Gönderen Konu: Prius'un vitesi  (Okunma sayısı 21179 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 128 kere teşekkür etti
  • 408 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #20 : Ekim 17, 2010, 22:50:42 »
  Osman, iyi açıklama bence. Ayrıca diğer durumda motor bir dinamoya dönüşüyordur muhtemelen.

Elektrik merakından dersleri çok iyi dinlerdim :)
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Toyota Club Türkiye

Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #20 : Ekim 17, 2010, 22:50:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #21 : Ekim 17, 2010, 23:50:37 »
R = Roket değil mi ?  8-)
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #22 : Ekim 18, 2010, 06:23:35 »
R = Roket değil mi ?  8-)

Öylede düşünülebilir; ama geriye roket :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #23 : Ekim 18, 2010, 06:36:20 »
Arkadaşlar,
Üşenmedim sabah sabah kalkıp toyota plazaya gittim
Mehmet kerdeşimizin dediği gibi B konumu şarj konumuymuş, araba yokuş aşağı giderken
B ye atıyormuşsunuz, o zaman farklı bir frenleme devreye giriyor, frenden sağladığı enerjiyi elektrik enerjisine çevirip
akülere depoluyormuş,
oysaki bu işlemi kendi kendisine yapar sanıyordum, her yokuş inişte vites koluylamı uğraşacağız

O benim dediğim park konumu olmamasıda ayrı bir gariplik, hemen vites kolnun üst kısmında panoda bir P var ama o sanırım elektronik el freni (Olabiliri yani) sizin için bi foto çektip buradan P yi görebilirsiniz okla işaretledim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #24 : Ekim 18, 2010, 15:52:00 »
Sağolsun herkes..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #25 : Ekim 18, 2010, 16:46:06 »
@Kemal abi,

normalde kendi kendine şarj olayı var zaten, olmasa elektriği biter ve öyle kalır zaten :). B'ye alınca muhtemelen daha düşük bir viteste ve daha hızlı şarj oluyordur.

P ile el freni zaten aynı şey olduğu için ikisini birleştirmişlerdir, bence çok mantıklı bir uygulama.

Bu arada Kerem Küçük,

Sen Prius'un vitesiyle aklını bozma, git Bianchi dağ bisikletinin vitesleriyle uğraş, hadi bakayım :D :D
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #26 : Ekim 18, 2010, 17:02:42 »
@Kemal abi,

normalde kendi kendine şarj olayı var zaten, olmasa elektriği biter ve öyle kalır zaten :). B'ye alınca muhtemelen daha düşük bir viteste ve daha hızlı şarj oluyordur.

P ile el freni zaten aynı şey olduğu için ikisini birleştirmişlerdir, bence çok mantıklı bir uygulama.

Bu arada Kerem Küçük,

Sen Prius'un vitesiyle aklını bozma, git Bianchi dağ bisikletinin vitesleriyle uğraş, hadi bakayım :D :D
Hee yahu. Kattın karıştırdın ortalığı. Kıymetli abilerimizi sabahın köründe toyota plazalarda gezdirdin. Muhabirlik yaptırdın. :D

Arkadaşlar,
Üşenmedim sabah sabah kalkıp toyota plazaya gittim
Mehmet kerdeşimizin dediği gibi B konumu şarj konumuymuş, araba yokuş aşağı giderken
B ye atıyormuşsunuz, o zaman farklı bir frenleme devreye giriyor, frenden sağladığı enerjiyi elektrik enerjisine çevirip
akülere depoluyormuş,
oysaki bu işlemi kendi kendisine yapar sanıyordum, her yokuş inişte vites koluylamı uğraşacağız

O benim dediğim park konumu olmamasıda ayrı bir gariplik, hemen vites kolnun üst kısmında panoda bir P var ama o sanırım elektronik el freni (Olabiliri yani) sizin için bi foto çektip buradan P yi görebilirsiniz okla işaretledim
Kemal Amca, al bi priusta deneme turu yapalım :D
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #27 : Ekim 18, 2010, 17:33:20 »
Alıntı
P ile el freni zaten aynı şey olduğu için ikisini birleştirmişlerdir, bence çok mantıklı bir uygulama
normalde P motor vasıtasıyla ön tekerlekleri kilitliyor, belkide vitese takıyor
El fireni ise herkesin bildiği gibi sadece arka tekerlekleri kilitler
Ama son zamanlardaki teknolojik gelişmeler çok hızlı
pek çok arabada artık el freni kolu yok, bazıları düğmeye basınca , bazıları ise, düğme falanda olmadan direk arabayı kapatınca devreye giriyor, ve dediğim gibi bu sistem allaan renosunda bile var :P
bu durumda büyük olasılıkla priusta otomatik el fireni vardır, kontak kapatılınca devreye giriyordur
oradaki P düğmeside sanırım bildiğimiz normal otomatik şanzıman parkıdır

Alıntı
Sen Prius'un vitesiyle aklını bozma, git Bianchi dağ bisikletinin vitesleriyle uğraş, hadi bakayım 
öyle deme alper, iyi noktaya parmak basmış, zaten priusla ilgileniyordum, iyi oldu bazı püf noktalarını öğreniyorum

Alıntı
Kemal Amca, al bi priusta deneme turu yapalım
Çıktığından beri gözüm var zaten ama 105 bin tl olunca otomatikman silmiştim aklımdan, fakat ne olduysa araba 80 e düşmüş
satamıyorlar galiba; mesela denizli toyota bayisi, doğru düzgün prius satamadığı için test aracını satıyor, aceminin biri test edeyim derken vurmuş arabayı,bunlarda onarıp daha  3000 deki arabayı 70 e satıyorlar
 muhtemelen 2 hafta içinde 60 a düşer... gelde alma şimdi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 899 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #28 : Ekim 18, 2010, 18:06:58 »
normalde P motor vasıtasıyla ön tekerlekleri kilitliyor, belkide vitese takıyor
El fireni ise herkesin bildiği gibi sadece arka tekerlekleri kilitler
Ama son zamanlardaki teknolojik gelişmeler çok hızlı
pek çok arabada artık el freni kolu yok, bazıları düğmeye basınca , bazıları ise, düğme falanda olmadan direk arabayı kapatınca devreye giriyor, ve dediğim gibi bu sistem allaan renosunda bile var :P
bu durumda büyük olasılıkla priusta otomatik el fireni vardır, kontak kapatılınca devreye giriyordur
oradaki P düğmeside sanırım bildiğimiz normal otomatik şanzıman parkıdır

Kemal abi ordaki P düğmesi bence aracı söndürmeden manuel olarak el frenini aktif hale getirmek içindir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #29 : Ekim 18, 2010, 18:08:25 »
ama otomatiklerde birde Park freni olması zorunlu
bence o park
 el freni otomatik-elektronik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 899 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #30 : Ekim 18, 2010, 18:11:37 »
ama otomatiklerde birde Park freni olması zorunlu
bence o park
 el freni otomatik-elektronik
Olabilir kemal abi ben iddaa etmiyorum sadece düşüncemi söyledim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #31 : Ekim 18, 2010, 18:15:27 »
Toyota plazadaki angut hiç bir şey bilmiyordu, ağzından adeta kerpetele laf aldım
o P için sadece Park freni diyebildi , ama araştırmaya devam ediyorum, gerekirse caponyaya bile gideceeeeemmmm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 899 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #32 : Ekim 18, 2010, 18:18:17 »
Toyota plazadaki angut hiç bir şey bilmiyordu, ağzından adeta kerpetele laf aldım
o P için sadece Park freni diyebildi , ama araştırmaya devam ediyorum, gerekirse caponyaya bile gideceeeeemmmm
sabah üşenmeyip sırf bunun için bayiye giden adam japoyayada gider :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 899 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #33 : Ekim 18, 2010, 18:21:42 »
Kemal abi japonyaya gitmene gerek kalmadı o tuş akıllı park destek sistemini devreye alıp çıkarmak içinmiş :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #34 : Ekim 18, 2010, 18:22:33 »
ya gerçekten kafama takıldı, ayrıca plazaya gitmem iyi oldu
epey bilgi aldım
 fiyat falan
japonyaya uçakla gidersem sadece vergileri ödüyorum ki bu da normal bilet fiyatının %10 kadarı bir tutar
nedenmi...? Profesyonel rehberimde ondan ::)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #35 : Ekim 18, 2010, 18:23:15 »
Kemal abi japonyaya gitmene gerek kalmadı o tuş akıllı park destek sistemini devreye alıp çıkarmak içinmiş :)
yani...?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #36 : Ekim 19, 2010, 18:19:28 »
..................

Pirustaki olay bu olabilir.
Elektrik motoru için olay tamamen senin anlattığın gibi ama benzin motorunu ve şanzıman ilişkisini de unutmamak lazım ;) Ayrıca açıklama için teşekkürler, ben bu kadar ayrıntılı yazmaya üşenmiştim

  Osman, iyi açıklama bence. Ayrıca diğer durumda motor bir dinamoya dönüşüyordur muhtemelen.
Hakan hocam da teyit ettiğine göre sorun yok :)

yani...?
Boşver Kemal abi, üzerinde düşünmeye değmez :)

Senin seveceğin bir örnek vereyim;
 "horaza sormuşlar tavuk mu yumurtadan çıkar, yumurta mı tavuktan?" diye, horozun cevabı son derece net "banane" ... " ben sadece birini öpüp diğerine geçiyorum, olayı derinlemesine düşünmüyorum"
:D
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #37 : Ekim 19, 2010, 18:45:55 »
Horozda haklı. Herkes işine bakıyor :D
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #38 : Ekim 20, 2010, 05:47:01 »
şimdi horoz kim oluyor burda

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Prius'un vitesi
« Yanıtla #39 : Ekim 20, 2010, 10:56:50 »
Horoz, priusun tartışmalı vitesini kullanıp, gerisini önemsemeyenler oluyor sanırım :)
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.