Gönderen Konu: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..  (Okunma sayısı 16518 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« : Ekim 14, 2010, 00:10:40 »
herkese selmalar.arkadaşlar 2011 corolla d4d comfort extra m/m aldım.araç henüz elime geçmedi ama kafam karıştı mm yorumlarında.örnk.frene basnca boşa alıyor deniyor.yani aracı sabit tutamayacakmıyız.fren ne işe yarayacak o zaman. multimod hakkında püf noktaları ve detay lütfen..
makas yapan ve sinyal vermeden dönenler..ayıp oluyor ama..

Toyota Club Türkiye

multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« : Ekim 14, 2010, 00:10:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #1 : Ekim 14, 2010, 07:44:46 »
vallahi dediğiniz şeyi tam anlamadım ama 6 aydır kullanıyorum rahatlığından başka bir şey görmedim gayet düzgün çalışyıro yokuş ve inişlerde manuel vites kullandığınız sürece hiçbir sıkıntısı yok. başka sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışırız. aracnız hayırlı olsun. bence bu tür efsanelere değil de gerçekten aracı kullananlara inanın. saygılar.
2010 yaris terra sporty multimode gümüş gri
yaşasın m/m.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #2 : Ekim 14, 2010, 09:26:10 »
Bende 10 gündür kullanıyorum. Daha önce otomatik ve manuel araçlar kullandım, MM kullanmak bence çok zevkli.
Şehir efsanelerinin hiç biri de benim için gerçekleşmedi, çok şükür. 

Aracımı almadan önce internette araştırırken ben de gördüm "MM şehir efsanlerini". Kafam karışmıştı. Ama işin aslı öyle değil.

Şehir efsanesi 1:Yoğun trafikte, yokuşlarda ısınıyor, şişiyor, kenara çekip soğumasını beklemek zorunda kalıyorum vs.

Şeytan kulağına kurşun; hiç yaşamadım. Ankara Nenehatun yokuşu, hergün güzergahım olan bir yokuş. Dün mesela Nenehatun yokuşu,tamamen tıkalıydı,yağış da vardı, 20 dakikada çıktık. Hiç bir sorun yaşamadım. Geçenlerde konya yolunda AŞTİ den Anakmalla kadar kilitliydi. Tam 50 dakikada geçebildim.  >:(  Bahsedilen ısınma durumunu yaşamadım.

Yanlız bu tip durumlarda mutlaka manuele alıyorum. Belki aklınıza gelebilir, manuele aldıktan sonra otomatiğin ne anlamı var...
Şöyle izah edeyim; Bu tip durumlarda zaten 2nci vitese atacak kadar hızlanamıyorsunuz, dolayısıyla manuele almak bir dezavantaj olmuyor.
Hızlansanız bile direksiyonun üstünde mandal var bir parmak hareketi ile vitesi 2 yapabilirsiniz. Yavaşladığınızda otomatik olarak 1 e geri alıyor kendisi.


Şehir efsanesi 1: Geri kaydırıyor... El freni kullanmak zorunda kalıyoruz.
Ben el freni kullanmıyorum. Bilindiği üzere MM, otomatikleştirilmiş bir şanzıman olduğu için, klasik debrijaylı sistem gibi çalışıyor, ve yokuşta geri kaydırıyor. Ama el freni kullanmak zorunluluk değil. Ayağımı frenden çekip, hemen gaz vererek devam ediyorum. Çok dik bir yokuş ise, o zaman el freni kullanmak şart. Ama böylesi yokuşlarda klasik otomatik vitesler bile geri kaydırıyor.

Bahsettiğiniz boşa atma hadisesini de ilk defa duyuyorum.

MM bence ideal bir çözüm olmuş. Tam otomatiklerdeki gibi yakıt sarfiyatı artmıyor.

Saygılarımla
Corolla D4-D Elegant M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #3 : Ekim 14, 2010, 09:50:04 »
Selçuk bey, geri kaydırma olayına bir de şöyle çözüm var, bunu bir çok kişi bilmez, deneyiniz yorumunu yaparsınız. Ben çok dik rampalarda da denedim, kesinlikle işe yarıyor. Az eğimli yerlerde de birebir çözüm.
Rampada durdunuz. Vites boşa almadınız. Ayağınız frende.
Çok kısa süre ayağınızı frenden bırakın ve tekrar basın. Sonra ayağınız yavaşça frenden çekin.
Çok dik rampalarda, araç çok az geri kayarak kavrama yapar ve aracı askıda tutar. geri kaydırmaz. (tabii bu durumu araba çok yüklüyse denemedim ve tabii çok uzun süre böyle askıda bırakmak doğru değil)
Az eğimli yokuşlarda, bu şekilde araç çok kararlı kaydırmadan yerinde duruyor ve ya hava soğuk ve motor devri yüksekse, hafif hafif ilerliyor.
Deneyin yorumlayın. Yani vitesteyken durunca çift fren yapın ve bırakın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #4 : Ekim 15, 2010, 11:56:31 »
Levent bey denedim, işe yariyor, süper trick teşekkürler.  :D
Corolla D4-D Elegant M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #5 : Ekim 16, 2010, 03:52:22 »
hepinize teşekkür ederim..saygılar..
makas yapan ve sinyal vermeden dönenler..ayıp oluyor ama..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #6 : Ekim 16, 2010, 04:33:09 »
hoş geldiniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #7 : Ekim 28, 2010, 11:44:04 »
Selçuk bey, geri kaydırma olayına bir de şöyle çözüm var, bunu bir çok kişi bilmez, deneyiniz yorumunu yaparsınız. Ben çok dik rampalarda da denedim, kesinlikle işe yarıyor. Az eğimli yerlerde de birebir çözüm.
Rampada durdunuz. Vites boşa almadınız. Ayağınız frende.
Çok kısa süre ayağınızı frenden bırakın ve tekrar basın. Sonra ayağınız yavaşça frenden çekin.
Çok dik rampalarda, araç çok az geri kayarak kavrama yapar ve aracı askıda tutar. geri kaydırmaz. (tabii bu durumu araba çok yüklüyse denemedim ve tabii çok uzun süre böyle askıda bırakmak doğru değil)
Az eğimli yokuşlarda, bu şekilde araç çok kararlı kaydırmadan yerinde duruyor ve ya hava soğuk ve motor devri yüksekse, hafif hafif ilerliyor.
Deneyin yorumlayın. Yani vitesteyken durunca çift fren yapın ve bırakın.

Bu MMT Yaris'de olmuyor. Yalnızca corolla'da olan bir özellik sanırım.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #8 : Ekim 28, 2010, 11:45:53 »
Bende 10 gündür kullanıyorum. Daha önce otomatik ve manuel araçlar kullandım, MM kullanmak bence çok zevkli.
Şehir efsanelerinin hiç biri de benim için gerçekleşmedi, çok şükür. 

Aracımı almadan önce internette araştırırken ben de gördüm "MM şehir efsanlerini". Kafam karışmıştı. Ama işin aslı öyle değil.

Şehir efsanesi 1:Yoğun trafikte, yokuşlarda ısınıyor, şişiyor, kenara çekip soğumasını beklemek zorunda kalıyorum vs.

Şeytan kulağına kurşun; hiç yaşamadım. Ankara Nenehatun yokuşu, hergün güzergahım olan bir yokuş. Dün mesela Nenehatun yokuşu,tamamen tıkalıydı,yağış da vardı, 20 dakikada çıktık. Hiç bir sorun yaşamadım. Geçenlerde konya yolunda AŞTİ den Anakmalla kadar kilitliydi. Tam 50 dakikada geçebildim.  >:(  Bahsedilen ısınma durumunu yaşamadım.

Yanlız bu tip durumlarda mutlaka manuele alıyorum. Belki aklınıza gelebilir, manuele aldıktan sonra otomatiğin ne anlamı var...
Şöyle izah edeyim; Bu tip durumlarda zaten 2nci vitese atacak kadar hızlanamıyorsunuz, dolayısıyla manuele almak bir dezavantaj olmuyor.
Hızlansanız bile direksiyonun üstünde mandal var bir parmak hareketi ile vitesi 2 yapabilirsiniz. Yavaşladığınızda otomatik olarak 1 e geri alıyor kendisi.


Şehir efsanesi 1: Geri kaydırıyor... El freni kullanmak zorunda kalıyoruz.
Ben el freni kullanmıyorum. Bilindiği üzere MM, otomatikleştirilmiş bir şanzıman olduğu için, klasik debrijaylı sistem gibi çalışıyor, ve yokuşta geri kaydırıyor. Ama el freni kullanmak zorunluluk değil. Ayağımı frenden çekip, hemen gaz vererek devam ediyorum. Çok dik bir yokuş ise, o zaman el freni kullanmak şart. Ama böylesi yokuşlarda klasik otomatik vitesler bile geri kaydırıyor.

Bahsettiğiniz boşa atma hadisesini de ilk defa duyuyorum.

MM bence ideal bir çözüm olmuş. Tam otomatiklerdeki gibi yakıt sarfiyatı artmıyor.

Saygılarımla

Geri kaydırma konusunda "BENİM FİKRİME GÖRE" el freni kullanmayı alışkanlık edinin. El freni kullanmayarak debriyaj balatasına yük bindiriyorsunuz, manuel vitesli araç bile olsa, çok hafif bir yokuşta bile el freni kullanmak debriyaj balatasının daha az aşınmasını sağlar.
All I ask is a tall ship and a star to steer her by...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #9 : Kasım 10, 2010, 22:52:01 »
arkadaşlar aracımı teslim aldım..yaklasık 15  gün oldu..yani kullanmadan anlasılmıyormus.gercekten çok rahat..rahatlıktan başka bi olayı yok mmt nin..hepinize saygılar.kullanmadan yorum yapan arkadaları kınıyorum :)..
makas yapan ve sinyal vermeden dönenler..ayıp oluyor ama..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #10 : Kasım 10, 2010, 23:00:22 »
Hakan bey aracınız hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin bu konuda mmt hakkında yorumum yok ama diğer konularda bir kaç yorum yaptım ama kullanmadığım için ne kötüledim nede iyi dedim umarım kınalınanlar içinde değilimdir . :)

Bende mmt mi düz mü alayim mi diye çok düşündüm aslında daha önceki aracım otomatik olduğu için rahatlığına alışmıştım ve mmt istiyordum ama mmt hakkındaki söylentiler yüzünden cesaret edip alamadım :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Mesaj Kaygısına Son
    • DÝKKAT BOÞ BELEÞ VAR !!!
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #11 : Kasım 11, 2010, 01:27:38 »
bence bu tür efsanelere değil de gerçekten aracı kullananlara inanın. saygılar.

Kullanmayanlarda kullananlardan duyduğu yorumları söylüyor. Kimse kendi kendine hikaye yazmıyordur herhalde. Arada birkaç art niyetli çıkar ama forumları dolduracak kadar çok olacaklarını düşünmüyorum. O yüzdende ben halen mmt ye şüpheyle yaklaşıyorum. Alıp, kullanıp, memnun kalanların adına sevinirim ama inanmam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #12 : Kasım 11, 2010, 23:48:27 »
kullanmadan yazanları kınamak bi espiriydi arkadaşlar..:)benim kastettiğim yazılanları okuyunca tırsmıştım..ama iyiki de almışım..tek problem sabahları veya uzun süre parktan sonra ilk iki viteste tıkırt diye ses çıkarması..sonra kesiyor.bu akşam park ettikten bir iki saat araca bindim.sonra sadece kontaga elektrik verip frene bastım vites geçişi yaptım..frene bastıgım sırada da aynı sesi duydum..debriyaj elktrli oldugundan olabilirmi diye düşünüyorum.
makas yapan ve sinyal vermeden dönenler..ayıp oluyor ama..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #13 : Kasım 12, 2010, 11:24:37 »
selam
hem tam otomatik hem mmt corollası olan biri olarak çok rahat söyleyebilirim 2 yıldır mmt beni hiç üzmedi. yokuş ve sıkışık trafikte ya manuele yada spor moda aldım zaten kulakcıklarla bişey olursa müdehale edebiliyorsun mmt tam otomatikten daha iyi...
hızlanmak isterken tam otomatik her zaman gaza yapışıp düşürmeyi algılamıyor ancak kulakcıkla anında mmt de vites düşürebiliyorsun
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #14 : Kasım 12, 2010, 20:50:23 »
bende 15000 km oldu hiç sıkınıtı yok tek sorun bazen vitese geçmedi 1-2 saniye o kadar
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #15 : Kasım 12, 2010, 21:02:14 »
gerçekten mükemmel bir araç
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #16 : Kasım 14, 2010, 10:51:27 »
Levent bey ben o sizin dediğiniz olayı yani 2 kere frene basma olayını denedim hiç bişi olmadı ya ben yapamadım ya da siz öyle bir sistem var sanıyorsunuz
Daha detaylı anlatırsanız sevinirim

teşekkürler
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #17 : Kasım 14, 2010, 10:56:15 »
Mahmut bey ben de çok araştırdım ve sonunda m/m aldım ama şunu söyleyeyim ki biraz hassas kullanmak gerekiyor ayrıca 5 yıl garanti extra yaptırırsanız hiç bir sıkıntı olmaz diye düşünüyorum ben karar sizin tabi ki hassaslıktan kastım debriaj balatasını zorlamamak yani ilk kalkışlarda gaza köküne kadar basmak balatayı zorlar balata çabuk biter ama ben şimdiye kadar ne koku ne ısınma problemi yaşamadım özellikle çok sıkışık trafikte ısınma sorunu yaşarım diye düşünmüştüm ama neredeyse 1 saatlık trafiktede kaldım ama hiç ne koku geldi ne bir uyarı sesi o yüzden hiç sıkıntı yok aracı alalı 1 seneyi geçti 15000 km maşallah tık yok daha
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #18 : Kasım 14, 2010, 15:18:21 »
Selçuk bey, geri kaydırma olayına bir de şöyle çözüm var, bunu bir çok kişi bilmez, deneyiniz yorumunu yaparsınız. Ben çok dik rampalarda da denedim, kesinlikle işe yarıyor. Az eğimli yerlerde de birebir çözüm.
Rampada durdunuz. Vites boşa almadınız. Ayağınız frende.
Çok kısa süre ayağınızı frenden bırakın ve tekrar basın. Sonra ayağınız yavaşça frenden çekin.
Çok dik rampalarda, araç çok az geri kayarak kavrama yapar ve aracı askıda tutar. geri kaydırmaz. (tabii bu durumu araba çok yüklüyse denemedim ve tabii çok uzun süre böyle askıda bırakmak doğru değil)
Az eğimli yokuşlarda, bu şekilde araç çok kararlı kaydırmadan yerinde duruyor ve ya hava soğuk ve motor devri yüksekse, hafif hafif ilerliyor.
Deneyin yorumlayın. Yani vitesteyken durunca çift fren yapın ve bırakın.


aynen çok doğru yazmış levent bey ben aurisimde tesadüfen öğrendim bunu :)
toyoooo toyota :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: multi mod ve şehir efsaneleri...detay lütfen..
« Yanıtla #19 : Kasım 14, 2010, 19:39:36 »
yok böyle bir olay ben çok denedim olmadı bence siz bi gidip sorun yetkili servise varmı yok mu diye bakalım ne cevap alacaksınız kesinlikle yok olsa hill holder diye sistem adı altında geçerdi diye düşünüyorum
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım