için “dört zamanlı” adı verilen bu motorun Gottlieb Daimler ve Karl Benz tarafından geliştirilmesi, 1885′te ilk otomobilin üretilmesine olanak sağladı.
Sayın Atilla abim
patlamalı motorlar tabiri yanlış ve eski bir kavram
şu anda hiçbir teknik yayın ve kitapta böyle bir ifade yok
Biz patlamayı yüksek bir basınçla meydana gelen ses olarak biliriz. Motor da bu oluyor zaten.  Patlama denilen hadise zaten yanmanın milisaniyeler içinde meydana gelmesi ile açığa çıkan yüksek basınç ve sestir. Bombanın patlaması da aynı şeydir. Barut çok hızla yanar ve açığa basınç ve ses çıkar. Patlamayı hızlı yanma olarak düşünmek çok garipsenecek bir durum değil. Ayrıca motordaki yanma (patlama) kontrollü bir süreçte olur. Eğer kontrol dışı birşey olursa buna "vuruntu" deniyor.
evet motorda yanma değilde patlama olsaydı sürekli vuruntu meydana gelirdi motordaki yanma çok hızlı bir şekilde meydana gelir ama kontrol edilebilir bir yanmadır oysa ki vuruntu sadece bazı durumlarda bir arızadan dolayı karşımıza çıkar
konu çok uzadı diyorsanız yeter keselim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından dolayı, karışımın zamanından (buji ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur.

Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.

Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.

Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.

Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.

Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.
Sonuc olarak ıcten patlamalı motor yok degıldır ama olmasını ya da kullanmasını ısteyecek kımsenın olduguna ınanmıyorum. Motorlarda alınan bır ındıkator dıyagramı vardır. Bu dıyagram basınc hacım oranlarını gosterır. Bır ıcten yanmalı motordan alınan kapalı tıp ındıkator dıyagramında cıkacak sınus egrısıne benzer cızgılerın ıcerıde bır yanma oldugunu anlatır en ıyı kanıtıdır.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1994 xli extra japan
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
 olay kapanmışdır selcuk abim noktayı koydu en güzel şekilde
Gidene yol vermek saygımızdandır Gitmeyenden yol istemekde acil işimiz olduğundandır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından dolayı, karışımın zamanından (buji ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur.

Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.

Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.

Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.

Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.

Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.
Sonuc olarak ıcten patlamalı motor yok degıldır ama olmasını ya da kullanmasını ısteyecek kımsenın olduguna ınanmıyorum. Motorlarda alınan bır ındıkator dıyagramı vardır. Bu dıyagram basınc "nam-ı diğer Murat 124"m oranlarını gosterır. Bır ıcten yanmalı motordan alınan kapalı tıp ındıkator dıyagramında cıkacak sınus egrısıne benzer cızgılerın ıcerıde bır yanma oldugunu anlatır en ıyı kanıtıdır.
Tek cümleyle=Helal olsun!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür edildi
Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından dolayı, karışımın zamanından (buji ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur.

Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.

Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.

Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.

Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.

Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.
Sonuc olarak ıcten patlamalı motor yok degıldır ama olmasını ya da kullanmasını ısteyecek kımsenın olduguna ınanmıyorum. Motorlarda alınan bır ındıkator dıyagramı vardır. Bu dıyagram basınc "nam-ı diğer Murat 124"m oranlarını gosterır. Bır ıcten yanmalı motordan alınan kapalı tıp ındıkator dıyagramında cıkacak sınus egrısıne benzer cızgılerın ıcerıde bır yanma oldugunu anlatır en ıyı kanıtıdır.
paylaşım için teşekkürler bilgilerin kaynağını yazabilir misin
kafama takılan bazı noktalar var öğrenmek istiyorum