Gönderen Konu: Baskı Balata sorunu  (Okunma sayısı 17950 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Baskı Balata sorunu
« : Mart 01, 2010, 10:19:25 »
Arkadaşlar bende 1997 corolla GLİ var. Aracı yeni bir ustaya götürdüğümde baskı balatasının değişmesi gerektğini söyledi. Orjinal toyotanın kullandığı aisin marka baskı balata takacağını söyledi. Toyota servisine sordum fiyatını 430 lira dediler. Usta fiyatını bize 260 Tl olarak söyledi. Olayın ekonomik boyutundan çok, şu sorun canımı sıkıyor. Baskı balatayı değiştirmemize rağmen araçtaki sorun hiç değişmedi. Yine vites değiştirirken titreme oluyor, vitesler kemikli geçiyor.Özellikle 1.vitesten 2.vitese geçerken anormal bi şekirde araç sarsılıyor. Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirm. Şimdiden teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

Baskı Balata sorunu
« : Mart 01, 2010, 10:19:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 421000
  • Model Yılı: '05
  • 180 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #1 : Mart 01, 2010, 10:34:26 »
baskıyı degiştirirken volanı  da  söküp tornacıya taşlattınızmı ?
2005 corolla 1.6 hb a/t
2002 corolla 2.0 d4d (Dsport)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #2 : Mart 01, 2010, 10:46:45 »
bazen sorun hiç ummadığınız yerden çıkabiliyor. bizim amcaoğlunda zafira var, 2'ye zor geçiyordu alet. herzaman da yapmıyor. 2 kere şanzıman indirtti, birine işçilik ödemedi ama şanzımanı indirtmişken %50 olan balatayı değiştirtti, baskı bilyası değişti, baskıda değişmeyen kalmadı neredeyse. 600 civarında para harcadı. sonunda sorun bulundu. vites kolunu tutan plastik aksam kırılmış ve arasıra sıkışıyor araya. tüm suç ustanın, ben olsam kuruş işçilik vermezdim, ilk bakılması gereken, sökümü 1 dakika olan yeri en son söküyor...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #3 : Mart 01, 2010, 10:52:07 »
Volanda sorun varsa silip taşlarız falan demişti ama biz arabayı ustaya bıraktık çıktık geldik. Ustaya güvendik, ne sorunu varsa hallet dedik.. Yalnız bu ikiye geçme sorunu değiştirmeden öncede vardı baskı balata değişince düzeleceğini sanıyoduk ustada düzelir demişti. Arabayı tekrar ustaya götürcezde burdan da bilgi almak istedim.. Bide aisin marka cidden orjinalmi servislerde bu markamı kullanılıyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 421000
  • Model Yılı: '05
  • 180 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #4 : Mart 01, 2010, 10:55:47 »
benim bildigim kadarıyla  orjinaldir ewt
vitese zor kemikli geçmesi debriyajdan degildir  dogru şanzıman yagı  ve  vites kutu su parçalarındandır
2005 corolla 1.6 hb a/t
2002 corolla 2.0 d4d (Dsport)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 421000
  • Model Yılı: '05
  • 180 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #5 : Mart 01, 2010, 10:57:40 »
volan taşlanmadıysa debriyaj pedelının tam kavrama noktasında hafif bi vuruntu yabıcaktır araç  hissediyormusunuz böle bişey
2005 corolla 1.6 hb a/t
2002 corolla 2.0 d4d (Dsport)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #6 : Mart 01, 2010, 11:00:08 »
Vuruntu derken şu oluyo, kalkış sırasında ayağı debriyajdan çekerken araç hafif titriyo sanki stop edicek gibi..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #7 : Mart 01, 2010, 11:15:56 »
bazen sorun hiç ummadığınız yerden çıkabiliyor. bizim amcaoğlunda zafira var, 2'ye zor geçiyordu alet. herzaman da yapmıyor. 2 kere şanzıman indirtti, birine işçilik ödemedi ama şanzımanı indirtmişken %50 olan balatayı değiştirtti, baskı bilyası değişti, baskıda değişmeyen kalmadı neredeyse. 600 civarında para harcadı. sonunda sorun bulundu. vites kolunu tutan plastik aksam kırılmış ve arasıra sıkışıyor araya. tüm suç ustanın, ben olsam kuruş işçilik vermezdim, ilk bakılması gereken, sökümü 1 dakika olan yeri en son söküyor...


Murat bey olay tamamen ustanın elinde.. Güvenip bırakıyoruz, beceriksiz yada işinin ehli olmamaları anlaşılabilir ama bu durumda onlarında hatalarını kabul etmeleri ona göre davranmaları gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #8 : Mart 01, 2010, 11:40:24 »
ustanın niyeti davranışından anlaşılır zaten. adam iyi niyetliyse hatasını kabul eder ve ona göre davranır. biraz ezilir karşında, ama kötü niyetliyse bizimki gibi sık sık laf arasına ikinci indirmeye para bile almadığını sıkıştırır pişkin pişkin. Allah ustanın bilgisizinden ve kötü niyetlisinden bizi ve arabamızı korusun arkadaşlar...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #9 : Mart 01, 2010, 11:48:20 »
Aynen öyle.. Ben ustaya özellikle bu sorunun olduğunu belirtmiştim. Arabayı o kadarda test etmişler ama aynı şekilde, devam eden sorunla bize geri verdi arabayı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #10 : Mart 01, 2010, 15:06:47 »
Arkadaşlar cevap verenlere teşekkür ederim. Farklı görüşleri olanlar yokmu

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #11 : Mart 01, 2010, 15:23:54 »
bende 2009 yaris var son gaz pedalı sorunundan dolayı servise gittim ...

araca malum parça takıldı ancak aldığımda 1. viteste aşırı titreme yaşadım ancak ara ara gelip gidiyor sorun ...

ilgilenemedim şu ana kadar.....

kolay gelsin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #12 : Mart 01, 2010, 17:32:30 »
öncelikle geçmiş olsun çok can sıkıcı, aynısı ben gecen yaz yaşadım çünkü hatta hala çözümlemedik,
seçenekler şunlar, aisin piyasada yan sanayisi olan bir ürün, işçilik hariç fiyat olarak orjinal marka adı ve fiyatı şudur;
ascon aisin 250 tl, baskı balata bilya set,
bunlarda şöyle bir sorun oluyor volant değil çünkü ben yaptırdım yine devam adiyor,
baskı kısmında balatayı karşılayan yerde baskının şemsiyeleri var,onlardan biri dahi ağri olsa ki yan sanayide oluyor,yada eğriliyor, araç özellikle ısındıktan sonra kaldışta titreme yapar vites geçişleri özellikle 1.2 veri geri viteste sorun verir,
bir diğer seçenekte ustanız aisini cebe atıp yada para farkını toptancıdan alıp yan sanayi aisin takmış olabilir,
bunu neden yapıyorlar defalarca şanzıman indirsin ki sizden her seferinde 100 tl koparabilsin, parçayı kendiniz japon otodan alın ascon aisin olsun (250 tl) güvendiğiniz ustaya gidin taktırken izleyin,
inşallah çözüm bulursunuz
toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #13 : Mart 01, 2010, 21:17:28 »
öncelikle geçmiş olsun çok can sıkıcı, aynısı ben gecen yaz yaşadım çünkü hatta hala çözümlemedik,
seçenekler şunlar, aisin piyasada yan sanayisi olan bir ürün, işçilik hariç fiyat olarak orjinal marka adı ve fiyatı şudur;
ascon aisin 250 tl, baskı balata bilya set,
bunlarda şöyle bir sorun oluyor volant değil çünkü ben yaptırdım yine devam adiyor,
baskı kısmında balatayı karşılayan yerde baskının şemsiyeleri var,onlardan biri dahi ağri olsa ki yan sanayide oluyor,yada eğriliyor, araç özellikle ısındıktan sonra kaldışta titreme yapar vites geçişleri özellikle 1.2 veri geri viteste sorun verir,
bir diğer seçenekte ustanız aisini cebe atıp yada para farkını toptancıdan alıp yan sanayi aisin takmış olabilir,
bunu neden yapıyorlar defalarca şanzıman indirsin ki sizden her seferinde 100 tl koparabilsin, parçayı kendiniz japon otodan alın ascon aisin olsun (250 tl) güvendiğiniz ustaya gidin taktırken izleyin,
inşallah çözüm bulursunuz
öncelikle geçmiş olsun çok can sıkıcı, aynısı ben gecen yaz yaşadım çünkü hatta hala çözümlemedik,
seçenekler şunlar, aisin piyasada yan sanayisi olan bir ürün, işçilik hariç fiyat olarak orjinal marka adı ve fiyatı şudur;
ascon aisin 250 tl, baskı balata bilya set,
bunlarda şöyle bir sorun oluyor volant değil çünkü ben yaptırdım yine devam adiyor,
baskı kısmında balatayı karşılayan yerde baskının şemsiyeleri var,onlardan biri dahi ağri olsa ki yan sanayide oluyor,yada eğriliyor, araç özellikle ısındıktan sonra kaldışta titreme yapar vites geçişleri özellikle 1.2 veri geri viteste sorun verir,
bir diğer seçenekte ustanız aisini cebe atıp yada para farkını toptancıdan alıp yan sanayi aisin takmış olabilir,
bunu neden yapıyorlar defalarca şanzıman indirsin ki sizden her seferinde 100 tl koparabilsin, parçayı kendiniz japon otodan alın ascon aisin olsun (250 tl) güvendiğiniz ustaya gidin taktırken izleyin,
inşallah çözüm bulursunuz

Mehmet Bey eski halinden hiç bi farkı yok herhangi bir düzelme yok.. Biz arabayı ustaya bıraktık al yap dedik.. Bşka marka takmış yada yan sanayi takmışsa günahı boynuna.. Öyle bi durumki ustaya başında bekliycem desen bi türlü, bırakıp gitsen bi türlü.. Neyse sizde de 2. vitese geçişte sarsıntı oluyormuydu ve 2 ye kemiklimi geçiyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #14 : Mart 01, 2010, 21:29:51 »
sizin bütün şikayetleriniz tamamıyla bende oldu saygın kardeşim, bende çok uğraştım 3 kere şanzıman indi sadece işçilik 300 havaya gitti, benimde ustam dostumdu başında beklemedim ama pişman etti, çünkü oda esnaflığın çakallığındaymış,
aisin üzerinden çıkan ama kim bilir hangi yan sanayi aisindi, daikin de var japon oda onuda tavsiye ederim valeo hiç tavsiye etmem, titreme var ama arabanınızın çekişi ve yol gidişi iyi demi, özellikle şehir içinde araç ve şanzıman ısındıktan sonra 1 le 2. vites çok kastırarak geçer, ama size bir bilgide vereyim bu araca böylede binilir, içinizde korku yapmasın ama işte kafaya takılıyor nede olsa
toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Betonn
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #15 : Mart 01, 2010, 21:40:40 »
şanzıman senkromeçleri olabilir...
özellikle 1-2 .vites en hızlı aşınanlardandır..
kol burçları eskidir boşluk vardır...
kol ayarsızdır.
zamanla eskiyen motor ve şanzıman takozlarıda ufak ufak bu tür sorunlara yol açmaya başlar...
sabır suskunluk değil..işitilmeyen bir feryattır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #16 : Mart 02, 2010, 22:36:50 »
sizin bütün şikayetleriniz tamamıyla bende oldu saygın kardeşim, bende çok uğraştım 3 kere şanzıman indi sadece işçilik 300 havaya gitti, benimde ustam dostumdu başında beklemedim ama pişman etti, çünkü oda esnaflığın çakallığındaymış,
aisin üzerinden çıkan ama kim bilir hangi yan sanayi aisindi, daikin de var japon oda onuda tavsiye ederim valeo hiç tavsiye etmem, titreme var ama arabanınızın çekişi ve yol gidişi iyi demi, özellikle şehir içinde araç ve şanzıman ısındıktan sonra 1 le 2. vites çok kastırarak geçer, ama size bir bilgide vereyim bu araca böylede binilir, içinizde korku yapmasın ama işte kafaya takılıyor nede olsa

Mehmet bey yaşadığım sorunun aynısını hatta birebirini sizde yaşamışsınız diyebilirim.. Arabanın çekişi falan baya düzeldi hatta gaza bastıgımda bu arabaya ne olmuş dedirtiriyor ve dediğiniz gibi 1. ve 2 vitese özellikle 2 ye zor geçiyor ve debriyajdan ayagımı çekince sanki acemi kullanıyorumuş gibi titretiyor..
Korku değil ama dediğiniz gibi insanın kafasına takılıyor.. Yapmışken o kadar para vermişken tam olsun diyor insan.. Tavsiye ettiginiz markalar için sağolun ama artık çok geç taktırdık bi kere.. Tekrar ustaya göstermelimiyim sizce?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #17 : Mart 02, 2010, 22:45:29 »
evet aynı sorun haklısınız, ben böyle biniyorum çünkü aynı düşüncedeyiz sonuçta o kadar para ve emek harcandı bende yeni taktırmak yerine böyle zaman geçiriyorum, ekonomi iyiken kendim alıp parçayı gideceğim güvendiğim ustaya özellikle haftasonunu seçip oturacağım dükkanda izleyeceğim,
size tavsiyem binin böyle zaman geçsin ilk fırsatta yenilersiniz
toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #18 : Mart 02, 2010, 22:53:16 »
evet aynı sorun haklısınız, ben böyle biniyorum çünkü aynı düşüncedeyiz sonuçta o kadar para ve emek harcandı bende yeni taktırmak yerine böyle zaman geçiriyorum, ekonomi iyiken kendim alıp parçayı gideceğim güvendiğim ustaya özellikle haftasonunu seçip oturacağım dükkanda izleyeceğim,
size tavsiyem binin böyle zaman geçsin ilk fırsatta yenilersiniz

Daha geçtiğimiz cumartesi taktırdım yenilemeyi düşünmek için erken. Fazla zaman geçmeden bi gösteriyim dedim. Bide kızdığım olay şu aynı sorun devam ederken tutup arabayı bana o halde vermesini anlamıyorum.. O kadarda denedim test ettim dedi..
Bide debriyaj kavrama ayarını değiştirsek, biraz daha aşağıda kavrasa acaba o vites geçişlerindeki titreme son bulabilirmi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #19 : Mart 02, 2010, 23:27:56 »
başka bi konuya da yazdım bir de buraya yazayım

benim araç eski sahibindeyken yapmış çok hafif bir ses. aracı götürmüşler, şanzımanda giriş bilyesi değişecek denmiş adam değiştirmiş, hazır açmışken yarım olan baskı balata da değişmiş. fatura 1000tl. paranın ödendiği günün ertesi günü ben aldım arabayı. şimdi içime bi kurt düştü, aceba baskı orjinal mi? paraya göre orjinal gibi geldi bana, ama belki başka işlerde yaptırmıştır o ustaya, adamın 2 arabası vardı çünkü. neyse fazla düşünmemek lazım. sorun çıkana kadar bari düşünmeden binelim.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...