Gönderen Konu: yeni lastik alacağım acil yardımm  (Okunma sayısı 11505 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #40 : Şubat 11, 2010, 22:59:19 »
peki çevresini ney gösterir abi?ya ne kadar cahilmişim :D bilmemek değil öğrenmemek ayıp :D ben 195 lastiğin çevresi 195 sanardım?taban olması zor.orjınalleri 175 lastik ve ben yola basan kısmı ölçtüm 14 cm çıktı .185 leri ölçtüm 19 cm ye yakın çıktı.
yere basan kısmı da o şekilde ölçülmüyor mustafa, kumpas gibi bir aletle yanakları da içine alarak ölçülüyor, hatta o yüzden armut tabir edilen lastikte 195 taban taktığında aslında 205e yakın bir taban oluyor, yanakları çektiği için :)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Toyota Club Türkiye

Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #40 : Şubat 11, 2010, 22:59:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #41 : Şubat 11, 2010, 23:04:17 »
  Evet, kesinlikle haklısın Türkay, bu spin atmaya meyilli olmasının sebebi yüksek tork ve kaygan zeminde kalın tabanlı arka lastiklerin birim kareye basım kuvvetlerinin az olmasından dolayı (Kam dairesi) tutuşunu kaybetmesi ve aracın arka kısmını savurmasına sebep oluyor ve bunda ön lastiklerin etkisi yoktur. Önden çekişli bir araçta da eğer ön lastikler geniş tabanlı ise kaygan zeminde tutuşunu kaybetmesi doğaldır, tabiki bunda lastik desenlerininde etkisi vardır. Ayrıca düz gidişte suyu yarma şekilleride farklılık gösterir. Ön ve arka lastiklerin aquaplaning hızı farklı olabilir ve bir aks grubundakine göre bu sınırı geçtiğimizin farkına varmamız daha zor olur. Bu durumda aracın bir aksı birden kopma sergileyebilir.

 Not: 4 çeker araçlarda keisnlikle ön ve arka aksdaki lastiklerin boyutları çok önemlidir. Bu yüzden bu tip araçlarda zincir kullanımı bile zararlı (orta diferansiyele) olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #42 : Şubat 11, 2010, 23:04:26 »
şimdi abi mesela,
1cm e 1 kg verirsek bu cm2 ye 1 kg verir.5 cm e 1 kg verirsek cm ye 200 gram verir.ama 5 cm .yani 5 tane 200 gram var.yani totalde yine aynı olmuyor mu?mesela toprakta kumlu yolda teker oraya denk tekerde 1 cm diyelim.o teker kuma denk geldiğinde kayar.5 cm lik lastikte 1 cmlik yerine kum denk gelir geriye kalan 4 cm tutunur.bu dediklerim kuru yolda.Hakkı abinin dediği gibi ıslak zemin için tutunmada birşey diyemem.ve çukur var içi su dolu tabanı dar teker düşer,geniş olan(çukura göre değişiyor.Türkiye de 300 lastik bile olsa girilmeyecek çukur yok :D ). atlar.Hakkı abinin dediği çok mantıklı.ama bana kalırsa geniş taban her zaman daha fazla tutunur :) bunlar çok ciddi tetkik gerektiriyor.aracın ağırlık dengesi frene bastığında lastiğe binen extra ağırlık yol v.s herşey etkiler :).bunun dibini kurcalarsak daha neler çıkar.askerlik hatıraları gibi bitmez sabaha kadar :D
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #43 : Şubat 11, 2010, 23:08:56 »
kesinlikleher ikinize de sonsuz katılıyorum, mustafanın son cümlesine özellikle..aracın ağırlık dağılımı çok ciddi farklılık yaratıyor..mesela (hakan abinin söylediklerine zıt olarak) lamborghini araçlarda arka lastik tabanları daha geniştir öne göre (4x4 çekiş sistemine sahipler) bunun yapılmasının nedeni de ağırlık dağılımı..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #44 : Şubat 11, 2010, 23:17:03 »
  :) Öyle değil Mustafa.
 Kaygan zeminde aracın yere daha kuvvetli basması istenir. Bu yüzden ralli araçlarında, karlı ve buzlu zeminde ince lastik kullanılır.
 100Kg. ı 10cm karelik lik yüzeye koyarsan cm kare başına 10kg basar.
 Oysa aynı ağırlığı 5 cm kareye koyarsan cm kare başına 20Kg. basar. 20Kg. ında basış etkisinin daha çok olacağı açıktır 10 Kg. a göre.

 Geniş tabanlı lastik ince tabanlıya göre daha az konforludur. Burada aracın, lastiklerin özelliklerinin ve süspansiyonunun tamamen yanı olduğunu düşünmemiz gerekir tabi. Çünkü geniş tabanlı lastiğin yanakları daha dardır. (aynı araç için)


 Fabrika çıkışı olarak uygulanan lastiklere uygun diferansiyel kullanılması farklı bir olay Türkay. O diferansiyel belli hesaplamalar sonucunda ve belli arka-ön lastik çevre ölçülerine göre gücü yine belli oranlarda ön ve arka aksa dağıtır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #45 : Şubat 11, 2010, 23:17:43 »
 Ayıp ettin Mustafa, birdaha bu şekilde yakıştırmalar yapma. Kimse bunları bilerek doğmuyor, bak sende öğrendin, kim bilir kimlere de öğreteceksin gelecekte.
 Şimdi jantının inç cinsinden çap değerini biliyorsun. 15 inç. Bu da yaklaşık 381mm. yapar.
 Yanak yükskeliğin ise 97,5mm. Çap değeri için bunu 2 ile çarpmak gerekir. Üstüne de cant çapı ile toplamak.
 Yani 97,5x2+381=576mm.
 Şimdi bu cant bir daire olduğu için 576 yı, sihirli sabitimiz Pi ile (3,14...) çarpamız gerekir.
 576x3,14=1809mm. yaklaşık olarak yapar.
abi bende orj lastik ve jant ebatı ile hesapladım. taban da fark 3.5 mm çıktı :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #46 : Şubat 11, 2010, 23:26:00 »
Hakan abi çok doğru.ama bunlar yol koşullarına göre değişiyor.benim anlatamadığım adetin fazla olduğu.tamam cm2 ye 10 yerine 20 basınca daha etkili olur.Ama.20 km bastıgında diyelimki 2 kg lık tutunuyor.geniş tabanda 10 kg basıyor 1 kg lik tutunuyor.dogal olarak genişte daha az ama.cm2 lik alan fazla olduğu için toplamda aynı tutunmayı sağlamazmı.yani alan geniş cm2 daha fazla :) toplamda aynı değeri almazmıyız?:)şöyle diyim.elimizde 5 parmak var bunu kara bastırsak 5 parmak temas eder.1 parmağı kaldırsak 4 parmak kalır ama tutunur.3 parmağın 1 ini kaldırsak 2 parmak kalır kayma şansı fazla.tamam cm2 ye düşen ağırlık azalıyor ama cm2 de artıyor.
rallideki ince tabanın sebebi araçta hantallık yapmasın sürtünmeyi azaltmak için performans amaçlı bence :)bizim araçlarda lastik ebatı artınca yakıtı etkiler diyorlar bunun sebebi sürtünme arttığından.ve sürtünme artınca tutunma fazla olmaz mu? F1 aracına ince taban takınca dahamı iyi yol tutunacak Hakkı abicim :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #47 : Şubat 12, 2010, 07:55:25 »
  Bu dediğin durum (sürtünme artması) kuru ve temiz zemin için. F1 araçları ıslak zeminde Slick tabir edilen desensiz lastik ile ne hallere düşüyor (tüm elektronik sistmelere rağmen) bilirsin. Bu durumda hemen pite girerler ve su tahliye kanalları olan ve yere basan alanı daha az olan (birim kareye daha fazla baskı uygulayan), suda yüzmeyen (slickler gibi), tam tersine suyu yaran lastikleri takarlar. :)

 Sen karpuza 10 Kg. lık güçle ancak bütün elinle (Osmanlı Tokatı :) ) atarsan ancak şap diye bir ses çıkar. Aynı güçle ancak tek parmağınla karpuza vurursan o karpuz delinir. :) Islak zeminde de amaç o suyu delmektir yol tutuş için.

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #48 : Şubat 12, 2010, 10:13:58 »
Sen karpuza 10 Kg. lık güçle ancak bütün elinle (Osmanlı Tokatı :) ) atarsan ancak şap diye bir ses çıkar. Aynı güçle ancak tek parmağınla karpuza vurursan o karpuz delinir. :)
Hakan Bey bu konuda ciddiyseniz sizinle daha dikkatli konuşmamız lazım. :) Karate, kung fu falan işlerine girmişliğiniz var mı? aynı güçle tek parmakla vurunca benim bildiğim "o parmak kırılır" :)
Şaka bir yana güzel örnek vermişsiniz aslında, dediğiniz doğru tabi.. geniş taban, desen de uygun değilse bir frende hovercraft olur suyun üstünde..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #49 : Şubat 12, 2010, 14:42:37 »
  :) Beyi kaldırabiliriz sanırım Ahmet bey. :)
 Karete, kung fu falan biraz daha yumuşak suporlardır. Muay Thai tavsiyem olur. :)

 Benim arkadaşım işaret parmağı ile deliyor karpuzu. :)
 Daha değişik çok örnek verilebilir aslında ama her nedense o anda aklıma o geldi. :)

 En basitinden aracın lastiklerinin havasının düşürülmesi (idealden) asla tavsiye edilmez sadece kum zemin dışında. Bunun sebebi de aracın kum (gevşek zemin) da batmasını (ağırlığını yayarak) önlemektir. Yani lastik hava basıncı kum zeminde düşürülür, lastik taban basış yüzey alanı artar ve araç kuma daha az gömülür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #50 : Şubat 12, 2010, 15:45:47 »
Karete, kung fu falan biraz daha yumuşak suporlardır. 
yumuşak diyorsun...
Valla ben karışmam, kendi aranızda çözün bu meseleyi.. :)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #51 : Şubat 12, 2010, 16:28:55 »
konu dağılmadan michelin mi lassa impetus revo mu veya ne buna cevap verseniz bende değiştireceğim kararsızım.
2006 Corolla Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #52 : Şubat 12, 2010, 17:29:39 »
mustafa başka bir konuya yazdığım mesajı buraya alıntı ediyorum;

evet , bütün yazılanları arka arkaya okuyunca kafalarda belli birşey oturuyor.
.............................. YOL TUTUŞU Corollaların kullanım tarzı diğer araçlardan çok farklı.. Ben başka araçları kullanırken viraja girdikten sonra gaza basarım aracın arkasını yere yapıştırıp esnememesini sağlarım. Ama corollayla viraja girdiğinde önce ön taraf kaymaya başlıyor (ön taraf dönmüyor) , Gaz verince ön taraf dönüp arka kaymaya başlıyor. Bu noktadan sonra Kompresöre bırakırsam diğer araçlardan daha sert devreye giriyor ve arkayı attırıyor. Hatta yumuşak bir fren yapmak bile kompresörden daha yararlı oluyor. Corollaların arka amörtsörünü mercedeslerinki gibi yapmışlar ama araç önden çekiş olduğu için sıkıştırıcı kuvvet yok. Yana esnemelerde bir noktaya kadar çok hızlı esniyor ondan sonra esnemeyip kaymaya başlıyor. Viraja hafif gaz vererek girdiğinizde ön taraf kaymıyor arka taraf kayıyor. Ama corollada aracınızın ne kadar esneyebileceğini hissedebiliyorsunuz.

Corollada Yol tutuşundan şikayetçi olanlara Jant Lastik olarak ; Kuru zemin için fulda carat serisini  ,  ıslak zemin için Marshall matrac tavsiye ederim. 2002 öncesi kasaların lastik tabanını 200 ün üstüne çıkarmak isterseniz , jant boyutunu 15'' yapmanızı tavsiye ederim. Boyutları  215/50/15  yaparsanız pişman olmazsınız. zaten aracımın orjinali 185/65/14   ve   50/15  ile  60/14 ün lastik çapı aynı. Yani lastik taban genişliği artsa bile taban uzunluğu azalacağı için aracınızı çok yormayacaktır. Kalkıştada patinaj yapmayacaktır. Toyotanın Bir yanlışıda tekerlerinin orjinalinde taban uzunluğunun taban genişliğine göre çok uzun olması.
     Şimdi bile baktığımızda yeni corollanın jantları 17'' .   Sizce 2009 model passatda bile 16'' jant kullanılırken 2009 model corollada 17'' jant kullanılması normalmidir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #53 : Şubat 12, 2010, 17:30:10 »
Fulda al

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #54 : Şubat 12, 2010, 17:31:34 »
  Ben şahsen Michelin derim. Tabi Continental ve Uniroyal'e de bakılabilir. Ama hangi model olduklarıda önemli tabi.

 
yumuşak diyorsun...
Valla ben karışmam, kendi aranızda çözün bu meseleyi.. :)
:nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Altı Yere Yakın Olandan Korkacaksın
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #55 : Şubat 12, 2010, 18:43:26 »
Nokian diye bir marka var iyi diyorlar ama hiç kullanmadım.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL Zeytin Gri
GaLaTaSaRaY
Nokia E71

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #56 : Şubat 12, 2010, 19:01:44 »
michelin hp al..
corolla comfort D4D 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #57 : Şubat 12, 2010, 20:01:12 »
  Bu dediğin durum (sürtünme artması) kuru ve temiz zemin için. F1 araçları ıslak zeminde Slick tabir edilen desensiz lastik ile ne hallere düşüyor (tüm elektronik sistmelere rağmen) bilirsin. Bu durumda hemen pite girerler ve su tahliye kanalları olan ve yere basan alanı daha az olan (birim kareye daha fazla baskı uygulayan), suda yüzmeyen (slickler gibi), tam tersine suyu yaran lastikleri takarlar. :)

 Sen karpuza 10 Kg. lık güçle ancak bütün elinle (Osmanlı Tokatı :) ) atarsan ancak şap diye bir ses çıkar. Aynı güçle ancak tek parmağınla karpuza vurursan o karpuz delinir. :) Islak zeminde de amaç o suyu delmektir yol tutuş için.

 
abi babam baktı konuya diyorki. 'Hakkı abine selam  söyle dedikleri çok doğru.Ama ben 40 tonluk tırla o suyu delemedim.öyle haller oluyorki yolda kendide az çok bilirdediği gibi ıslak zeminde desen önemli' diyor :D
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #58 : Şubat 12, 2010, 20:10:07 »
ya musti :) yanlış anlama da hakkı abi diyip duruyorsun :) hakkı abi konuya yazmadı bile :) hakan abi mi demek istiyorsun :) :)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: yeni lastik alacağım acil yardımm
« Yanıtla #59 : Şubat 12, 2010, 20:14:52 »
ya musti :) yanlış anlama da hakkı abi diyip duruyorsun :) hakkı abi konuya yazmadı bile :) hakan abi mi demek istiyorsun :) :)
ya kafa uçmuş benim ya :D :D dünde bakıyorum konulara alla alla avatardaki resimler farklı diyorum profilde :D hakkı abiyi nasıl seviyorsak adı ağzımızdan düşmüyor ya :D Hakkı abi duy sesimiiii :D :D :D Hakan abi kusura bakma sende özür olsun :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN