Gönderen Konu: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..  (Okunma sayısı 16516 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #20 : Kasım 15, 2010, 10:30:06 »
mnt sisteme sahip araçlar bildiğiniz gibi düz şanjıman üzerine oturtulmuş yağsız yarı otomatik bir sistemdir, tam yağlı bir sistem olsaydı zaten araç tam otomatik olurdu, mnt sistem araç durduğunda ve frene basıldığında boşa alır ki olmayan debriyajın işini yapar, siz tekrar gaz verdiğiniz an araç vitese geçer ve ilerler, yokuş aşağı durumunda ise aracı hiç bir zaman boşa almaz aracın hızı ile düz orantılı bir vites modunda tutar, yokuş yukarı kalkışlarda ise araç ilk yazdığım gibi geri kaçırır çünkü otomatik bir vites değildir, yapmanız gereken vites gaz geçişini uygulamak yada el freni desteği ile kalkmaktır, ancak geniş pedal sistemi sayesinde sorun yaşamadan ve ayaklarını kullanarak çok rahat kalkabilirsiniz,

bu arada önemli bir not : mnt şanjımana sahip araçlarınızda eğer manuel vites değiştiriyorsanız vites atarken ayağınızı vites geçme süresi boyunca gaza basmayınız, yani bir nevi debriyaj var gibi kullanın, zira ileride hep bahsi geçen mnt arızası vites geçmiyor yada ısınınca yolda kalıyor sorunlarına maruz kalmayın !
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Toyota Club Türkiye

Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #20 : Kasım 15, 2010, 10:30:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #21 : Kasım 15, 2010, 13:08:25 »
İiyi ama sedat bey aracın kullanma klavuzunda vites geçişlerinde manuel modda iken ayağınızı gazdan çekip öyle vites değişin demiyor hangisine inanalım şimdi
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #22 : Kasım 16, 2010, 13:00:35 »
arkadaşlar öncelikle herkesin kurban bayramını kutluyorum.bu multi mod konusuna gelincede daha önceki aracım corolla 2003 sol a/t yani tam otomatikti.yeni aracımla tanışalı 1 hafta oldu auris elegant 16 m/m .kullanışı kesinlikle çok daha zevkli ve de yakıt tasarrufu konusunda çok çok iyi.diğer aracımda hiçtereddüt etmeden lpg taktırmıştım.bunda düşünüyorum şu an gerçekten yakıtı mükemmel.bu efsane konusuna gelincede bu arabayı çekemeyenleri uydurduğu ve kullanmayı tam bilmeyenlerin yaşadığı sorun diye düşünüyorum.normal vites arabalar hiç mi sorun yaşamıyor hiçmi baskı balata problemi şanzıman problemi getirmiyor.aracı almadan önce bu konuyu burdan okumuştum ve hiç endşe duymadan toyotaya olan güvenimden dolayı direk aldım.burdan bu arabalardan hoşlanan vede almayı düşünenlere sesleniyorum bir an bile terrdüt etmeyin kesinlikle mükemmel bir araç mükemmel bir vites seçeneği önceki corollamdan çok çok farklı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #23 : Kasım 17, 2010, 21:46:40 »
herkesin bayramı kutluyorum.bu bayram istanbul dan ankaraya giderken trafik çok yoğundu bende ilk defa ısnma ikazını arabamda gördüm.ykuş yukarı çıkıyoruz olabilir diye düşündüm.ama aynısı ankaradan gelirken istanbul gişe çıkışlarında yine kısa süreli
 oldu.servisde yoğun trafiklerde boşa almam tavsiye edilmişti bende kırmızıda dururken bile boşa alıyorum. bu yoğun trafiktede aynısını yaptım. ama ikazdan kurtulamadım.araç ikinci vitese ve boşa geçince ikaz sona eriyor. tavsiyesi olan varmı.araç 2009 corolla mmt 35000km de

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #24 : Kasım 19, 2010, 22:20:29 »
muammer bey bence en yakın servise götürüp aynen durumu anlatın araç garantili sanırım mutlaka aracı kontrol ederler diye düşünüyorum
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #25 : Kasım 20, 2010, 16:48:17 »
2007 kasım ayından 2010 kasım ayına kadar corolla mmt dizel araç kullandım. araç sattığımda 122 bin km deydi. Bir defa karda aşırı patinajdan dolayı ikaz aldım. Onun dışında sorun yaşamadık. Sadece 90 bin bakımda kampanya doğrultusunda baskı balata ve diğer elemanlar ücretsiz değişti. değişim sonrası vites değişimleri daha yumuşak ve sarsıntısız oldu. Vites değişimlerinde otomatik yada manuel mutlaka gazdan ayağımı çekmişimdir böylece vitesin değiştiğini sadece göstergede anlıyordum. Yeni kasaları bilemiyorum ama 2002-2007 yılları arasında üretilen Corollaların kullanım kılavuzunda vites değişimi sırasında gazdan ayağın çekilmesi öneriliyordu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #26 : Kasım 21, 2010, 21:25:40 »
o zaman iyikide toyota corolla almışız yani bende 5 senede herhalde 80 bin km olur 2015 e kadar bakalım olursa
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • oğlum, ben ve kızım :)
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #27 : Kasım 21, 2010, 21:38:16 »
Levent bey denedim, işe yariyor, süper trick teşekkürler.  :D

ancak bu olay aracı fazlasıyla yorabilir bilginiz olsun :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #28 : Kasım 22, 2010, 12:06:22 »
araçlarınızda eğer multi mod dan kaynaklı kırmızı arıza ışığı yanıyor ise ve garantiniz devam ediyorsa mutlak surette yetkili servise gidin ve garanti kapsamında araçlarınızda mmt sistemi kontrol eden aku kartının değişmesini isteyin, kaldı ki bu kart ücretsiz ve garanti kapsamında değiştiriliyor, değişim sonucunda ısınma kaynaklı arıza bildirimi bitiyor ayrıca vites geçişlerinin de daha sarsıntısız olması sağlanıyor
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #29 : Kasım 24, 2010, 16:17:45 »
Vites büyütürken ayağınızı gazdan çekmeniz gerekmiyor. Çünkü gaz sinyali vites değişiminde zaten kesilir. Aslında MMT kullanıyorsanız vitesleri sizin değiştirmeniz de gerekmiyor, neden uğraşıyorsunuz? Zaten bunları yapmak gerekseydi otomatik şanzıman sürüşü kolaylaştırıyor olmazdı. Kimse de bunları satın almazdı.

Eski sitem otomatikvites.info'dan otomatik şanzımanların geneli için yazılmış "nasıl kullanılır" kısmını kopyalayıp yapıştırıyorum. Umarım faydalı olur.

"Otomatik vitesli araç kullanımda dikkat edilmesi gereken çok az nokta vardır. Başlarda bunları aklınızdan çıkarmaz, alışırsanız her şey yolundadır. Sonuçta siz arabanıza sadece “hızlan” ve “yavaşla” komutları veriyorsunuz, gerisini o hallediyor. Şimdi bu yazının uzunluğuna bakıp gözünüz korkmasın. Çünkü bu bölümde farklı otomobillerin farklı davranışları ve kimi sürücülerin hatalı alışkanlıklarından da bahsedilecektir. Kullanırken dikkat edeceğiniz noktalar varsa zaten aracınızın kullanma kitabında yazar.

En önemli nokta tam duruş yapmadan yön değiştirilmemesi kuralıdır. Yani geri(R) giderken ileri(D, D4, D3, 2, 1), ileri giderken geri vitese geçmemelisiniz. Bunu yaparsanız bir yönde dönen dişliler aniden ters yönde dönmeye zorlanacaktır. Yön değişikliği yaparken ya da park vitesinden çıkarken ayağın frende olması alışkanlık olmalıdır. Zaten bazı otomobillerde frene basmadan vites kolunu Park’tan çıkaramazsınız. Frene daima sağ ayakla basılması gerektiğinin hatırlatılmasına gerek yok sanırım.

Aynı şekilde, tam duruş yapmadan Park vitesine geçmemelisiniz. Hızınız yeterince yüksekse park vites mekanizmasını kırabilirsiniz. D konumunda şanzıman gaz pedalı ve hıza göre uygun vitesi seçecektir. Hafifçe hızlanırsanız vites değişimleri düşük devirde, sarsıntısızca olacaktır. Sertçe kalkar ve hızlanırsanız vites değişimleri daha yüksek devirlerde gerçekleşecektir. Gaza tamamen bastığınızda otomobil her viteste mümkün olan en yüksek devire kadar tırmanacaktır. Sürüş sırasında gaza çok basarsanız, ya da sonuna kadar basarsanız otomobil daha seri hızlanmak için vites düşürecektir. Buna kick-down(roketleme) denir. Ani hızlanmak için elle vites değiştirmek tamamen gereksiz ve riskli bir harekettir.

Kolu düşük viteslere getirirseniz otomobil o vitesten daha üst viteslere çıkmayacaktır. Bunun istisnası diğer konuda anlatılan otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlardır. Bu tip vites kutuları siz 3’ü seçseniz bile genelde devir bitince size sormadan 4’e geçerler. Bu durumum zıttı olarak 2’de kalkmak isterseniz yine sizi dinlemeyip 1’de kalkabilirler. Ferrari Enzo gibi otomobillerde bile kimine sinir bozucu gelen bu davranış görülür.

Fakat örneğin otomobil hızlıyken kolu 1 konumuna getirirseniz elektronik kontrollü şanzımanınız o vitese geçmeyecektir. Çoğu zaman bu durumda ışıklı ve sesli bir ikaz yanlış bir seçim yaptığınızı size hatırlatır. Aynı şekilde, hızınız yüksekken P ya da R konumuna geçerseniz şanzıman kendini ve sizi tehlikeye atmamak için bu komutu yerine getirmeyecektir. Elektronik kontrolü olmayan eski tip şanzımanlarda ise bu hataların sonucu çoğu zaman dağılmış bir şanzıman ve arabanızın çekiciyle servise götürülmesiyle son bulur. Elbette istisnalar kaideyi bozmaz.

Bu düşük vites konumları ancak yokuşlarda kullanılır. Örneğin dört vitesli bir otomobilde bir tepeyi 3. viteste tırmanırken trafik ya da viraj yüzünden yavaşlarsanız otomobil vites büyütecektir. Tekrar 3. viteste aynı hıza çıkmak istediğinizde bu sefer gaza daha fazla basmalısınız ki otomobil vites küçültsün. Bunun önüne geçmek için vitesi 3 konumuna alırsınız. Tersi durumda, yani yokuş inerken motor freninden faydalanmak ve frenleri zorlamamak için 3’e alırsınız. Tıpkı düz vitesli bir otomobilde yaptığınız gibi. Bu yokuşları algılayıp bütün bunları kendisi yapan şanzımanlar da vardır. Bu açıklamalar otomobillerin geneli içindir.

Diziliş genelde 1,2,3..D şeklinde olmakla birlikte bazı istisnalar olabilir. Kimi otomobilde 1 yoktur, kiminde 3. Dört vitesli bazı Honda’larda D3 vardır. Bu, diğer otomobillerdeki 3’e karşılık gelir. Bu konumda birinci, ikinci ve üçüncü vitesten biri otomatik olarak seçilir. Keza 4 konumunda(beş vitesli otomobillerde) ilk dört vitesten biri otomatik olarak seçilir.

“2” konumu bazı otomobillerde 1 ve 2, bazılarında ise sadece 2. vites anlamına gelir. Eğer ayrıca bir kış(“winter”) konumu yoksa bu konum kaygan zeminlerde kalkış için kullanılır. İkinci viteste tekerlere ulaşan tork düşük olacağı için patinajı kontrol etmek daha kolay olacaktır.

Bir diğer önemli konu seyir halindeyken asla boş vitese geçilmemesi gereğidir. Bu hem sizin güvenliğiniz hem de şanzımanınızın güvenliği için gereklidir. Kırmızı ışık, tıkanan trafik gibi bir dakikayı aşan beklemelerde ise boş vitese geçerek şanzımanınızı rahatlatmanız yerinde olur.

Bazı modellerde, özellikle arazi araçları ve kamyonetlerde şanzıman yağı sıcaklığı uyarı lambası bulunur. Motor çalışırken lamba yanarsa dik tırmanışlardan ve dur-kalklı trafikten kaçınmak gerekir. Boş viteste motorun çalıştırılmaya devam etmesi ise güvenli bir yöntem olarak tercih edilebilir. Şanzıman yağı belli sıcaklık aralığında çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Uzun süre dur-kalklı trafikte ilerlemek, uzun dağ tırmanışları, ağır römork çekmek ya da kullanım kitabında belirtilen römork çekme şartlarına uymamak, hatta otomobildeki tasarım hatası gibi nedenlerle şanzıman aşırı ısınabilir. Isınıp zarar gören yağın rengi pembeden kahverengiye döner, hafif bir yanık kokusu barındırır."

*Bu arada hatalı alışkanlıklardan bahsetmemişiz. Zaten sonra güncellemedim, siteyi kapattım =)
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #30 : Kasım 24, 2010, 16:41:03 »
yok böyle bir olay ben çok denedim olmadı bence siz bi gidip sorun yetkili servise varmı yok mu diye bakalım ne cevap alacaksınız kesinlikle yok olsa hill holder diye sistem adı altında geçerdi diye düşünüyorum
Sinan bey, bence siz baktırın aracınıza. Serviste test aracı mevcutsa onunla deneyiniz.
Ve ya bir arkadaşınızda M/M araç varsa onunla tekrar deneyin.
"Hill Holder" olarak mı geçiyor resmii olarak bu özellik bilemem.
Toyota plazada satış yapan elemanlar da bu özelliği bilmiyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #31 : Kasım 26, 2010, 13:48:35 »
Vites büyütürken ayağınızı gazdan çekmeniz gerekmiyor. Çünkü gaz sinyali vites değişiminde zaten kesilir. Aslında MMT kullanıyorsanız vitesleri sizin değiştirmeniz de gerekmiyor, neden uğraşıyorsunuz? Zaten bunları yapmak gerekseydi otomatik şanzıman sürüşü kolaylaştırıyor olmazdı. Kimse de bunları satın almazdı.

Eski sitem otomatikvites.info'dan otomatik şanzımanların geneli için yazılmış "nasıl kullanılır" kısmını kopyalayıp yapıştırıyorum. Umarım faydalı olur.

"Otomatik vitesli araç kullanımda dikkat edilmesi gereken çok az nokta vardır. Başlarda bunları aklınızdan çıkarmaz, alışırsanız her şey yolundadır. Sonuçta siz arabanıza sadece “hızlan” ve “yavaşla” komutları veriyorsunuz, gerisini o hallediyor. Şimdi bu yazının uzunluğuna bakıp gözünüz korkmasın. Çünkü bu bölümde farklı otomobillerin farklı davranışları ve kimi sürücülerin hatalı alışkanlıklarından da bahsedilecektir. Kullanırken dikkat edeceğiniz noktalar varsa zaten aracınızın kullanma kitabında yazar.

En önemli nokta tam duruş yapmadan yön değiştirilmemesi kuralıdır. Yani geri(R) giderken ileri(D, D4, D3, 2, 1), ileri giderken geri vitese geçmemelisiniz. Bunu yaparsanız bir yönde dönen dişliler aniden ters yönde dönmeye zorlanacaktır. Yön değişikliği yaparken ya da park vitesinden çıkarken ayağın frende olması alışkanlık olmalıdır. Zaten bazı otomobillerde frene basmadan vites kolunu Park’tan çıkaramazsınız. Frene daima sağ ayakla basılması gerektiğinin hatırlatılmasına gerek yok sanırım.

Aynı şekilde, tam duruş yapmadan Park vitesine geçmemelisiniz. Hızınız yeterince yüksekse park vites mekanizmasını kırabilirsiniz. D konumunda şanzıman gaz pedalı ve hıza göre uygun vitesi seçecektir. Hafifçe hızlanırsanız vites değişimleri düşük devirde, sarsıntısızca olacaktır. Sertçe kalkar ve hızlanırsanız vites değişimleri daha yüksek devirlerde gerçekleşecektir. Gaza tamamen bastığınızda otomobil her viteste mümkün olan en yüksek devire kadar tırmanacaktır. Sürüş sırasında gaza çok basarsanız, ya da sonuna kadar basarsanız otomobil daha seri hızlanmak için vites düşürecektir. Buna kick-down(roketleme) denir. Ani hızlanmak için elle vites değiştirmek tamamen gereksiz ve riskli bir harekettir.

Kolu düşük viteslere getirirseniz otomobil o vitesten daha üst viteslere çıkmayacaktır. Bunun istisnası diğer konuda anlatılan otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlardır. Bu tip vites kutuları siz 3’ü seçseniz bile genelde devir bitince size sormadan 4’e geçerler. Bu durumum zıttı olarak 2’de kalkmak isterseniz yine sizi dinlemeyip 1’de kalkabilirler. Ferrari Enzo gibi otomobillerde bile kimine sinir bozucu gelen bu davranış görülür.

Fakat örneğin otomobil hızlıyken kolu 1 konumuna getirirseniz elektronik kontrollü şanzımanınız o vitese geçmeyecektir. Çoğu zaman bu durumda ışıklı ve sesli bir ikaz yanlış bir seçim yaptığınızı size hatırlatır. Aynı şekilde, hızınız yüksekken P ya da R konumuna geçerseniz şanzıman kendini ve sizi tehlikeye atmamak için bu komutu yerine getirmeyecektir. Elektronik kontrolü olmayan eski tip şanzımanlarda ise bu hataların sonucu çoğu zaman dağılmış bir şanzıman ve arabanızın çekiciyle servise götürülmesiyle son bulur. Elbette istisnalar kaideyi bozmaz.

Bu düşük vites konumları ancak yokuşlarda kullanılır. Örneğin dört vitesli bir otomobilde bir tepeyi 3. viteste tırmanırken trafik ya da viraj yüzünden yavaşlarsanız otomobil vites büyütecektir. Tekrar 3. viteste aynı hıza çıkmak istediğinizde bu sefer gaza daha fazla basmalısınız ki otomobil vites küçültsün. Bunun önüne geçmek için vitesi 3 konumuna alırsınız. Tersi durumda, yani yokuş inerken motor freninden faydalanmak ve frenleri zorlamamak için 3’e alırsınız. Tıpkı düz vitesli bir otomobilde yaptığınız gibi. Bu yokuşları algılayıp bütün bunları kendisi yapan şanzımanlar da vardır. Bu açıklamalar otomobillerin geneli içindir.

Diziliş genelde 1,2,3..D şeklinde olmakla birlikte bazı istisnalar olabilir. Kimi otomobilde 1 yoktur, kiminde 3. Dört vitesli bazı Honda’larda D3 vardır. Bu, diğer otomobillerdeki 3’e karşılık gelir. Bu konumda birinci, ikinci ve üçüncü vitesten biri otomatik olarak seçilir. Keza 4 konumunda(beş vitesli otomobillerde) ilk dört vitesten biri otomatik olarak seçilir.

“2” konumu bazı otomobillerde 1 ve 2, bazılarında ise sadece 2. vites anlamına gelir. Eğer ayrıca bir kış(“winter”) konumu yoksa bu konum kaygan zeminlerde kalkış için kullanılır. İkinci viteste tekerlere ulaşan tork düşük olacağı için patinajı kontrol etmek daha kolay olacaktır.

Bir diğer önemli konu seyir halindeyken asla boş vitese geçilmemesi gereğidir. Bu hem sizin güvenliğiniz hem de şanzımanınızın güvenliği için gereklidir. Kırmızı ışık, tıkanan trafik gibi bir dakikayı aşan beklemelerde ise boş vitese geçerek şanzımanınızı rahatlatmanız yerinde olur.

Bazı modellerde, özellikle arazi araçları ve kamyonetlerde şanzıman yağı sıcaklığı uyarı lambası bulunur. Motor çalışırken lamba yanarsa dik tırmanışlardan ve dur-kalklı trafikten kaçınmak gerekir. Boş viteste motorun çalıştırılmaya devam etmesi ise güvenli bir yöntem olarak tercih edilebilir. Şanzıman yağı belli sıcaklık aralığında çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Uzun süre dur-kalklı trafikte ilerlemek, uzun dağ tırmanışları, ağır römork çekmek ya da kullanım kitabında belirtilen römork çekme şartlarına uymamak, hatta otomobildeki tasarım hatası gibi nedenlerle şanzıman aşırı ısınabilir. Isınıp zarar gören yağın rengi pembeden kahverengiye döner, hafif bir yanık kokusu barındırır."

*Bu arada hatalı alışkanlıklardan bahsetmemişiz. Zaten sonra güncellemedim, siteyi kapattım =)

bu yazılanlar doğrudur, ancak dikkat edilmesi gereken mmt sistemde tam otomatik bir şanjıman bulunmamakta, yani ister elle vites değiştirin ister sistem kendi değiştirsin bahsi geçen aku kart arızası bu kart değişmeden düzelmiyor
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #32 : Aralık 20, 2010, 11:01:46 »
Bu konuyu servisteki arkadaşıma danıştım. Toyota multimod motorlarla ilgili sıkıntının 2007-2009 modellerde (5 ileri M/M) olduğunu (debriyaj balatalarında ısınma, koku ve takiben kendini korumaya yönelik aracın hareket ettrilememesi) gerçekten de az oranda da olsa yaşandığını, bununda esasen yanlış kullanımdan kaynaklandığını öğrendim. Şöyle ki M/M şanzımanlar tam otomatik değil, yarı otomatik olduğu için özellikle uzun dik rampalarda E değil M modunun tercih edilmesi (gaza basıp devir yükselince vitesin yükselmesi genellikle gereksiz şekilde debriyaj balatalarının yükünü artırıyor) öneriliyor. Ancak bu arabalarda bile örneğin Ankara'da kendi servislerine hiç bu şikayetle gelen olmamış, İstanbul'dan az sayıda bildirilmiş. Kaldı ki benzer sorunlar düz viteslerde de olabilir. Ancak 2009'dan sonraki 6 ileri M/M şanzımanlarda teknoloji ve kullanılan malzemeler tamamen farklı durumda ve benzer olay görülmemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #33 : Aralık 20, 2010, 14:55:29 »
Bu konuyu servisteki arkadaşıma danıştım. Toyota multimod motorlarla ilgili sıkıntının 2007-2009 modellerde (5 ileri M/M) olduğunu (debriyaj balatalarında ısınma, koku ve takiben kendini korumaya yönelik aracın hareket ettrilememesi) gerçekten de az oranda da olsa yaşandığını, bununda esasen yanlış kullanımdan kaynaklandığını öğrendim. Şöyle ki M/M şanzımanlar tam otomatik değil, yarı otomatik olduğu için özellikle uzun dik rampalarda E değil M modunun tercih edilmesi (gaza basıp devir yükselince vitesin yükselmesi genellikle gereksiz şekilde debriyaj balatalarının yükünü artırıyor) öneriliyor. Ancak bu arabalarda bile örneğin Ankara'da kendi servislerine hiç bu şikayetle gelen olmamış, İstanbul'dan az sayıda bildirilmiş. Kaldı ki benzer sorunlar düz viteslerde de olabilir. Ancak 2009'dan sonraki 6 ileri M/M şanzımanlarda teknoloji ve kullanılan malzemeler tamamen farklı durumda ve benzer olay görülmemekte.

haklısınız :) mesela benim aracım 2004 model yani ilk yerli üretim verso, 1.6 larda hiç bir sorun yok iken 1.8 multimod olanlar bu sorunla karşı karşıya kaldı bu araçlar için oluşan sorunları genelde servisler kullanıcı bilgisi dışında garanti kapsamında bakımlarda kart değişimi yaparak düzelttiler, garanti kapsamı dışında kalanlar ise yaklaşık 2- 3 bin tl gibi bir masraf ile karşılaştılar, sonuç olarak artık bu araçlarda sorun yok (eğer eku değişimi yapılmış ise) ve bu sorunu bildirme oranıda çok düşük zira türkiyede satılan 1.8 model verso sayısı sınırlı

benim aracımda bu soruna maruz kaldı geçmişte, olmadık yerde yolda kalıverdi ekunun kendini korumasından kaynaklı olarak sonuçta garanti kapsamında sorun çözüldü :)
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #34 : Aralık 20, 2010, 14:57:08 »
yazmayı unuttum toyota hiç kullanıcıya çamur atmasın kullanım hatası diye bu tamamen ekunun yazılımı ile alakalı bir şeydi ve uzun süre bu sorunu kabul etmediler ancak daha sonra yazılım düzeltildi, artık araçların vites geçiş süreleri ve değişim aralıkları sorun yaratmayacak şekilde
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #35 : Aralık 20, 2010, 15:00:11 »
herkese selmalar.arkadaşlar 2011 corolla d4d comfort extra m/m aldım.araç henüz elime geçmedi ama kafam karıştı mm yorumlarında.örnk.frene basnca boşa alıyor deniyor.yani aracı sabit tutamayacakmıyız.fren ne işe yarayacak o zaman. multimod hakkında püf noktaları ve detay lütfen..
benim bildiğim araştırma araç almadan önce yapılır, aldıktan sonra iş işten geçmiştir artık

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #36 : Aralık 20, 2010, 20:56:15 »
Kemal bey, m/m şanzımanı o kadar çok kötülüyorlar ki, ben de aldıktan sonra kullanımda hiç bir sorun görmediğim halde yazılanları okuyunca arabadan soğudum! Sonra baktım ki bunların çoğu ya yanlış kullanıyorlar, ya 17-18 yaşında tecrübesiz kardeşler, yada m/m vitesli arabaya bile binmemiş insanlar!
Gerçekten başına arıza gelmiş, problem yaşamış kişi sayısı çok az ve 2007-2009 model arası alanlar. Yeni kasalarda bu sorunlara rastlamış olanını göremedim daha..
2011 Corolla 1.4 D-4D Comfort Extra M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #37 : Aralık 21, 2010, 16:02:01 »
sorunla karşılaşılmaması gayet normal zira araçlardaki eku kartı daha öncede dediğim gibi garanti kapsamında haberli yada habersiz servis bakımlarında değiştirildi
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #38 : Aralık 21, 2010, 18:24:48 »
Bu konuyu servisteki arkadaşıma danıştım. Toyota multimod motorlarla ilgili sıkıntının 2007-2009 modellerde (5 ileri M/M) olduğunu (debriyaj balatalarında ısınma, koku ve takiben kendini korumaya yönelik aracın hareket ettrilememesi) gerçekten de az oranda da olsa yaşandığını, bununda esasen yanlış kullanımdan kaynaklandığını öğrendim. Şöyle ki M/M şanzımanlar tam otomatik değil, yarı otomatik olduğu için özellikle uzun dik rampalarda E değil M modunun tercih edilmesi (gaza basıp devir yükselince vitesin yükselmesi genellikle gereksiz şekilde debriyaj balatalarının yükünü artırıyor) öneriliyor. Ancak bu arabalarda bile örneğin Ankara'da kendi servislerine hiç bu şikayetle gelen olmamış, İstanbul'dan az sayıda bildirilmiş. Kaldı ki benzer sorunlar düz viteslerde de olabilir. Ancak 2009'dan sonraki 6 ileri M/M şanzımanlarda teknoloji ve kullanılan malzemeler tamamen farklı durumda ve benzer olay görülmemekte.
6 viteste de bu sorun görülebilir netekim ben gördüm. yokuştayken geri gitesle gidip tam durmadan ileri vitese atıp kalkmaya çalıştım. bu hareketi manevra yaparken 1-2 defa yapınca araba ötmeye ve koku yaymaya başladı. Allahtan tam park etmek üzereydim de beni etkilemedi. söyleyeceğim ANAFİKİR yokuşta kalkarken el freni kullanılmalı, tam durmadan geri vitesten ileri vitese-ileri vitesten geri vitese geçilmemesi. Anahtar kavram bu.
2010 yaris terra sporty multimode gümüş gri
yaşasın m/m.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Abden Şekura
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '14
  • 23 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #39 : Aralık 22, 2010, 16:49:04 »
ÖNEMLİ !!!!!!!!!
BEYLER iki kere frene basma ve aracı askıya alma işe yarar fakat kesinlikle şanzumanın ömrünü azaltırsınız.Buna düz viteslerde yarım debriyaj yapma da denir.Düz viteslerde debriyaj setini çabuk bitirir.Askıya alma dediğiniz olay ağırlığın ; birbirini tutmaya çalışan dişlilere binmesi demektir ki buda aşınmayı hızlandırır.Taktir edersiniz ki dişliler aracı yokuşta kaymadan durdurabilmek için değildir. KESİNLİKLE YAPMAYIN !!! Ayrıca 2011 model M/M araçlarla verilen kitapçık v.b. dökümanların içinde birde bununla ilgili uyarı notu var.Kesinlikle aracı yokuşlarda askıda bırakmayın diye bahsettiğim sorunlara yol açabileceğini belirtiyor notta.Frenden çekersin gaza basar gidersin.Fakat bazı arkadaşların dediği gibi bu tip durumlarda manuele geçmek daha iyidir.Son olarak M/M mükemmel bir sistem,hem otomatik sürüşün rahatlığını hemde manuel sürüşün ve her viteste devri yalayabilmenin zevkini veriyor.Usulüne uygun kullanırsak sorun yaşatmayacağını düşünüyorum.
Auris '14
1.6 Advance Skypack Multidrive S