Gönderen Konu: Baskı Balata sorunu  (Okunma sayısı 17949 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #20 : Mart 03, 2010, 08:29:35 »
Bide kızdığım olay şu aynı sorun devam ederken tutup arabayı bana o halde vermesini anlamıyorum.. O kadarda denedim test ettim dedi..
Demek ki yetkili servislerden memnun kalmadığımız gibi özel servislerden de memnuniyetsiz ayrıldığımız zamanlar oluyormuş...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Toyota Club Türkiye

Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #20 : Mart 03, 2010, 08:29:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #21 : Mart 03, 2010, 08:39:26 »
Demek ki yetkili servislerden memnun kalmadığımız gibi özel servislerden de memnuniyetsiz ayrıldığımız zamanlar oluyormuş...
:) aslında olay servis değil. herşey ustada bitiyor. servis o işi garantili yaptığı için fiyatlar biraz daha yüksek oluyor doğal olarak. usta heryerde aynı usta, insan heryerde insan. önemli olan dürüstünü bulabilmek...
yoksa yetkili servisle bi sıkıntımız yok.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #22 : Mart 03, 2010, 09:08:15 »
Arkadaşlar vites geçişlerinde meydana gelen titremeyi, silkelemeyi debriyaj kavrama ayarını aşağıda tutarak sorunu çözebilirmiyiz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #23 : Mart 03, 2010, 09:14:56 »
  Sorun Volan yüzeyinden olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #24 : Mart 03, 2010, 09:15:55 »
Teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #25 : Mart 03, 2010, 13:17:00 »
Daha geçtiğimiz cumartesi taktırdım yenilemeyi düşünmek için erken. Fazla zaman geçmeden bi gösteriyim dedim. Bide kızdığım olay şu aynı sorun devam ederken tutup arabayı bana o halde vermesini anlamıyorum.. O kadarda denedim test ettim dedi..
Bide debriyaj kavrama ayarını değiştirsek, biraz daha aşağıda kavrasa acaba o vites geçişlerindeki titreme son bulabilirmi?

saygın bey o ayar biraz iyi gelecek fakat bu seferde üstte kavradığı için vites geçişleri daha sert olacak hatta belki geçmeyecek
toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #26 : Mart 03, 2010, 13:21:46 »
:) aslında olay servis değil. herşey ustada bitiyor. servis o işi garantili yaptığı için fiyatlar biraz daha yüksek oluyor doğal olarak. usta heryerde aynı usta, insan heryerde insan. önemli olan dürüstünü bulabilmek...
yoksa yetkili servisle bi sıkıntımız yok.

özel servislere nazaran yetkili servislerin daha güvenli olmasının nedeni,bence oradaki ustanın zaten ne iş yaparsa yapsın ekstra bir para cebine girmeyecek olması, o zaten belli maaşı almakta oluyor genelde, özelde ise dükkan adamınsa zaten, her türlü işi ticari yapmakta 110 liralık aisin yan takıp 250 liralık göstermek niye iyi gelmesin ki ona, bu mantıkla gidiyorlar işte :(


sizin araçtakinin orjinal olduğunu anlamak kolay, rampada bayılma hemen olmuyorsa, rampada kalkışlarda geri kaçmıyorsa, devirle km saati örtüşüyorsa sorun yok demektir, orjinal olmayanlar aynı bitik balata belirtileri verebiliyor zamanla
toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #27 : Mart 03, 2010, 16:54:39 »
arkadaşlar uzun zamandan beri her zaman takip etmeme rağmen fırsat bulup ta yazamadım.
aracım 97 xei aldığım sahibi o kadar titizmiş ki her 5000 km de bir aracı serviste bakımlarını yaptırıyormuş. aracım şu an 117.000 km de. bizde de o kadar para olmadığı için ve ya paramın kıymetli geldiğini düşündüğüm için 3000-4000 km önce özel bir servise aracımdaki 1. viteste ilk kalıkışta bazen gıcırtı  sesi yaptığı için(metale sürtme sesi gibi) bazende rampa yukarı araba çok bayıldığı için ve titreme yaptığı için bi baktırayım dedim. usta arabaya bindi fren gaz debriyaj testini yaptı ve ortalığı bi koku sardı. dedi ki baskı balata gitmiş değişecek . tanıdık vasıtasıyla gittiğim için tamam dedim. değiştirelim.
ne kadar olacak 160-170 tl baskı balata 120 tl işçilik +20 tl şanzıman yağı hepsi  310 tl dedi
1- parçacıya kendim gittim en iyisini seçeyim diye. parçacı japon oto parçaları sayan bi yer. dedi 3 marka var 1. cisi valeo 120 tl pek tavsiye etmem dedi (sebebi valeo yaylı araba da silkeleme yapar bazen dedi) 2. cisi daikin fiyat 140 tl dedi 3. cüsü aisin en iyisi bu hatta servisler bile aisin kullanıyor bazende parçayı bizden alıyorlar dedi. artı aisinin bilmem nesi kömürlü olduğu için (şu an hatırlamıyorum dostlar) sarsıntı yaşamazsın dedi.
aisin markayı aldım kutusunu inceledim. made in japan yazıyordu şimdi burda bazı arkadaşlar yan sanayi aisin olabilir demişler bunun yan sanayisini nasıl ayırt edebiliriz bilgisi olan var mı?. şunu da söyleyim üzerinde baskılı harflerle de aisin yazıyordu.
2-)sanayi de hiçbir ustaya güvenim olmadığı yeteri kadar o gün için boş vaktim olduğu vede bu tür konularda bilgim omadığı ancak merakım olduğu ayrıca arabamın her yerinin orjinal olduğu ve değiştirilebilir kuşkusu ile balatanın takılışını sonuna kadar izledim. ayrıca alt motor kulağınında kopuk olduğunu usta farketti onu da değiştirttim. (35 tl)
ustanın tek kusuru bu da bana git gel yol masrafı 20 tlye patladı kçelerden yağ sızıyordu normalde değiştirmesi gerekirken değiştirmemiş.
ilk başlarda vites geçişleri sert oluyordu ve ne kadar özen göstersemde sarsıntı olabiliyordu.
ama şu sıralar sarsıntı gitgide azaldı. yok denecek kadar az. ayrıca çekişte herhangi bir problemim yok şeytan kulağına kurşun.
yalnız bu sanayi ustalarına pek güven olmaz arkadaşlar. eğer vaktiniz varsa iş yaptırıken kesinlikle başlarında ayrılmayın. 10 tl ye malolacak bir şeyi abartısız söylüyorum ustanın biri 200 tl ye yakın bi masraf çıkarmıştı.
2 ay yazmamanın acısın çıkardım uzun olduysa affola




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #28 : Mart 03, 2010, 17:05:07 »
bekir beye % % takılıyorum en iyi yolu seçmiş, aisin orjinal olmalı ki sorun vermemiş, ilk o titremenin nedeni balatanın volan bölümüne alışma süreci balata kullandıkça şanzımandaki yeri ile örtüşüyor ve sorun kalkıyor, sizde rampada özellikle geri kalkmayı deneyin araç kavramaya hemen tepki veriyorsa ve hiçbir koku yoksa orjinal demekki balata, en son seçenekte fiyatı 250 ise orjinal olmalı
toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #29 : Mart 03, 2010, 18:47:55 »
Bekir bey ilk başalrda sizde sorun yaşamışsınız fakat sonradan kullandıkça bu sorunun geçtiğini belirtmişsiniz. Ne kadar süre kullandıktan sonra geçti yada şöyle sorıyım kaç km yol yaptıktan sonra düzeldi?

Bide bu ustalar da alıngan oluyolar başlarında durunca bana güvenmiyomusun moduna giriyorlar :)  Benden 80 tl işçilik aldı ama aisin marka seti 260 tl'ye  saydı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #30 : Mart 03, 2010, 20:50:02 »
Son zamanlarda yokuşlarda vs. aracımda performans düşüklüğü hissediyorum. Devir ile Km örtüşüyor fakat yokuşta sanki aracın arkasında 500kg yük varmış gibi gidiyor. Geçen gün ön disk ve balatları değiştirdim turlarken o meşhur bilinçsiz tip sanayi ustası dediki baskı balatan falan filan... İnanmadım tabi tamam usta baskım zayıf ama km ile devir örtüşüyor performansı neden etkilesinki dedim. Hatta kaçırmada yok hiçbir şekilde çok defa test ettim 3.vites tam gaz yokuş yukarı el freni çekilmiş vaziyette hiç kaçırmıyor dedim. Sen değiştir ondan sonra bana hak vereceksin dedi. Acaba baskı balatanın ömrünü tamamlamak üzere olması performansı ne derece etkiler? Cevaplarsanız tecrübeleriniz ile sevinirim. Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #31 : Mart 04, 2010, 08:36:48 »
sizin araçtakinin orjinal olduğunu anlamak kolay, rampada bayılma hemen olmuyorsa, rampada kalkışlarda geri kaçmıyorsa, devirle km saati örtüşüyorsa sorun yok demektir, orjinal olmayanlar aynı bitik balata belirtileri verebiliyor zamanla
henüz 2500 km oldu balataya. rampada kesiliyor ama buji ve buji kablolarından yapıyor. bekir malzemeyi aldı, ilk fırsatta takacağız inşallah. geri kaçma yok, kavrama çok güzel, ses, tıkırtı yok, titreme yok, maşallahı var. sıfır balata...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #32 : Mart 04, 2010, 08:48:56 »

2 ay yazmamanın acısın çıkardım uzun olduysa affola

elinize sağlık, güzel olmuş. başından ayrılmama konusunda hemfikiriz. ben 2 dakka ayrıldım hemen güneşlik tırnağını kırmışlar. sonrada o öyleydi abi, ne güzel memleket. neyse, ayrıca madein japan yazanların yan sanayisi oluyor malesef. benim kablolar (buji kabloları) yan sanayiymiş mesela.
aklıma gelmişken ergün kardeşime sorayım, toyota bu kabloların içine altın veya gümüş karışım mı katıyor. (yanlış anlama fiyatı için sormuyorum veya dalga geçmek değil niyetim, altın ve gümüş en iyi iletken olduğu için soruyorum) bir de orjinalin üstünde toyota yazar dimi...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #33 : Mart 04, 2010, 09:02:32 »
Bekir bey ilk başalrda sizde sorun yaşamışsınız fakat sonradan kullandıkça bu sorunun geçtiğini belirtmişsiniz. Ne kadar süre kullandıktan sonra geçti yada şöyle sorıyım kaç km yol yaptıktan sonra düzeldi?

Bide bu ustalar da alıngan oluyolar başlarında durunca bana güvenmiyomusun moduna giriyorlar :)  Benden 80 tl işçilik aldı ama aisin marka seti 260 tl'ye  saydı
Saygıncığım tam hatırlamamakla beraber 4.000 km sonra alışma devresi. mesela bugünlerde debrijayda daha bir hafiflik var önceleri 5. vitese geçirirken bile araba öne doğru şahlanıyor gibiydi. belki de yeni olduğundan şimdi geçişler dahada bi hafifledi.
şu ustalar alınıyorlar meselesine gelince hiç de umrumda değil açıkçası. sonuçta belirli bir işçilik bedeli veriyorsunuz ve piyasada 3 -5 kuruş için herşeyi yapabilecek ustalar var. bence hiç çekinme saygın. mesela normal servise sinyal kolu takılıyor sıkıntısıyla başvurdum.servis müdürü 30 tl işçilik değeri biçti. dedim çok değilmi bu. dedi, bu iş teferruatlı sökülecek greslenecek falan ..tamam dedim sonra yine meraktan camekandan izlemeye başladım. usta geldi 2- 3 darbe sağa sola alıştırma toplam 2 dakika sürdü gresleme yağlama olayıda yok.
30 tl belki de önemli değil ama herkes hakettiği bedel ne ise onu almalı bu olay gerçekten beni delirtti. servis müdürünün yanına gittim araba tamam dedi. direk yüzüne siz bunu greslemediniz bişeyde yapmadınız dedim. ya olurmu öyle şey gibi muhabbetlerden sonra  30 tl den 10 tl ye düştüler fiyatı. o olaydan sonra  direksiyonda çok hafiften tıkırtı oluştu. ama kızdığım için daha da gitmedim.  

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #34 : Mart 04, 2010, 09:09:02 »
Son zamanlarda yokuşlarda vs. aracımda performans düşüklüğü hissediyorum. Devir ile Km örtüşüyor fakat yokuşta sanki aracın arkasında 500kg yük varmış gibi gidiyor. Geçen gün ön disk ve balatları değiştirdim turlarken o meşhur bilinçsiz tip sanayi ustası dediki baskı balatan falan filan... İnanmadım tabi tamam usta baskım zayıf ama km ile devir örtüşüyor performansı neden etkilesinki dedim. Hatta kaçırmada yok hiçbir şekilde çok defa test ettim 3.vites tam gaz yokuş yukarı el freni çekilmiş vaziyette hiç kaçırmıyor dedim. Sen değiştir ondan sonra bana hak vereceksin dedi. Acaba baskı balatanın ömrünü tamamlamak üzere olması performansı ne derece etkiler? Cevaplarsanız tecrübeleriniz ile sevinirim. Saygılar...
ümit ilk kalkışta bunu hissediyorsun zaten araba gideceğim gitmayacğim arası bi şey oluyor. mesela şimdiden bir örnek vereyim. dün 45 derecelik bir rampada aşağıda yaterli bir deviri bulduktan sonra arabanın 4. viteste farkında olmadan hatırı sayılır bi hıza çıktığını  :kötü: ve arkadan gelen jipin dumura uğradığını farkettim  ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #35 : Mart 04, 2010, 14:47:52 »
Son zamanlarda yokuşlarda vs. aracımda performans düşüklüğü hissediyorum. Devir ile Km örtüşüyor fakat yokuşta sanki aracın arkasında 500kg yük varmış gibi gidiyor. Geçen gün ön disk ve balatları değiştirdim turlarken o meşhur bilinçsiz tip sanayi ustası dediki baskı balatan falan filan... İnanmadım tabi tamam usta baskım zayıf ama km ile devir örtüşüyor performansı neden etkilesinki dedim. Hatta kaçırmada yok hiçbir şekilde çok defa test ettim 3.vites tam gaz yokuş yukarı el freni çekilmiş vaziyette hiç kaçırmıyor dedim. Sen değiştir ondan sonra bana hak vereceksin dedi. Acaba baskı balatanın ömrünü tamamlamak üzere olması performansı ne derece etkiler? Cevaplarsanız tecrübeleriniz ile sevinirim. Saygılar...

Ümit bey bu test oalyını nasıl gerçekleştiriyorsunuz.. Demişsinizki, test ettim 3.vites tam gaz yokuş yukarı el freni çekilmiş vaziyette hiç kaçırmıyor.. Bu kaçırma olayı nedir bide 3. viteste el freni çekilmesi durumunu açıklayabilirmisiniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #36 : Mart 04, 2010, 15:33:42 »
henüz 2500 km oldu balataya. rampada kesiliyor ama buji ve buji kablolarından yapıyor. bekir malzemeyi aldı, ilk fırsatta takacağız inşallah. geri kaçma yok, kavrama çok güzel, ses, tıkırtı yok, titreme yok, maşallahı var. sıfır balata...
tamamdır o zaman düşünmeye gerek yok bir takım sorunlar olursa diğer parçalarda aramak lazım hatayı artık
toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #37 : Mart 04, 2010, 19:09:29 »
Ümit bey bu test oalyını nasıl gerçekleştiriyorsunuz.. Demişsinizki, test ettim 3.vites tam gaz yokuş yukarı el freni çekilmiş vaziyette hiç kaçırmıyor.. Bu kaçırma olayı nedir bide 3. viteste el freni çekilmesi durumunu açıklayabilirmisiniz

Hocam kaçırma dediğimiz olayı şöyle açıklayayım. 3.viteste 3000D/Dak'da hızın 62km/h olması gerekir. Şimdi bunu bir ölçü olarak kabul edersek, aracınızla 3. viteste yokuş yukarı çıkıtığınızda ortalama hızınız 60 km/h civarında iken, el frenini aracı ağırlaştıracak kadar çeker, gaz pedalına sonuna kadar yüklendiğinizde devirin hız ile doğu orantıda artması baskınızın sağlıklı olduğunu ve kaçırmadığını gösterir. Şayet baskınız bitmiş ise, yukarıda yazdığım haraketi yaptığınızda aracınız hızanıyormuş gibi devirini artırır, misal olarak söylüyorum 4,500 D/Dak civarına gelir ve hızınız sabit klır. İşte buda baskının kaçırdığını ve bitmek üzere oluğunu gösterir.

Benim asıl sorum bitmek üzere olan baskı, araca bi ağırlık katarmı? Ustaların dediği gibi yakıtı etkilermi? Değiştirdiğinizde aracımız kuş gibi
hafifler ve atikmi olur?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #38 : Mart 04, 2010, 20:32:24 »
arkadaşlar iyi bir örnek için bu link sizi iyi aydınlatacakdır

 :alkis:

dns için 208.67.222.222
           208.67.220.220  kullanabilirsiniz
toyota sahibi olmak ve besyo ayrıcalıktır,,,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Baskı Balata sorunu
« Yanıtla #39 : Mart 05, 2010, 07:57:37 »
  Ümit, uyguladığın metodda el freni kullanmayı kaldırsan bence daha iyi olur, çünkü bu şekilde hem bitmeyen debriyaj balatasınıda bitirmiş, hemde arka fren balatalarını yemiş oluyorsun.
 Eğer debriyaj balatası sertleşmiş, çok miktarda incelmiş ise ve kaliteli bir ürünle değişirse elbetkide aracın motor gücü tekerleklere daha iyi oranda aktarılı ve bu hem performansı etkiler, hemde yakıt tüketimini düşürür.