Gönderen Konu: Prius'un vitesi  (Okunma sayısı 21261 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
Prius'un vitesi
« : Ekim 15, 2010, 18:03:50 »
Yeni Toyota Prius'un tipini hiç beğenmediğimi öncelikle belirteyim. Dış olarak önceki daha sade ve daha göze hoş geliyordu. Şimdi ise çoook değişik bir araba havasına bürünmüş. İçi için bişey demiyorum çünkü öncekininde bununda beğenmiyorum. Genel olarak arabaya vereceğim puan 10 üzerinden 5.

Neyse konuma döneyim; vites sisteminin anlamıyorum. P, N, D ve B geçişleri var. Anlamlarına bakalım;

bildiğim kadarıyla
P -- Bilmiyorum
N -- Boş
D -- İleri gitmeye yarıyo :D
B -- Bilmiyorum.

P ve B'nin anlamlarını sizden istiyorum.


Toyota Club Türkiye

Prius'un vitesi
« : Ekim 15, 2010, 18:03:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #1 : Ekim 15, 2010, 18:07:25 »
Triptonik mantığı işte. Vites arttırma, azaltma. Geri vites.
R küçültme, d arttırma, b de geri vitestir herhalde.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #2 : Ekim 15, 2010, 18:09:49 »
 R geri
 D sürüş
 N boş

 Muhtemelen yana çekince de sıralı şekilde kullanılıyor olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #3 : Ekim 15, 2010, 19:01:46 »
P de park
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #4 : Ekim 15, 2010, 19:43:51 »
Arkadaşlar viteste R-N-D bide B var P yok R-N-D yi hatta P yide tüm otomatik ve triptonik araçlarda gördüm ama B harfini bir vites kolu üzerinde ilk kere göryorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #5 : Ekim 15, 2010, 19:48:15 »
P park ama Bnin ne olduğunu bende bilmiyorum , motor frenajlı sürüş içindir büyük ihtimalle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #6 : Ekim 16, 2010, 10:37:43 »
Yanıtlar için teşekkürler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #7 : Ekim 16, 2010, 11:12:27 »
bence elektrikli sürüş moduyla alakalı birşey olabilir, diye mesaj yazarken şunu buldum

"B" stands for engine Braking. You might use it like a lower gear when going downhill. I wouldn't bother. Most Prius owners never use it. I've never used it in 11 months of driving my Prius. If you're going forward, just keep in Drive.

motor freni anlamında imiş, bakındığım forumlardakiler daha fazla gürültü ve yakıt harcadığını iddaa etmişler, yani pek otomobilden anlayanların buluştuğu bir platform olmayabilir eğer anlasalardı o esnada aracın yakıt harcamadığını bilakis akülerini de şarj ediyor olduğunu bilirlerdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #8 : Ekim 16, 2010, 11:50:33 »
Yokuş inerken O/D kullanımı gibi yani.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #9 : Ekim 16, 2010, 23:44:01 »
P park ama Bnin ne olduğunu bende bilmiyorum , motor frenajlı sürüş içindir büyük ihtimalle.

bence elektrikli sürüş moduyla alakalı birşey olabilir, diye mesaj yazarken şunu buldum

"B" stands for engine Braking. You might use it like a lower gear when going downhill. I wouldn't bother. Most Prius owners never use it. I've never used it in 11 months of driving my Prius. If you're going forvard, just keep in Drive.
motor freni anlamında imiş, bakındığım forumlardakiler daha fazla gürültü ve yakıt harcadığını iddaa etmişler, yani pek otomobilden anlayanların buluştuğu bir platform olmayabilir eğer anlasalardı o esnada aracın yakıt harcamadığını bilakis akülerini de şarj ediyor olduğunu bilirlerdi.
Bende bağlantıyı o mantıkla kurmuştum :) (B) Brake

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #10 : Ekim 17, 2010, 15:34:46 »
Prius zaten çağa uygun bir araç, kendine özgü bir tasarımı var, bu vites koluna bile yansımış, zaten hibrit bir arabaya manuel vites konulması zaman alacak, klasik benzinli motorlardaki devir aralıklarını yakalamak bunda kolay değil, şayet çabuk arıza vermesine neden olur, elektrik motoru daha hassas çalışır içten yanmalıya göre, yokuşlarda ağır viteslerde zorlanmaya gelmez...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #11 : Ekim 17, 2010, 16:00:23 »
Alıntı
Triptonik mantığı işte. Vites arttırma, azaltma. Geri vites.
R küçültme, d arttırma, b de geri vitestir herhalde 
    :rofl:

Alıntı
bildiğim kadarıyla
P -- Bilmiyorum
N -- Boş
D -- İleri gitmeye yarıyo
B -- Bilmiyorum.

P ve B'nin anlamlarını sizden istiyorum.

:rofl: :rofl:

Alıntı
P park ama Bnin ne olduğunu bende bilmiyorum , motor frenajlı sürüş içindir büyük ihtimalle.
:rofl: :rofl: :rofl:

Ya çocuklar akşam akşam iyi güldürdünüz beni yaa, allahta sizleri güldürsün (her daim) çok yaşayın emi


Gelelim şimdi nutkumuza

biliyorsunuz bütün bu harfler ingilizce kaynaklıdır

P=Park
R=Rewiew veya revind (geri)
N=Natural (Boş)
D= Drive (sürmek kullanmak)
S=Sport

Bazı arabalarda D1 D2 D3 konumları bulunur bu konumlerda vites belirtilen rakamdan yukarıya çıkmaz, mesela D2 ye taktığınızda araç 1 le kalkar 2 ye geçer ve daha üst viteslere geçmez
D3 e takarsanız 1 le kalkar , devrini alınca 2 ye atar, devrini alınca 3 e atar ama 4 ve 5 e atmaz

Triptronic viteslerde bu D1 D2 D3 konumları olmaz onun terine ya vites koluyla yda direksiyon altındaki el padallarıyla (Kulakçık diyorlar) vitese manuel olarak kumanda edebiliyorsunuz


bunlar klasik , rutin bilgiler

Şimdi gelelim fasülyenin faydalarına
Priusta neden  P (park) yok ve neden B var

sebebi şu,
prius sıradışı bir araç,  çoğu düzeneği farklı, araçtaki fren sistemide farklı , elektronik otomatik bir fren-park sistemi geliştirmişler
oradaki B=Brake yani P(park) ın yerini almış olan isismdir :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #12 : Ekim 17, 2010, 20:10:28 »
oradaki B=Brake yani P(park) ın yerini almış olan isismdir :alkis:

Kemal abi, sen de beni güldürdün ;) Diğer yazdıklarına katılmakla beraber, senin de dediğin gibi B "brake" - fren anlamına geliyor ama içten patlamalı otomatik veya türevi olan araçlardaki P "park" ile pek ilgisi yok. Hibrid motorlarda araç motor freni yapmaya başladığı anda içten patlamalı motor yakıt tasarrufu için pasif duruma geçer. Ve bu aracın vites mekanizması da normal araçlardan farklı olduğu için motor freni diye bir kavram yok (bu sistem devre dışı kalıyor). işte bu durumda (elektrik motorunun fren yapması gerektiği durumlarda) yine elektronik bir sistem olarak B (elektrik-elektronikçiler bilir, elektrik motorunu durdurmak için "braker" (Sağklıklı bir Türkçe çevirisi varmı bilmiyorum ama frenleyici olarak çevrilebilir) adı verilen, hem motora fren yaptıran hem de fren yaparken oluşan elektrik gücünü, elektrik motorunun aküsünü şarj etmek ve diğer elektrikli aksamları beslemek için kullanılan bir birim.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #13 : Ekim 17, 2010, 20:19:55 »
Saft frenı gıbı bır sey sanırım.
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #14 : Ekim 17, 2010, 20:39:32 »
Saft frenı gıbı bır sey sanırım.

Bunu anlayabilmek için normal motor ve şanzıman sistemini komple konu dışı tutmak gerekir. Bir elektrik motorundaki "+" ve "-" bağlantıların yerinin değiştirilmesi sonucunda motorun ters yöne doğru dönmeye çalışarak önce mevcut olan aktarma mekanızmasını durdurup tersine döndürmeye çalışması gibi düşünebilirsiniz. Aslında sistem basit ama biraz elektrik-elektronik bilgisi gerekiyor
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #15 : Ekim 17, 2010, 20:59:11 »
Yanı ters elektromanyetık alan olusturarak frenleme yapıyor. Bundan acıga cıkan enerjıyıde aku sarjında kullanıyor. Bır nevı alternatorun kutup baglantılarını degıstırerek elektrık motoru halıne getırılmesı gıbı bır konu. Dogrumu acaba?
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #16 : Ekim 17, 2010, 21:02:32 »
Yanı ters elektromanyetık alan olusturarak frenleme yapıyor. Bundan acıga cıkan enerjıyıde aku sarjında kullanıyor. Bır nevı alternatorun kutup baglantılarını degıstırerek elektrık motoru halıne getırılmesı gıbı bır konu. Dogrumu acaba?

Sistem, iki farklı mekanizma içerdiği için biraz daha karışık, ama basitleştirecek olursak, evet ;)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 128 kere teşekkür etti
  • 410 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #17 : Ekim 17, 2010, 21:45:31 »
Eskiden okulda (elektrik bölümünde)  atölye derslerinde  görürdük. Trifaze yani 3 fazlı motorların bağlantılarında yıldız ve üçgen bağlantılar  vardı. Motorda 3 sargı  bulunur, motor yıldız ve üçgen olarak iki farklı kombinasyonla bağlantılar yapılırdı. Yıldız  bağlantıda sargı  başına 220 volt, üçgen bağlantıda ise sargı başına 380 volt düşer. Motor ilk çalışmada yıldız bağlantı üzerinden  çalışır ve belli bir  devirden sonra üçgen bağlantıya  geçer ve yüksek devirlere  çıkar. İçten yanmalı motorlardaki vites  mantığı.

Şimdi buda nereden çıktı mekanik sohbette, 3 fazlı motorlar diyeceksiniz. Alaka şu; O kadar yüksek devirde dönen bir  motorun bir fabrikada, bir tezgahta   çok kısa sürede  devrinin düşerek durması  gerekebilir. Yoksa devrinin düşmesi normal şartlarda biraz uzun sürer. İşte bunun için dinamik frenleme diye bir  sistem kullanırdık. Bu sistemde alternatif akımla dönen bir  sisteme doğru akım  vererek  ters manyetik alan oluşturarak motorun çok kısa sürede durması sağlanır. Tamamen manyetik bir  alanla bu frenleme gerçekleştiğinden, mekanik frenler  gibi aksamlara  zarar vermez.

Pirustaki olay bu olabilir.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #18 : Ekim 17, 2010, 22:16:13 »
offf gözünü sevdiğimin manuel vitesi.. :)
5,0lt/100km
urban drive

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #19 : Ekim 17, 2010, 22:47:43 »
  Osman, iyi açıklama bence. Ayrıca diğer durumda motor bir dinamoya dönüşüyordur muhtemelen.