Anket

Sizce hangisi?

95 oktan
97 oktan

Gönderen Konu: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?  (Okunma sayısı 31614 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #40 : Ocak 08, 2011, 17:02:59 »
teknik anlamıyla, benzinin vuruntu kalitesinin değerlendirilmesi için kullanılan bir ölçüttür. Bir yakıtın oktan sayısı, yanma kalitesinin ve özellikle de zor koşullara dayanma yeteneğinin ölçüsüdür. Araç performansının düşmesinden ve motorun hasar görmesinden kaçınmak için benzinin motora uygun bir oktan kalitesine sahip olması gerekmektedir. Motorlarda kullanılacak benzin, motorun yapısına ve teknolojisine göre seçilir.

Oktan sayısı ölçümleri iki şekilde yapılır.

Araştırma Oktan Sayısı {ing. RON-Research Octane Number): Bu değer, motorun yüke binmediği ve düşük devirlerde çalıştığı durumdaki vuruntu ölçümüdür.

Motor Oktan Sayısı (ing MON-Motor Octane Number): Motor zorlandığında, yük altında olduğu andaki vuruntu ölçümüdür.

Birçok ülkede benzinlerin vuruntu özelliği sayısı, yani gerçek oktan sayısı, yukarıdaki iki değerin toplanarak ikiye bölünmesiyle elde edilir.[1]

Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından dolayı, karışımın zamanından (buji ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur.

Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.

Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.

Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.

Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.

Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.
Pruva Neta

Toyota Club Türkiye

Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #40 : Ocak 08, 2011, 17:02:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #41 : Ocak 08, 2011, 17:06:07 »
katılıyorum..yan, mesela ankarada eskişehir yolu ve bilkent shell candır.. izmirde de güzelbahçe, üçkuyular, güzelyalı shell candır.. çok hissedilir derecede farkediyor bence yakıttaki farklılık..mesela yolumu uzatmayım diye bazen inciraltı bpden alıyorum genelde yaz akşamları, aldığım 20tllik benzin bile inanılmaz farkediyor çekişte de yakışta da..shell çok farklı
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #42 : Ocak 08, 2011, 17:21:55 »
  Yeri gelmişken tekrar belirteyim;

 Ron: Avrupa'da kullanılan değerdir.            Aki: ABD'de kullanılan değerdir. (Aki: Anti Knock Index)
 
 91Ron       : 87Aki.
 93Ron       : 91Aki.
 95-98Ron  : 93Aki dir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #43 : Ocak 08, 2011, 17:28:14 »
İşin teknik yönünü bilemem arkadaşlar.
Bildiğim şu ki;(uygulamadan ve denemelerim sonucu şu kanıya vardım.)
    *Motor hacmi küçük olan araçlarda 97 oktan benzin çekiş yönünden 95 oktana göre daha iyi.
    *Örneğin benim ufaklık 1.2 motor,97 oktan kullandığım zaman yokuşlarda daha rahatım.
    *Daha önceki arabam 1.6 idi,o zaman da bunu denemiştim,97 oktanla
arabanız daha atak ve daha seri oluyor...    
    *Şunu da belirtmem gerekiyor ayrıca:Benzin aldığınız istasyon da çok önemli ! Aman dikkat !!   !!!
***Önce dinle sonra karar ver !***

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #44 : Ocak 08, 2011, 19:06:37 »
Babamla yaptığımız gözlemlerde şehir içinde 97 oktan kesinlikle 95 oktana göre daha az yol yapıyor ama şehir dışında 95 oktan 97nin yanında güçsüz kalıyor diyo yokuşlarda vs hissediliyo diyordu belkide bu araba bizim ağzına kadar dolu olduğu için bukadar fark ediyordur ama durum bu. yolculuktan dönüp depoda çeyrek depo kalır hep buda 97 olur o benzin 90 100km anca gider 95 oktan çeyrek depo şehir içi 120 130 km rahat gidiyor.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #45 : Ocak 08, 2011, 19:53:00 »
Ercument, nıye agzına kadar dolduruyorsunuzkı guzelım arabayı :D :D
Pruva Neta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #46 : Ocak 08, 2011, 20:10:19 »
Ercument, nıye agzına kadar dolduruyorsunuzkı guzelım arabayı :D :D

Abi bizim yola çıkmamız felaket resmen :D arabada 5 kişi bagaj ağzına kadar dolu içeriside dolu :D annem babam ikizler ben düşün artık :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #47 : Ocak 11, 2011, 11:41:57 »
Aynı litredeki 95 oktan 97 oktandan daha uzun yol yapıyorsa ben buji ve buji kablolarını kontrol ederdim.
97 daha enerjik fakat daha zor ateş alan bir yakıt...
Ama pompa veya benzinci farkı da olabilir. Dediğiniz gibi yük farkı da olabilir
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #48 : Ocak 11, 2011, 13:40:34 »
şahsen bujilerimi 20.000de bile değil, 10.000de değiştiriyorum, kablolar daha yeni kontrol edildi, kaldı ki 2009 model corollada da sıfır aldığımızda denedim.. o da 95 oktanla daha az yakıyor..shellden aldığım yakıtla denedim... petrol ofisinden aldığım 97 oktan ise iyice çok yaktı.. durum bu benim gözlemime göre
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 43 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #49 : Ocak 11, 2011, 16:46:30 »

  Ufak bir araştırma sonucu:
  Shell'in FuelSave serisi ekonomi yapmak isteyenler için, VPower serisi performans isteyenler içinmiş. FuelSave'nin reklamında her depoda 1 litre daha az yakın diyor.
2010 Auris 1.6 VVT-i Otomatik, VSC, Navi, Sunroof, Xenon, Isıtmalı Deri Koltuk...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #50 : Ocak 11, 2011, 16:57:13 »
  Ufak bir araştırma sonucu:
  Shell'in FuelSave serisi ekonomi yapmak isteyenler için, VPower serisi performans isteyenler içinmiş. FuelSave'nin reklamında her depoda 1 litre daha az yakın diyor.

corollalar için tam 1 lt olmuyo 50 litrelik depolarda 1 litre tasarruf oluyo altında geçen küçük yazıda yazıyordu :D bizde 700 800 ml anca :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 43 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #51 : Ocak 11, 2011, 17:02:02 »
:)
2010 Auris 1.6 VVT-i Otomatik, VSC, Navi, Sunroof, Xenon, Isıtmalı Deri Koltuk...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #52 : Mayıs 01, 2012, 19:24:52 »
Aracınıza hangi benzini kullanıyorsunuz 95 oktan mı yoksa 97 mi ve neden? 95 ile 97 arasında fark olduğunu düşünüyor musunuz?
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #53 : Mayıs 01, 2012, 19:44:08 »
97 oktan benzin daha çok yüksek performanslı otomobillere (2500 cc ve üstü) uygun bir yakıttır. 1.6 lt hacimli motora sahip araç için 95 oktan kullanılması daha uygundur. kullanılırsa ciddi bir sıkıntı yaratmaz fakat yakıt tüketimini ufak bir ölçüde arttırabiliyor diye biliyorum ben.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #54 : Mayıs 01, 2012, 22:22:14 »
Ben hep shelden v-power 97 oktan alıyorum iki nedenim var birincisi depo kapağimin içine servis v-power 97 yapıştırmıs ikincisi 97 kullandığımda gaz tepkileri daha iyi oluyor
2003 subaru impreza  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 Oktan mı 97 Oktan mı?
« Yanıtla #55 : Mayıs 02, 2012, 06:16:51 »
Konu ile ilgili daha önce açılmış olan başlıkları, Mehmet Can arkadaşımızın başlığı ile birleştirdim.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '20
  • 146 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
95 oktan mı yoksa 97 mi?
« Yanıtla #56 : Mart 25, 2014, 10:47:45 »
Yakıt fiyatlarında ki son guncellemeden sonra malum 95 ve 97 nin fiyatları cogu yerde aynı oldu. Eskiden litre fiyatları farklı diye gerek duymayıp 95 i  tercih ederken su durumda hangisi daha avantajlı olur?
SAFETY FIRST

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 oktan mı yoksa 97 mi?
« Yanıtla #57 : Mart 25, 2014, 10:52:22 »
Ülkemizde yakıt kalitesi düşük olduğundan, ve araçlarımızı gündelik kullandığımız için, genellikle 97 tavsiye ediliyor, kullanıcılar tarafından. Ama firmalarda aksine 95 kullanın diyor. Bir çok aracın kitapçığında da , min RON95 , yani en az, 95 oktan kullanın deniliyor. Bence bu bağlamda, 97 kullanmak daha sağlıklı. Ha ben kendimde 95 kullanıyorum, aynı benzin istasyonu ve aynı pompadan alıyorum yakıtı sürekli. Önceki arabamda uzun süre 97 kullanmış biri olarak, araç üzerinde pek bir etkisini tespit edemedim. AFR olarakta, diğer değerlerde hep aynı veya çok yakın rakamları yakalıyorduk. Pompa benzini kullandığım sürece, ben 95 e devam ederim.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 oktan mı yoksa 97 mi?
« Yanıtla #58 : Mart 25, 2014, 11:02:16 »
Ben 95 derim. Yeni aracıma 97 aldım bir ara motor sesi arttı, üstelik 97'nin menzili de daha kısa oluyor.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • toyota aşktır...
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '11
  • 17 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: 95 oktan mı yoksa 97 mi?
« Yanıtla #59 : Mart 25, 2014, 11:07:31 »
bence daha çok dürüst pompacıdan hep aynı kalitede yakıt almak çok daha önemli.
95-97 ben çokta farkını görmedim ya da araç yeni ben farketmedim. genelde aynı km yapıyorum
biraz pazarlama taktiği sanki?
kızımın gümüşü
o bizim ailemizin bir ferdi