Anket

Sizce hangisi?

95 oktan
97 oktan

Gönderen Konu: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?  (Okunma sayısı 31205 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« : Şubat 12, 2007, 22:46:01 »
arasında cok fark edıyormu yakıt ekonomısı yonunden

Toyota Club Türkiye

95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« : Şubat 12, 2007, 22:46:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '09
  • 111 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #1 : Şubat 12, 2007, 23:04:52 »
biz hiçbir şekilde ne artısını nede eksisini görmedik. ne az yaktı nede performans arttı. hikaye hepsi....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #2 : Şubat 13, 2007, 15:48:58 »
arkadaşım en ucuz olan hangisi ise onu al daha uzun yol yapmana bak arasra motoru sıkıştırarak kullan yani yüksek devirde vites değiştir böylece motordaki korozyonu önlersin ...............saygılar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #3 : Şubat 13, 2007, 15:55:58 »
Aracınız hangisine göre ayarlıysa, en doğrusu o oktan sayısındaki benzini kullanmanızdır...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #4 : Şubat 20, 2007, 11:00:16 »
Oktan sayısı sadece vuruntu sesini azaltır. Yoksa ekonomiyi yada performansı etkilemez.
Toyotam var derdim yok...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #5 : Şubat 21, 2007, 08:39:43 »
Alıntı yapılan: Dağhan Baştuğ
Aracınız hangisine göre ayarlıysa, en doğrusu o oktan sayısındaki benzini kullanmanızdır...
[/quote]

Dağhan hangisine göre ayarlı olduğunu nasıl anlayabiliriz ? Tabiki servise gitmeden.
Toyota Corolla Sport.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 981 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #6 : Şubat 21, 2007, 09:54:15 »
El kitabında şu türden bir cümle arayın (benimkinde var)

Aracınız xx oktan normal/süper/kurşunsuz benzine göre ayarlanmıştır.

Yenilerde var mı bilmiyorum.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #7 : Şubat 21, 2007, 10:02:18 »
Alıntı yapılan: Alper Sinav
El kitabında şu türden bir cümle arayın (benimkinde var)

Aracınız xx oktan normal/süper/kurşunsuz benzine göre ayarlanmıştır.

Yenilerde var mı bilmiyorum.
[/quote]

95 oktan kurşunsuz ve üzeri olarak yazıyor.
Toyota Corolla Sport.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #8 : Şubat 21, 2007, 10:38:53 »
Modifiyem.com dan alıntı:

95, 98? Oktan Hakkındaki Gerçekler!..
Yazan: armagan  Gönderilme Zamanı: 13:05 - 28-03-2005
 
 
Reklamlarda bahsedildiği gibi aracınızın performansının artması için yüksek oktanlı benzin alıyorsanız bu yazıyı okumanızı tavsiye ederiz...

İşte size oktan hakkında bilmeniz gereken en önemli madde: Piyasada satılan araçların (benzinli araçlar) hemen hemen hepsi normal oktan sayıları ile en iyi performansı sağlamak üzere tasarlanmıştır. Dolayısıyla, daha yüksek oktan sayısına sahip bir benzinli yakıt motorunuzun performansını arttırmaz...

Peki nasıl oluyor da akaryakıt . rmaları yüksek oktanlı yakıtın motorunuzun performansını arttıracağını iddia edebiliyor:Bununla ilgili gözden kaçan (veya gözden kaçırılmak istenen !!) durum, yüksek oktanlı yakıtın tüm motorlarda değil fakat bazı özelliklere sahip olan motorlarda az miktarlarda performans artışı gösterebilmesidir.

Bu bahsettiğimiz özelliklerden en önemlisi yüksek performanslı ve yeni tip motorlarda bulunabilen vuruntu-algılama sistemidir (bazı motorlarda oktan-ayar sistemi de bulunur). Yurt dışındaki benzin istasyonlarında satılan benzinler oktan sayısı göz önüne alındığında üç sınıfa ayrılır:- 87 oktan ve altı (regular)- 88-91 oktan (mid-grade)- 92 oktan ve üstü (premium)Aracınız için doğru oktan sayısını nasıl anlarsınız...

Bunu anlamanın tek yolu aracınızın kullanım kılavuzuna bakmaktır. Piyasadaki araçların çoğu “regular” olarak nitelendirilen yakıtlar ile çalışmak üzere tasarlanmıştır. Fakat yüksek sıkıştırma oranları ile çalışan motorlara sahip bazı spor araçlar, eski araçlar ve lüks sınıftaki bazı araçlarda daha yüksek oktanlı yakıtların kullanılması gerekebilir. Fakat paragrafın başında da söylediğimiz gibi hangi benzini kullanmanız gerektiğini anlamak için yapmanız gereken tek şey aracınızın kullanım kılavuzuna bakmaktır.

Daha yüksek oktanlı yakıt motorunuzu daha iyi temizler mi?Akaryakıt istasyonlarında satılan yakıtların hemen hemen hepsinde silindir içindeki birikmeyi önleyici katkı maddeleri bulunur. Motorun temizlenmesine yardımcı olmak bu katkı maddelerinin görevidir ve oktan sayısının bu konuda bir etkisi yoktur.Vuruntu – Oktan sayısı arasındaki ilişki...

Aracınızın motorunu dikkatlice dinleyin... Eğer vuruntu sesi gelmiyor ise aracınızın kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yakıtı kullanmaya devam edin. Bildiğiniz gibi vuruntu silindirlerde yanlış zamanda meydana gelen ateşlemeden veya tutuşmadan kaynaklanır ve performanısınızı düşürmesinin yanı sıra uzun süre devam etmesi halinde motora zarar verebilir. Eğer motorunuzda vuruntudan şüpheleniyorsanız daha yüksek oktanlı bir yakıt kullanmayı deneyebilirsiniz. Fakat bunun yerine motorunuzun ateşleme sistemini kontrol ettirmek üzere servise gitmek daha akılcı bir yöntemdir.

Yüksek oktanlı yakıt ile daha çok kilometre yapabilir misiniz?Aracınız, örneğin 87 oktanlı bir yakıt ile çalışmak üzere tasarlanmış ise sizin 98 oktanlı bir yakıt kullanmanız aracınızın aynı benzin ile daha çok yol almasını sağlamaz. Bununla ilgili teknik ayrıntıları bir önceki sayımızda kapsamlı olarak sizlere sunmuştuk. Eğer 98 oktanlı bir yakıt kullanmaya başladıktan sonra aracınızın aldığı yol artıyorsa bu, motorunuzun ateşleme avansının tekrar ayarlanmaya ihtiyacı olduğunu gösterir ve bu ayarı yaptırdıktan sonra 87 oktanlı bir yakıt ile aynı verimi sağlayabilirsiniz.

Motor, yüksek oktanlı yakıt ile daha mı kolay çalışır?Bu sorunun cevabı kesinlikle “hayır”dır.Yüksek oktanlı yakıt performansı arttırır mı?Eğer aracınız 87 oktanlı bir yakıt ile çalışacak şekilde tasarlanmış ise daha yüksek oktanlı bir yakıt kullandığınızda motorunuzda bir performans artışı hissedemezsiniz. Daha önce de söylediğimiz gibi eğer hissedilir bir artış oluyor ise bu, motorunuzun ateşleme avansının yeniden ayarlanmaya ihtiyacı olduğu anlamına gelir...

Reklamlarda bahsedildiği gibi aracınızın performansının artması için yüksek oktanlı benzin alıyorsanız bu yazıyı okumanızı tavsiye ederiz...

Oktan ile ilgili gerçekler:

•Yüksek oktanlı benzin, düşük oktanlı benzinden daha yavaş yanar. Bu yavaş yanma da yüksek devirlerde iken motorunuzda vuruntu oluşmasını engeller. Dolayısıyla yüksek oktanlı benzin, vuruntuya daha dirençlidir.
• Eğer motorunuz düzgün çalışıyorsa ve vuruntu gibi sorunları yoksa daha yüksek oktanlı bir benzin türüne geçmenize gerek yoktur.
• Eğer motorunuzda vuruntu veya aşırı ses var ise bunun sebebi mutlaka benzin olmak zorunda değildir. Bu sorunlar motorun elektronik kontrol sisteminden, ateşleme zamanından v.s. kaynaklanıyor da olabilir. Eskiyen motorlarda (150.000 – 200.000) silindir içinde biriken karbon, silindir içi basıncının normalden yüksek olmasına sebep olarak vuruntu meydana getirebilir. Bu da yüksek kilometre yapmış motorlarda normaldir ve biriken karbonlar temizlenerek bu sorun giderilebilir.
• Günümüz otomobillerinin bir çoğu yakıt enjeksiyon sistemine sahiptir. Bu modern otomobillerin, üretici yüksek oktanlı yakıt kullanılmasını tavsiye etmediği sürece, yüksek oktanlı yakıtla çalıştırılmalarına gerek yoktur.

Oktan ile ilgili yanlışlar

• Yüksek oktanlı benzin ile daha fazla yol alırsınız.Genelde araçlar 87 oktanlı benzin ile çalışacak şekilde dizayn edilmiştir ve aynı miktardaki yüksek oktanlı benzin alacağınız yolu arttırmaz.
• Yüksek oktanlı benzin, motorun daha kolay çalışmasını sağlar.Hayır, sağlamaz.
• Yüksek oktanlı benzin motor gücünü arttırır.Aracınızı daha yüksek oktanlı bir benzin ile çalıştırırsanız güçte hiçbir farklılık olmaz.
• Yüksek oktanlı benzin daha fazla ra. ne edilmiştir – daha iyi bir benzindir.Doğru. Fakat bu fazladan uygulanan ra. ne işlemleri zaten oktan sayısını arttırmak içindir ve yüksek oktanlı benzinin tüm motorlar için daha iyi bir yakıt olacağı anlamına kesinlikle gelmez. Bu işlemler sadece yakıtın içindeki hidrokarbon dizilişini değiştirir ve daha yavaş yanma özelliği katar. Bu ilave işlemler ayrıca . yatı da arttırır!..

Ali Yener
Shell Türkiye Akaryakıt Ürünleri Kalite Sorumlusu

Vuruntu kısaca kontrolsüz yanma olarak tanımlanabilir. Benzin yapısı gereği çok kolay tutuşabilir. Bujinin amacı, sıkışma sonucu artan sıcaklığa bağlı benzin hava karışımı kendi kendine yanmadan önce ateşlemeyi başlatarak yanmayı kontrol altına almaktır.

Motorlardan daha yüksek verim alabilmenin en önemli çözümlerinden bir tanesi, kompresyon oranını artırarak operasyon sıcaklığını yukarı taşımak ve ayni hacimli motordan daha yüksek verim elde etmektir.Ancak yukarıda da değinildiği üzere, yuksek kompresyon oranı, yüksek sıcaklık, kendi kendine tutuşma olasılığını gündeme getireceği için, yakıtın kimyasal yapısında iyileştirmeye gidilerek, kolayca tutuşum eğilimi daha az olan hidrokarbonların oranı artırılır ve bu da oktan cinsinden ifade edilir.

Özet olarak, kompersyon oranı yüksek ve verim arattırmak üzere tasarlanmış modern motorlar, yüksek oktanlı benzinlere ihtiyaç duyarlar.Vuruntunun zararları...

1- Yanma hızı ve basınçların çok yükselmesi nedeniyle, piston ve yataklar üzerine inen darbeler bu elemanların malzemelerinin yorulmasına neden olur.

2- Ani basınç yükselmesi ile meydana gelen basınç dalgaları titreşimlere neden olur. Bu titreşimler ısı kayıpları ve yakıt sar. yatını arttırarak verim ve gücü düşürür.

3- Sıcaklıkların artması, motorun daha fazla ısınmasına neden olur ki bu da vuruntuyu daha fazla şiddetlendirir. Bu ve buna benzer daha birçok zararlara neden olan vuruntu olayını önleyebilmek için, ilk olarak, kullanılan yakıtın kendi kendine tutuşma yeteneğini düşürülmesi sağlanmalıdır. Böylece yakıtın vuruntuya direnci arttırılır. Bu nedenle, ilk çözüm olarak, benzinin vuruntuya daha çok dirençli hidrokarbonlardan teşkil etmeye çalışmak olacaktır. Teşkil edilen benzinin vuruntuya direnci “Oktan Sayısı” denilen bir değer ile anlaşılır. Oktan ÖlçümüBenzinlerin vuruntuya karşı dirençleri hakkında . kir veren ‘oktan sayısı’ değerleri, sıkıştırma oranı değiştirilebilen ve vuruntu değeri elektrikle ölçülen bir benzin motoru (C.F.R-Cooperative Fuel Research Motor) ile saptanır. C.F.R motoru ile yapılan deneyde, oktan sayısı ‘100’ olarak kabul edilen izo-oktan ile ‘0’ olarak kabul edilen normal heptan yakıtları referans yakıt olarak kullanılır. Oktan sayısı saptanacak benzin,

1- C.F.R motoru yakıt deposuna doldurulur

2- Yakıtın motora giriş sıcaklığı ile motor devir adedi,kullanılacak yöntemlere göre belirli değerlerde sabitleştirilir, motordan vuruntuyu haber veren darbe sesleri gelinceye kadar sıkıştırma oranı arttırılır.

3- Oluşan vuruntunun miktarı nokmetre(knockmeter) ile saptanır ve yakıt deposu boşaltılır.

4- Bundan sonra depoya, muayyen yüzdeler dahilinde izo-oktan ile heptan doldurulur. Daha önce saptanmış devir sayısı, giriş sıcaklığı ve sıkıştırma oranı değiştirilmeksizin aynı vuruntuyu meydana getirecek şekilde, izo-oktan ile heptan yüzdeleri değiştirilmek suretiyle deney tekrar edilir.İlk bulunan vuruntuya eşit bir değer ortaya koyan deneyde kullanılmış olan izo-oktan yüzdesi, deney benzinin oktan sayısını verir. Örneğin, aynı vuruntuyu elde edebilmek için %95 oranında izo-oktan kullanılmış ise, deney benzinin Oktan Sayısı 95’dir.

95 Oktan ile 98 Oktan benzin arasındaki farklar

1- 98 Oktanlı benzinin 95 Oktanlı benzine göre en büyük avantajı, daha yüksek Oktan Sayısına sahip olması nedeniyle motorun çalışması sırasında oluşabilecek vuruntuya karşı direncini arttırmaktadır. Bu da 98 Oktan Benzin kullanan bir aracın daha sessiz çalışmasını sağlar.Titreşimsiz çalışan bir motorun performansı da paralel olarak artmakta ve en yüksek verim elde edilmektedir. Bu sayede motor ekipmanlarının ömrünü uzatmaktadır.

2- 98 Oktanlı benzin,sahip olduğu yüksek oktan sayesinde, yakıtın birkaç noktada kendi kendine tutuşmasını önleyip düzensiz basınç dalgalanmalarının önüne geçer. Bu nedenle yanma, en yüksek verimde gerçekleşir. Böylece motordan maksimum güç ve ivmelenme elde edilmesini sağlayarak motor üreticisinin belirttiği değerlere ulaşmasını sağlar.

3- 98 Oktan benzin, motordaki yanmanın en verimli şekilde gerçekleşmesini sağladığı için, egzoz gaz sıcaklıklarının da düşmesine neden olur. Bu da katalitik konvertör ömürlerinin uzamasını sağlar. Bu sayede egzoz emisyonlarında da ciddi bir iyileşme sağlanmaktadır.

4- Yuksek oktana göre tasarlanmış (98 oktan gibi) ve vuruntu sensörü içeren araçlarda, yüksek oktan, hava-yakıt karışımının yanma verimini arttırdığı için hem güç artışı sağlar hem de egzos emisyonlarının insan ve çevre sağlığı açısından daha uygun olmasını (NOX’leri azaltır) sağlar. Turbocharged ve vuruntu sensörü olan araçlarda yüksek oktanlı (98 oktan) yakıtın %6’lara varan güç kazancı yarattığı tespit edilmiştir.Vuruntu yapan araçlarda ise hava/yakıt karışımının yanmaya başlangıç zamanını (ignition time), gecikmeyi önleyerek ve optimize ederek vuruntuyu ortadan kaldırır. Benzinde oktanın yükseltilmesi, otomobil üreticilerinin yüksek sıkıştırma(hava/yakıt karışımını) oranı ile daha yüksek performanslı motor dizayn edebilmelerine ve dolayısıyla daha fazla güç kazanılmasına,yakıt ekonomisi sağlanmasına ve egsoz emisyonlarının iyileştirilmesine yardımcı olmaktadır.


Ahmet Yılmaz
BP Türkiye Akaryakıt Direktörü

Akaryakıttaki kalite standartları, TSE tarafından belirlenmiş olan oktan değeri, yoğunluk, kurşun oranı, kükürt oranı, buhar basıncı, donma noktası, parlama noktası, elektrik iletkenliği gibi değerlerin bütünüdür.Bir benzinin oktan numarası, yakıtın bir motorun silindirinde kontrol dışında yanma veya vuruntuya direncini belirler.

Oktan sayısı ne kadar yüksek olur ise motorda vuruntuya direnç artar. Oktan sayısı 0 ile 100 arasındaki bir skalaya göre belirlenmektedir.Bu skalada 0 oktan sayısı n-heptan adlı maddenin, 100 oktan sayısı iso- oktan (benzini temsil eden madde) adlı maddenin oktan sayısını belirtmektedir.

Oktan sayısı 92 olan benzin demek; motorda yandığında % 92 oranında iso-oktan ile %8 oranında n-heptan içeren karışıma benzer yanma davranımı gösteren, bir başka deyişle bu karışım gibi vuruntu direnci gösteren benzimiz var demektir. Benzinli motorda, silindire gelen benzin-hava karışımı ateşlendiğinde, o anda ordan başlayan kontrollü bir yanma olsun isteriz. Eğer bu ateşleme yerinden uzakta, kendi kendine yanma başlangıcı olup, yanma sonucu kararsız bileşikler oluşursa ve bu sırada metalimsi sesler çıkıp, sarsıntı oluyorsa, motor vuruntu ile çalışıyor denir ve bu durum istenmez. Bir benzinin oktan sayısı ne kadar yüksekse bu vuruntu daha az oluşur, yani yakıt vuruntuya direnç gösterir.

Benzinin hidrokarbon bileşimine ve içerdiği oktan arttırıcı katıklara göre oktan sayısı değişir. Oktanda yüksek seviye yanmayı iyileştirir, vuruntuyu azaltır, motor malzemelerinin ömrünü uzatır.Ancak vuruntu olmasın diye çok yüksek oktanlı benzin motora verilemez. Çünkü oktan sayısı, sıkıştırma oranı ile yakından ilgilidir. Bu nedenle hangi taşıtta, hangi oktan niteliğinde benzin kullanılacağı belirtilir. Motor tasarımına uygun oktan sayılı benzin kullanmak gerekir. Tüketiciler bu önerileri dikkate almalıdırlar.

BP Kurşunsuz, içeriğindeki “özel 4. nesil katıklar” sayesinde de :

• Daha verimli yanar ve motor performansının yükselmesine katkıda bulunur.

Derleyen
Volkan Akkoç
Makina Mühendisi
4x4 Freelife Dergisi
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • VVT-İ ---- kaFa RaHaT---
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #9 : Mayıs 15, 2009, 15:05:19 »
arkadaşlar aracıma sürekli 97 oktan benzin alıyorum...daha önce 97 mi yoksa 95 mi konuluyordu bilmiyorum fakat ben aracı satın aldıgım günden itibaren 97 oktan koymaya karar verdim...lakin şöyle bir durum var ben bu iki çeşit benzin arasındaki farkı bilmiyorum..bilen arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim....hepineze saygılar..
Making Difference....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #10 : Mayıs 15, 2009, 16:26:12 »
keser döner sap döner gün gelir hesap döner!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Nerde oLursan oL , Hep BenimLe oL......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #11 : Mayıs 18, 2009, 10:40:59 »
arkadaşlar aracıma sürekli 97 oktan benzin alıyorum...daha önce 97 mi yoksa 95 mi konuluyordu bilmiyorum fakat ben aracı satın aldıgım günden itibaren 97 oktan koymaya karar verdim...lakin şöyle bir durum var ben bu iki çeşit benzin arasındaki farkı bilmiyorum..bilen arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim....hepineze saygılar..

Benzinli üretilen çoğu araba 97 oktan benzin bazında üretilir benzinde 95 97 ve 100 oktan yarıs benzini var lpg ise 93 oktan senın araban 97 oktan bazında olduğu için sen arabana 100 oktan alsan bile buna yanıt vermez ve 97 oktan benzindeki gibi çalışır...

Sürekli 95 oktan kullananlar 97 oktan benzin kullandıklarında arabanın şahlandığını anlarlar aslında araba şahlanmamıştır olması gereken hız ve 0/100 değerlerine ulaşmıştır benim tavsiyem( bende öyle yapıyorum ) 3 kere 95 al 4. de 97 koy :)
Kırmızı Kafaa...
.
                                GöLgen YeTeR.......
                                    06 JE 605      ( Yakında 06 CHN 53 )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #12 : Eylül 27, 2009, 22:52:08 »
az önce benzin alırken pompacı 95 oktavlı pompadan koymaya yeltendi,her zaman olduğu gibi,97 oktav olandan koymasını istedim.ama açıkcası bunu bilinçli olarak yapmadım .oktav fazla olduğu zaman motorda yanma daha iyi olduğunu duymuştum.benzin alırken böyle bir konu açıp bilgisi olan arkadaşlardan faydalanmanın gereğini hissettim.bilgili arkadaşlar aydınlatırlarsa sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #13 : Eylül 27, 2009, 22:57:55 »
Bu konuyu yakıt ile ilgili bölüme açarsanız size daha çabuk ve net yardımcı olacaklardır. Oktav diye belirttiğiniz terimin doğru olanı Oktan dır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #14 : Eylül 27, 2009, 23:01:32 »
peki konuyu buradan silmem gerekir mi ?gerekirse bilmiyorum nereden silineceğini yeni üye olduğumdan..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #15 : Eylül 27, 2009, 23:20:22 »
Site yöneticileri siler ve konuyu taşıyabilirler.Hakan bey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #16 : Eylül 27, 2009, 23:22:29 »
tamam teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2892 kere teşekkür etti
  • 3254 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #17 : Eylül 28, 2009, 07:56:22 »
  Bu konu zaten detaylı bir şekilde tartışılmıştı.
 Ben yinede konuyu Yakıt bölümüne ve küçük bir düzeltme yaparak taşıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #18 : Eylül 28, 2009, 09:50:45 »
site içi arama yaptım ancak göremedim.mekanik bölümünde site içi arama yaptırmıştım belkide ondandır bir mahsuru yoksa kalsın konu tazelenmiş olur :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #19 : Eylül 28, 2009, 10:20:49 »
Üretici firma aracınız hakkına neyi önerdiyse onu kullanmalısınız, 97 oktan daha güçlü patlama daha iyi performans anlamına gelmez herzeman, benim 05 kasa corollamın kitapçığında 95 oktan kullanın yazıyor ve ben 5 yıldır 95 oktan kullanıyorum 97 hiç kullanmadım, aracınız kitabında 95 yazıyorsa 97 kullandığınızda motorun fazla patlama nedeni ile pistonlarda vuruntu yapması söz konusu olabilir yüksek devirlerde.